Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Grattis, artig tweaking det der, regner med det har blitt bedre, tar jo litt tid å høre de "små" forskjeller synes jeg
    fått med deg vinylboksen som kommer om noen dager fra pearl jam ?
    Takk.

    Ja og nei. Vet de har gitt ut noen dyre jubileumsgreier. Skal kikke på det. Takk for tipset.
    tenker på den som blir gitt ut iløpet av 10 dager, 20 years
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Grattis, artig tweaking det der, regner med det har blitt bedre, tar jo litt tid å høre de "små" forskjeller synes jeg
    fått med deg vinylboksen som kommer om noen dager fra pearl jam ?
    Takk.

    Ja og nei. Vet de har gitt ut noen dyre jubileumsgreier. Skal kikke på det. Takk for tipset.
    tenker på den som blir gitt ut iløpet av 10 dager, 20 years
    Skal sjekkes ut!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Leker litt med fotoapparatet igjen. Trenger fremdeles et nytt stativ, men dette er i alle fall det beste jeg får til håndholdt. (puh...)
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Betyr det at man er litt for opptatt av stash hvis man oppdager at det skjeve lydbildet man har slitt med en stund ikke kommer av at det er noe galt med anlegget, men med øret, og dermed blir glad for at anlegget er i orden? ::)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.263
    Antall liker
    30.647
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kult foto Dazed!

    Ellers, - tja, godt spørsmål.... Har du hatt en hørselstest?

    / Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Kult foto Dazed!

    Ellers, - tja, godt spørsmål.... Har du hatt en hørselstest?

    / Morten
    Vel... Ja, for mange år siden fikk jeg vite at jeg hørte litt dårligere enn normalt i et område i diskanten på det venstre øret, men har ikke tenkt noe mer på det, siden jeg opplever at jeg hører "alt" helt fint. Jeg hører på enkelte låter/plater at lyder og spesielt stemmer i et visst leie høres ut som de står litt til høyre i lydbildet i stedet for midt i rommet slik de burde være. Dette har jeg gått ut fra at har hatt med det asymmetriske rommet å gjøre, men så oppdaget jeg at hvis jeg sto med ryggen mot anlegget, flyttet skjevheten seg mot den andre siden av rommet. Jeg skjønner ikke at det kan bety noe annet enn at problemet ligger i hørselen heller enn i anlegget.

    Reagerte litt på at jeg faktisk syntes dette var beroligende, siden da var duppedittene mine i orden, i alle fall. ;)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    1.885
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dazed skrev:
    Lagga skrev:
    Kult foto Dazed!

    Ellers, - tja, godt spørsmål.... Har du hatt en hørselstest?

    / Morten
    Vel... Ja, for mange år siden fikk jeg vite at jeg hørte litt dårligere enn normalt i et område i diskanten på det venstre øret, men har ikke tenkt noe mer på det, siden jeg opplever at jeg hører "alt" helt fint. Jeg hører på enkelte låter/plater at lyder og spesielt stemmer i et visst leie høres ut som de står litt til høyre i lydbildet i stedet for midt i rommet slik de burde være. Dette har jeg gått ut fra at har hatt med det asymmetriske rommet å gjøre, men så oppdaget jeg at hvis jeg sto med ryggen mot anlegget, flyttet skjevheten seg mot den andre siden av rommet. Jeg skjønner ikke at det kan bety noe annet enn at problemet ligger i hørselen heller enn i anlegget.

    Reagerte litt på at jeg faktisk syntes dette var beroligende, siden da var duppedittene mine i orden, i alle fall. ;)
    :eek: ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bare å flytte seg litt sideveis i sofaen til det sitter ::)

    /jan
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.299
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Dazed skrev:
    Lagga skrev:
    Kult foto Dazed!

    Ellers, - tja, godt spørsmål.... Har du hatt en hørselstest?

    / Morten
    Vel... Ja, for mange år siden fikk jeg vite at jeg hørte litt dårligere enn normalt i et område i diskanten på det venstre øret, men har ikke tenkt noe mer på det, siden jeg opplever at jeg hører "alt" helt fint. Jeg hører på enkelte låter/plater at lyder og spesielt stemmer i et visst leie høres ut som de står litt til høyre i lydbildet i stedet for midt i rommet slik de burde være. Dette har jeg gått ut fra at har hatt med det asymmetriske rommet å gjøre, men så oppdaget jeg at hvis jeg sto med ryggen mot anlegget, flyttet skjevheten seg mot den andre siden av rommet. Jeg skjønner ikke at det kan bety noe annet enn at problemet ligger i hørselen heller enn i anlegget.

    Reagerte litt på at jeg faktisk syntes dette var beroligende, siden da var duppedittene mine i orden, i alle fall. ;)
    :eek: ;D
    :eek: ;D

    Destiny.. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Bare å flytte seg litt sideveis i sofaen til det sitter ::)

    /jan
    Njaeii, ikke egentlig, siden det ikke gjelder hele frekvensområdet.

    Det er ikke plagsomt når jeg ikke sitter og fokuserer på det, så jeg kan vel (Jeg har vel ikke så mye valg, egentlig.) alltids leve mer det. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Bare å flytte seg litt sideveis i sofaen til det sitter ::)

    /jan
    Njaeii, ikke egentlig, siden det ikke gjelder hele frekvensområdet.

    Det er ikke plagsomt når jeg ikke sitter og fokuserer på det, så jeg kan vel (Jeg har vel ikke så mye valg, egentlig.) alltids leve mer det. :)
    Snu deg i 90 grader sånn at det gode øret peker mot ht's ? :p

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Bare å flytte seg litt sideveis i sofaen til det sitter ::)

    /jan
    Njaeii, ikke egentlig, siden det ikke gjelder hele frekvensområdet.

    Det er ikke plagsomt når jeg ikke sitter og fokuserer på det, så jeg kan vel (Jeg har vel ikke så mye valg, egentlig.) alltids leve mer det. :)
    Snu deg i 90 grader sånn at det gode øret peker mot ht's ? :p

    /jan
    God idé!

    Eller få analysert ørenes frekvensrespons, og få laget og implantert mine egne patenterte "parametriske øreattenuatorer med integrert EQ og romkorreksjon". ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Bare å flytte seg litt sideveis i sofaen til det sitter ::)

    /jan
    Njaeii, ikke egentlig, siden det ikke gjelder hele frekvensområdet.

    Det er ikke plagsomt når jeg ikke sitter og fokuserer på det, så jeg kan vel (Jeg har vel ikke så mye valg, egentlig.) alltids leve mer det. :)
    Snu deg i 90 grader sånn at det gode øret peker mot ht's ? :p

    /jan
    God idé!

    Eller få analysert ørenes frekvensrespons, og få laget og implantert mine egne patenterte "parametriske øreattenuatorer med integrert EQ og romkorreksjon". ;D
    Drastiske tiltak men er nok det som må til ::)

    ;D

    /jan
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    969
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Fredrikstad
    Kvelden var kommet for et besøk i Dazed sin kjellerstue. Destiny skulle egentlig vært med, men valgte å stå over denne gangen. He he. Nå kan han bare angre. ;D

    På vei ned i kjellerstua la jeg merke til at fruen drev med bakeaktiviteter på kjøkkenet. Dette måtte bare bli bra.

    Vel nede i stua satt den godeste Lagga og hygget seg med god musikk.

    Dazed har gått til investering av ny kaffemaskin, så vi kunne velge blandt masse forskjellige kaffetyper. cappuchino ble bestilt, og servert sammen med nystekt, og varmt bakeverk.











    Som sist hadde Dazed masse ny musikk til avspilling. Fikk mange nye tips som skal handles inn i nærmeste fremtid.


    More to come!!! :)


    /Ruby
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Se der, ja! Kakemonsene i egen person. :D Takk for superhyggelig besøk, Ruby og Lagga!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.232
    Antall liker
    9.091
    Torget vurderinger
    1
    Trivelig dere har det da! :D
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    969
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Fredrikstad
    JanR skrev:
    Du skjemmer dem bort


    /jan
    Hysj Jan. :)


    Dazed var i serverings humør, og vi rakk knapt å tømme kaffekoppen før ny forsyning stod på dør.

    Denne gangen vartet fruen opp med nybakte, og varme kakehjerter med sjokoladepynt.

    En stor honør til dazed bedre halvdel. Dette smakte meeget godt.








    Som sist vartet platespilleren opp med klart best lyd, og ble det foretrukne medium resten av kvelden.





    Må si meg overrasket over hvor analogt disse Klipshene spiller i Dazed stue.








    Kan være at det skyldes disse Abrahamsen forsterkerene. Uansett deilig analog lyd.







    Dazed driter i MAC produkter, og markerer dette på denne måten. ;D






    Vil takke for en særdeles hyggelig kveld, og kommer gjerne igjen.


    /Ruby
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Dazed var i serverings humør, og vi rakk knapt å tømme kaffekoppen før ny forsyning stod på dør.
    Trenger trimmen. Opp og ned trappa etter kaffe og annet er den eneste trimmen jeg får. ;)

    Rubyred skrev:
    Denne gangen vartet fruen opp med nybakte, og varme kakehjerter med sjokoladepynt.

    En stor honør til dazed bedre halvdel. Dette smakte meeget godt.
    Ja, desember er definitivt bakemåned nr. 1.

    Rubyred skrev:
    Dazed driter i MAC produkter, og markerer dette på denne måten. ;D
    Sånn "pynt" slipper jeg vel å merke bare unna med på "guttedassen" i kjelleren. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Dazed skrev:
    Sånn "pynt" slipper jeg vel å merke bare unna med på "guttedassen" i kjelleren. ;)
    Herlig Dazed. Har sans for slike sleivspark. ;D


    /Ruby
    Ja, jeg lurte litt på hva du skulle ha med kameraet på dass for. :) En slags unevnelig form for dokumentasjon eller loggføring, kanskje? ;D
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    969
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Fredrikstad
    Dazed skrev:
    Rubyred skrev:
    Dazed skrev:
    Sånn "pynt" slipper jeg vel å merke bare unna med på "guttedassen" i kjelleren. ;)
    Herlig Dazed. Har sans for slike sleivspark. ;D


    /Ruby
    Ja, jeg lurte litt på hva du skulle ha med kameraet på dass for. :) En slags unevnelig form for dokumentasjon eller loggføring, kanskje? ;D

    Dokumentasjon er viktig Dazed. ;D


    /Ruby
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det var litt av en oppvartning.
    Men jeg har bodd noen år i Østfold og er ikke overrakset. Trivelige folk.
    Synd kona ikke ville bli.

    Håvard
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Haavard skrev:
    Det var litt av en oppvartning.
    Men jeg har bodd noen år i Østfold og er ikke overrakset. Trivelige folk.
    Synd kona ikke ville bli.

    Håvard
    ...Og kona er ikke fra østfold engang! Født og oppvokst i Haugesund. ...Så de har tydeligvis bakverk der også. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Forhåndsbestilte nettopp denne:



    ...Får gi Anette en sjanse til.

    Dessverre er hverken Nightwish det samme uten Tarja, eller Tarja det samme uten Nightwish. Uten Tarjas klassisk trente "opera-stemme" mangler det et viktig element i den nye musikken til Nightwish. de havner liksom i den store kurven med Lacuna Coil, Within Temptation og "de der". Bra, for all del, men ikke "min" Nightwish.

