Diverse Data/printerproblemer.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Jeg har en EPSON ET-7750 fargeprinter som gir meg litt hodepine.

Når jeg printer bilder ( landskapsformat ) blir det 9-10 vertikale streker med ganske så jevn avstand.

Noen som vet hva dette kan skyldes og hva man kan gjøre med det?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.935
Antall liker
11.342
Sted
Ytterst i havgapet...
Slike striper pleier skyldes selve printerhodene... tette dyser etc... kjør en test og se hvilken farge(r) som trøbler.... med evt faste dyser er det gjerne også en r renseprosedyre... Du kan evt forsøke å rense med sprit og så kjøre en serie testprint.... kabelen kan umulig ha noe med dette å gjøre...
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
På en måte ser det ut som om det kommer "for mye" blekk i disse stripene.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Det er som regel en eller annen "ink maintenance" eller "clear print head" eller lignende i programvaren for printeren. Det kan funke. Om du først kjører en slik prosedyere for deretter å skrive ut en testside så ser du forhåpentligvis hvilke av patronene/hodet som er kilden til problemet.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Dessverre ikke et unormalt problem med tette dyser i et blekkprinterhode. Har slitt mye med dette selv for en del år siden, og det endte opp med at jeg brukte mer penger på servicer og nye blekkpatroner at jeg hvert år kunne ha kjøpt en ny skriver istedenfor.

Den modellen du har er av en såpass ny utgave hvor de tydeligvis har innsett problemene som kan dukke opp, for jeg ser på beskrivelsen av printeren at det er vanlig at det følger med en "vedlikeholdspatron"

Tror det er nøkkelen her.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.935
Antall liker
11.342
Sted
Ytterst i havgapet...
Jeghar en ny DesignJet 730 på jobb, og en gammel 600.... når "gamlingen" har stått ubrukt over tid, feks over ferie, så trenger den gjerne noen testutskrifter for å "gå seg til" igjen....
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.028
Antall liker
20.200
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Jeg spurgte, da du kan være sikker på datatab, hvis USB-2 kabel er over 4.8 meter. Da dit er tre, vil jeg stemme i med de andre, gå ind i "maintenance" og lav en "heavy cleaning", og lav derefter et testprint og se. Har det hjulpet en lille smule, er det bare og køre igen og igen, til fejlen er væk. Hjælper det overhovedet ikke, er dit printhoved desværre nok stoppet/clogged i nogle af de små nozzles, som blækket kommer ud af. Det kan nogle gange løsnes med noget bestemt vædske, der desværre ikke er tilgængeligt for menigmand.
 
X

X186841

Gjest
Har hatt litt problemer ved bruk av refill patroner fra Inkclub, noe jeg absolutt ikke skal kjøpe igjen.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.025
Antall liker
8.228
Torget vurderinger
1
Har en Epson R2400 som jeg ikke har brukt på 10år. Den hadde samme problemet. Husker ikke detaljene nå, men den hadde en sær print manager. Det var ikke nok å velge riktige parametre og trykke OK. Man måtte lagre disse for så å hente de fram igjen. Hvis ikke ble det slike striper.
 
Sist redigert:
Topp Bunn