G
Gjestemedlem
Gjest
4 dager til det nye Heroes of Might & Magic slippes. Håper det lever opp til forventningene.
Eller ?JanR skrev:Og det fungerte ?bambadoo skrev:Da gjør vi et forsøk på Rage. Spiller på en laptop Lenovo W520 med Nvidia skjermkort. Nettopp reinnstallert på Intel ssd510 disk. Svinger bra foreløpig.
/jan
Ja ikke noe problem. Et par bugs med lyden. 1920 oppløsning og greier. Spillet i seg selv er.. hmm... vel får ikke helt den gode følelsen. Likte crysis endel bedre.JanR skrev:Og det fungerte ?bambadoo skrev:Da gjør vi et forsøk på Rage. Spiller på en laptop Lenovo W520 med Nvidia skjermkort. Nettopp reinnstallert på Intel ssd510 disk. Svinger bra foreløpig.
/jan
1920x1200 når ferdig oppgradert (bygge ny). Når det gjelder GTX560 i fabrikkoverklokket utgave, så er jo det et alternativ. Men jeg ser nå at man kan få GTX 570 til 2195 2095 nå (hos Komplett). Blir vel ikke så store prisspranget opp dit fra et overklokket 560 (de ligger vel på 1600 til 1900 etter det jeg kan se) eller et HD6950 (1889,- hos Dustinhome). Men sånn er det jo hele tiden når det gjelder maskinvare; legger man på "bare noen hundrelapper til" ... så går alt litt raskere og man får litegranne lengre "levetid". Dog, levetiden bestemmes jo også av ens egen oppgraderingshunger, derfor det kanskje ikke "lønner seg" å kjøpe det dyreste man har råd til men heller satse på noe midt på treet som kan forsvare en ny oppgradering om ikke så lenge. Som et HD6950 som jeg vurderer, eller et GTX560 som dere pusher her.atonal skrev:Hvilken skjermoppløsning bruker du, zimon?
Ellers vil jeg nevne 560 GTX super overclock-varianten til Gigabyte, en mellomstasjon før 570 GTX. Noen hundrelapper mindre.
Rettet prisen til 2095. Tilbudspris dette. Vet ikke hvor lenge den varer - eller om de andre følger etter. Men som regel er det jo slik i dette markedet - at den som venter - han får lavere pris, om man da ikke venter for lenge - f.eks. til etterspørselen har avtatt helt (som når man skal kjøpe minnebrikker til en ikke helt ny pc - og får (pris)sjokk).atonal skrev:GTX 570 til 2195 ?
Ser ut til at GTX 570 er vinneren i den testen. Den reelle konkurrenten til 570 virker å være 6970 (har ikke sjekket så nøye). Støynivående på standardkortene er omtrent de sammezimon skrev:Dette blir kanskje vel off-topic (i en tråd om dataspill). Men så er vi nå i en off-topic tråd (i "Off-topic Hjørnet") : Her sammenlignes HD6950 med GTX570. Sier ikke noe om støynivå etter det jeg kan se, mest om ytelse http://www.hwcompare.com/9021/geforce-gtx-570-vs-radeon-hd-6950-2gb/. (Støynivå vil slik jeg forstår det variere fra produsent til produsent og fra modell til modell, alt etter hvilke type vifter/annen kjøling de benytter.)
Å jada, flere ganger. og alle de offisielle utvidelsene jeg har fått tak i. Denne gangen i FO3 har jeg bestemt meg for å ta det med ro (Hah, det har jeg sagt før!) og kose meg.atonal skrev:Litt av en prøvelse det der, berxter. Fint at du fikk det til til slutt. Regner med at du har fått spilt Fallout New Vegas også?
Beklager det.berxter skrev:Dærsken, dette var noe herk!
Fallout 3 er jo et glimrende spill, så jeg skulle ta en ny runde, denne gang med FOOK2 installert (etter tips her). Å Herre min Juledag.
- Windows XP: Begynte greit, ikke flere kræsj enn vanlig. Så sneik jeg meg inn i "Hamilton's Hideaway", og fikk CTD hver gang jeg skulle ut av hølet. Ikke engang konsollkommandoer berget meg ut derfra. Gikk lei.
- Installerte så på en speller ny Windows 7X64, som jeg egentlig bare skulle bruke som filserver, men som likevel fikk et gammelt, helt greit skjermkort.
Installasjonen gikk greit, og startet nytt spill, men fikk umiddelbart CTD ved den første cutscenen. Gremmelse! Gru og anger! Har så revet meg i det lille jeg har igjen av hår i to kvelder, og lest hundrevis av sider på nett uten å få til en pøkk.
Aha! Opprette "save"-mappe på Win7- maskina; flytte den siste savefila fra XP-maskina, komme seg ut av hula i Win7, save igjen, og spelle til det skjærer seg (som var ganske kjapt), flytte denne savefila til XP-maskina og spille videre der. Heureka! Så får vi se hvor lenge Bernt er i Paradis, men det lar seg altså gjøre å veksle mellom installasjoner. :
B
Rage tar seg opp betraktelig etter en 3-4 timer, siste 2/3 av spillet er knallbambadoo skrev:Huff - blitt drittlei Rage allerede. Virker spennende til å begynne med men så syntes jeg det ble kjedelig. Interessant grafikk og spillbarhet men "oppdragene" blir veldig like og mye fram og tilbake.
Førsteinntrykk:Doc.G skrev:Rage tar seg opp betraktelig etter en 3-4 timer, siste 2/3 av spillet er knallbambadoo skrev:Huff - blitt drittlei Rage allerede. Virker spennende til å begynne med men så syntes jeg det ble kjedelig. Interessant grafikk og spillbarhet men "oppdragene" blir veldig like og mye fram og tilbake.
Helt enig med alt du sier. Deus Ex HRer jo en sterk kandidat til årets spill og en verdig oppfølger til der første Deus Ex. Det er rimelig typisk Id at de lager en god grafikkmotor som kommer til å bli utnyttet bedre av andre, men at deres eget spill er et typisk terningkast 4 spill.atonal skrev:Førsteinntrykk:Doc.G skrev:Rage tar seg opp betraktelig etter en 3-4 timer, siste 2/3 av spillet er knallbambadoo skrev:Huff - blitt drittlei Rage allerede. Virker spennende til å begynne med men så syntes jeg det ble kjedelig. Interessant grafikk og spillbarhet men "oppdragene" blir veldig like og mye fram og tilbake.
Teknisk vellaget, bra flyt i grafikk, god variasjon i fargebruk (til tross for mange bruntoner) og musikk. Objektene i verden er litt tegeseriepreget, sammenlignet med f.eks. detaljnivået i Fallout, Half-Life, Deus Ex m.fl. AI`en er grei, men litt for lite variasjon i deres verbale innhold i kampsituasjoner. Mer på nivå med F.E.A.R. synes jeg. Samtalesituasjonene er ok, men absolutt ikke på nivå med Deus Ex: HR, som jeg synes setter en ny standard sammen med Fallout-serien.
Det jeg savner litt er opplevelsen av "slemhet" og "ondskap" i stemningen, som id har fått til så bra på Doom og Quake. Litt for kjekk og grei stemning, lissom. Men det er kanskje være et mer humoristisk preget spill, men der er Borderlands (som Rage virker veldig inspirert av) og så mye bedre, så langt. Mulig det tar seg opp utover.
Deus Ex er et bra spill, men det har noen alvorlige svakheter som ødelegger spillet. Tåpelige og unødvendige playstationbossfights trekker drastisk ned og gjør det til et consolespill i stedet for et seriøst RPG.Doc.G skrev:Helt enig med alt du sier. Deus Ex HRer jo en sterk kandidat til årets spill og en verdig oppfølger til der første Deus Ex. Det er rimelig typisk Id at de lager en god grafikkmotor som kommer til å bli utnyttet bedre av andre, men at deres eget spill er et typisk terningkast 4 spill.
Ja bossene var skikkelig ille, jeg satset på sniking og hacking gjennom hele spillet og eide nesten ikke våpen osv. når disse f.... bossene dukket opp. Helt unødvendig å ha dem med. Det første Deus Ex er fortsatt bestGjestemedlem skrev:Deus Ex er et bra spill, men det har noen alvorlige svakheter som ødelegger spillet. Tåpelige og unødvendige playstationbossfights trekker drastisk ned og gjør det til et consolespill i stedet for et seriøst RPG.Doc.G skrev:Helt enig med alt du sier. Deus Ex HRer jo en sterk kandidat til årets spill og en verdig oppfølger til der første Deus Ex. Det er rimelig typisk Id at de lager en god grafikkmotor som kommer til å bli utnyttet bedre av andre, men at deres eget spill er et typisk terningkast 4 spill.
Dialogen er også vel stupid og cheesy til tider, nett som i de mest tøvete actionfilmene på 80-tallet.
Men, alt i alt slett ikke så ille. 4/6
De har nå enda, kjøpte i dag sammen med div. annet. I helgen så jeg at "søster butikken" MPX (samme morselskap) hadde "Golden Sample" versjon av dette Gainward GTX 570 kortet til 2295, men da jeg skulle bestille den i dag var den vekk. Ble derfor nevnte standarversjon til 2095 hos Komplett: "Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, with Batman : Arkham City". Dette ble nå uansett hakket over de kortene jeg hadde sett meg ut i utgangspunktet (HD 6870/6950/GTX560). Bygger en helt ny maskin nå.zimon skrev:Rettet prisen til 2095. Tilbudspris dette. Vet ikke hvor lenge den varer - eller om de andre følger etter.atonal skrev:GTX 570 til 2195 ?
Fant en liste på annet forum http://www.spill.no/forum/default.aspx?g=posts&t=22141. Her er listen som "Jurge92" postet 10. mars 2011 19:59:03 :zimon skrev:Ev. kan anbefale andre (rimelige)steder å handle spill online?
Bestilte et spill hos play.com nå.Utlandet:
- Play.com
- Zavvi.com
- TheHut.com
- Base.com
- Hmv.com
- VGP.ca
- Amazon.co.uk
- Game.co.uk
- Gamestation.co.uk
Innlandet:
- Elkjop.no
- Lefdal.com
- Cdon.no
- Platekompaniet.no
- Spaceworld.no
BF3 er fantastisk bra. Men mer krevende for maskinvaren enn man skulle tro. Slik var det også med BF2.berxter skrev:Kjøpte Battlefield 3.
Installerte
Skrifta for systemkravene var så liten at jeg ikke så at det krevde Win7
Helv... Origin nektet å installere annet sted enn C:\, og der har Win7-maskina mi en liten tass av en SSD
Spilte enspillerkampanjen
Møl
Avinstallerte
Mulig at flerspillerdelen er fantastisk, men det bæsjer jeg på
Lot likevel franchisen få en sjanse til, og hentet ned Bad Company 2, og se det var noe helt annet.
Om et par dager kommer CoD MW3, og den skal kjøres til Skyrim blir sluppet...
Bernt K
Steam ?tore_v1 skrev:Får man ikke kjøpt MW3 på nett?
Jeg liker å laste ned, installere, og slippe tanken på at jeg må passe på diskene som etterhvert blir liggende i mappen jeg har til programvare..
Har spilt Skyrim nesten døgnet rundt på xbox 360 de siste dagene (ja jeg er pirat). Jeg har ikke spilt de tidligere elder scrolls spillene da jeg stort sett har vært en fps skyter fantast. Men Skyrim har så langt gitt meg den største spillopplevelsen siden det første Deus Ex spillet. Det er bare helt rått, det mangler ingen ting på hverken spillbarhet, størrelse eller grafikk. Det er stor variasjon på landskapet, fra de høyeste snødekte fjell, til de dype skoger. Og ja, kan du se dit, kan du dra dit. Av og til er det bare å stoppe opp og nyte utsikten. Mengden oppdrag er uendelig. Jeg er på level 27 nå og det føles som om spillet nettopp har startet. Det er bare helt sykt, spillet er tilnærmet perfekt, jeg savner ingen ting. Det eneste jeg har å noe å utsette på er at hesten min er lettskremt, og jeg må lete litt etter den hvis vi møter på noen av de alskens villdyra som finnes. Jeg er helfrelst. Og jeg har ikke engang sagt noe om dragene..... ;DDecoman skrev:Det er visst noen folk i Nederland som har fått skaffet seg Elder Scrolls V Skyrim for konsoll og fått opp noen videoer på Youtube, så da ble jeg overbevist og bestilte i dag Skyrim fra CDON. Dette sendes muligens fra Sverige hvis jeg skal tro hva noen mente på et forum, så da tar det vel 3 dager eller noe sånt før det kommer fram til postkassa. Det ble 29 kr i porto.
Synes ellers at dataspiller er middelmådige greier og skjønner ikke hva som holder igjen folk fra å lage virkelige gode spill.