    Lurer på hvordan Anette synger de gamle sangene. Kanskje jeg burde kjøpe meg "Made In Hong Kong"-liveplata.
    Denne kom i dag, og musikken høres bra ut, men LYDEN. Eller rettere sagt BAKGRUNNSSTØYEN! Plata som kom er nemlig en dobbel picturedisc, og det høres ut som pickupen kjører på smergelpapir i svake partier i musikken. Nesten så jeg er redd for å slite ut stiften ved å spille den. :(
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.478
    Antall liker
    41.392
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gøy å høre at du får så bra tilbake meldinger på vinyl siden :) skulle gjerne vært der.

    flott tråd Dazed.

    mvh
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    motoren skrev:
    Gøy å høre at du får så bra tilbake meldinger på vinyl siden :) skulle gjerne vært der.
    Ja, artig! Du får gi lyd hvis du noen gang er på disse kanter.


    motoren skrev:
    flott tråd Dazed.
    Takker. ...Selv om det ikke bare er min fortjeneste.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    Ja, jeg lurte litt på hva du skulle ha med kameraet på dass for. :) En slags unevnelig form for dokumentasjon eller loggføring, kanskje? ;D
    Under lokket?

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Glimrende rapport, btw.
    Kult bilde med rød vinyl som "farger" acrylen 8)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.936
    Antall liker
    108.084
    Torget vurderinger
    23
    RoDa skrev:
    Dazed skrev:
    Ja, jeg lurte litt på hva du skulle ha med kameraet på dass for. :) En slags unevnelig form for dokumentasjon eller loggføring, kanskje? ;D
    Under lokket?

    Fanken - skal dette bli en kabel-tråd også nå da?? ;D ;D ;D

    Første kabel i advent! Ny uke - ny ruke!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.263
    Antall liker
    30.647
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Dazed skrev:


    Denne kom i dag, og musikken høres bra ut, men LYDEN. Eller rettere sagt BAKGRUNNSSTØYEN! Plata som kom er nemlig en dobbel picturedisc, og det høres ut som pickupen kjører på smergelpapir i svake partier i musikken. Nesten så jeg er redd for å slite ut stiften ved å spille den. :(
    Den kjøpte jeg over disk i dag, men klok av skade kjøpte jeg IKKE picturediscutgaven, skjønner at det var smart..... ::)

    Henger meg på Rubyred, og takker for en meget hyggelig aften i går, bevertning var av ypperste klasse, igjen. ;)

    Vi fikk også servert en Skvisbåxdemo, det vil si, kvelden startet der. Må si at det spilte godt, men opplevde nok at jeg fikk
    lyden litt sånn "midt i fleisen", veldig annerledes enn lyden jeg har hjemme.

    Etter en times skvising, ble så grammofonen sveivet i gang, og da sank skuldrene umiddelbart, deilig!
    Ok, jeg opplevde at noe detaljer forsvant, og at noe av pin-point presisjonen ble borte, (om dette var reellt eller innbilt, er jeg dog ikke helt sikker på) MEN; nå spilte anlegget MUSIKK på en helt annen måte!

    Det var også deilig å konstatere at Dazeds platespiller, som tross alt er en innstegsmodell, om enn noe forfinet, fullstendig
    overskygget det digitale media, den spilte virkelig godt.
    Det var også lett å høre at Klipsch'ene trives best, når de blir matet med musikk som har godt med skyv i seg, så blomstret de,
    og foten gikk konstant hos oss. :)

    Som Rubyred bemerket, ble det spilt mye spennende musikk, mange kandidater til innkjøpslista der, takk Dazed!

    Noe av det morsomste med slike hjemmebesøk, bortsett fra den sosiale interaksjonen med engasjerte, og gjennomført hyggelige mennesker, (som f.eks. Dazed) som tross alt er viktigst, er å oppleve hvor mange veier det finnes til audiofil lykke, og hvor mye spennende musikk det finnes der ute, og som oppdages via andre, på denne måten....

    Takk for gjestfriheten Dazed!

    Vennlig hilsen

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn