kise skrev:Så, hva av uvesentlige ting iriterer dere om dagen?
jeg savner de gamle idun glassene som kunne brukes til noe etterpå!
Gammel:
![]()
Nytt:
![]()
Ja den grove på glass er faktisk ikke dårlig. Prøv den!Valentino skrev:Spiser dere Idun sennep? Grøss.
Må være pga av fasongen, er jo nesten som å se ett 300b rør.rolfozzy skrev:Jeg liker den nye Idun senneppen.
Er det det nye glasset du liker eller selve sennepen?,- grov er ihvertfall den samme. Saken er at de nye glassene er meget dårlig i praktisk bruk. Har du prøvd å fange opp en passelig god dose på en flat smørekniv når nivået ligger et stykke under "skulderen"?rolfozzy skrev:Jeg liker den nye Idun senneppen.
Og her som det er så mye snobberi, så er det bekymring for at sennepsglassa ikke er gode og drikke av. Avslørende.
Jeg liker innholdet. Embalasjen har jeg sant og si ikke tenkt så mye på.Vidar Bol skrev:Er det det nye glasset du liker eller selve sennepen?,- grov er ihvertfall den samme. Saken er at de nye glassene er meget dårlig i praktisk bruk. Har du prøvd å fange opp en passelig god dose på en flat smørekniv når nivået ligger et stykke under "skulderen"?rolfozzy skrev:Jeg liker den nye Idun senneppen.
Og her som det er så mye snobberi, så er det bekymring for at sennepsglassa ikke er gode og drikke av. Avslørende.
Det er jeg helt enig i. Ufyselige greier.Gjestemedlem skrev:Den siste der er ikke sennep, det er klissent syltetøy. Sikkert egnet som tapetlim, men ikke til mat.
Etter smaken på innholdet å bedømme har jeg en mistanke om at de har vært brukt som klyster før de havner i butikkhyllene.rolfozzy skrev:Jeg har ikke prøvd, men jeg har hørt at disse skal være godt egnet til klyster. Ja etter at senneppen er fortært da selvfølgelig.
Vil vi egentlig vite hva som er ditt referansegrunnlag her. :-XTubesnake skrev:Etter smaken på innholdet å bedømme har jeg en mistanke om at de har vært brukt som klyster før de havner i butikkhyllene.rolfozzy skrev:Jeg har ikke prøvd, men jeg har hørt at disse skal være godt egnet til klyster. Ja etter at senneppen er fortært da selvfølgelig.![]()
Spiralis skrev:kise skrev:Så, hva av uvesentlige ting iriterer dere om dagen?
Gammel:
![]()
Nytt:
![]()
Helt enig med KISE !!!!! De nye glassene suuuuuger !!!! De har fått en skulder som gjør det bortimot umulig å få tømt glasset helt og det er da helt unødvendig !
De gamle glassene kunne "etterbrukes", vi snakker om glass, ikke stål, så ja de kunne knuses! Men de var ikke værre enn mye annet av arten glass. Jeg har fortsatt noen dusin av sorten. Liker designet på disse glassene også, enkle rette og veldig 60tall på en måte. De nye er bare å hive når de er tomme, unødig sløseri.
Jeg tok det opp med fabrikken og svaret var at de måtte "følge med i tiden"?? Hallo ! har man et godt produkt så er det i stand til å stå på egne ben. Da spiller ikke innpakningen så stor rolle. Idun Grov er etter min menig en virkelig god grov sennep som fint står på egne ben. Og så er det en "markedsføringsidiot" som finner ut at de sakl bytte glass, et nytt glass som til forveksling er likt det som mange andre produsenter bruker!!??!
Jeg kunne "berolige" Idundamen jeg snakket med at jeg ikke lenger ville være trofast mot merket men heller gå rundt blandt konkurrentene for å prøve masse nytt! Det skal innrømmes at glasset i seg selv har vært tungen på vektskålen når det gjelder valg av "dagligsennep" Så jeg takket henne så oppriktig jeg klarte for at Idun ønsket å bidra til en øket sennepserfaring for min del.
Jeg synes du skulle sende en mail til Idun og beklage deg over det de har gjort. Får de mange nok forespørsler kan det jo være at vi får tilbake det gamle glasset
Enig !Spiralis skrev:kise skrev:Så, hva av uvesentlige ting iriterer dere om dagen?
Gammel:
![]()
Nytt:
![]()
Helt enig med KISE !!!!! De nye glassene suuuuuger !!!! De har fått en skulder som gjør det bortimot umulig å få tømt glasset helt og det er da helt unødvendig !
De gamle glassene kunne "etterbrukes", vi snakker om glass, ikke stål, så ja de kunne knuses! Men de var ikke værre enn mye annet av arten glass. Jeg har fortsatt noen dusin av sorten. Liker designet på disse glassene også, enkle rette og veldig 60tall på en måte. De nye er bare å hive når de er tomme, unødig sløseri.
Jeg tok det opp med fabrikken og svaret var at de måtte "følge med i tiden"?? Hallo ! har man et godt produkt så er det i stand til å stå på egne ben. Da spiller ikke innpakningen så stor rolle. Idun Grov er etter min menig en virkelig god grov sennep som fint står på egne ben. Og så er det en "markedsføringsidiot" som finner ut at de sakl bytte glass, et nytt glass som til forveksling er likt det som mange andre produsenter bruker!!??!
Jeg kunne "berolige" Idundamen jeg snakket med at jeg ikke lenger ville være trofast mot merket men heller gå rundt blandt konkurrentene for å prøve masse nytt! Det skal innrømmes at glasset i seg selv har vært tungen på vektskålen når det gjelder valg av "dagligsennep" Så jeg takket henne så oppriktig jeg klarte for at Idun ønsket å bidra til en øket sennepserfaring for min del.
Jeg synes du skulle sende en mail til Idun og beklage deg over det de har gjort. Får de mange nok forespørsler kan det jo være at vi får tilbake det gamle glasset
Bruk messingskruer, så holder glassene til langt inn i evigheten.ottone skrev:Idun sennepsglass er i daglig bruk her, har en hel flokk av dem. Frokostbordet dekkes til daglig med disse.
Akkurat nå nytes en Aass Pale Ale i gammelt sennepsglass.
Vi har et lager som skulle holde i noen år, men de knuser jo av og til, så dette syns jeg er dumt.
Det finnes sikkert enda bedre sennep, men disse har hatt dobbel verdi siden glassene er så gode å drikke av.
Det hjalp ikke Liu Xiaobo...X-hilarate skrev:Å starte en Facebook gruppe, er stort sett alt som hjelper i dag....![]()
God er han, iallfall.... Har idear om å lage ein gravlakssaus med denne som utgangspunkt. Eg trur det kan bli bra.Griffenfeldt skrev:Sennepen fra Bergby er ment til Pølser og ikke i matlaging eller til kulinariske matretter, men det visste dere ikke sant?
Til Wienerpølser er den faktisk ganske god.
En sennep for kvinnfolk....rolfozzy skrev:Jeg har ikke prøvd, men jeg har hørt at disse skal være godt egnet til klyster. Ja etter at senneppen er fortært da selvfølgelig.
![]()
Godt glass og drikke av fingern?65finger skrev:Snaddersennep
er såpass sleivete med glass at det hender jeg bruker det til saft og slikt. litt søleterolfozzy skrev:Godt glass og drikke av fingern?65finger skrev:Snaddersennep
Greit til H.B.også vil jeg tro.65finger skrev:er såpass sleivete med glass at det hender jeg bruker det til saft og slikt. litt søleterolfozzy skrev:Godt glass og drikke av fingern?65finger skrev:Snaddersennep
skulle ikke forundre megrolfozzy skrev:Greit til H.B.også vil jeg tro.65finger skrev:er såpass sleivete med glass at det hender jeg bruker det til saft og slikt. litt søleterolfozzy skrev:Godt glass og drikke av fingern?65finger skrev:Snaddersennep
Skjønner det er traurig når produkter man setter pris på forsvinner, eller endrer seg til det ugjenkjennelige, men akkurat her skjønner jeg Lilleborg, Fisk Pust munnvann må jo ha et svært begrenset nedslagsfelt.Sleiven skrev:Solidox Fisk Pust munnvann