dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.457
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei husker ikke helt i farta i detalj hva jeg gjorde på min Bartok, men innstilling for lipsync gjøres i hovedmenyen/Mosaic og ikke fra tv'n.
    Lydkilde settes som PCM på input ish ved optisk inngang og off på delay( Buffer mode OFF).
    Du hadde helt rett 🙂nå ser det ut som det samsvarer godt

• Liker
    Reaksjoner: TAS

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    14
    Ikke hørt denne dCS Bartok, men låter sikkert helt glimrende.

Det jeg ikke skjønner når jeg skummet testen i What HiFi er at det står å lese at klokka i spilleren er helt grei, men hvis man oppgraderte til ekstern klokke i egen boks, så fikk man et løft i lyden.

Javel…når jeg leser tester av andre Dac’er i mer moderat prisklasse, f eks en Dynafrips Terminator 2 til 1/4 av prisen til en Bartok, så har den et jitternivå så lavt som det er mulig å måle. Det vitner om en perfekt klokke.

Så da har jeg litt stygge tanker om at dCS muligens har det som forretningsmodell å tyne litt ekstra kroner ut av kundene, der hvor det lar seg gjøre.
    Synspunkter?
    Det er et helt annet presisjons nivå på en Ring dac sammenlignet med alle andre. I tillegg spiller Ring daceb i Dxd format. Det er slik med Dcs at jo mer strøm ( strømforsyninga kapasitet du tilfører jo bedre blir det. Klokken har egen strømforsyning i tillegg til at den da bruker en annen inngang på hovedkortet på streameren. Klokke kablene har imidlertid stor betydning både for lydsignatur og presisjons nivå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn