Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Den kjøpte jeg over disk i dag, men klok av skade kjøpte jeg IKKE picturediscutgaven, skjønner at det var smart..... ::)
    Jeg bestilte ikke den jeg heller, men det var den jeg fikk. :p Ser at www.nightwish.com er utsolgt for vinylutgaven, så det var sikkert derfor. Har de flere på Playcom?


    Lagga skrev:
    Henger meg på Rubyred, og takker for en meget hyggelig aften i går, bevertning var av ypperste klasse, igjen. ;)
    Selv takk for besøket, som sagt. Det var som vanlig hyggelig.

    Lagga skrev:
    Vi fikk også servert en Skvisbåxdemo, det vil si, kvelden startet der. Må si at det spilte godt, men opplevde nok at jeg fikk
    lyden litt sånn "midt i fleisen", veldig annerledes enn lyden jeg har hjemme.
    Interessant observert. Det har jeg (som er vant til lyden) ikke reflektert over, men nå skal jeg analysere litt. :)

    Lagga skrev:
    Etter en times skvising, ble så grammofonen sveivet i gang, og da sank skuldrene umiddelbart, deilig!
    Ok, jeg opplevde at noe detaljer forsvant, og at noe av pin-point presisjonen ble borte, (om dette var reellt eller innbilt, er jeg dog ikke helt sikker på) MEN; nå spilte anlegget MUSIKK på en helt annen måte!

    Det var også deilig å konstatere at Dazeds platespiller, som tross alt er en innstegsmodell, om enn noe forfinet, fullstendig
    overskygget det digitale media, den spilte virkelig godt.
    Det var også lett å høre at Klipsch'ene trives best, når de blir matet med musikk som har godt med skyv i seg, så blomstret de,
    og foten gikk konstant hos oss. :)
    Gode skussmål. :D Takker og bukker. Moro når andre også liker det man får til.

    Lagga skrev:
    Som Rubyred bemerket, ble det spilt mye spennende musikk, mange kandidater til innkjøpslista der, takk Dazed!

    Noe av det morsomste med slike hjemmebesøk, bortsett fra den sosiale interaksjonen med engasjerte, og gjennomført hyggelige mennesker, (som f.eks. Dazed) som tross alt er viktigst, er å oppleve hvor mange veier det finnes til audiofil lykke, og hvor mye spennende musikk det finnes der ute, og som oppdages via andre, på denne måten....
    Slik det skal være, mao. :)

    Lagga skrev:
    Takk for gjestfriheten Dazed!
    Utelukkende hyggelig! Velkommen tilbake!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.263
    Antall liker
    30.647
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    På Musikkverket hadde de Picturediscutgaven, så kjørte videre til Playcom og fant clear vinylutgaven der, de hadde tre eks ute i hyllene...

    Kjør på med volum, og bytt fra vinylspilling til skvising, så tror jeg du vil oppleve det jeg gjorde. ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    På Musikkverket hadde de Picturediscutgaven, så kjørte videre til Playcom og fant clear vinylutgaven der, de hadde tre eks ute i hyllene...
    Takk. Da skal jeg svippe bortom der i lunsjen i morgen.

    Lagga skrev:
    Kjør på med volum, og bytt fra vinylspilling til skvising, så tror jeg du vil oppleve det jeg gjorde. ::)
    Skal nok testes. Nå er det albumstafett. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.299
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    1


    Forstår at jeg gikk glipp av en meget hyggelig kveld ja :'( får håpe jeg får en ny anledning til en dykk ned i Dazed sitt lytterom ved en annen anledning ;)

    Destiny.. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Destiny skrev:
    Forstår at jeg gikk glipp av en meget hyggelig kveld ja :'(
    Det får'n si! ;)


    Destiny skrev:
    får håpe jeg får en ny anledning til en dykk ned i Dazed sitt lytterom ved en annen anledning ;)
    Selvsagt. Velkommen skal du være!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Dazed skrev:
    Forhåndsbestilte nettopp denne:



    ...Får gi Anette en sjanse til.

    Dessverre er hverken Nightwish det samme uten Tarja, eller Tarja det samme uten Nightwish. Uten Tarjas klassisk trente "opera-stemme" mangler det et viktig element i den nye musikken til Nightwish. de havner liksom i den store kurven med Lacuna Coil, Within Temptation og "de der". Bra, for all del, men ikke "min" Nightwish.

    Lurer på hvordan Anette synger de gamle sangene. Kanskje jeg burde kjøpe meg "Made In Hong Kong"-liveplata.
    Denne kom i dag, og musikken høres bra ut, men LYDEN. Eller rettere sagt BAKGRUNNSSTØYEN! Plata som kom er nemlig en dobbel picturedisc, og det høres ut som pickupen kjører på smergelpapir i svake partier i musikken. Nesten så jeg er redd for å slite ut stiften ved å spille den. :(
    Sånn. Da har jeg også fått den i "clear vinyl"-utgave i stedet for denne picturediscen. Kostet dobbelt så mye hos den lokale pusheren, selvsagt, men sånn er det.

    Hvis noen vil overta picturedisc-en, er det bare å komme med forslag til bytter eller slenge ca. halvannen hundrelapp min vei.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Hvis noen vil overta picturedisc-en, er det bare å komme med forslag til bytter eller slenge ca. halvannen hundrelapp min vei.
    Veggpryd.
    101kr er vel sånn ca. eller ? ;)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    Hvis noen vil overta picturedisc-en, er det bare å komme med forslag til bytter eller slenge ca. halvannen hundrelapp min vei.
    Veggpryd.
    101kr er vel sånn ca. eller ? ;)

    /jan
    Var det et bud? Den er i så fall grei til deg, men behold den ene krona. :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Haavard skrev:
    Det var litt av en oppvartning.
    Men jeg har bodd noen år i Østfold og er ikke overrakset. Trivelige folk.
    Synd kona ikke ville bli.

    Håvard
    ...Og kona er ikke fra østfold engang! Født og oppvokst i Haugesund. ...Så de har tydeligvis bakverk der også. :)
    Haugesund ja, har bodd der også jeg.
    Siden kona mi ikke ville bo i Halden etter studiene, så emigrerte vi til Haugesund i 3 år.
    Flott by det også, med like gode baketradisjoner som i Halden.
    Men "purke" fikk jeg ikke kjøpt der.

    Håvard
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Haavard skrev:
    Haugesund ja, har bodd der også jeg.
    Siden kona mi ikke ville bo i Halden etter studiene, så emigrerte vi til Haugesund i 3 år.
    Flott by det også, med like gode baketradisjoner som i Halden.
    Men "purke" fikk jeg ikke kjøpt der.
    Jada, fint der. Sur vind på høsten og vinteren, bare. ;) Fint med tidligere vår enn her.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    ...Får gi Anette en sjanse til.

    Dessverre er hverken Nightwish det samme uten Tarja, eller Tarja det samme uten Nightwish. Uten Tarjas klassisk trente "opera-stemme" mangler det et viktig element i den nye musikken til Nightwish. de havner liksom i den store kurven med Lacuna Coil, Within Temptation og "de der". Bra, for all del, men ikke "min" Nightwish.

    Lurer på hvordan Anette synger de gamle sangene. Kanskje jeg burde kjøpe meg "Made In Hong Kong"-liveplata.
    Nå om jeg har kjøpt vanlig (Vel, gjennomsiktig og med en viss parabolantenne-fetisj) vinylutgave av denne i tillegg til picturediscen jeg ble sinna på.

    Musikken er bra. Meget bra, til og med. Dette er et band på vei littegrann ut av midterste fil av symphonic metal-sjangeren. Faktisk begynner de å bli littegrann prog. Her er det hint av keltiske rytmer, spanske horn og pokker ta meg et 53 mann stort symfoniorkester. ...Men mest av alt er de selvsagt seg selv, Nightwish - Finlands største symfoniske metallband. Låtene er litt klisje-aktig pompøse og dramatiske, men det er jo Nightwish, og jeg liker det. ;)

    Det er fremdeles én ting som plager meg, og det er selvsagt at Anette Olzon ikke er Tarja Turunen. Jeg er superfan av Tarjas melodiske, kraftige, pompøse og hyperkontrollerte opera-vokal, og sorry, men å synge som Tarja gjør altså ikke Anette. Men dette blir egentlig bare sentimental sutring, for Tarja er nå engang ute av Nightwish, og selv om bandet mistet en viktig del av sitt særpreg, så må jeg bare konkludere med at ja, dette er en bra plate! Bedre produsert enn de forrige er den også, og Anette har tatt et stort skritt i riktig retning siden forrige plate. OK. Jeg liker'n!


