dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    dCS klokke og kalibrering

    Hei
    På min Scarlatti klokke er det kommet inn et symbol i displayet med CAL, leser det vel slik at jeg muligens bør sende inn klokken for kalibrering
    Litt overrasket over dette, har ikke brukt det så mye men den begynner jo å bli noen år.
    Noen andre som har erfaring med dette, hadde Verona klokke tidligere men ikke så lenge da før jeg skiftet til scarlatti serien

    Mvh
    GFE
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Har nå hatt dCS Rossini Player en tid i stuen og må si jeg er mer enn imponert!
    Ikke overraskende lesning dette her!

    Har hatt noen heftige kilder tidligere men aldri noe som har levert DSD!!
    Mulig att dSD også gjør en del av den « naturligheten» som jeg nå opplever på stemmer og instrumenter som jeg ikke har hatt tidligere.

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Lastet ned den nye appen fra dCS for noen dager siden!
    Bruker grensesnitt på den er genial etter mitt syn.
    Enklere og mer oversiktlig enn dette kan det vel knapt bli.
    Den er i tillegg ekstremt "rask"
    Anbefales på det varmeste for de som har dCS :)


    Mvh: Espen L
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    888
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Lastet ned den nye appen fra dCS for noen dager siden!
    Bruker grensesnitt på den er genial etter mitt syn.
    Enklere og mer oversiktlig enn dette kan det vel knapt bli.
    Den er i tillegg ekstremt "rask"
    Anbefales på det varmeste for de som har dCS :)


    Mvh: Espen L
    Ny? Jeg har kjørt med versjon 1.4.10 en god stund. har du noe nyere enn dette?

    Mvh Ola
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Veldig gøy på HiFi event hos Acoustic Tuning idag, må si jeg er mektig imponert over hva DCS kilden klarer å grave ut av informasjon - fikk frysninger på noen av låtene som ble spillt. Selvsagt er også resten av systemet med på opplevelsen, men det har aldri spillt slik i Acoustic Tuning sine lokaler og oppsett. En slik Rossini DAC står definitivt på ønskelisten....


    70865422_2535070849886556_2337218565649727488_n.jpg
    70651725_517615359014353_8570073164279709696_n.jpg
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    888
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Vær forsiktig - dCS-lyd er vanedannende og man slipper ikke billig unna... ;D
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Får begynne å spare da - likte det jeg hørte ??????
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    2.030
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Moro du likte hva dCS serverte 32bit :)
    Som lykkelig eier av Bartok nå en tid, støtter jeg deg 100% i dette Ola.
    Fantastisk velspillende, aldri tull med avspilling og det jeg mener er markedets beste og raskeste APP.
    Blir lenge før jeg surfer nett etter mediaspiller...
    IMG_3408[1].jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Moro du likte hva dCS serverte 32bit :)
    Som lykkelig eier av Bartok nå en tid, støtter jeg deg 100% i dette Ola.
    Fantastisk velspillende, aldri tull med avspilling og det jeg mener er markedets beste og raskeste APP.
    Blir lenge før jeg surfer nett etter mediaspiller...
    Vis vedlegget 556689
    Deler samme oppfatning som deg JonasH!
    Jeg er også ekstremt godt fornøyd med dCS.


    Mvh: Espen L
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Vært på hyggelig demo hos Acoustic Tuning i påska og fått lånt med meg denne godsaken:

    Vis vedlegget 580306
    Kos deg med gromlyd! Benytter selv en puccini med u-clock, som spdif konverterer, forforsterker og dac. Accuphase A-45 som effekttrinn. Digital kilde har aldri gitt meg så mye lytteglede!
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Den spiller utrolig flott rett inn i effektforsterker. Ekstremt bra på strykere og orkester. Noen som kan gi meg deres lydmessige vurderinger av de forskjellige filtrene i Bartok?
     
    Sist redigert:

    mohrup

    Medlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    45
    Antall liker
    207
    Torget vurderinger
    3
    Den spiller utrolig flott rett inn i effektforsterker. Ekstremt bra på strykere og orkester. Noen som kan gi meg deres lydmessige vurderinger av de forskjellige filtrene i Bartok?
    Bartok ble et dyrt men deilig hjemlån for meg. Nyter musikk som aldri før. Enkeltheten med alt i en boks tiltaler meg også.

    Jeg bruker stort sett bare filter 4. I manualen kan du lese mer om de ulike filtre og deres fortreffeligheter. Jeg fant den på dCS sine nettsider via Google.

    Kos deg videre med Bartok.
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    360
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Jeg fikk min Bartok levert to dager før vi ble pålagt hjemmekontor! Perfekt timing!
    Har blitt mye musikk de siste ukene ja :)
    Har ikke giddet å eksperimentere med filtrene, hører bare musikk. Liker spesielt godt det at man hører lengre inn i opptaket, og det er f.eks lettere å høre teksten på gamle Tom Waits album.:)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Den spiller utrolig flott rett inn i effektforsterker. Ekstremt bra på strykere og orkester. Noen som kan gi meg deres lydmessige vurderinger av de forskjellige filtrene i Bartok?
    Hei 32bit.
    Jeg bruker F1 og DSD F1.
    Output har jeg satt på 2V.
    Synes ikke det er store forskjellen lydmessig mellom filtrene men når jeg testet dette i starten så havnet jeg på dette.


    Mvh: Espen L
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Takk for lån av DCS Bartok fra Acoustic Tuning. Bartok fremstår som ett godt gjennomarbeidet kvalitetsprodukt. Lydmessig er det utrolig hva den graver fram informasjon i musikken - Fantastisk. Betjening er meget god med Mosaic app. Jeg sparer nå til en Bartok :)
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.800
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Bare konstatere med dere ande dCS Bartok løfter musikkgleden digitalt til nye høyder...ikke bare ultra oppløst, men også med en unik dynamisk og rytmisk driv som er helt rå, som eksempel har aldri spilt så mye Deep Purple Made in Japan før, rett og slett kanonhappy med min enhet. Pluss at Mosaic appen funker jo som en drøm, man blir nesten lat av sånn funksjonell comfor!

    Foreløpig benytter DSD Filter 4, kommer til å teste mer utover sommer og høst.

    Stor takk til Acoustic Tuning for tidligere hjemlån, superservice fra Frode.


    Syns vi trenger ett lite skrytebilde i samme farta....O

    image01.jpg
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg har prøvd å koble opp apple tv mot dcs paganini via rca2. Paganini viser Locking, men klarer det ikke, på rca2 står det 48k. Er det mulig å få lyd, eller er problemet at paganini ikke klarer å locke på apple tvs 48k?
    ABC4E0A9-DA58-4E43-BB60-2FED5FF484AE.jpeg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er vel ingen Apple tv som har digital ut på rca? 1 gen hadde vel analog ut på rca, 2-3 gen optisk ut og de nyeste har ikke digital ut. Hvilken versjon har du og hvordan har du koblet denne?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Toslink ut fra apple tv via en konverter og coax inn i paganini
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke tenke meg at dcs ikke støtter 48K, har du testet om transporteren din klarer dette (rca fra konverteren)?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Via Transporter fikk jeg bare meldingen no data, ingen lock der heller
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da er det vel sannsynligvis konverteren som er problemet? Transporteren har jo digital optisk inn og rca ut, kan kanskje prøve det om du ikke allerede har gjort det?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvd det og, samt satt apple tv-lyd på dolby digital-off og lyd 16bit
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Fungerer Transporteren som dac (dvs du får lyd/signal fra ATV over optisk)? Har du prøvd å sende musikk og ikke tvlyd fra ATV?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.155
    Antall liker
    2.097
    dCS-Puccini-Close1.jpg


    Åååå, nå er musikklivet til å leve igjen. I går kunne jeg endelig hente min nyoverhalte Puccini på postkontoret. Etter utallige timer med uforfalsket (!) musikkglede var laseren og slitedeler i drivverket helt nedkjørt. Det tok lang tid og kostet noen kroner, men det var virkelig verdt det. Stor takk til Frode i AT.
    Spilleren er bedre enn noen gang (jeg er ikke første eieren..). Har i mellomtiden tydd til erstatningsspillere som siste Sony SACD´en og Stello 500 og selvsagt vinyl, men nå har tåka lettet. Det nyoverhalte Puccini-settet byr på nesten skremmende oppløsning, klangfarger, dynamikk og frihet for støy. Alle som har vært innom hos meg sier at lytterommet mitt, med betong og murstein i all over, er håpløst å oppnå god bass i. Vel vel, med Puccini ryddes det så mye vei i vellinga nedover at det ikke er noe tema lenger. DSP er ikke noe savn her...
    Denne spilleren skal følge meg inn i evigheten. Har kjøpt langt over 1000 nye CD´er de siste par tre årene. Koser meg med dem. Leker av og til med tanken om en Vivaldi One Box, men jeg får meg ikke til å bruke så mye penger på hi-fi. Prisnivået på high-end har eksplodert i de senere år. Sånn sett fremstår Puccini i dag som et røverkjøp...
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    ...og jeg er kjempefornøyd med min P8iMKII: en uelegant enkel boks med mye av den samme innmaten som din Puccini. Og har også måttet skifte noe i drivverket (meget god og ikke dyr service hos dCS og gode Esoteric driverk). Tror din Puccini har fått et oppgradert et ekstra valg av filter som ikke kom til min modell, et filter som gjør mye av samme magien som Merdian utviklet for å fjerne pre-ringing. Det skulle jeg gjerne hatt, og det lekre designet til Puccini. På den andre siden har jeg kommet til dCS nivå uten alt for mye penger.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.769
    0A245854-F5A9-4EFE-884B-71FEB39DF625.jpeg


    Då vart det jul i heimen! I dag var det min tur å hente ein nyoverhalt Puccini på det lokale postkontoret. Det har vore ein lang prosess, men stor takk til Frode ved Acoustic Tuning, og ikkje minst den dyktige teknikaren! No skal det spelast💿🎶
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Vis vedlegget 772994

    Då vart det jul i heimen! I dag var det min tur å hente ein nyoverhalt Puccini på det lokale postkontoret. Det har vore ein lang prosess, men stor takk til Frode ved Acoustic Tuning, og ikkje minst den dyktige teknikaren! No skal det spelast💿🎶
    En gammel kjenning av meg under der. Conrad-Johnson Premier 350SA. Den hadde jeg noen år.

    Roy
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.769
    En gammel kjenning av meg under der. Conrad-Johnson Premier 350SA. Den hadde jeg noen år.

    Roy
    Eg må tilstå at anlegget er kraftig inspirert av deg, har endå bladet der du omtalte denne!
    Jon Magne
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Eg må tilstå at anlegget er kraftig inspirert av deg, har endå bladet der du omtalte denne!
    Jon Magne
    Godt jeg kan brukes til noe, he-he...

    Magnepan-høyttalere også?

    Roy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn