Dazed skrev:Tror jaggu jeg skal gjøre alvor av dette. Ikke som "møte i vinylklubben" som sådan kanskje, men som hyggekveld for de samme folka. (Og "medlemslista" er jo vid åpen, så...)Dazed skrev:...Men, dersom 5-6 kæll holder (kanskje ikke nå på første skikkelige "klubbkveld", for da bør vi ha med flere), har jeg en kul (synes jeg, da) idé om en "progmetal gjennom 5-6 plater"-kveld en gang:Dazed skrev:Dessverre tror jeg det er umulig med mer enn 5-6 kæll nedi kjelleren hos meg, og selv da bør de være gode venner.
F.eks. Queensryche - Operation Mindcrime, Dream Theater - Systematic Chaos, Tool - Undertow og Opeth - Blackwater Park, back to back. ...Og avhengig av de fremmøtte kanskje Rush - 2112 eller Mastodon - Crack The Skye i en av endene av lista.
Så: Søndag 19/2 hos meg, fra ca. 18:00, blir det progmetall, juging og skryting. I tillegg kan jeg nok by på kaffe og forhåpentligvis bakverk fra kona.
Kan sikkert godt hende vi sklir litt ut i både prog- og hardrock samt plain "metal", men som sagt sikter jeg hovedsaklig på en progmetal-kveld. Tenk Queensryche, Katatonia, Opeth, Dream Theater, Tool, Mastodon, etc... Og selvsagt er det sosiale like viktig som musikken her.
Tror det blir litt for intimt med mer enn seks mann her nede, så jeg må sette strek ved fem gjester.
Hvem er med? Rop ut!
Hadde jeg bodd mer sentralt skulle jeg gjerne vært med, liker musikk planen/ spillelista meget godtDazed skrev:Som sagt:
Dazed skrev:Tror jaggu jeg skal gjøre alvor av dette. Ikke som "møte i vinylklubben" som sådan kanskje, men som hyggekveld for de samme folka. (Og "medlemslista" er jo vid åpen, så...)Dazed skrev:...Men, dersom 5-6 kæll holder (kanskje ikke nå på første skikkelige "klubbkveld", for da bør vi ha med flere), har jeg en kul (synes jeg, da) idé om en "progmetal gjennom 5-6 plater"-kveld en gang:Dazed skrev:Dessverre tror jeg det er umulig med mer enn 5-6 kæll nedi kjelleren hos meg, og selv da bør de være gode venner.
F.eks. Queensryche - Operation Mindcrime, Dream Theater - Systematic Chaos, Tool - Undertow og Opeth - Blackwater Park, back to back. ...Og avhengig av de fremmøtte kanskje Rush - 2112 eller Mastodon - Crack The Skye i en av endene av lista.
Så: Søndag 19/2 hos meg, fra ca. 18:00, blir det progmetall, juging og skryting. I tillegg kan jeg nok by på kaffe og forhåpentligvis bakverk fra kona.
Kan sikkert godt hende vi sklir litt ut i både prog- og hardrock samt plain "metal", men som sagt sikter jeg hovedsaklig på en progmetal-kveld. Tenk Queensryche, Katatonia, Opeth, Dream Theater, Tool, Mastodon, etc... Og selvsagt er det sosiale like viktig som musikken her.
Tror det blir litt for intimt med mer enn seks mann her nede, så jeg må sette strek ved fem gjester.
Hvem er med? Rop ut!
Tja. Det skal holde med å utvide det 30mm hullet original-armen sitter i til en oval, siden denne armen er lengre, og må sitte 10-11mm lengre ut fra spindelen, og nye hull til boltene, selvsagt. Kanskje det holder med treskruer i stedet for gjennomgående bolter. Antar nesten det.JanR skrev:Der ja, på'n igjen
Mye modifisering som må til ?
/jan
Jepp. Du får si fra hvis du mot formodning skulle være på disse kanter en gang.Milenko skrev:Hadde jeg bodd mer sentralt skulle jeg gjerne vært med, liker musikk planen/ spillelista meget godt
Det kan vel ikke være en eneste seriøs sjel med en fot i den progressive delen av musikken som ikke anerkjenner Rush som et av de beste bandene gjennom tidene. Det at de ikke er innlemmet i Rock n Roll Hall of Fame er intet mindre enn en skandale. For meg var utgivelsen av Snakes & Arrows en skikkelig opptur.Dazed skrev:Så akkurat dokumentaren "Rush - Beyond The Lighted Stage". Kul historie om et (hos almuen) undervurdert band!
Veldig enig !Geir Kristiansen skrev:Det kan vel ikke være en eneste seriøs sjel med en fot i den progressive delen av musikken som ikke anerkjenner Rush som et av de beste bandene gjennom tidene. Det at de ikke er innlemmet i Rock n Roll Hall of Fame er intet mindre enn en skandale.
