Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med en fin spiller. :)
    Takker. :)


    Gratulerer Stein!

    Måtte innom og klappe nyervervelsen i dag, og hente noen Nottinghambiter til meg selv, så blir det litt fikling her hjemme og.


    Vis vedlegget 328009

    / Morten
    Da blir det endelig lyd i Alle fire armene igjen hos deg, ja. :)

    Ganske fornøyd her jeg sitter.

    "Spellær som faen!", som det heter her i Øssfoill. :) ...og det er liksom ikke noe tvil om hva som er blikkfanget her nede nå.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker. :)

    Gliser fælt her. Denne henter ut en del mer info av platene, må jeg si. Spesielt i bunn. Klarere, tydeligere, svartere, og ryddigere. Mye mer definert lydbilde. ...men det skulle jo også bare mangle. :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.042
    Antall liker
    28.975
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jepps, der setter du ord på hva Nottinghams spillere handler om.

    XApproval.jpg


    / Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja... Pickupen er jo den samme, så noe har det absolutt for seg. ;) Jeg er temmelig sikker på at valget var godt. :) 12" arm med silikondemping hjelper sikkert også til litt. Uansett er jeg svært fornøyd. :)

    Hvis jeg ikke husker helt feil var det hos deg jeg så Nottingham første gang, så du har kanskje litt av æren. ;)
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.137
    Antall liker
    741
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med en flott spiller Dazed! Kos deg!
    Denne, sammen med hyperspace er nok de to som er kandidater hvis jeg noengang skulle bytte ut den jeg har.
    Lekker psu også :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette fortjener kryssposting!

    Opeth på Spektrum 8/10! (Og i Bergen og Stavanger dagene etter.)

    Løp og føkking kjøp! :D

    Opeth Konsertbilletter

    Hva med denne lille godbiten:

    "Performing two sets including the classic "Ghost Reveries" album in it's entirety plus songs spanning their 25 year history".

    HELL YEAH! >:D



    Dette betyr at Åkerfeldt growler igjen. (Mulig det er gammelt nytt. Jeg kom meg aldri på Tons Of Rock forrige helg.) ;)
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det kan se ut som mitt slitne gamle kassettdekk har tatt sitt siste åndedrag. Ikke at det brukes mer enn en sjelden gang bare for kuriositetens skyld, men det er arti ha et, så hvis noen skulle ha et brukbart et stående av grei kvalitet som kan selges til en hyggelig pris, si fjerne fra. Nakamichi, Tandberg, pioneer, etc. Alt kan være av interesse, bare det er i god stand.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.654
    Antall liker
    25.913
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror Arne burde hatt en annen jobb, men det innrømmer han vel delvis selv :rolleyes:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det forventes at man bruker mye tid på snekring og vedlikehold når man har sommerferie. Noe som kan være slitsomt for en lettere arbeidssky tjukkas.

    Heldigvis gjør sommerferien også at man kan tillate seg litt kvalitetstid etter dagens økt. Selv på en torsdag. ;-)

    tmp_18514-DSC_11471909060423.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.654
    Antall liker
    25.913
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden AC/DC først er nevnt her, skal du på konserten i morgen?

    Jeg liker meg ikke på Valle Hovin, men drar innover likevel...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei, skal nok ikke det. Aldri sett dem live, og dette er vel siste mulighet, men men... :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.271
    Sted
    Oslo
    Det forventes at man bruker mye tid på snekring og vedlikehold når man har sommerferie. Noe som kan være slitsomt for en lettere arbeidssky tjukkas.

    Heldigvis gjør sommerferien også at man kan tillate seg litt kvalitetstid etter dagens økt. Selv på en torsdag. ;-)

    Vis vedlegget 330188
    Flott anlegg. Mangler jo bare en tangentialarm.


    mvh
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.949
    Antall liker
    4.636
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det forventes at man bruker mye tid på snekring og vedlikehold når man har sommerferie. Noe som kan være slitsomt for en lettere arbeidssky tjukkas.

    Heldigvis gjør sommerferien også at man kan tillate seg litt kvalitetstid etter dagens økt. Selv på en torsdag. ;-)

    Vis vedlegget 330188
    Herlig!! God whisky det der ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fikk den i Valentine's Day-presang. ;) ja, overraskende god. Begynner veldig "enkel", men har en del subtile nyanser og smaker som dukker opp.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.042
    Antall liker
    28.975
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dalwhinnie vinner seg ved nærmere bekjentskap, forsåvidt mange som gjør det.

    "Problemet" er bare at de siste åra er det de store, kraftige og tunge øywhiskyene som har blitt mote,
    og fått all fokus.
    - det samme har forsåvidt skjedd med øl, hvor det ikke lenger er noen grenser for hvor hardt det skal humles.
    Dagens IPAer er f.eks. humlet så vanvittig hardt at en stakkars brite fra den gang da borte i India overhodet ikke
    hadde skjønt hva han hadde fått servert....

    Anyway, det er så mange aldeles nydelige og delikate maltwhiskyer der ute, og de bør man bruke tid på,
    og virkelig verdsette det håndverket man får lov og smake fruktene av...

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En liknende lidelse, kanskje. ;)

    Uansett så føler jeg at dette er all den platespiller jeg noengang vil trenge, så her stopper det nok. Endpoint (Audio) indeed! ;)

    før noen begynner å snakke om pickuper, så er selvsagt det slitedeler man må bytte med jevne mellomrom, og en slik kan veldig brått og overraskende bli "utslitt". ;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    954
    Antall liker
    1.504
    Sted
    Fredrikstad
    Lenge siden sist, og med ny, gedigen Nottingham i hus, var det på tide med et besøk. Fruen i Casa Dazed er en kløpper til å bake, og pleier å servere ferske bakevarer, hver gang jeg er på besøk, og denne gangen var ikke annerledes.

    Stein.jpg



    Må si den spilleren vekker ha begjær. I tillegg spiller den meget bra. Må bare gratulere med lekker rillespiller.


    Stein2.jpg



    Stein3.jpg


    Ble avspilt masse spennende vinyl, og blant annet disse to falt i god smak.

    Det ble stort sett bare spilt vinyl, og det kommer ikke som noen overraskelse at vinyl var best lydmessig. Siden forrige besøk, var soffaen trukket nærmere, og Klipshene var vinklet noe mer inn. Dette, i kombinasjon med ny platespiller skapte en bedre følelse av 3D, og holografi.

    Takk for god bevertning, og ikke minst fruens bakverk.

    /Ruby:)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Formiddagen i dag ble brukt til litt håndarbeid. Kappet pyntestrømpa litt i korteste laget grunnet uvitenhet, men det får gå.

    Klotz LSC440YS med krympe- og pyntestrømper fra Biltema. Nå mangler bare spadene som er på vei over dammen fra Blue Jeans Cable. No(t much) nonsense!

    DSC_1169.jpg
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Var et ærend på loftet til opphavet i dag, og sånne ting blir jo fort litt smånostalgiske. ;) Der fant jeg originalemballasjen til min første skikkelige hifi-komponent, kjøpt hos ærverdige Solberg Hi-fi som fjortis i 1988-89. S.O. Solberg hjalp jo mange unge, håpefulle Sarpinger ut på på hifi-galeien, og jeg er intet unntak. ;)

    Forsterkeren var en flott, liten Rotel RA-810A på 2x20W som oste av vellyd og kvalitet, og var en super start på en gryende hifi-interesse. Dessverre solgte jeg den da jeg ble angrepet av watt-syndromet et par år senere. Jeg har angret på det mange ganger senere. Nå skal jeg prøve å få tak i en igjen, bare for å ha en. :) Jeg vet hvem jeg solgte den til, og Gulesider har nummeret hans, så det første jeg skal gjøre er å sjekke om han har den fremdeles. Jeg solgte han den i 1991, så det er mye å håpe på, men verdt et forsøk!



    ...bare ikke fortell det til kona. ;) Skatteoppgjør, garasjebygging mm. taler vel ikke akkurat for flere innkjøp. ;)
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.042
    Antall liker
    28.975
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Herlig Dazed, nå kom jeg i tanke om en Rotelforsterker jeg stod og siklet på sånn ca 12 - 13 år før deg,
    Rotel RA 812

    Rotel ra 812.jpg


    rotel-ra-812-1024301.jpg


    Var vel på hele 2x65W, en deilig sak! Gamle far Solberg styrte meg dog inn mot en Sansuiforsterker istedet,
    og Rotelen ble solgt til St Olav VDG hvor den gjorde tjeneste i musikkrommet i mange år...

    / Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Der gikk jeg akkurat glipp av en på ebay, fra England for £27. Selger sa han kunne sende til Norge, men det hadde han glemt å fortelle ebay, så jeg fikk ikke lagt inn noe bud. :(
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn