"Image is everything" ;Dspurv skrev:Tror nok du ikke kommer til å savne noe 8" i den centern . Den spiller jo så si likt som H300, og det er jo vannvittig BRA! .
Flott oppsett. Bruker du noe under Helicon'ene? Jeg bruker Valhalla dempeføtter (fra HiFi Klubben) under mine Helicon 400, synes det låter langt bedre enn da jeg prøvde spikes'ene som følger med. I tillegg fant jeg ut at å feste dempeføttene med dobbeltsidig tape som man kjøper på jernvarebutikker ga bedre lyd enn bare å legge dem rett under.spurv skrev:Litt om anlegget:
Høyttalere: Dali Helicon 800mk2
Kilde: Pioneer PD-D9 CD/SACD spiller og Logitech Squeezebox
Forforsterker: Lyngdorf DPA-1
DAC: PS Audio Datalink III
Power: Dynamic Precision 6.12HP.
Kabler: Pioneer/logitech - VANDEN HUL The first ultimate Digital coax / Silk mk2 RCA (ifra analogdelen til cdpsiller) - Lyngord DPA1 - VAN DEN HUL The first ultimate Digital coax - PS audio DAC - Silk Mk2 XLR - Dynamic Precission.
Nå lurer nok mange på hvorfor PS audio DAC'en er der den er, det er pga missmatch mellom DPA-1 og DP'en sin impedanse. Uten den imellom er det svært få effekttrinn som fungerer veldig bra med DPA-1 (ender ofte i susing i hele høyttalerene). Syns dette fungerer bra, siden DPA-1 kan sende digitalt ut .
Høyttalerene kom inn for 4 dager siden, så har ikke fått testet all verden, men det virker veldig lovende . Kunne nok tenkt meg en sort CDspiller (kanskje CD1) for syns skyld, men Pioneeren er veldig god syns jeg (nå skal det sies at den brukes mest som cddrev). Uansett er det FLAC og Squeezebox det mest går i.
Nå er jeg blakk som bare det, så noe oppgraderinger skjer nok ikke med det første . hehe.
Ikon8 fases ut nå når Mk2-serien kommer. Ikon7 blir dermed største høyttaler i serien.teamnovak skrev:Noen her som veit om Dali Ikon 8 også kommer i MkII versjon?
Du får jo en brukbar pris, så det vil nok være et godt kjøp. Høyttaleren er viden kjent for å være veldig "tung" å drive - så jeg anbefaler forsterkeri som har godt med krefter. Går du for surround, er effektforsterker nødvendig, uansett tilfelleX-hilarate skrev:Hva mener folket her inne om Ikon 8?
Er plutselig en kar i nærheten som selger ett par for kr8500.
Er vel en grei pris eller?
Hvilke forsterkere passer mon tro?!
Jeg må bare få skryte litt av 700-ene. Med de nye Abrahamsen V3 og V4, spiller de direkte flott, helt uanfektet av den generelle mistro til at såpass gamle kasser kan låte bra.Dazed skrev:Her kan jeg bli med. Har et par gamle, men overraskende gode Dali 700 i hovedanlegget. (Men etter den inneværende oppgraderingsrunden, blir de nok flaskehalsen i anlegget til jeg en gang skal bytte dem ut.)
Dali 7 var blant storselgerne til Hifiklubben for rundt 20 år siden eller mer. Ble vel avløst av 7a. Husker de godt, kjenner en som har sitt sett ennå. De var veldig billige ift hvordan de ser ut, husker ikke helt nøyaktig med var det ikke snakk om etpar-tre tusen stykket da? Eller var det enda mindre?oldetek skrev:Hei! Noen som har kjennskap til Dali 7 her? har et par ståendes i kjelleren. Basselementene er defekt- oppspist oppheng og rivnet membran.
Har sendt en mail til dali og spurt hvilken elementer som kan erstatte de gamle. Noen her inne som vet?
De virker til å ha bra byggekvalitet, ser pene ut.
Legger ved 2 bilder.