Leve musikken. Leve opplevelsene. Vive la différence! Fint innlegg, trondmeg.
Har selv tatt noen valg i anlegget som andre syns er underlige, utfra subjektive preferanser. Jeg liker resultatet - andre kan med berettigelse stusse og lure, eller fnyse. Og sånn bør det være - men da bør vi også være forsiktige med utsagn som "hva slags anlegg er det du speller på da, som ikke hører forskjell?" Det er å be om at jeg skal være "deg," med dine subjektive premisser for opplevelser ...
Jeg mener det som står nederst i fullt alvor. Selv er jeg slik laget at jeg prøver å granske sammenhengene ved hjelp av ett sett verktøy, men gleden over musikken er der da likevel. Det finnes mange andre verktøy - en venn av meg spiller treblås, og der enkelte bare lytter til Klasse-A, lytter han "kun" til musikk med treblås, og det han lytter etter/til er teknikken i instrumenttrakteringen. "Fy faen! Hørte du det! Det der er bare ikke mulig, bare så du vet det!" Hæ?
Hele hifi-korthuset ramler ikke sammen om man tillater seg å be om en forklaring på den boksen som denne tråden startet med. Og påstander som "utviklerne vil ikke avsløre forretningshemmeligheter" og "det er Quantum Physics" blir stående i et underlig lys - når man vitterlig kikker på hva man har å gjøre med.
There are no answers, only very good questions.