Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
Trodde forskjellen hovedsaklig bare var pianolakk finish i sort eller hvit? Om jeg da ikke blander med Helicon 6 LE nå som kom på slutten av produksjonen..Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
JaDu som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
Jeg tror du tenker på Helicon 400 mk2 25th anniversary limited edition. Også tror jeg det er større forsjeller på Mentor 6 og Mentor 6 LE.Trodde forskjellen hovedsaklig bare var pianolakk finish i sort eller hvit? Om jeg da ikke blander med Helicon 6 LE nå som kom på slutten av produksjonen..Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
Jeg har selv hatt helicon 400mk2 og 400mk2 LE..fantastiske høytalere!men de er helt identiske..kun pianolakk i følge Dali selv som er forskjell,dette fikk jeg bekreftet når jeg hadde LE utgaven da jeg spurte de,men Mentor 6 LE derimot har fått litt mere snacks fra euphonia serien.Ja
Jeg tror du tenker på Helicon 400 mk2 25th anniversary limited edition. Også tror jeg det er større forsjeller på Mentor 6 og Mentor 6 LE.Trodde forskjellen hovedsaklig bare var pianolakk finish i sort eller hvit? Om jeg da ikke blander med Helicon 6 LE nå som kom på slutten av produksjonen..Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
Hei Syncron75Noen som har hørt nye Oberon 7 enda?
Har funnet både dansk, tysk og russisk test der de overbeviser stort.
H�jttalere test af: Dali Oberon 7 Gulvh�jttaler - Tweak.dk
Takk for tilbakemeldingen.Hei Syncron75Noen som har hørt nye Oberon 7 enda?
Har funnet både dansk, tysk og russisk test der de overbeviser stort.
H�jttalere test af: Dali Oberon 7 Gulvh�jttaler - Tweak.dk
Fikk Oberon 7 i hus i går. Har ikke fått lyttet så mye på de ennå, men førsteintrykket er veldig bra. Tilbakelent, nøytral lett å like masse punch i bassen. Ikke antydning til skarphet i toppen. Kona beskrev de som 80 talls lyd. Bare testa med Opeth, Dum Dum Boys,AC/DC, Motorhead og Clutch foreløbig. Spiller rock veldig bra. Paret sammen med Electrocompaniet ECI 5 MK2
Jeg kan tenke meg til at det har noe med utvikling å gjøre, også er det ikke så alt for lenge siden de kom med ny topp-modell.Noen som vet hvorfor Dali har valgt å debutere det nye driversystem i oberon serien til en helt ny budsjett-serie i stedet for å lansere nye toppmodeller med dette og komme senere med nye modeller nedover i pris med dette?
Har du fått lyttet mer?
Nytt driversystem? SMC kom i 2012 i Epicon serien, og har etter da kommet nedover, Rubicon, Opticon, og nå for første gang i en budsjetthøyttaler, Oberon.Noen som vet hvorfor Dali har valgt å debutere det nye driversystem i oberon serien til en helt ny budsjett-serie i stedet for å lansere nye toppmodeller med dette og komme senere med nye modeller nedover i pris med dette?
Ja, har fått spilt en del. Har blitt brukt til tv lyd for det meste. Synes de får bra frem dybde og detaljer etterhvert. Merker også mere fysisk tilstedehverelse i musikken når det blir skrudd litt opp på volumet. Electrocompaniet er vel ikke kjent for å være så mye frempå nei, men liker de veldig godt. Er jo redd for å bytte forsterker når jeg er så fornøyd. Kunne kanskje hatt noen flere watt men jøss den leverer bra. Har ikke hørt forsterkerne du nevner. Men etter det jeg har lest av andre er kanskje Naim et godt valg.Har du fått lyttet mer?
Jeg har latt mine høyttalere stå å spille mens jeg har vært på jobb og masse i helga. Syns de bare blir bedre og bedre.
Nå vurderer jeg å bytte forsterker til en som er mer "spilleglad" og frampå enn Yamaha. For eksempel Rega. Uten å være sikker her, så tror jeg også din Electrocompaniet spiller noe mørkt og forsiktig. Jeg tror en Rega, Naim, Exposure, Roksan eller Creek passer Oberon 7 bedre.
Ja jeg er nok redd for det. Men legg de gjerne ut til den prisen men forvent pruting. Evt så kan det jo føre til at det blir svært få som tar kontakt. Vanskelig å sette pris. Kjenn etter i magen. Hvor lavt kan du gå før den vrir seg. Titt på bruktmarkedet og se hva du får til den summen.Hei,
Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.
Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?
Mvh
Roger
God jul til de dalifrelste herfra ogsåEpicon 8 trives godt med 2 stk. dp A1s ebw (4x250w)
Anbefales på det groveste.
God Jul dalifrelste
Vis vedlegget 522281
Jeg solgte et par Helicon 400MK2 i februar til en hyggelig fyr fra Litauen. Fikk igjen 18k for de. Så 23-25k burde ikke være umulig for 800MK2. Dog som andre her har påpekt, kan være det tar sin tid før du får solgt de. Etter jul er jo også en tid hvor man kanskje ikke har mest penger å bruke på hifi.Hei,
Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.
Mvh
Roger
Er knallhøyttalere, beste jeg har hatt, skulle gjerne hatt de igjen. Ga 30k for de jeg hadde i 2012, solgt i 2014 for samme pris, flaks. Farge er de? Jeg hadde glatt gitt 25', men er vanskelige tider for høyttalere litt oppi pris, og disse er noen år nå og. Solgte selv Euphonia Ms4 tidligere i år som lå på samme pris som H800 nye. Etter flere mnd endte jeg med å selge de for 19000kr, helt tragisk. Solgte og noen H400 for to år siden for 11000kr. Kjøpers marked.Hei,
Mvh
Roger
Jeg kjøpte et par MS4 for 16k i februar (uten å prute), så 19k er ikke helt ille. Dine hadde vel alpi finish som er dyrere, så ikke helt feil pris. Litt av problemet er at MS4 har vært på markedet siden 2002/2003, noe som gjør at bruktprisen er usikker.Er knallhøyttalere, beste jeg har hatt, skulle gjerne hatt de igjen. Ga 30k for de jeg hadde i 2012, solgt i 2014 for samme pris, flaks. Farge er de? Jeg hadde glatt gitt 25', men er vanskelige tider for høyttalere litt oppi pris, og disse er noen år nå og. Solgte selv Euphonia Ms4 tidligere i år som lå på samme pris som H800 nye. Etter flere mnd endte jeg med å selge de for 19000kr, helt tragisk. Solgte og noen H400 for to år siden for 11000kr. Kjøpers marked.Hei,
Mvh
Roger
Det er de som er på bilde 2:Er knallhøyttalere, beste jeg har hatt, skulle gjerne hatt de igjen. Ga 30k for de jeg hadde i 2012, solgt i 2014 for samme pris, flaks. Farge er de? Jeg hadde glatt gitt 25', men er vanskelige tider for høyttalere litt oppi pris, og disse er noen år nå og. Solgte selv Euphonia Ms4 tidligere i år som lå på samme pris som H800 nye. Etter flere mnd endte jeg med å selge de for 19000kr, helt tragisk. Solgte og noen H400 for to år siden for 11000kr. Kjøpers marked.Hei,
Mvh
Roger
Nei det tenker jeg ikke på, selv om jeg var bestemt på å kjøpe mentor 8 for noen år siden.Høy lyd og rå kraft, hvilken Dali vinner?
En gang i skuddåret er kone og unger borte på en gang, da smeller det i heimen. Da er det høy lyd og trykk som gjelder. Jeg hadde et slikt tilfelle her om dagen og ble i ettertid sittende å tenke på hvilke Dali høyttalere passer best til dette?
Jeg har selv hatt mange forskjellige par opp igjennom (Ikon 8, Mentor 6, Mentor 6 LE, Helicon 400 og Euphonia MS4. Altså ingen erfaring med de største fra high end seriene, men av de som er nevnt over så holder jeg en finger på Mentor 6 (som jeg spilte med forleden).
Mens buksebena flagret tenkte jeg, hvordan høres Mentor 8 ut i full vigør? Noen andre som gjør det samme innimellom all testing og «finlytting»
Har hatt Mentor 6, Helicon 400 MK2 og nå MS4. Både Helicon og MS4 hadde mer og dypere bass enn Mentor 6. Så min finger ville gått på MS4 siden det er de jeg nå harHøy lyd og rå kraft, hvilken Dali vinner?
En gang i skuddåret er kone og unger borte på en gang, da smeller det i heimen. Da er det høy lyd og trykk som gjelder. Jeg hadde et slikt tilfelle her om dagen og ble i ettertid sittende å tenke på hvilke Dali høyttalere passer best til dette?
Jeg har selv hatt mange forskjellige par opp igjennom (Ikon 8, Mentor 6, Mentor 6 LE, Helicon 400 og Euphonia MS4. Altså ingen erfaring med de største fra high end seriene, men av de som er nevnt over så holder jeg en finger på Mentor 6 (som jeg spilte med forleden).
Mens buksebena flagret tenkte jeg, hvordan høres Mentor 8 ut i full vigør? Noen andre som gjør det samme innimellom all testing og «finlytting»