Åh hildring, femtilapp? Jeg har bare vært på ett loppemarked her i Stavanger, men det var til gjengjeld bare søppel. Langt fra slike skatter.Dette fikk jeg kjøpt for 50 kr på loppis i dag, rør er ok og signal meter gir utslag.
Knall - forsterker ! Bilder ???Fant en Sansui AU-6500 på dynga for en tid tilbake. Noe riper her og der og full av støv, men etter en runde med rengjøring koblet jeg den til og den fungerte helt fint. Er dette noe å bygge videre på med tanke på et vintage anlegg? Har en Pioneer PL-300 som jeg tenkte å kombinere med. Hvilke høyttalere bør jeg vurdere til dette?
Har akkurat kjøpt en gammel TD318 spiller til en lav pris. Gleder meg til å få satt opp denne og teste mot min TD160.Var enda heldigere igår. Samme fyren som ga med en huldra kom med et sett Tandberg høyttalere TL2520 og en Thorens TD320 i med ødelagt lokk og manglende strømkabel.
Er denne spilleren noe særlig? Han mente den var "top of the line" i sin tid, men jeg er litt usikker på akkurat det...
bilder takkFant en Sansui AU-6500 på dynga for en tid tilbake. Noe riper her og der og full av støv, men etter en runde med rengjøring koblet jeg den til og den fungerte helt fint. Er dette noe å bygge videre på med tanke på et vintage anlegg? Har en Pioneer PL-300 som jeg tenkte å kombinere med. Hvilke høyttalere bør jeg vurdere til dette?
Takker for info og tips, jeg kjøpte de for kr 400.- Jeg har ikke noe plan for hvordan jeg skal bruke de, tenkte å teste dem@ Leon:Jeg skal fortelle deg et og annet om de der. For det første kan jeg vanskelig tro du fant dem på et LOPPPEMARKED? Selgeren hadde null peil på hva han satt på!! Hva betalte du??De høyttalerne er fra mid-90-tall, og har elementer fra Peerless- senere kjøpt opp av Scan Speak- avtalen innbefatta også oppkjøp av Vifa. Bassen er en åttetommer, og diskanten samme tommestore silkedome som de gamle Type M mine. Elementene kan fortsatt bestilles fra USA- kontakt Snell Acoustics v/ Bill Davis. Gir du ham serienummeret på høyttalerne, gir han deg historikken også.. Hvor gamle de eksakt er, hvor de er solgt osv..
Nypris fra Hi-Fi Klubben var 4000 pr par i 1995...Selg dem ALDRI!! DET vil du angre bittert. Hva skal du koble dem opp med? ANG JUMPERS: Få tak i ei lita lengde Tara Labs Omni..den kapper du i 4 stk 5 cm lengder, avisolerer enden, og bruker som koblingsbruer i de bora terminalene.. Hovedkabel kan da være enten Odysseyen- om det er en biwirekabel eller Tara Labs Helix 8, - begge med bananplugger! Også Chords jumpers er verd prisen! Gjør detta riktig, og du får KANONLYD! Snell elsker forresten å matches varmt. Klassisk Electrocompaniet, kanskje?
Hei.Mitt funn er ikke fra Loppemarkede men føler det på nesten den måten, Igårkveld så jeg en annonse på finn.no der det var ei jente som skulle selge noe "ræl" i kjeller boden sin deriblant en Marantz Pm 75, en Nad 3400, En Dux TA 4000 og en Superscope fra Marantz , heile pakka for 500! jeg var kjapt på pleten og hentet dette! Og ja jeg har nå fått testet 3 av fire forsterkere , Nadèn, Marantzen og den jeg nå sitter å hører på nå Superscopen fra Marantz! Den er kveldens/Nattens hyggeligste bekjentskap. Den har fått koblet på seg ett par med Dali 2b og en gamel Fisher Platespiller og dette spiller knallbra! Akkurat nå er det Big Country i snurra!
Prova medInteressant. Vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i mellomtone/bass elementene? Hifi-klubben var usikre på om de kunne skaffe.
Umulig å få tak i. Jeg har et par her. Dette er Vifa sin C17 serie. Dette elementet brukes blant annet i H6 klonen som du finner under DIY sidene her.Interessant. Vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i mellomtone/bass elementene? Hifi-klubben var usikre på om de kunne skaffe.
De hadde en variant som kanskje kunne passe, ikke samme yttermål tror jeg.Prova medInteressant. Vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i mellomtone/bass elementene? Hifi-klubben var usikre på om de kunne skaffe.
Hifi Kit Electronic - Hifi • Högtalare • Verkstad - HIFI KIT
man brukar kunna få fram det mesta...
Jepp, gleder meg til å prøve de, 4 jumpere og noen provisoriske stativer så er jeg klar, ht er ny vasket og oljet, har nesten ny følelsen@Leon: Moro blir det, det kan jeg love! Tror det der fort kan være de mest velanvendte kronasjene du har brukt i år! Si fra til meg først om du skal kvitte deg med dem!