Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Seas Hi-Fi 30
    Ikke den beste standen dessverre... Men gitt bort til en annen samler som ville prøve å sette de i stand.

    Hifi 30 a.jpg


    hifi 30 f.jpg



    Harman/Kardon 730 Twin
    Utrolig flott receiver som får mye skryt der ute. Spørs om jeg ikke må sende denne bort og få den pusset opp ordentlig.

    HK 730 a.jpg


    HK 730 c.jpg


    HK 730 d.jpg


    HK 730 Twin forum.jpg
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Mye bra der, Xevious! Se å få tak i Nagaokas renseutstyr for tape decks før produksjonen legges ned! Hent inn flere om så blir nødvendig!

    -Nagaoka QC220 Wash Up Four
    -Nagaoka HC800 Mk2
    -Tonar DéMag

    NAGAOKA PICKUP OG STIFT - ELEKTRONISK BUREAU

    Delene kan nok tesolhe, BirgerG, LMC eller Cobra2 hjelpe deg med. Dessuten er TT en j... på å rense decks:cool: Fruas Onkyo TA-R300 er ex-TT, låter pinadø bedre enn min K185X (som ikke har blitt renset ennå)

    Takk og takk for tips :)

    Men er ikke ferdig med å poste ennå :p
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Tandberg TL-1520
    [FONT=&quot]Ikke så pene men skal bruke 1-2 elementer i et annet sett jeg har.

    [/FONT]
    TB TL-1520 x.jpg


    TB TL-1520 y.jpg




    B&O Beomaster 1100
    Denne har jeg faktisk betalt for :eek: I motsetning til alt annet her ;)

    Beomaster 1100 a.jpg


    Beomaster 1100 b.jpg


    Beomaster 1100 c.jpg
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Philips CD930
    Skuffen sliter litt, men ellers ser den grei ut.
    Denne er 'up for grabs' (for free) om noen vil hente den :)

    Philips CD930 a.jpg


    Philips CD930 b.jpg


    Philips CD930 c.jpg


    Philips CD930 d.jpg



    Sony TC-K35
    Denne spiser bånd... :( Vet ikke om det bare er reimbytte som skal til for at den skal fungere igjen?

    FullSizeRender (19).jpg


    FullSizeRender (20).jpg


    FullSizeRender (21).jpg


    FullSizeRender (22).jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.604
    Antall liker
    10.078
    ^Båndspising kan kureres ved å rengjøre capstanaksel og pressvalse. Forutsatt at oppsamling fungerer, det sjekker du ved å spole fremover.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Den Kenwoodforsterkeren der hadde frua maken til en gang- på KEF Cresta 2. Låt tynt, flis og uryddig over tid- derfor har hu en Bladelius idag. Som Pink Panther sier kan båndsalat kureres (rens, gummibytte og motorjustering om nødvendig). Se over hvor mange kassettspillere du vil beholde, finn et nettsted som har reimene til alle, ta inn nok HC800 Mk2, bytt reimene og rens alle sammen.! Små utlegg, stor gevinst. Alle Nagaokadelene her er er utgående vare , så fort deg, Xevious!! Bare den Tandisen legger på seg fire klasser lyd etter et utlegg på under 300 kroner i rensevæsker og behandling med dem...Diagrammer/skjemaer og manualer til Sony finnes på

    www.hifiengine.com

    ..samt at det liggger noen fine videoer på Tuben..og Fleabay har reimene..
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den lille kromkappen utenpå de runde knappene midt i bildet trenger jeg en av til min Radionette Duett 3000, hvis noen har et deleapparat liggende med slike knapper. Brukes i flere Radionette-modeller.

    390319d1468748123-dagens-loppemarked-funn-fullsizerender-15-.jpg


    Du er forresten heldig som kommer over så mye bra saker.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Virker som om også du sitter på endel bra vintage..Det er noen år siden for min egen del, men jeg har eid både Saba, Nette, Beo, Tandis, Hitachi, Panasonic, Fisher og Sharp:cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Virker som om også du sitter på endel bra vintage..Det er noen år siden for min egen del, men jeg har eid både Saba, Nette, Beo, Tandis, Hitachi, Panasonic, Fisher og Sharp:cool:
    Jeg sitter ikke på noe særlig vintage, selv om interessen er der. Har jo vært med noen år, og da jeg var ung var jeg også interessert i vintage. Du kan knapt kalle NAD-riggen min for vintage (710 kom vel i 1996, jeg vet at mange regner 20 år som starten på vintage), 613 et par år senere. Men høyttalerne til NAD-riggen er definitivt vintage, mine Radionette TK600 er 40 år i oktober eller november.

    Radionette Duett 3000 er en elskelig bordradio som jeg har brukt mye de siste årene, og den får Chromecast snart. Samme kabel som må kjøpes inn til den vil gjøre at Duett-en dobler som kjapt auditionapparat for CD-er med en portabel Aiwa koblet til, siden den er plassert midt i samlingen. På loftet har jeg et par ITT-receivere, en med kassettspiller fra 1970 (herlig design) og en mer ordinær fra ca 1980. Så har jeg et par Jamo fra åttitallet som ikke står så veldig høyt i pris, blant annet et sett "diskohøyttalere" fra siste halvdel.

    Men vi har litt mer vintage i familien. Min bror spiller på Sequerra Metronome 7 mkII som er nesten 30 år gamle, og det gjøres med over 50 år gamle Quad II og en rørpre fra tidlig nittitall. Han bor like i nærheten så vi dyrker musikk, hifi og vintage sammen så og si daglig.

    Det mer vintageinteresse har med erfaring om hva som fungerte godt i sine dager å gjøre for meg, og bruke de erfaringene konstruktivt til å sette sammen anlegg i dag som låter flott til småpenger. Det er mange produkter jeg enten har lånt øre til eller eid som har blinket seg ut som gode. Og listen er laaaang.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Ikke rart du har huset fullt av lyspærer. Hva med å tenke litt nytt, og prøve å skifte ut Nettene med Pylon Topaz Monitor- en mindre utgave av de Slither har?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke rart du har huset fullt av lyspærer. Hva med å tenke litt nytt, og prøve å skifte ut Nettene med Pylon Topaz Monitor- en mindre utgave av de Slither har?
    Radionette er jo ikke verdt noe penger, så de vil uansett ikke bli solgt. Og låter godt nok til den lille halvtimen med musikk på sengekanten. Hovedriggen låter såpass bra at en soveromsrigg med litt småfeil (litt tørr topp, f.eks.) gjør ikke så mye. Det er sjarmerende lyd og låter rett og slett musikk. Fikk forresten besøk av Dr. Evil i dag. Han har virkelig "gullører", hobbymusiker med svært godt utviklet gehør og klassisk skolering. Han gav for første gang siden åttitallet to tomler opp for mitt hovedsystem. Det er utrolig hvordan i utgangspunktet rimelige gulvstående høyttalere fra 2001 blir over achievers når de kobles til forsterkere til nær 30k og en relativt kostbar kilde. Det har nok litt med at UniQ var blitt modent ved årtusenskiftet. Kombinasjonen av KT88 og Kef med UniQ i mitt lytterom gav ham faktisk assosiasjoner til lyden av SET-forsterkere, noe han forøvrig eier at par av. God dynamikk, fokus og lydbilde i toppklasse. Må si at en bedre "anmeldelse" av min rigg føler jeg ikke jeg kan få, for det er jo akkurat de egenskapene jeg har dyrket fram. Litt harskhet i overtonene på digitale soloklaverinnspillinger fra åttitallet kan like gjerne skyldes jitter i en dårlig produsert CD med digitale opptak som selve avspillerutstyret.

    Føler meg liksom litt ekstra fornøyd i dag, for jeg har ikke fått noen kyndige til å sjekke det jeg har arbeidet meg fram til siden november i fjor. Det er godt å få bekreftet at erfaringen min har ført til at jeg endelig har fått satt sammen et system som er så nær mitt ideal på en så kostnadseffektiv måte. Balansen i system og rom er så god nå at det rett og slett er litt farlig å gjøre for store forandringer. Men dette dreier som om utstyr som er maks 15 år gammelt, og er dermed OT i dette underforumet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Regaer har en tendens til å avstedkomme sånne anmeldelser, Baluba!
     

