Dagens bløff..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.666
    Sted
    Holmestrand
    slowmotion skrev:
    xerxes skrev:
    Stille tror jeg mange av oss kunne øve på i stedet for å fyre av bredsider med religøs overbevisning for/mot ledninger eller andre store spørsmål. - i grunnen litt underlig at det nesten bare er ledninger som diskuteres på denne måten. Kan ikke se at rør/transistorer vekker slike følelser. Det burde da være minst like relevant å rive håret av hver andre over?
    Når det gjelder rør/transistor er det jo som oftest godt hørbare forskjeller ut og går.
    Ikke så mye å diskutere da, bortsett fra smak og behag, samt "rørklang" ( hva nå det er ) kontra såkalt "nøytral" lyd.

Anderledes da med kabler og ledninger .... ;)

;)
    Når det gjelder rør/transistor er det jo ikke vanlig å idiotforklare all uenighet/motstand selv om det skulle være forskjeller. I følge mange er det jo store forskjeller mellom ledninger også. Noen ganger kan manjo være enig om å være uenig også? Fra begge sider? Selv hører jeg ikke forskjell på ledninger. Andre hører på sikringskap.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.713
    xerxes skrev:
    slowmotion skrev:
    xerxes skrev:
    Stille tror jeg mange av oss kunne øve på i stedet for å fyre av bredsider med religøs overbevisning for/mot ledninger eller andre store spørsmål. - i grunnen litt underlig at det nesten bare er ledninger som diskuteres på denne måten. Kan ikke se at rør/transistorer vekker slike følelser. Det burde da være minst like relevant å rive håret av hver andre over?
    Når det gjelder rør/transistor er det jo som oftest godt hørbare forskjeller ut og går.
    Ikke så mye å diskutere da, bortsett fra smak og behag, samt "rørklang" ( hva nå det er ) kontra såkalt "nøytral" lyd.

;)
    Når det gjelder rør/transistor er det jo ikke vanlig å idiotforklare all uenighet/motstand selv om det skulle være forskjeller. I følge mange er det jo store forskjeller mellom ledninger også. Noen ganger kan manjo være enig om å være uenig også? Fra begge sider? Selv hører jeg ikke forskjell på ledninger. Andre hører på sikringskap.
    Hmnja, jeg hører vel kanskje forskjeller på ledninger, men ikke så mye at jeg gidder bry meg om det.

;)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    slowmotion skrev:
    Det er det jo ofte mellom to forskjellige kretser med transistorer også.. ::)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.713
    Pengvim skrev:
    slowmotion skrev:
    Det er det jo ofte mellom to forskjellige kretser med transistorer også.. ::)
    Javist!

;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Til og med jeg kan høre forskjell på slikt. Hvis det er noe forskjell å høre da.

V

vredensgnag

Gjest
    Saken her gjaldt vel hvorvidt folk med innsikt i materien hadde rett til å uttale seg om påstått kvantefysisk effekt -- uten å skulle skjele til om det er forskjell på ledninger eller andre komponenter.
    Dette er en hobby der det kryr av muligheter til å nyte forskjeller.

Ta meg faen om det ikke er forskjell på samme utøver, i ulike innspillinger, for eksempel!

;D

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Antall liker
    341
    Zomby_Woof skrev:
    lark skrev:
    Denne virker bedre.
    Sånne bruker jeg når jeg sykler. Disse var litt grønne i enden. De virker best når de er helt gule, gjerne med noen brune flekker. ;D
    Og de godt modna bananene lyser blått i UV lys (Jo, det er helt sant). Det er jo "IN" med blått lys, er det ikke?

Vidar

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    xerxes skrev:
    slowmotion skrev:
    xerxes skrev:

Dere får "kaste" bort litt mere penger på tung HI FI. Da kommer også kablene/ledningene bedre til sin rett!

;)
    slowmotion skrev:
    xerxes skrev:
    slowmotion skrev:
    xerxes skrev:

;)
    Hmnja, jeg hører vel kanskje forskjeller på ledninger, men ikke så mye at jeg gidder bry meg om det.

;)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.713
    Var det dette du forsøkte å si i post nr 529, flinkgutt???

f skrev:
    Dere får "kaste" bort litt mere penger på tung HI FI. Da kommer også kablene/ledningene bedre til sin rett!

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.131
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Dette produktet burde da kunne ha bruksområder for hifi:

http://www.rayfence.no/:

RayFence er en effektiv
    EMF-beskyttelse sm reduserer og iøytraliserer farlige virkninger av elektromagnetisk stråling.
    Stor innsikt legges for dagen i beskrivelse av produktet og dets virkning:

“Pyntemagneter på kjøleskap eller andre hvitevarer som er koplet til strømnettet, medfører elektromagnetiske stråling.”

“Glassfiberarmert hagevannslange kan medføre intens elektromagnetisk stråling inn i huset dersom den er montert i en åpen kveil på veggen og medføre problemer for deg som lider av el-overfølsomhet. Glassfiberen konsentrert i kveils form virker som en antennemottaker som mottar stråling fra utendørs sendere, slik som basestasjoner, trådløse nettverk, radarer, militære overvåkings- og kommunikasjonssystemer, høyspentlinjer og trafostasjoner, samt kosmisk stråling fra verdensrommet. Glassfiberkveilen sender denne strålingen i mange tilfeller videre rett inn i huset.”

“Ringer på venstre hånd kan i enkelte tilfeller medføre helsemessige problemer. Dette gjelder hovedsaklig ringfinger, men også de andre fingrene.”

“Krystallisbjørner som står i mange norske hjem kan medføre helsemessige problemer.”

og sist, men ikke minst:

“Med andre ord når et slikt signal treffer krystallinske strukturer i nervevev som har halvlederegenskaper fungerer dette som transistorer.”

Som om ikke det var nok har man dokumentert virkningen med en metode som varmer ethvert hifi-hjerte:

Testene ble utført på 10 testpersoner ved hjelp av tre forskjellige testmetoder og tilfredsstiller kravene til dobbel blindtest.

;D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    coolbiz skrev:

RayFence er en effektiv
    EMF-beskyttelse sm reduserer og iøytraliserer farlige virkninger av elektromagnetisk stråling.
    Stor innsikt legges for dagen i beskrivelse av produktet og dets virkning:

“Pyntemagneter på kjøleskap eller andre hvitevarer som er koplet til strømnettet, medfører elektromagnetiske stråling.”

“Glassfiberarmert hagevannslange kan medføre intens elektromagnetisk stråling inn i huset dersom den er montert i en åpen kveil på veggen og medføre problemer for deg som lider av el-overfølsomhet. Glassfiberen konsentrert i kveils form virker som en antennemottaker som mottar stråling fra utendørs sendere, slik som basestasjoner, trådløse nettverk, radarer, militære overvåkings- og kommunikasjonssystemer, høyspentlinjer og trafostasjoner, samt kosmisk stråling fra verdensrommet. Glassfiberkveilen sender denne strålingen i mange tilfeller videre rett inn i huset.”

“Ringer på venstre hånd kan i enkelte tilfeller medføre helsemessige problemer. Dette gjelder hovedsaklig ringfinger, men også de andre fingrene.”

“Krystallisbjørner som står i mange norske hjem kan medføre helsemessige problemer.”

og sist, men ikke minst:

“Med andre ord når et slikt signal treffer krystallinske strukturer i nervevev som har halvlederegenskaper fungerer dette som transistorer.”

Som om ikke det var nok har man dokumentert virkningen med en metode som varmer ethvert hifi-hjerte:

Testene ble utført på 10 testpersoner ved hjelp av tre forskjellige testmetoder og tilfredsstiller kravene til dobbel blindtest.

;D
    Moro lesing! Selv om jeg vil være forsiktig med å kalle det en bløff! ;D

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    472
    Sted
    Nøtterøy
    Fornøyelig lesing fra Rayfence. Merkelig at de ikke konkluderer med at vi må stenge av alle nerveimpulser i kroppen ;D.
    Mvh Roger

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hmmmm...

Jeg har faktisk tenkt tanken om et faradaybur rundt lytterommet når jeg blir rik. Kanskje jeg kan kjøpe Rayfence i stedet?

Dette må da være prismessig tilpasset de på trygd, altså billig i hifi-sammenheng?

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.350
    Sted
    Østfold
    coolbiz skrev:

Det der er svindel fra ende til annen og både produktet og teksten må være myntet må folk som ikke aner noe om elektromagnetiske bølger eller det er simpelthen "konstruert" og skrevet av noen som ikke aner noe om elektromagnetiske bølger.

Godt å få det ut uten å måtte regne med mailer og telefoner med diverse trusler fra enkelte bransjeaktører, eller risikere utkastelse fra forumet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn