Damer og hi fi ?

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
kansje ikke rett tema.

Men jeg lure på om det finnes noen kvinner som er like

hekta på hi fi og like energiske som mange av oss?

Det må vel være noen i dette landet vel
8)
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
EEEEE........skeptisk
Vet INGEN
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
202
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Nja,vet ikke,men er jo mulig.
vet bare at dama mi vil at det skal spille rent.
 
T

theStig

Gjest
Var dette en kontakt-annonse??

Uansett så finnes det ei i Oslo Audio Society...
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Var dette en kontakt-annonse??

Uansett så finnes det ei i Oslo Audio Society...
Var det hun kjipe som "pisket" mannen sin i NRK dokumentaren?

Jeg har en teori om at kvinner ikke har "hunter - gather" genet som gjør at vi menn blir totalt oppslukt i en hobby, være seg bil, fluefiske eller hi-fi.
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.301
Antall liker
1.431
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
He he da håper jeg hu ender opp hos meg  ;D
Du må være litt forsiktig nå. Kunne jo hende dama leser dette... ;)
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Kunne jo bli hyggelig..
Husker ei som var på forumet for ei tid sia med noen spørsmål,
og hu fikk t.o.m. mer hjelp enn jeg har fått!!
Alle er velkommen, vi er ikke rasister-bare fantaster!
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
202
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
dama...
åssen er det teac settet er på JM lab? har et sånt sett liggende et sted selv...
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Var det hun kjipe som "pisket" mannen sin i NRK dokumentaren?

Jeg har en teori om at kvinner ikke har "hunter - gather" genet som gjør at vi menn blir totalt oppslukt i en hobby, være seg bil, fluefiske eller hi-fi.
Tror ikke det var samme damen nei...

Kjenner ett par damer som har det samme "killerinstinktet" når det gjelder symaskinmerker og utstyr til dem.
Så de genene tror jeg kan være vel så utviklet hos damene også :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Jeg tror at de fleste kvinnfolk liker bra lyd i starten av et forhold. Men når det for mange menn utvikler seg til noe som nærmest er en mani, da mister kvinnfolka interressen og ender opp drittlei hele greiene.
 
T

timc

Gjest
Jeg kjenner et par damer som er skikkelig interessert i hifi :)
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
dama...
åssen er det teac settet er på JM lab? har et sånt sett liggende et sted selv...
Teac-settet er bra og fungerer greit med focalene.Hadde Chorus 826 tidligere og de var bra de og.
Men rørforsterker'n til sønn min(Cayin A-50T) er bedre, så det blir vel snart no' nytt. Ønsker integrert rør m/fj.kontroll. Svart,blank el lign. Brukt til 6-8k.
Noe å foreslå?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Jeg kjenner et par damer som er skikkelig interessert i hifi :)

Jeg og! De finns da rundt forbi.
Men om damene ikke vil ha enn når de ser stereoen...
for de lurer på om det har tilta... så kan man jo spørre seg da vøttø:
Har det tilta? Hihi!

Alt med måte sier de.

(note to self = 2600 poster 8) )
 
T

timc

Gjest
Ja det sier de. Så lenge det ikke er snakk om klær.

Tror nok heller det at man stiller spørsmålet er fordi de damene som driver med hifi ikke gidder frekventere forum for å forsvare sine innkjøp. ;D

Grats på 2600 poster. Og det beviser vel at det HAR tilta. ;)
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Dessuten er det i flg min erfaring slik at mange damer ikke liker at noe er altfor dominerende i miljøet? De vil kunne føre (minst) en samtale selv om radio, hi-fi, TV eller hifi-en er på.
Gutta er nok "flinkere" til å koble ut omgivelsene og kun konsentrere seg om en ting om gangen.

Ikke uten grunn at damene sier om oss at vi ikke klarer å kjøre heis og tygge tyggegummi samtidig.
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
dama...
åssen er det teac settet er på JM lab? har et sånt sett liggende et sted selv...
Litt mere OT..

Får legge inn en kommentar jeg også da :) Jeg som kjøpte det nytt en gang i tiden. Dette settet
var egentlig ment brukt som en kortvarig løsning for fadern fra min side ;D (altså at far skulle fått ut fingern og bytta det ut for lenge siden) Men merkelig nok spiller det temmelig ok vil jeg si, så det har blitt stående mens andre ting har blitt oppgradert.

Når det gjelder damer og hi fi, er jeg ganske fornøyd med min samboer ihvertfall. Hun har full forståelse(fortsatt/inntill videre...) for at jeg stadig søker nye løsninger for å gi henne bedre lydgjengivelse i stua ;D

Det siste jeg ønsker meg, er en partner med samme lidenskap til mine hobbyer som meg. Synes det er mye bedre med en som aksepterer og forstår, men ikke direkte blander seg inn ;)
 
B

Back_Door

Gjest
Dette er egentlig et interessant spørsmål. God lyd og musikk skulle jo ikke være noe typisk maskulint.. ??? ::)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Damer elsker rør! Gjerne ett i hver hånd.

Ikke for å være mannsgris her nå....men en kilde og ett par høytalere bak der i knehøyde....så skulle jeg alltids trådt til noen timer.
 
H

Homarhus

Gjest
Kjente ei strøken jente fra Ålesund. Hu ville ha en musikalsk mann med et bra stereoanlegg. Dermed var jeg heeelt ødelagt av betatthet. Dama var jo grisefin. En blanding av Penelope Kruz og Catrin Zeta Jones.
Jeg prata med a om PA Lyd og hu var heeelt med.
Det var drømmedame det! Men hu fant en annen mann en meg å gifte seg me.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Kona er litt crazy når det kommer til dette gamet må jeg si. Å kjøpe stor hifi er tja, ok men ikke supert. Mens stoor vill hjemmekino er mer enn velkommen. Så jeg håper å finne noe som klarer begge deler godt.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Dette er egentlig et interessant spørsmål. God lyd og musikk skulle jo ikke være noe typisk maskulint.. ??? ::)
Det er det nok heller ikke..
De aller fleste audiofile jeg kjenner har damer/koner som liker å lytte/høre på musikk på gode anlegg, jeg tror dette er noe som vi mannfolk må bli litt flinkere til å integrere mht til kjerringer, få de til å engasjere seg litt for det vi holder på med..
Ikke all den tech spec sakene og alskens dill-dall, men det mer praktiske med å velge litt musikk som skal spilles i løpet av dagen, ta med minst en plate som den bedre halvdelen liker, la de lytte litt i fred eller sammen med oss..
For hver oppgradering/nedgradering så vil de høre hva som er bedre eller verre, jeg klarer ikke å lure kjerringa mi.!

Jeg har brukt 6 år på å integrere henne til deler av min hobby, jeg må si at dette har tatt lang tid, men jeg har klart det.! ;D
Egentlig for 4 år siden når det gjelder å kose seg med den gode lyden som er, hu bryr seg ikke om det som står der heter Per eller Pål, bare det spiller musikk.!
Hu er ikke filla int i tech spec og dette har igjen påvirket meg, så vi nærmer oss hverandre på en meget spesiell måte som et audiofilt par..

Ikke sitt der å tro at jeg har vært superduperheldig, hu klarte seg mer enn nok med Mark anlegg fra 80 tallet når jeg ble kjent med henne, hu så lytterommet mitt og trodde jeg var gal eller sinnsyk.! ;D
Med god hjelp fra hverandre så har vi i fellesskap funnet ut hvordan vi vil ha det..
Okay da, LITT heldig har jeg vært 8)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.314
Antall liker
6.701
I følge min kjære er det en manns plikt å sørge for god lyd i heimen. :)
 
T

timc

Gjest
Kona er litt crazy når det kommer til dette gamet må jeg si. Å kjøpe stor hifi er tja, ok men ikke supert. Mens stoor vill hjemmekino er mer enn velkommen. Så jeg håper å finne noe som klarer begge deler godt.

Da bør du sjekke ut de helt nye JBL Synthesis systemene. Det bør få fart i a.

Mvh
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Den eneste jeg har hørt om er Aslaug som var med i Tweeks & Geeks.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.989
Antall liker
1.241
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Min kone (bedre halvdel) driter i min hobby.Hun irriterer seg over min hobby.Hun føler nesten at jeg er utro.

Men heldigvis,når jeg etter en lang testperiode ikke lenger hører forskjeller,får jeg hjelp av hennes bedre ører.

Og slik jeg har lært stoler på henne om alt annet,stoler jeg også på at hennes ører forteller sannheten.

(Ekte hi-fi poesi gutta)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Hei! Jeg er dama til pks,og jeg må si at jeg ikke bryr meg så mye om åssen kvalitet det er på lyden, men så mye som han prater om lyd,høytalere ++, kan jeg jo ikke la vær å bry meg litt. Så lenge han respekterer min hobby og han klarer å begrense pengebruket, og avser litt tid til meg en gang i blant kan han være så audiofil han bare vil ;)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.920
Antall liker
29.404
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei! Jeg er dama til pks,og jeg må si at jeg ikke bryr meg så mye om åssen kvalitet det er på lyden, men så mye som han prater om lyd,høytalere ++, kan jeg jo ikke la vær å bry meg litt. Så lenge han respekterer min hobby og han klarer å begrense pengebruket, og avser litt tid til meg en gang i blant kan han være så audiofil han bare vil ;)
Et panginnlegg! :) :) :)
mvh
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.651
Antall liker
2.852
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Interessant lesning!
Min samboer satt med ett lite alt-i-ett kompaktanlegg. Det har dotera "arvet".
Hun skjønner nok ikke helt hvorfor/hvordan noen kan bli så opptatt av stadig bedre lyd, men godtar at jeg bruker tid på det. Når hun i tillegg faktisk synes det er god lyd i mitt oppsett, har jeg jo nådd et stykke på 2 år. Fremfor alt liker hun Concertoene utseendemessig. Hvorfor vurderer du å bytte dem ut, spør hun, når jeg ymter frempå om å teste noe nytt.
Ellers synes hun at oppsettet ser ok ut, selv om det nok ikke er det viktigste i livet hennes.
Her til jul ønsket hun seg ny radio på kjøkkenet, og det skulle ikke være hva som helst; kun Tivoli var "godt" nok. Og lyden er en helt annen verden enn tidligere, noe hun også har kommentert. Aner jeg at min lidenskap har smittet litt over på henne.........? ;-)

Der vi skiller oss fra hverandre, er når det kommer til musikksmak. Har nok en atskillig bredere musikksmak enn henne.
Av og til blir Kari Bremnes og Diana Krall omtalt som "elskerinnene" mine............. ;-)
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Det er det nok heller ikke..
De aller fleste audiofile jeg kjenner har damer/koner som liker å lytte/høre på musikk på gode anlegg, jeg tror dette er noe som vi mannfolk må bli litt flinkere til å integrere mht til kjerringer, få de til å engasjere seg litt for det vi holder på med..
Ikke all den tech spec sakene og alskens dill-dall, men det mer praktiske med å velge litt musikk som skal spilles i løpet av dagen, ta med minst en plate som den bedre halvdelen liker, la de lytte litt i fred eller sammen med oss..
For hver oppgradering/nedgradering så vil de høre hva som er bedre eller verre, jeg klarer ikke å lure kjerringa mi.!

Jeg har brukt 6 år på å integrere henne til deler av min hobby, jeg må si at dette har tatt lang tid, men jeg har klart det.! ;D
Egentlig for 4 år siden når det gjelder å kose seg med den gode lyden som er, hu bryr seg ikke om det som står der heter Per eller Pål, bare det spiller musikk.!
Hu er ikke filla int i tech spec og dette har igjen påvirket meg, så vi nærmer oss hverandre på en meget spesiell måte som et audiofilt par..

Ikke sitt der å tro at jeg har vært superduperheldig, hu klarte seg mer enn nok med Mark anlegg fra 80 tallet når jeg ble kjent med henne, hu så lytterommet mitt og trodde jeg var gal eller sinnsyk.! ;D
Med god hjelp fra hverandre så har vi i fellesskap funnet ut hvordan vi vil ha det..
Okay da, LITT heldig har jeg vært 8)
Latterlig enkelt og bra forslag å bruke mere musikk min bedre halvdel liker, som jeg egentlig bare ikke klarer å høre på frivillig :D Hun er jo sikkert en "ærlighetsmaskin".... Ikke så halvgal lyd og innspilling på endel av dette greiene hun ønsker å høre på muligens heller. Selvfølgelig har vi masse musikk vi liker i fellesskap også, men tror jeg skal prøve å fokusere litt på dette fremover når nytt utstyr skal testes :)
 
Topp Bunn