Klassikere de der. Husker når de var i salg hos Hi-Fi Klubben.Dali skyline 1000 Vis vedlegget 477359
Klassikere de der. Husker når de var i salg hos Hi-Fi Klubben.Dali skyline 1000 Vis vedlegget 477359
Digger Mentor, har hatt et par sett tidligere. Liker utseende bedre enn f.eks Rubicon og Opticon, de blir for firkantede. Og med den fargen du har her har du løftet de flere hakk. Lodding er definitivt en fordel, stusser på at de ikke gjør det på fabrikk med såpass dyre høyttalereKjøpte meg mentor 6 til en meget fordelaktig pris,de var meget stygge i kabinette så fikk dem lakkert hos tønnes bil.
De ble absolutt mere stuevennlige synes jeg������
Lodda alle ledninger med samme jeg monterte de sammen.
Ps:får ikke snudd bilde,å litt dårlig bilde kvalitet da dette er tatt med ipadn,de er sort piano������
Takk. Den er umistelig på film ja.Lekkert ble det.
Den senteren gjør underverket til film
God helg
For lyden sin skyld kunne de helt klart stått en halvmeter lenger ut ja, men greit å ha litt plass til å gå og Har fått lurt de ut litt så de er 32cm fra bakvegg.Hvis du hadde hatt muligheten, hadde de hatt godt av mye mer luft rundt seg. (Lenger unna bak og sidevegger), men ser jo ut som de står i en stue som brukes til mer enn bare film og musikk så skjønner at det kanskje blir upraktisk. Men de hadde garantert slippet seg mer løs daDa var de på plass. Fikk de inn seint igår kveld, hentet i Tønsberg. Kalibrerte inatt. Sånn umidelbart etter kort tids lytting virker de mindre oppløst og detaljert enn Euphonia. Men har blitt lite finlytting. Flotte er de
Uansett et flott oppsett du har der. (Som kommerntert i går kveld på et annet «sosialt fora»...
Har vel egentlig byttet, R8 er så bra at de blir nok stående.Har du byttet ut euphonia eller har du dem inne til prøving for evt. bytte?
De står seg ganske bra, mye bedre bass i alle fall. Andre ting driver jeg å tester, men R8 er nok ikke så raffinerte i toppen som Ms4. Vanskelig å beskrive lyd syns jeg Men liker kurvene og utseendet utenom fargen bedre på Ms4 da.Hvordan står Rubicon 8 mot MS4...... Hvilken forsterker bruker du roddis?
Tror faktisk rubicon kan stå ganske nær vegg.... Selv om det sikkert er litt bedre med litt luft rundt!
Men kan jo ikke sette de midt på gulvet i en stue heller
Dynamic Precision A1s til epicon 8 er jeg veldig fornøyd med, har ikke tenkt tanken på annen forsterker.Hei,
pr i dag jeg nyte mine Dali Epicon 6 drevet av min Hegel H360, og jeg er kjempe fornøyd med lyd
Jeg har tenkt å bytte lytterom litt større og tytte på nye høyttaler, tenkte store bror Epicon 8.
Har ikke tenkt å bytte ut forsterken, noen som bruke H360 med Epicon 8....
Hvilken forsterker/effektforsterker dere bruke med Epicon 8? Fornøyd?
Tenker du på den originale H400 eller MK2? MK2 er jo vesentlig oppgradert fra den opprinnelige Helicon. Husker også at når Helicon kom i aller første utgave, så kostet den rundt 25-27000, i motsetning til MK2 som startet på 40000. Euphonia ble lansert i 2002 og MK2 av Helicon i 2007/2008. Det ble da gjort vesentlige oppgraderinger og Helicon fikk da også visstnok dome-diskanten til Euphonia (dette har jeg bare lest andre steder, hvorvidt det stemmer vet jeg ikke).Hvis du ikke hører nevneverdig forskjell på MS4 og H400 bør du oppgradere et eller annet. Forskjellen på de to på god elektronikk er milevid!
Sent fra min G8141 via Tapatalk
Det vil nok gå helt fint.Noen som har formening om/hvordan Epicon 2 vil fungere med en lytteavstand på ca 4 meter og i et rom på ca 40 m2?
En hørte jo stadig i anmeldelsene av Helicon og Euphonia at høyttalerene var "for billig". Noe som førte til at et fåtall koblet disse opp mot skikkelig high end elektronikk.Hvis du ikke hører nevneverdig forskjell på MS4 og H400 bør du oppgradere et eller annet. Forskjellen på de to på god elektronikk er milevid!
I Fidelity-testen I 2008 ble prisen på Helicon 400 oppgitt til å være 31800krTenker du på den originale H400 eller MK2? MK2 er jo vesentlig oppgradert fra den opprinnelige Helicon. Husker også at når Helicon kom i aller første utgave, så kostet den rundt 25-27000, i motsetning til MK2 som startet på 40000. Euphonia ble lansert i 2002 og MK2 av Helicon i 2007/2008. Det ble da gjort vesentlige oppgraderinger og Helicon fikk da også visstnok dome-diskanten til Euphonia (dette har jeg bare lest andre steder, hvorvidt det stemmer vet jeg ikke).Hvis du ikke hører nevneverdig forskjell på MS4 og H400 bør du oppgradere et eller annet. Forskjellen på de to på god elektronikk er milevid!
Det er nok akustikken som er min største fiende her, ikke anlegget. Men får ikke gjort så mye med det første.
Gratulerer med nye høytalere,ikon 7 mk1 rocker skikkelig,det var den første høytaler jeg hadde i Dali serien og da ble jeg forelsket i merket,pass på hva du parrer de med av elektronik,de har en tendens til å bli skarpe/skrikende med lys elektronik,vil tro elektrokompaniet,rotel er gode valg av forsterkere.Heisann! Da melder jeg meg inn i klubben også som Dali eier. Ramlet over et par nesten strøkne ikon 7 mk1 til en svært hyggelig pris. Jeg har hatt mange par med høyttalere i prisklassen 3-50.000. Dette er noe av det beste jeg har eid av høyttalere. Jeg har alltid vært litt skeptisk til Dali, noe jeg fant ut var heeelt bortkasta når jeg fikk disse ikon 7 i hus. Nå skal forsterker handles, da jeg bare bruker en bitte liten Lepai sak. Bor så tullete til så får ikke spilt noe høyt så trenger egentlig ikke noe mer, men når en har penga til det så hvorfor ikke. Spørsmålet mitt blir da hva slags forsterker anbefales? Budsjett på 12500 og planer om å handle brukt. ??????
Gamle classé forforsterkere med 2x 200 watts effekt burde holde. Brukte dette på mine Mentor 5 (når jeg hadde de) og det spilte som ei kule. Aldri hørt Ikon dog, men Mentor 5 rocka skikkelig med classé forforsterkeren. Han som kjøpte mine Mentor 5 hadde Cerwin Vega fra før og mente de var "up there" med tanke på kapasitet, noe jeg er litt usikker på, men det trykka bra her i alle fall. Finnes mye brukbart til 12500, muligens teste Hegel H200/H300.Heisann! Da melder jeg meg inn i klubben også som Dali eier. Ramlet over et par nesten strøkne ikon 7 mk1 til en svært hyggelig pris. Jeg har hatt mange par med høyttalere i prisklassen 3-50.000. Dette er noe av det beste jeg har eid av høyttalere. Jeg har alltid vært litt skeptisk til Dali, noe jeg fant ut var heeelt bortkasta når jeg fikk disse ikon 7 i hus. Nå skal forsterker handles, da jeg bare bruker en bitte liten Lepai sak. Bor så tullete til så får ikke spilt noe høyt så trenger egentlig ikke noe mer, men når en har penga til det så hvorfor ikke. Spørsmålet mitt blir da hva slags forsterker anbefales? Budsjett på 12500 og planer om å handle brukt. ??????
Det er forskjell på Helicon 400 og 400 MK2. 400MK2 startet på 40.000. Den aller første utgaven av Helicon 400 gikk for rundt 26-27K. Hadde også da et mye mindre påkostet kabinett. MK2 gikk vel opp til 45.000 helt på tampen av sin levetid.I Fidelity-testen I 2008 ble prisen på Helicon 400 oppgitt til å være 31800krTenker du på den originale H400 eller MK2? MK2 er jo vesentlig oppgradert fra den opprinnelige Helicon. Husker også at når Helicon kom i aller første utgave, så kostet den rundt 25-27000, i motsetning til MK2 som startet på 40000. Euphonia ble lansert i 2002 og MK2 av Helicon i 2007/2008. Det ble da gjort vesentlige oppgraderinger og Helicon fikk da også visstnok dome-diskanten til Euphonia (dette har jeg bare lest andre steder, hvorvidt det stemmer vet jeg ikke).Hvis du ikke hører nevneverdig forskjell på MS4 og H400 bør du oppgradere et eller annet. Forskjellen på de to på god elektronikk er milevid!
Det er nok akustikken som er min største fiende her, ikke anlegget. Men får ikke gjort så mye med det første.