Høres ut som kundeservicen fra Dali, ja.oldetek skrev:this woofer is unfortenately not avaliable anymore.Sorry
vanligvis videresender de bare mail til Hi-Fi Klubbens kundeservice, så du fikk over snittet bra respons likevel.
|
Høres ut som kundeservicen fra Dali, ja.oldetek skrev:this woofer is unfortenately not avaliable anymore.Sorry
Ingen av delene. Peter Lyngdorf, som startet Hi-Fi Klubben, startet også Dali. Vet ikke hvor mye av dem han fremdeles eier, men det ene firmaet har aldri eid det andre.Rocke-Rolf skrev:Synd hfk har så elendig service og kundebehandling, Dali hadde vært bedre tjent med en bedre forhandler (husker ikke om hfk eier Dali eller omvendt, men læll).
Jeg har hatt de der. ;D Synd jeg aldri tok meg råd til Dali 104 Jubilee. De kunne vært gøy å kunne tatt fram.Rocke-Rolf skrev:Slenger med med i klubben med mine 15 år gamle Dali 104. De holder fortsatt koken, selv om jeg drømmer om oppgradering.
Det som slår meg når jeg tester nye ht er at jeg må litt opp i prisklasse før jeg får lyst til å bytte ut 104'ene, de står seg ganske godt ennå.
Tror ikke jeg kvitter meg med disse på brukten når jeg oppgraderer, de skal heller få stå i boden til nostalgien innhenter meg, og jeg viser onkelungene hvordan et stereoanlegg så ut!![]()
Kirsebærfiner var det ..... Nytt delefilter og Biwiring terminaler .. bedre innvendig kabling....bjornh skrev:Hi-Fi Klubben ga i 1998 ut en jubileums utgave av Dali 104, der de hadde gjort noen småforbedringer og pyntet på kabinettet med en ny vinyl (mener jeg) -jeg mener at Dali 104 er en av om ikke den mest solgte høyttaleren til Hi-Fi Klubben, og jeg lurer på om ikke det er den mest solgte i Norge også?
Jubileums-utgaven kostet vel ikke så veldig mye mer heller, mener det var 500,- mer pr. stk.
Jeg tror kanskje jeg hadde betalt ekstra for å slippe terminaler for biwiring.jan#jan skrev:Kirsebærfiner var det ..... Nytt delefilter og Biwiring terminaler .. bedre innvendig kabling....
Ja, selvsagt. Hvis man har lyst til det, så er det jo kjekt å ha.bjornh skrev:Bi-amping! ;D
Det var litt liv i dem når du fyrte opp med +/- 100 watt. Jeg begynte med NAD 304 på 35 w og når jeg fikk NAD 216 (på 2x125 W/8 Ohm) så kviknet Dali 104 betydelig til. Mye mer bass og trykk og dynamikk.jan#jan skrev:En liten stund så hadde jeg 2 stykk Acurus A250 på dem ... ja jeg hadde Jubilee modellen ...
Og det var vel mest for å ha gjort det ... det var nok pulver der for å si det sånn.........![]()
4 x 250 w gjorde og noe med dem ;D 8)bjornh skrev:Det var litt liv i dem når du fyrte opp med +/- 100 watt. Jeg begynte med NAD 304 på 35 w og når jeg fikk NAD 216 (på 2x125 W/8 Ohm) så kviknet Dali 104 betydelig til. Mye mer bass og trykk og dynamikk.jan#jan skrev:En liten stund så hadde jeg 2 stykk Acurus A250 på dem ... ja jeg hadde Jubilee modellen ...
Og det var vel mest for å ha gjort det ... det var nok pulver der for å si det sånn.........![]()
Bare lånte ett par sett på Hifi klubben ... jeg hadde litt ekstra goodwill der ... Drammen... Spilte kanon tøfft med 4 stk... Bilder har jeg ikke ..Rocke-Rolf skrev:Haha, ja du. Har du bilder?![]()
Hva var opphavet til det forsøket, noen par 104 liggende og slenge?![]()
I hælkete ... har du det ?? kjør på ............................. Og koble riktig da .... ellers så blir det varmt et sted ... ;DJanR skrev:Har 2 par her, kanskje jeg prøver en dag når lysta er der 8)
/jan
Tack it i første omgang ... er du fornøyd så blir det Tec7 ;DRocke-Rolf skrev:Jan, de som kommer på brukten er jo billige, dette skal jeg prøve!
Tror jeg. Litt redd for at de skal ta med tven fra veggen på vei ned i en fart..![]()
Det som er saken er at Helicon 400 er en fantastisk høyttaler. Den har bare en feil: den er for billig!Jeg syns Mentor 6 spiller bedre enn Helicon 400, med mindre du hører mest på kvinnestemmer og jazz. Men bruk ørene selv.
Denon 2010 er en kanon forsterker på Mentor 6, men du burde også sjekke ut Primare og Electrocompaniet på disse.