Joha : ref ovanstående om bra Neil Young / Just like Tom Thumb etc
Avser du den som finns på 30 th Annivesary concert ? ( vilken jag också tycker är bra )
Eller har du hittat annan bra Neil Young version ?
Gillar man den här låten så är det inte fel att lyssna på Totta Näslunds version på Tottas basement Tapes ( hans sista skiva )
mvh
Hei Gujo, det var 30th anniversary jeg tenkte på. Skal sjekke Tottas versjon.
Som takk så får jeg sende heder og ære til svenskene for denne versjonen av "Tomorrow is a long time" med en strålende Ebba Forsberg:
Jo Ebba Forsbergs version av denna låt är VÄLDIGT bra ( och hela skivan förresten. Har efter två konserter med Wiehe , sagt till Wiehe att denna skivan borde de släppa på vinyl . Likaså hans& Afzelius Lillehammerkonsert i Olympiska nätter. Minus mellansnacket. Lite ljum reaktion så här långt)
Roar mig ibland att för kompisar spela olika tolkningar av "If tomorrow ...", t ex Nationateatern/ Totta Näslund ; Rod Stewart ; Odetta; originalet med Dylan. Och så Forsbergs. Folk tror knappt det är samma låt.
Återvänder till Dylan 30 th Anniversary Concert : det är att häda kanske men jag tycker nästan Dylan & George Harrison är sämst .
Men Neil Young / Tom Thumb som sagt bra, liksom bidragen från Sinead O`Connor och Stevie Wonder är riktigt bra
Vill man höra Dylan riktigt bra tillsammans med andra artister, tycker jag The concert for Bangla Desh är mycket bättre.
Och där är även George H mkt bra