Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet jeg har vært svær i kjeften tidligere om at Klipsch-ene ikke har forandret seg en tøddel med "innspilling", men nå har de sikkert ikke spilt de mange hundre timene enkelte mener de krever enda (travelt år) heller. Innbiller meg i alle fall nå at det begynner å skje noe/"løsne" i bassen, så kanskje det har noe for seg likevel? Det er lov å håpe. :)
    Det har så absolutt blitt mer (dyp)bass i RF63-ene i det siste. ja. Det viser seg altså likevel å være sant at Klipsch Reference trenger LANG innspillingstid. ...Og jeg som har vært breial så ofte og sagt "Neeeida, de har spilt helt slikt siden starten her!" ;) De har stått her i halvannet år nå, og NÅ løsner de? Nå har jeg ikke brukt anlegget så mye som jeg skulle ønske det siste året, så det er vel ikke SÅ mange timene de har spilt, kanskje, men likevel. Jaja. Artig uansett. :)

    Som en bonus kan jeg nå melde meg inn blant de som "dokumenterer" forskjeller med "kona visste ikke at jeg hadde byttet noe, og hun sa det låt bedre". ;) Hun har nemlig begynt å klage over lydnivået oppe i TV-stua ca. rett over kjellerstua der anlegget står, og at gulvet vibrerer så fælt. ;)

    Det har det ikke gjort nevneverdig tidligere, og jeg har ikke endret lyttevolumet mitt, såvidt jeg vet. :)

    Nåvel... Moro med bedre bassfundament, i alle fall.
     
    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Moier seg til, men med den farta du bruker er de nok ikke innspilt på ennå ett år ;)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sant nok. ...Mao. er det lenge til jeg behøver å vurdere å bytte høyttalere. ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og skulle du få noen behov for Corian så send mål så kan jeg få ordnet det meste... Nesten i hvilken farge/finish du vil ha :).. God helg Stein .
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Det er kanskje lettere enn for en privatperson å få kjøpt en blokk med POM, så det er notert. Takk!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha vært med fruen på hundemesse i Lillestrøm, og deretter vært sherpa på julegaveshopping, er det jaggu endelig lørdag!


    IMAG0230.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Farlig sent og starte. Det kan gå utover nattesøvnene det der Dazed :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Enten det, eller så sover jeg som en stein om en halvtime. Mer trolig det, egentlig. ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vet jeg har vært svær i kjeften tidligere om at Klipsch-ene ikke har forandret seg en tøddel med "innspilling", men nå har de sikkert ikke spilt de mange hundre timene enkelte mener de krever enda (travelt år) heller. Innbiller meg i alle fall nå at det begynner å skje noe/"løsne" i bassen, så kanskje det har noe for seg likevel? Det er lov å håpe. :)
    Det har så absolutt blitt mer (dyp)bass i RF63-ene i det siste. ja. Det viser seg altså likevel å være sant at Klipsch Reference trenger LANG innspillingstid. ...Og jeg som har vært breial så ofte og sagt "Neeeida, de har spilt helt slikt siden starten her!" ;) De har stått her i halvannet år nå, og NÅ løsner de? Nå har jeg ikke brukt anlegget så mye som jeg skulle ønske det siste året, så det er vel ikke SÅ mange timene de har spilt, kanskje, men likevel. Jaja. Artig uansett. :)

    Som en bonus kan jeg nå melde meg inn blant de som "dokumenterer" forskjeller med "kona visste ikke at jeg hadde byttet noe, og hun sa det låt bedre". ;) Hun har nemlig begynt å klage over lydnivået oppe i TV-stua ca. rett over kjellerstua der anlegget står, og at gulvet vibrerer så fælt. ;)

    Det har det ikke gjort nevneverdig tidligere, og jeg har ikke endret lyttevolumet mitt, såvidt jeg vet. :)

    Nåvel... Moro med bedre bassfundament, i alle fall.
    Artig Dazed :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.798
    Antall liker
    5.323
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Siden sikkert ikke alle leser Albumstafetten, har jeg lyst til å henlede oppmerksomheten mot et nytt band jeg har "oppdaget" (Takk igjen, Townes!), som er det aller feteste jeg har hørt på lenge. Witchcraft! Sjekk det ut!

    http://www.hifisentralen.no/forumet/musikk-generelt/65948-albumstafetten-19-a-11.html#post1480327
    Vanvittig tøft band, har ikke fått rotet meg til å sjekke ut den nye plata enda - men har hørt mye på debuten. Firewood likte jeg ikke så mye.