    Ludvig82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    167
    Antall liker
    39
    Sted
    Fannrem, Sør Trønderlag
    Ikke veldig gammelt eller kjøpt på loppemarked. Men hjalp en venn å flytte og damen hans hadde noe greier hun ikke viste hva hun skulle gjøre med. Det endte opp i bilen min :)



     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ela og noe som ser ut et seriøst stereorack fra NAD er jo en fin fortid å vise til for en musikkinteressert kvinne. Heldig du som fikk ta over godsakene. Hadde ikke takket nei selv, spesielt til Ela som jeg innbiller meg ville låte flott i krypten min. :D
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette er morro. Alltid artig å gjøre gode kjøp, eller "arve" brukt utstyr. Ta godt vare på det ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Ludvig82: Det svakeste leddet i den pakka der er- pr. min mening- receiveren. En 5000 er en av NADs beste. Hvordan hu har klart å få den til å holde så lenge, se det er dog et spørsmål. Bygget i Singapore i 92-93, med rødt display og Matsushitas MASH-konverter.Min første virkelig gode CD - etter fire år med Pioneer- var lillebroren 5440. Håper du ga henne en klem- de Ela´ene er kjempegode!

    Baluba: En liten Kyte er slett ikke verst, den heller..Endte du forresten med den snurra?
     
    Sist redigert:
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Og Elaen har første gereasjons element og er av den skikkelige typen.... Bare og sende hit når du er lei dem ;)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.963
    Antall liker
    11.701
    Sted
    London
    Har fremdeles en NAD 5000 som funker - er hos min søster i Bodø, og i bruk nå og da
    Tror fremdeles dette er den beste CD spilleren jeg noengang har hatt...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Auditor: Ikke enda. Det ble plutselig stress med sykdom i familien som jeg fortalte deg i privat melding, så alt stressende ble lagt på is fram til ferien. Nå er alt bra igjen, så jeg tar opp tråden når jeg kommer hjem igjen.
     

    hifigirl

    Medlem
    Ble medlem
    06.09.2016
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Den der så jo stilig ut :). Regner du med å få lyd ut av den også? Til dømes det støvete utseende er den neppe helt rein på innsida heller. Fint å komme over sånne perler, men litt leit at de ofte har vært oppbevart dårlig.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.373
    Antall liker
    1.193
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    fikk meg et par på loppis og lyden er knall. vil bare vite modell betegnelsen .
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon: Det står altså ikke bakpå? Har du åpna dem?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Sony virker fint og er lovet bort videre mens Teac er en autoreverse sak som må tittes litt på
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Lenge siden jeg har vært innom loppistråden, 3 stk Lenco har jo dukket opp også, 2stk L75 og en B52 (herlig navn) Beholder en L75 mens de to andre går til en som vil bygge noe rått. B52 har samme verk så grei donormaskin
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, skal sjekke litt. Denne har auto reverse med roterende hode, sikkert morsomt å få azimuth justert! Foreløpig ser det ut til at hele lydhode mekanikken må sjekkes da den løfter dårlig. Får se ha tiden bringer ??????
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Du veit hva du gjør med en L75, Hifiguru? Lagre, mellomhjul, V-blocks og plinth. Og så kanskje en Nagaoka- som Audiomix har på sin..:cool:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Du veit hva du gjør med en L75, Hifiguru? Lagre, mellomhjul, V-blocks og plinth. Og så kanskje en Nagaoka- som Audiomix har på sin..:cool:
    ..og en PTP, en bedre arm og en klassisk, japansk MC. Kiseki, Denon, Shinon, Koetsu, Dynavector. DA snakker vi.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ikke min første Lenco, vet hvordan det kan ende også :) Liker dem som dem er uten å ha hørt hotrod utgaver. Har et originalt bakelitt headshell uten at jeg vet om det er bedre men skal teste dette med en annen pu. Knivlagerne virker fine, null slark i forhold til den andre jeg har. Synd at den dårligste har det fineste kabinettet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er heller ikke fan av å gjøre for mye, men akkurat de ovennevnte punktene , samt evt reimer, SKAL utføres OM jeg en gang får en sveitser i hus. Helt ned i pickupvalg. Forresten er Shure også en mer enn akseptabel Lenco-match..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn