De nye glassene til idun Sennep med Korn har aldri gjort noe for meg!

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
19
Så, hva av uvesentlige ting iriterer dere om dagen?

jeg savner de gamle idun glassene som kunne brukes til noe etterpå! :D

Gammel:

Nytt:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.067
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
de gamle sprakk såååå lett
gled deg over at de nye ser mere solide ut istedet for å whine! ;D
mvh
Leif

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Enig med trådstarter, drikker fra et sånt glass nå og har vel tilstrekkelig antall av de. De holder år etter år hos meg ihvertfall. De nye er teknisk sett dårlig ved bruk av smørekniv, den når ikke innholdet i glasset så godt og Idun bør finne opp et spesialverktøy. Her har design gått foran funksjon. Likevel er Idun Grov verdens beste sennep etter min smak.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
kise skrev:

Gammel:

Nytt:

Helt enig med KISE !!!!! De nye glassene suuuuuger !!!! De har fått en skulder som gjør det bortimot umulig å få tømt glasset helt og det er da helt unødvendig !

De gamle glassene kunne "etterbrukes", vi snakker om glass, ikke stål, så ja de kunne knuses! Men de var ikke værre enn mye annet av arten glass. Jeg har fortsatt noen dusin av sorten. Liker designet på disse glassene også, enkle rette og veldig 60tall på en måte. De nye er bare å hive når de er tomme, unødig sløseri.

Jeg tok det opp med fabrikken og svaret var at de måtte "følge med i tiden"?? Hallo ! har man et godt produkt så er det i stand til å stå på egne ben. Da spiller ikke innpakningen så stor rolle. Idun Grov er etter min menig en virkelig god grov sennep som fint står på egne ben. Og så er det en "markedsføringsidiot" som finner ut at de sakl bytte glass, et nytt glass som til forveksling er likt det som mange andre produsenter bruker!!??!

Jeg kunne "berolige" Idundamen jeg snakket med at jeg ikke lenger ville være trofast mot merket men heller gå rundt blandt konkurrentene for å prøve masse nytt! Det skal innrømmes at glasset i seg selv har vært tungen på vektskålen når det gjelder valg av "dagligsennep" Så jeg takket henne så oppriktig jeg klarte for at Idun ønsket å bidra til en øket sennepserfaring for min del.

Jeg synes du skulle sende en mail til Idun og beklage deg over det de har gjort. Får de mange nok forespørsler kan det jo være at vi får tilbake det gamle glasset

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
Spiser dere Idun sennep? Grøss.
Ja den grove på glass er faktisk ikke dårlig. Prøv den! ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.012
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Same shit new wrapping.

Spiser ikke sennep...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.012
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Men har kjøpt inn noe "skånsk" greier til "julebordet" idag. Regner med at noen av gjestene liker sennep.
Kommer en tidligere kollega av deg Cobra2 også....

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det slår meg at de prøver å kopiere franske sennepsmerker som har blitt populære her i landet de siste årene. Selv liker jeg forøvrig sterk engelsk sennep fra Colman i stedet for Idun sin litt slappe variant.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg liker den nye Idun senneppen.

Og her som det er så mye snobberi, så er det bekymring for at sennepsglassa ikke er gode og drikke av. Avslørende.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Må være pga av fasongen, er jo nesten som å se ett 300b rør.

nb: liker ikke sennep jeg.

/jan

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:

Og her som det er så mye snobberi, så er det bekymring for at sennepsglassa ikke er gode og drikke av. Avslørende.
Er det det nye glasset du liker eller selve sennepen?,- grov er ihvertfall den samme. Saken er at de nye glassene er meget dårlig i praktisk bruk. Har du prøvd å fange opp en passelig god dose på en flat smørekniv når nivået ligger et stykke under "skulderen"?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Vidar Bol skrev:
rolfozzy skrev:

Er det det nye glasset du liker eller selve sennepen?,- grov er ihvertfall den samme. Saken er at de nye glassene er meget dårlig i praktisk bruk. Har du prøvd å fange opp en passelig god dose på en flat smørekniv når nivået ligger et stykke under "skulderen"?
Jeg liker innholdet. Embalasjen har jeg sant og si ikke tenkt så mye på.

Får jeg ikke mer ut av glasset kastes det, og jeg er klar til og kjøpe et nytt.

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Denne er en klassiker imo. Perfekt til Juletorsken.

Glasset fungerer også utmerket som drikkeglass...

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke prøvd, men jeg har hørt at disse skal være godt egnet til klyster. Ja etter at senneppen er fortært da selvfølgelig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Den siste der er ikke sennep, det er klissent syltetøy. Sikkert egnet som tapetlim, men ikke til mat.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Den siste der er ikke sennep, det er klissent syltetøy. Sikkert egnet som tapetlim, men ikke til mat.
Det er jeg helt enig i. Ufyselige greier.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
rolfozzy skrev:
Jeg har ikke prøvd, men jeg har hørt at disse skal være godt egnet til klyster. Ja etter at senneppen er fortært da selvfølgelig.
Etter smaken på innholdet å bedømme har jeg en mistanke om at de har vært brukt som klyster før de havner i butikkhyllene. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Tubesnake skrev:
rolfozzy skrev:
Etter smaken på innholdet å bedømme har jeg en mistanke om at de har vært brukt som klyster før de havner i butikkhyllene. :)
Vil vi egentlig vite hva som er ditt referansegrunnlag her. :-X

Zombat

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2010
Antall liker
807
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
kise skrev:

Gammel:

Nytt:

Helt enig med KISE !!!!! De nye glassene suuuuuger !!!! De har fått en skulder som gjør det bortimot umulig å få tømt glasset helt og det er da helt unødvendig !

De gamle glassene kunne "etterbrukes", vi snakker om glass, ikke stål, så ja de kunne knuses! Men de var ikke værre enn mye annet av arten glass. Jeg har fortsatt noen dusin av sorten. Liker designet på disse glassene også, enkle rette og veldig 60tall på en måte. De nye er bare å hive når de er tomme, unødig sløseri.

Jeg tok det opp med fabrikken og svaret var at de måtte "følge med i tiden"?? Hallo ! har man et godt produkt så er det i stand til å stå på egne ben. Da spiller ikke innpakningen så stor rolle. Idun Grov er etter min menig en virkelig god grov sennep som fint står på egne ben. Og så er det en "markedsføringsidiot" som finner ut at de sakl bytte glass, et nytt glass som til forveksling er likt det som mange andre produsenter bruker!!??!

Jeg kunne "berolige" Idundamen jeg snakket med at jeg ikke lenger ville være trofast mot merket men heller gå rundt blandt konkurrentene for å prøve masse nytt! Det skal innrømmes at glasset i seg selv har vært tungen på vektskålen når det gjelder valg av "dagligsennep" Så jeg takket henne så oppriktig jeg klarte for at Idun ønsket å bidra til en øket sennepserfaring for min del.

Jeg synes du skulle sende en mail til Idun og beklage deg over det de har gjort. Får de mange nok forespørsler kan det jo være at vi får tilbake det gamle glasset
Spiralis skrev:
kise skrev:

Gammel:

Nytt:

Enig !
Sennepen er god og glassene fine til gjenbruk. La oss få de tilbake !

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.120
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Idun sennepsglass er i daglig bruk her, har en hel flokk av dem. Frokostbordet dekkes til daglig med disse.
Akkurat nå nytes en Aass Pale Ale i gammelt sennepsglass.
Vi har et lager som skulle holde i noen år, men de knuser jo av og til, så dette syns jeg er dumt.
Det finnes sikkert enda bedre sennep, men disse har hatt dobbel verdi siden glassene er så gode å drikke av.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
ottone skrev:
Idun sennepsglass er i daglig bruk her, har en hel flokk av dem. Frokostbordet dekkes til daglig med disse.
Akkurat nå nytes en Aass Pale Ale i gammelt sennepsglass.
Vi har et lager som skulle holde i noen år, men de knuser jo av og til, så dette syns jeg er dumt.
Det finnes sikkert enda bedre sennep, men disse har hatt dobbel verdi siden glassene er så gode å drikke av.
Bruk messingskruer, så holder glassene til langt inn i evigheten.

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Antall liker
13
Å starte en Facebook gruppe, er stort sett alt som hjelper i dag.... ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Dem som ikke lenger kan kjøpe de gamle glassene for å bruke dem som melkeglass til ungene kan jo gå over til Eva Solo. De ser også ut som kipe sennepsglass, men tåler litt mer.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.160
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Sennepen fra Bergby er ment til Pølser og ikke i matlaging eller til kulinariske matretter, men det visste dere ikke sant?
Til Wienerpølser er den faktisk ganske god.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Griffenfeldt skrev:
Sennepen fra Bergby er ment til Pølser og ikke i matlaging eller til kulinariske matretter, men det visste dere ikke sant?
Til Wienerpølser er den faktisk ganske god.
God er han, iallfall.... Har idear om å lage ein gravlakssaus med denne som utgangspunkt. Eg trur det kan bli bra.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
rolfozzy skrev:

En sennep for kvinnfolk....
Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Dette føyer seg inne i rekken av saker som forverres eller forsvinner takket være dagens dilletanter av bedriftsledere og strateger.
Markedstilpasning kaller de det, og ofrer varer vi fossiler er glade i.

Nevner i fleng: Kronborg leverpostei, furunålspastiller, Kolibri drops, Solidox Fisk Pust munnvann, Delikat salater og leverpostei( skjøvet ut av det mølet Denja som smaker som kokt aspartam uansett hvilket produkt det er), Delikat kylling leverpostei ( finnes ,men er på vei ut), Felix ketchup, Torskerogn i hvit/grønn boks, osv.

Har heldigvis et dusin av degamle glassene etter mange års forbruk. perfekte til å drikke av , fast glass for GT.
Så om glasset er ubrukelig for etterbruk, så kjøper jeg det fortsatt for sennepen er god..
Sleiven

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Sleiven skrev:
Solidox Fisk Pust munnvann
Skjønner det er traurig når produkter man setter pris på forsvinner, eller endrer seg til det ugjenkjennelige, men akkurat her skjønner jeg Lilleborg, Fisk Pust munnvann må jo ha et svært begrenset nedslagsfelt.

V

vredensgnag

Gjest
Følge med i tiden er vel ikke hva de gjør med den endringen? Folk setter pris på gjenbruksmuligheten, nå er det bruk og kast i en blek kopi av grey poupon.

Da skulle de satset på slike i et kvalitetssortiment, og kanskje tenkt i disse banene for flere av sine produkter.

Det er mye godt i ulike beholdere som har inneholdt alt fra blåost til paté her i huset.

La oss sende litt epost til Idun.

Topp Bunn