L
lark
Gjest
Og der var vi jamen on topic igjen, gitt ;D
Den var jo litt morsom en stund, men helt som forventet. Men nå har den stoppet opp etter betimelige spørsmål i et innlegg fra knutinh.vredensgnag skrev:Beethoven var glad i musikk!
Og den som syns at denne tråden er et løft. Nå har Rørlyd, Transistorlyd og Klasse-D tråden på Avforum pløyd forbi 100 sider - og de siste 98 sidene er blitt brukt på å gjenta det samme. Klasse-D suger, det gjør det ikke, jo, nei, jo, nei. Klasse A fra Music Angel er skikkelig bra.
Gjenta, skyll, gjenta. Ha-ha, du som bygger anlegg vet faen ikke hva IM i rør er for noe.
Klasse-D suger, det gjør det ikke, jo, nei, jo, nei. Klasse A fra Music Angel er skikkelig bra.
http://avforum.no/forum/receivere-f...yd-transistorlyd-klasse-d-99.html#post1222571
Problemet er bare at jeg oppfatter mitt eget øre som objektivt. Aksepterer ikke at erfarne lytte-konklusjoner skal avfeies som subjektive. For ikke å snakke om metafysiske ! Så den biten går ikke.
Han ble jagd vekk herfra.bjornh skrev:Hvor ble knutinh av?
ja dessverrevredensgnag skrev:Han ble jagd vekk herfra.bjornh skrev:Hvor ble knutinh av?
Å framstille dette som kampen mellom rent "teoretisk-matematisk", kontra "praktisk og musikk-elskende" er ikke bare en positivt feil framstilling av deltagerne i debatten, det er også et mantra som bidrar til å gjøre debatten mindre interessant enn den kunne ha vært, og debattantene mindre åpne enn de ellers kunne ha vært. Dersom jeg sier at jeg ikke liker George Bush, og du hver gang du møter meg sier "der er jo knutinh som liker George Bush", hvor mange ganger tror du at vi kan møtes før irritasjonen overskygger gjensynsgleden?
Valentino skrev:Man kan spørre seg hva det er med dette forumet som gjør at de kunnskapsrike jages eller ikke gidder.
Nåja. Kunnskap er en ting. Hvordan den anvendes er en annen ting. Her på Sentralen opplever jeg flere kombinasjoner. Den hyggeligste er de som er kunnskapsrik og høflig. I den motsatte enden er de som er kunnskapsrik og evig belærende/agiterende på en nærmest nidkjær måte.slowmotion skrev:Det er vel ofte slik at de som har litt kunnskap blir avfeid som besserwissere og gledesdrepere av de mest subjektive subjektivistene?
Litt synd at det skal være slik, vi har mistet mange kunnskapsrike personer.
![]()
Man jages ikke bort, men LAR seg jage bort.slowmotion skrev:Valentino skrev:Man kan spørre seg hva det er med dette forumet som gjør at de kunnskapsrike jages eller ikke gidder.
Det er vel ofte slik at de som har litt kunnskap blir avfeid som besserwissere og gledesdrepere av de mest subjektive subjektivistene?
Litt synd at det skal være slik, vi har mistet mange kunnskapsrike personer.
![]()
Men du klarer jo en frekvens på 12,758 innlegg pr. dag!Valentino skrev:Nåja. Jeg husker svært godt nivået på diskusjonen da knutinh gikk i svart her. Vidar P gidder heller ikke være her. Stig Erik Tangen, Ivar Løkken, tresko...
Det har med moderatorstyring å gjøre dette.
Dette er å stille ting på hodet.Valentino skrev:Nåja. Jeg husker svært godt nivået på diskusjonen da knutinh gikk i svart her. Vidar P gidder heller ikke være her. Stig Erik Tangen, Ivar Løkken, tresko...
Det har med moderatorstyring å gjøre dette.
Du tar feil.Valentino skrev:Hva skal moderatorene bruke tiden sin på? Vi (eller de) trenger en slik metadiskusjon.
Synlig politi på veiene demper da vitterligen farten, forresten. Og takk for komplementet!
Gjelder dette alle typer tester og eksamener, eller bare de der man bruker eksamensnummer slik at sensor ikke vet hvem som sensureres?Roysen skrev:Fullstendig bortkastet tid som ikke nødvendigvis gir et godt bilde på hva studentene/elevene kan!Valentino skrev:Hmm, og litt på siden: Hva mener du om tester og eksamener i skolevesenet, Roysen?Roysen skrev:Lavigne testen var bortimot en perfekt blindtest i mine øyne. Han fikk lov å foreta testen i eget rom, i eget anlegg, med egen vant musikk, i eget tempo og når han følte at han var avslappet og klar for testen. Problemet som gjenstår var at han var klar over at det skulle foretaes en test. Dette endrer måten mange lytter på. Forsøk selv. Om han ikke hadde vært klar over at det var en test også hadde vi begynt å nærme oss noe jeg kan akseptere.erato skrev:Men det kan vel ikke forklare at de som tror på forskjeller ikke skulle klare en rimelig konsistent identifisering av forskjeller i en blindtest. Lavigne eksperimentet virker jo ganske vanntett i så måte og burde være mulig for flere å gjennomføre?
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Dvs veldig, veldig lang, men uten at det egentlig skjer noe nytt underveis?ch skrev:Av en eller annen grunn minner denne tråden om en Cream jam; hvem vet hvor det ender....
Jeg synes at tråden ligner mer og mer på Creampie ;Dch skrev:Av en eller annen grunn minner denne tråden om en Cream jam; hvem vet hvor det ender....
Kjør på!Gago skrev:ja ja, uansett, det siste denne tråden trenger er vel mine bidrag... ;D
si ikke det GagoGago skrev:ja ja, uansett, det siste denne tråden trenger er vel mine bidrag... ;D
det må virkelig være dagens bløff ;DValentino skrev:Jeg skal begynne med rør.
...og jeg som tippet på vaffel-rør-e.Valentino skrev:Bassrefleksrør.![]()
Syns du har holdt på en stund jeg ;DValentino skrev:Jeg skal begynne med rør.
... hmmm ... jeg takker for de vennlig ord, og rødmer mer enn kledelig beskjedent når mitt nick blir nevnt i så fint selskap. Jeg funderer mye på mange av de spørsmålene som er oppe på HFS, men må nok innrømme at jeg sitter med flere spørsmål enn svar. Nøkternt sett så opplever jeg nok meg selv mest som en middelhavseiler når jeg ser hva mange her besitter av kunnskap både hva musikk og teknikk og ikke minst kreative ideer angår. Jeg har f eks vært hos 8x12_tom og sett hva en snekkersvenn kan utrette av ingeniørarbeide. Da blir jeg stille.vredensgnag skrev:Nå må du ta deg sammen, Roysen. Selv ikke fanden hadde klart å fuske slik i bibellesingen.
Veggen skriver: Mulig det ikke er bløff, men jeg forstår ikke hvordan den funker. Har universitetskurs i kvanteteori, 12 års erfaring fra halvlederindustrien og driver nå med doktorgrad i mikroteknologi. Men dette er altså over min fatteevne.
asbjbo har vel forlengst etablert sine kvalifikasjoner.
Snickers-Is arbeider med utvikling av hifi.
Xerxes er også meget innsiktsfull i disse emnene.
Rhesus arbeider med elektronikkutvikling og har lang utdannelse i samme.
Og du avfeier disse med dine floskler. Forøvrig vil jeg minne om at Oblivions opprinnelige "Quantum Effects/Physics" forsvar er slettet av ham, og kun er igjen fordi PK siterte det. Og at produsenten ikke nevner kvantefysikk.
Så er det noen som fusker i faget her er det deg, Roysen. Din "lokale CERN" blødme kan du spare deg.
Nå tar det vel ikke lang tid før det enda en gang skal rapporteres til Høvding og klages over folk som ødelegger lyttegleden ... :![]()
Du mener Wagner. Tok ikke den med en gang. ;DJøgga skrev:Syns du har holdt på en stund jeg ;DValentino skrev:Jeg skal begynne med rør.
Når det gjelder rør/transistor er det jo som oftest godt hørbare forskjeller ut og går.xerxes skrev:Stille tror jeg mange av oss kunne øve på i stedet for å fyre av bredsider med religøs overbevisning for/mot ledninger eller andre store spørsmål. - i grunnen litt underlig at det nesten bare er ledninger som diskuteres på denne måten. Kan ikke se at rør/transistorer vekker slike følelser. Det burde da være minst like relevant å rive håret av hver andre over?