Hehe, jeg mener å ha skjønt at for å greie å henge med i BF3, så må en være forberedt på å måtte skyte hvor du enn måtte befinne deg, til enhver tid, og helst presist. En har nok ikke tid til å kaste bort et halvt sekund på å orientere seg. En litt mer heldig situasjon er når du kan reagere mot andre som kommer mot deg, de vil som regel ikke legge merke til deg med det første hvis du står eller bedre, ligger stille. Akkurat som folk flest nok lærte i militæret, så vil bevegelser gjøre deg lett synlig i terrenget. Å utgjøre en silhuett mot himmelen er også en uheldig situasjon.
Litt mer avansert, så tror jeg at man med fordel kan måtte instille seg på å bytte posisjon, etter at man har blitt oppdaget på den ene eller andre måten. Dette vil jeg si har å gjøre med denne triangelen som andre vil se over figuren din, som vil gjøre deg lett å oppdage. Tror det er slik, at hvis du kan stikke unna igjen og gjemme deg, så vil trekanten forsvinne og de vil på nytt måtte aktivt identifisere deg visuelt. Et lite triks for å finne andre (kjekt når man flyr helikopter) kan være å trykke "Q" tasten mot et område du mistenker at noen kan være eksponert uten at du egentlig kan se dem, da vil du likevel kunne få opp et triangel for de som ligger i buskene og ikke er helt skjult.
Helikoptere kan f.eks fly unna rekkevidden for luft til luft eller bakke til luft missiler, eller forsøke å gå lavt bak en hindring som hindrer andre å skyte mot deg med missiler.
Et artig triks jeg har når en pansret bil kommer forbi, er å tømme pistolen gjennom ruta på siden av bilen, dette tar knekken på sjåføren, forhåpentligvis (hvis han er alene) før han bytter posisjon og setter seg bak maskingeværet. Tror ikke det er mulig å skyte ham gjennom vinduet da, er ikke helt sikker.
Er glad for å ha unlocka G18 pistolen, som skyter automatisk, som er praktisk på kloss hold. Å greie å treffe folk som springer rundt selv når man har en automatisk pistol til å forsvare seg med,er ikke helt lett dessverre. Mulig at musa jeg bruker er litt dårlig for et sånt spill, er ikke sikker.