    Ett tips: Graveyard - Hissingen Blues. Liker du witchcraft digger du nok denne plata også :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kult du likte den Witchcraft skiva, Dazed. Det er nok enda mer din greie enn min. Eg liker den, men rasler ikkje med 10'ern :D

    Som sirant nevner, Graveyard er temmelig tøffe saker det også. Har alle tre skivene de har gitt ut til nå, og godt mulig du kan få fot på det også. Også enig med sirant når det gjelder Witchcraft; debuten er tøffere enn Firewood.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hørte på Hisingen Blues i stad, faktisk. Takk for tipset, dog. Sjekket The Sword - Warp Riders samtidig. Kule greier, men ikke helt der oppe med Legend ved første lytt. De skal handles inn, dog. De kan være vokseplater. :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Men siste Sword skiva, Apocryphon, gruser Warp riders sønder og sammen spør du meg :)
    Men husk på, eg er en enkel landsens stril - oppfostra på country og det som verre er.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Får finne dem på neste Discogs-raid. :)

    Jeg er ikke redd for country, jeg, så det er ikke noe minus. Bare ingen kommer trekkende med Kenny, Dolly og Bjøro! ;)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Får finne dem på neste Discogs-raid. :)

    Jeg er ikke redd for country, jeg, så det er ikke noe minus. Bare ingen kommer trekkende med Kenny, Dolly og Bjøro! ;)
    Ja, det er allerede litt kav å få has på vinylen av Apocryphon. Mulig det er verdt å prøve tysk utgave på amazon.de ?

    Uansett, skiva er ikkje på spoty, men hele greia ligger på jutuben:

     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er allerede litt kav å få has på vinylen av Apocryphon.
    I love a challenge! ...To be continued! ;)
    Kein problem! Plenty til salgs på Discogs. Limited (150 kopier), sealed dobbel-LP i orange vinyl bestilt for noenogtredve Euro fra Hellas. (Det hjelper vel litt på økonomien deres også!) ;)

    Kjøpes uhørt, så nå stoler jeg følt på deg, Townes.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det er den tyske utgava det da? Napalm records eller no sånt? Prøvde å bestille den tidligere, men ingen av selgerne som sendte til Norge da.

    Det var den som var til salgs på amazon.de - LP2 er noe live greier trur eg. Eg har US utgava på Razor & Tie. Signert og greier, med kassett-singel i tillegg...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger både tyske, amerikanske og flere utgaver der. Den jeg bestilte er denne:

    http://www.discogs.com/release/4011019

    Track list-en der viser hva som er med.

    Dette er de utgavene som finnes i Discogs-basen:

    http://www.discogs.com/Sword-Apocryphon/master/483944

    (Din pressing er ikke der, ser det ut til.)

    Tror ikke de driver og diskriminerer mot hvor de vil sende på Discogs. Så lenge selgeren får pengene sine fra Paypal, er han fornøyd. Amazon er mer slitsomt sånn.

    En tilsvarende, større side for salg av plater er Vinyl Records, Used CDs, Rare LPs, CD Singles, Music Albums - MusicStack, som også er bra, men ikke har den sinssyke databasen over utgivelser som Discogs har. Kjøper du fra selgere med ca. 100% positiv feedback og som gior et godt inntrykk og bruker "korrekt" sjargong i gradering av plater, etc, er det temmelig trygt å handle derfra. Jeg kjøper stort sett kun fra Discogs og Musicstack. Det er veldig sjelden at jeg ikke finner det jeg ser etter.

    Kassettsingel er kult! :)
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.806
    Antall liker
    18.008
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vel, sånn ble det altså. Beklager litt hastverksarbeide med bilder og støvtørking. ;)

    Edit: DÆVEN, som HFS voldtar bildene når de legges inn som vedlegg.


    Ein moment, bitte! Sånn:





    Går utifra at den rød vinylen gjør at også tallerken får litt farge. Hadda kanskje gjort seg med rød (jule)tallerken i disse førjulstider:cool:

    OU812
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det kan skje, det. Helt sikkert. Mye trøbbel kunne ha vært unngått i etterkant dersom enkelte hadde tenkt på at desperat nødsjekking i drosjekøen en lørdagsnatt kunne ha skjedd under falskt navn, f.eks. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Går utifra at den rød vinylen gjør at også tallerken får litt farge. Hadda kanskje gjort seg med rød (jule)tallerken i disse førjulstider:cool:
    Det stemmer. Det er plata og lampa på veggen over som gir akryltallerkenen farge. Egentlig er den typisk halv-transparent melkehvit/grå-ish.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Pakkelappen ligger i jakkelomma nå, faktisk. :) I'll get back to you!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hei dazed har du prøvd klipsch rf 83 før , ser noen som ligger brukt på finn skjønner du. Har ein venn som er ute etter disse , men di må jo ha sikkelig med komponenter di der for og låte optimalt og da kan det fort bli dyrt eller hva?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De er i det store og det hele det samme som RF-63, og går i teorien ørlittegrann dypere (1Hz) og har litt høyere følsomhet (1dB), og er litt større. (Det er jo akkurat det som mangler!) ;) Dessuten er delefrekvensen 50Hz dypere. Du har rett i at 63/83 trenger en god forsterker for å virkelig skvise ut den siste ytelsen, men jeg tror ikke du behøver bekymre deg så veldig for det. Får du en god pris, er det bare å handle. RF-63 har liksom blitt "stjernen" av dem, men jeg tror 83 er temmelig like, og enda litt voldsommere.

    HVIS du har stort nok rom, for disse bør du ikke skvise inn på 15 kvadratmeter, for å si det sånn. Det funker, men da skal du ikke spille så veldig (ikke til å være Klipsch, i alle fall) høyt før rommet går i metning og lyden kollapser. Har du 25-30 kvadrat eller mer (helst mer) er det løp og kjøp. (Mine rf-63 funker også i et rom som egentlig er "for lite" for dem, så det er håp, men likevel...)

    Uansett tror jeg dette vil være en skikkelig oppgradering fra Synergy-ene dine. bare husk at de nok bør ha minst en halvmeter (helst mer, men igjen så funker det hos meg selv med litt lite luft bak) fra bakerste hjørne til frontveggen i rommet. Sikt de sånn ca. mot ytterkant av skuldrene til han i lytteposisjon og spill i vei.

    Bare vær obs på, og forberéd samboeren på, at disse er enorme. Du kommer til å bli overrasket over hvor mye plass de tar og hvor dominerende de er i rommet, selv om du har lest målene på nettet. ;)

    Lykke til!

    Edit: Ah, "en venn", ja. Vel, samme tips gjelder. Brukbart stor stue, plass til å dra dem litt frem på gulvet og forsterker med mye muskler (Strøm, ikke nødvendigvis effekt.) av en viss kvalitet.
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    De er i det store og det hele det samme som RF-63, og går i teorien ørlittegrann dypere og har litt høyere følsomhet, og er litt større. (Det er jo akkurat det som mangler!) ;) Du har rett i at 63/83 trenger en god forsterker for å virkelig skvise ut den siste ytelsen, men jeg tror ikke du behøver bekymre deg så veldig for det. Får du en god pris, er det bare å handle. RF-63 har liksom blitt "stjernen" av dem, men jeg tror 83 er temmelig like, og enda litt voldsommere.

    HVIS du har stort nok rom, for disse bør du ikke skvise inn på 15 kvadratmeter, for å si det sånn. Det funker, men da skal du ikke spille så veldig (ikke til å være Klipsch, i alle fall) høyt før rommet går i metning og lyden kollapser litt. Har du 25-30 kvadrat eller mer (helst mer) er det løp og kjøp. (Mine rf-63 funker også i et rom som egentlig er "for lite" for dem, så det er håp, men likevel...)

    Uansett tror jeg dette vil være en skikkelig oppgradering fra Synergy-ene dine. bare husk at de nok bør ha minst en halvmeter (helst mer, men igjen så funker det hos meg selv med litt lite luft bak) fra bakerste hjørne til frontveggen i rommet. Sikt de sånn ca. mot ytterkant av skuldrene til han i lytteposisjon og spill i vei.

    Bare vær obs på, og forberéd samboeren på, at disse er enorme. Du kommer til å bli overrasket over hvor mye plass de tar og hvor dominerende de er i rommet, selv om du har lest målene på nettet. ;)

    Lykke til!

    Edit: Ah, "en venn", ja. Vel, samme tips gjelder. Brukbart stor stue, plass til å dra dem litt frem på gulvet og forsterker med mye muskler (Strøm, ikke nødvendigvis effekt.) av en viss kvalitet.
    Ja var ein venn som spurte ellers har jeg sagt , at det var jeg som skulle ha dem. Mem skal gi beskjed videre til han som spurte om di av det du skrev takk for hjelpen. Jeg kommer etterhvert til og skifte frontrekka over til rf serien jeg og , men da blir det rf 63 eller rf 62 mk2 men helst di første og rc 62 mk2 da. Men selv har jeg testet mine synergy f 20 opp mot rf 62 mk 2 , og jeg hørte små forskjell kansje litt meir punsh i bassen hos rf 62 men det var alt. Så blir helst rf 63 hos meg og takk igjen for hjelpen :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fått Apocryphon skiva i hus nå Dazed?

    Spent på om du liker den :)
    Spilles nå. Fett, dette! Ikke retro-doom slik jeg av en eller annen grunn forventet, men steintøff, tung, riffbasert, groovy stoner rock med nedstemte gitarer og full pakke. Likær't! (Som det heter innerst i Østfold.) Noe av den beste stonerrocken jeg ar hørt, tror jeg. Minner forresten ikke så rent lite om Black Debbath på sitt beste.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Gode ting Dazed!

    Når eg hører denne skiva tar eg meg sjøl i å ønske eg var 14-15 år igjen :) Det er ikkje "rasjonelt" at eg skal like dette, men riffene er så udiskutable og "morro" at det bare glir rett ned. Helt motstandsløst. Ingen viktig eller betydningsfull plate på noen som helst måte, men du verden så morro. Noen alvorlig fengende låter, og den Dying earth låta er en liten genistrek :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn