Tja får jeg vel si.. Drumgasm er ikke min greie. Instrumentonani er jeg generelt ganske skeptisk tilTakk. Du får gi dem en ny sjanse.
Matt er konge. Hørt "Drumgasm"?
Her var vi flere. Noen få, i alle fall. PJ var jo ganske store i 91-93.
Fra kveldens matlaging:
Det der er kanskje det beste Doors-coverbandet jeg har hørt noensinne. ;DJeg har aldri egentlig hatt noe spesielt forhold til The Doors. Egentlig har jeg noen ganger til og med tenkt at de var litt kjedelige, men i den senere tid har jeg begynt å forandre mening. De hadde jo nettopp 50-års jubileum for den første plata si, og det var da jeg leste en artikkel et sted om dette, at jeg kom på at det er på høy tid å gjøre et dypdykk i deres korte men intense karriere.
Så, The Doors blir nok soundtracket til arbeidsuka mi frem til neste helg. Gleder meg.
Og: Selvsagt er det en Pearl Jam-connection her også.
I 1993 fikk Eddie Vedder æren av å innlemme The Doors i Rock And Roll Hall Of Fame, og å steppe inn for Jim Morrison under det påfølgende showet:
Da må jeg nesten få anbefale deg filmen Doors hvor Val Kilmer spiller Jim Morrison.Jeg har aldri egentlig hatt noe spesielt forhold til The Doors. Egentlig har jeg noen ganger til og med tenkt at de var litt kjedelige, men i den senere tid har jeg begynt å forandre mening. De hadde jo nettopp 50-års jubileum for den første plata si, og det var da jeg leste en artikkel et sted om dette, at jeg kom på at det er på høy tid å gjøre et dypdykk i deres korte men intense karriere.
Så, The Doors blir nok soundtracket til arbeidsuka mi frem til neste helg. Gleder meg.
Og: Selvsagt er det en Pearl Jam-connection her også.
I 1993 fikk Eddie Vedder æren av å innlemme The Doors i Rock And Roll Hall Of Fame, og å steppe inn for Jim Morrison under det påfølgende showet:
Så det. Jeg får klare meg med filmen på Netflix eller iTunes, tror jeg.Filmen er kul den, undervurdert. Fant soundtracket på originalkassett forleden uke, det låt som ei kule på min NAD 613. Spilte av med Dolby inne og det låt både balansert og forbløffende luftig.
Jøsseball, så rent og pent var det ikke der når fruen og jeg var innom.......og så har jeg vært her, da:
Kom på dem i går. Svært lenge siden sist.^Hyggelig å se det er flere White Zombie-fans her.
Jeg har aldri lagt helt fra meg La Sexorcisto og Astrocreep, syns det er to helt geniale skiver fra et band som la opp alt for tidlig. Kjøpte faktisk nettopp Astrocreep på vinyl siden jeg alltid har syns cd'en låter dårlig, men kan dessverre ikke si at vinylen innfridde helt heller i så måte. La Sexorcisto har faktisk bedre lyd på cd, selv om den ble gitt ut før Astrocreep og man kanskje skulle trodd den var mer lavbudsjett. Rob Zombie solo har liksom aldri fenget på samme måte, han mangler de geniale melodiene og riffene fra de førstnevnte skivene. Tror sikkert de tre andre gjenværende medlemmene Sean Yseault, J. Yuenger, og John Tempesta kunne gitt ut noe interessant hvis de gadd uten Mr. Zombie.Kom på dem i går. Svært lenge siden sist.^Hyggelig å se det er flere White Zombie-fans her.
Nei, har nok slurvet litt der. Skal gå en runde til med den kabelen før jeg gir meg. Må avisolere noen cm. og legge tvinnede skjermer og senterledere i egne, tynne krympestrømper og fortinne tuppene for å ha noen sjanse til å få loddet dem til 5-pins-kontakten, tror jeg.Legger du tinn på både leder og kontakt før du fører dem sammen?
Nei, har nok slurvet litt der. Skal gå en runde til med den kabelen før jeg gir meg. Må avisolere noen cm. og legge tvinnede skjermer og senterledere i egne, tynne krympestrømper og fortinne tuppene for å ha noen sjanse til å få loddet dem til 5-pins-kontakten, tror jeg.Legger du tinn på både leder og kontakt før du fører dem sammen?
...Så en ny må ha evt. skjerm (hvis det ikke er en coax og skjermen brukes til minus, da) koblet til tonearmens jord, og ikke til chassisjord i RIAA-trinnet, slik at jeg får testet forskjellen.Jelco JAC-501 kabelen har temmelig høy kapasitans. I overkant av 200pf for 1,2 meter kabel ifølge målinger gjort på andre nettforum. Den er konstruert av Mogami W2534.
MOGAMI� - Neglex Quad Cables
Mye forskjellige kapasitanser ute og går i denne kabelen i følge specs.
4 ledere + skjerm. 2 av lederene til pickupens pluss. og to til minus. På RCA-utgaven er skjermen koblet til minus i RCA-enden, og ikke tilkoblet i tonearm-pluggen.
Jeg har denne kabelen, og har betydelige problemer med brum og støy. Jeg trodde at det var Jasmine LP2,5DU RIAA-trinnet som var synderen, men da jeg skiftet til den hjemmesnekrede som er alminnelig coax forsvant alle brum og støyproblemer.
Mulig at det fungerer bedre med XLR på denne kabelen når det gjelder brum.
7 volt varianten påstås å vare lenger også, iaf Telefunken..Matsushita-rørene? Jada, det er 6922.
Ang 7V-varianten 7DJ8 (6922=6DJ8=ECC88=E88CC) har jeg forstått at de er identiske, men for 7V glødespenning i stedet for 6V, men i en 6922-krets med 6V, er de også en "drop in replacement" for 6922.
...Men mine er altså vanlige 6DJ8.