    (Ooops. Dette var visst ikke Albumstafetten, men Dazed's Mid-Fi.) ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Jeg sier bare....... ;D

    Leaves Eyes ...



    Der er den beste vokalisten innen sjangeren .... Og ja .. hun sa nei til å være med i Nightwish ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    J.J skrev:
    Jeg sier bare....... ;D

    Leaves Eyes ...



    Der er den beste vokalisten innen sjangeren .... Og ja .. hun sa nei til å være med i Nightwish ;)
    Hun var ikke verst. Ikke til å synge heller. ;) Hun er nærmere Anette enn Tarja, føler jeg, men stemmen hennes er likevel mer lik Tarjas enn Annettes er, så dette er notert på "skal sjekkes nærmere"-lista. Jeg er fremdeles Taja-fanboy, da. ;)

    Bestilte Mastodon - The Hunter på vinyl nå, btw. Var gnien og gikk for enkel og ikke dobbel utgave, da. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    Hvis noen vil overta picturedisc-en, er det bare å komme med forslag til bytter eller slenge ca. halvannen hundrelapp min vei.
    Veggpryd.
    101kr er vel sånn ca. eller ? ;)

    /jan
    Var det et bud? Den er i så fall grei til deg, men behold den ene krona. :)
    Syns det hørtes bedre ut men 101,-.Men ok skal ikke krangle med deg :D
    Svinger nedom ila uka. Onsdag - torsdag tenker jeg, slår på tråden først.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Syns det hørtes bedre ut men 101,-.Men ok skal ikke krangle med deg :D
    Svinger nedom ila uka. Onsdag - torsdag tenker jeg, slår på tråden først.
    Den er grei. Kona har invitert noen venner en av dagene, men siden jeg ikke aner hvilken dag, får vi bare avstemme etter hvert. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da rekker du TT 3.0 full pakke før JanR kommer ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Da rekker du TT 3.0 full pakke før JanR kommer ;)
    Tja. ;) Jeg er ganske flink til både å prokrastinere og trenere, så det er slett ikke sikkert. På den annen siden, så har jeg klådd med Linux i mange år, så det burde gå helt fint.

    Problemet er at da må jeg strekke en nettverkskabel til Squeezebox-en, og det har jeg ikke så veldig lyst til.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    Problemet er at da må jeg strekke en nettverkskabel til Squeezebox-en, og det har jeg ikke så veldig lyst til.
    Du må ikke. ;)
    Det er både mulig å bruke en bridge og du kan velge å laste ned WLANversjonen.
    Folk rapporterer om best lyd med kablet eller brigde, men la ikke det stoppe deg.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har forresten aldri satt mine ben i en Linux før, men fikk det til uten problemer.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Syns det hørtes bedre ut men 101,-.Men ok skal ikke krangle med deg :D
    Svinger nedom ila uka. Onsdag - torsdag tenker jeg, slår på tråden først.
    Den er grei. Kona har invitert noen venner en av dagene, men siden jeg ikke aner hvilken dag, får vi bare avstemme etter hvert. ;)
    Jeg er fleksibel ;)

    /jan
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Syns det hørtes bedre ut men 101,-.Men ok skal ikke krangle med deg :D
    Svinger nedom ila uka. Onsdag - torsdag tenker jeg, slår på tråden først.
    Den er grei. Kona har invitert noen venner en av dagene, men siden jeg ikke aner hvilken dag, får vi bare avstemme etter hvert. ;)
    Jeg er fleksibel ;)

    /jan

    Også kalt slækk ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Syns det hørtes bedre ut men 101,-.Men ok skal ikke krangle med deg :D
    Svinger nedom ila uka. Onsdag - torsdag tenker jeg, slår på tråden først.
    Den er grei. Kona har invitert noen venner en av dagene, men siden jeg ikke aner hvilken dag, får vi bare avstemme etter hvert. ;)
    Jeg er fleksibel ;)

    /jan

    Også kalt slækk ;D
    ;D ;D

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Dazed skrev:
    Problemet er at da må jeg strekke en nettverkskabel til Squeezebox-en, og det har jeg ikke så veldig lyst til.
    Du må ikke. ;)
    Det er både mulig å bruke en bridge og du kan velge å laste ned WLANversjonen.
    Folk rapporterer om best lyd med kablet eller brigde, men la ikke det stoppe deg.
    Ja, folk rapporterer jo så mye rart. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kanskje jeg skulle ta med M2'n så får du testet rør pre i anlegget ?
    Ikke balansert riktig nok men bedre enn itt'no.

    /jan
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    Ja, folk rapporterer jo så mye rart. ;)
    Det er et poeng.
    Poenget her er at det er gratis å prøve og fullt reversibelt.

    Start med å oppgradere til LMS og sette opp som anbefalt av Klaus både på LMS og SBT og så kan du vurdere om du vil kjøre videre med TT 3.0.
    Har du hørt forskjell på digitalkabler så er dette ikke noe å lure på.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Kanskje jeg skulle ta med M2'n så får du testet rør pre i anlegget ?
    Ikke balansert riktig nok men bedre enn itt'no.

    /jan
    Det går jo an, det. Trenger en ekstra signalkabel, da, men det lar seg jo fikse.

    Vi snakker om det nærmere.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Dazed skrev:
    Ja, folk rapporterer jo så mye rart. ;)
    Det er et poeng.
    Poenget her er at det er gratis å prøve og fullt reversibelt.

    Start med å oppgradere til LMS og sette opp som anbefalt av Klaus både på LMS og SBT og så kan du vurdere om du vil kjøre videre med TT 3.0.
    Har du hørt forskjell på digitalkabler så er dette ikke noe å lure på.
    Klar over at det er gratis å prøve, og sikkert helt enkelt gjennomførbart også. Jeg er bare ikke spesielt motivert for å fikle med den for tiden. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    RoDa skrev:
    Dazed skrev:
    Ja, folk rapporterer jo så mye rart. ;)
    Det er et poeng.
    Poenget her er at det er gratis å prøve og fullt reversibelt.

    Start med å oppgradere til LMS og sette opp som anbefalt av Klaus både på LMS og SBT og så kan du vurdere om du vil kjøre videre med TT 3.0.
    Har du hørt forskjell på digitalkabler så er dette ikke noe å lure på.
    Klar over at det er gratis å prøve, og sikkert helt enkelt gjennomførbart også. Jeg er bare ikke spesielt motivert for å fikle med den for tiden. ;)
    Ser den, var jo der selv også helt til jeg overvant løsta og prøvde.
    Prøver å fortelle litt om at jeg ikke angrer på det og derfor forsøker å erte deg nok opp til å prøve. :D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jada, jeg kommer nok også til å prøve. Spesielt siden Squeezebox låter en del dårligere enn vinyl her nå. Jeg har bare litt liten tro på at det skal bli noen resultater, men det er jo som du sier verdt forsøket.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    I stedet surret jeg sammen et par én meters høyttalerkabler som erstatning for det overflødig lange tremeters settet som har flytt rundt på gulvet her, samtidig som jeg gjorde en aldri så liten ommøblering i racket:



    Ganske fornøyd. Ser bedre ut sånn, men nå bli jeg blendet av den blå lysdioden på Audion phonotrinnet. ;)
     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du skrur av bånn på Audionen kommer du til den ufyselige blå lysdioden, og du kan bare bøye den til side. Da sjenerer den ikke. Jeg har utført dette inngrepet på min med godt resultat.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Hvis du skrur av bånn på Audionen kommer du til den ufyselige blå lysdioden, og du kan bare bøye den til side. Da sjenerer den ikke. Jeg har utført dette inngrepet på min med godt resultat.
    Jepp. Har vært inni der før, og er iofs. klar over det. ...Men det er et tiltak som må gnage i bakhodet en stund før det blir gjort. ;)

    Takk likevel.


    ...Sånn sett har jeg mer lyst til å lodde inn en større formotstand til dioden enn den som sitter der, for å få et litt svakere lys. Det krever dog enda mer tiltakslyst. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil, jeg vil. Det står bare ikke helt på toppen av "to do"-lista mi. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.230
    Antall liker
    15.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    Jeg vil, jeg vil. Det står bare ikke helt på toppen av "to do"-lista mi. :)
    Da synes jeg du skal kjøre en daemon killer på de andre prosessene og prioritere opp PRIOIRQDazedTT3.0 litt ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Dazed skrev:
    Jeg vil, jeg vil. Det står bare ikke helt på toppen av "to do"-lista mi. :)
    Da synes jeg du skal kjøre en daemon killer på de andre prosessene og prioritere opp PRIOIRQDazedTT3.0 litt ;)
    Skal se det kan bli Linux-mann av deg enda, RoDa. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn