Hei Kjellbrand-x skrev:Billa !
Det du henviser til kan ikke helt medføre riktighet... slike innretninger øker kabinett-resonansen og resonansen i gulvet...
Det kan fint være mulig att du oppfatter det som en forbedring...
Nå har desverre slike debatter en tendens til å sette 2 leire opp mot hverandre, men i sannhetens tjeneste er det kun SD som har bevist sine påstander og det mot slike konkurenter som du henviser til.. testen ble utført av ljudtekniska institutt..
Når det kommer til resonanser og krypbass-fenomen blir det litt u nødvendig å henvise til det subjektive da allerede veldig mange produsenter prøver å isolere/begrense slike tendenser..
Jo dypere en ht spiller jo større er problemet, å sette hele rommet i resonanse kan neppe være en lydmessig gevinst...
Design og eiefølelse er en helt annen sak...
Er generelt enig i att man bør prøve selv...
mvh
Kjell P..
Er ikke sikker på hva du sikter til her. Jeg har altså ikke testet spikes i et sytem med tung fot ennå. det er noe jeg skal teste. Dette har jeg altså ikke testet.
Det jeg har testet er Soundcare spikes direkte opp mot orginale dempeføtter som følger høytaleren rett på gulvet. Jeg har også vekslet mellom dempeføtter og spikes mellom høytaler og Ikea slakteblokk. Slakteblokk var plassert på hjul.
I begge tilfellene kom spikes bedre ut.
Mao ikke styggedom....