De har jo gitt ut et lass med skiver, så... Selv har jeg bare en håndfull.JanR skrev:Liker for så vidt alle periodene, ikke alt som er helt der oppe men ei heller noe som er dårlig.
Mangler noen skiver ser jeg, får fylle inn tomrommene etterhvert
/jan
Med smått og stort....30+ :Dazed skrev:De har jo gitt ut et lass med skiver, så... Selv har jeg bare en håndfull.JanR skrev:Liker for så vidt alle periodene, ikke alt som er helt der oppe men ei heller noe som er dårlig.
/jan
Du har vel ikke to av noen av dem?JanR skrev:Med smått og stort....30+ :Dazed skrev:De har jo gitt ut et lass med skiver, så... Selv har jeg bare en håndfull.JanR skrev:Liker for så vidt alle periodene, ikke alt som er helt der oppe men ei heller noe som er dårlig.
/jan
Fikk heldigvis sett og hørt de når de hadde 30 års turneen sin, vannvittig bra.
/jan
Ligger på hylla her. Det går ikke så fort med allting. spesielt ikke nå som jeg har vært syk.motoren skrev:Har du fått armen og fått montert den? er litt spent på dette prosjektet ditt
mvh
Tror jeg jaggu jeg harDazed skrev:Du har vel ikke to av noen av dem?JanR skrev:Med smått og stort....30+ :Dazed skrev:De har jo gitt ut et lass med skiver, så... Selv har jeg bare en håndfull.JanR skrev:Liker for så vidt alle periodene, ikke alt som er helt der oppe men ei heller noe som er dårlig.
/jan
/jan
Vi får snakke om det. selv om det er vinyl som er stas. Tror ikke alt finnes eller er betalbart på vinyl heller, forresten.JanR skrev:Tror jeg jaggu jeg harDazed skrev:Du har vel ikke to av noen av dem?JanR skrev:Med smått og stort....30+ :Dazed skrev:De har jo gitt ut et lass med skiver, så... Selv har jeg bare en håndfull.JanR skrev:Liker for så vidt alle periodene, ikke alt som er helt der oppe men ei heller noe som er dårlig.
/jan
/jan
Cd's vel å merke.
/jan
...Og takk for besøket! Hyggelig som alltid.rolfozzy skrev:Besøkte Dazed i går kveld. Første besøket for min del dette.
Ser i tråden her at det har vært folk med kamera som er dyktige på besøk før meg.
Men jeg drassa nå kameraet med meg og tok noen bilder. Så her kommer de, uten så mye kommentarer.
Er ikke på samme nivå som Rubyred som har tatt bilder hos Dazed før, men skitt au. Rubyred kom forresten en tur han også.
Er noen få til. Bl.a. av riaa.Dazed skrev:...Og takk for besøket! Hyggelig som alltid.rolfozzy skrev:Besøkte Dazed i går kveld. Første besøket for min del dette.
Ser i tråden her at det har vært folk med kamera som er dyktige på besøk før meg.
Men jeg drassa nå kameraet med meg og tok noen bilder. Så her kommer de, uten så mye kommentarer.
Er ikke på samme nivå som Rubyred som har tatt bilder hos Dazed før, men skitt au. Rubyred kom forresten en tur han også.
Synes bildene ble riktig så fine, jeg!
Alt går.HCS skrev:Mye fint blått lys der ja.. ;D. Forundrer meg at Klipschene er så plasseringsvennelige og kan stå så nærme bak og sidevegg... Men det funker sikkert gull.
Nei, men siden dette tydeligvis er noe som er avhengig av volum hos deg (?), tipper jeg problemet sitter i en komponent med et potmeter, og ikke dac-en. Kan det være forforsterkeren din? Har du samme problem med andre kilder enn dac-en?bjornh skrev:Hvordan er lydbalansen i din V6.0 DAC? er det mer volum i en av kanalene når det er lavt?
Slik det bør være! Takk for besøket, Ruby.Rubyred skrev:Ble invitert på en spontantur til Dazed, og er ikke vanskelig å be
Helt enig. Sant å si trodde jeg ikke det skulle være noen merkbar forskjell. Mulig Touch har mer jitter/støy på digitalutgangen enn Azur 650BD.Rubyred skrev:Etter at Roz hadde forlatt etablissemanget ble det foretatt en rask shootout mellom Flac filer avspilt gjennom Squeezebox Touch, og Dazed sitt CD driverk.
Begge koblet til Abrahamsen V6 dac
.
Her var det overraskende lett å høre forskjellen mellom de to kildene.
CD drivverket var klart mere dynamisk, og friskere, med vesentlig mer trøkk.
Vi snakker ikke om de helt store forskjellene, men uansett lett hørbart i favør av CD drivverket.
Må si meg overrasket over resultatet. Trodde forskjellen skulle være minimal.