hei...
Ja, da har jeg brukt noe tid på morgenen til en aldrig så liten test - i påvente av forannevnte "godsaker...."
Som dere ser nedenfor har jeg Spesialbygde Dynabell S33 høytalere. Desse står normalt på Soundcare Super-spikes på en 3 cm tykk granitthelle, som igjen står på et tregulv via 4 stk ca 5x5cm filtknotter. S33 er i seg selv svært godt avstivet/dempet - de veier etter oppgr ca 42 kg stk.
1. Sette ht med Spiksa rett på gulvet: Mere vibrasjon i gulvet, litt mere ullen bass ikke fullt så oppløst diskant - totalt en forverring.
2. Tok steinhellene og la på toppen av ht: merket ingen forskjell...
3. Satte høyt m/Soundcare tilbake på Steinhellene - mitt normallopsett: Strammere bass, renere- og glattere mellomtone og diskant som også fekk bedre oppløsning.
Snakker her om små, men tydelige forverringer/forbedringer. MEN, HT m Superspikes plassert på Steinhellen slik jeg alltid har hatt de stående, HAR vitterlig beste lydkvaliteten - ennå...
Så får vi se hva "godsakene" som er underveis vil tilføre....
Til da. Mine S33 SE med Soundcare SuperSpikes på Granitt m filtknotter på tregulv -puh!!... ;D fremfører himmelsk lyd - ja, det låter faktisk meget bra...
Spor 5 på Buddy Guy's "Blussinger" låter kjempemessig. Ikke noe skrikende/skingrende/kvass diskant eller "gjallende" øvre mellomtone, men oppløst, glatt og nydeleg diskant, herleg mellomtone, stram og kontant bass - "berri lækkert dokk..."
"D vert Itte no gummi her - ennå??................."
;D
Altså: Spikes kan også fungere meget bra...... Det kommer ann på type, materiale, oppbygging, underlag og til syvende og sist også i denne sammenheng - ikke minst rommet det blir spilt i......og kanskje i tillegg også en god porsjon flaks
Det viktigste måleinstrumentet vi har er ØRA!
Bruk de og STOL på det DERE hører!!!!
ha en stråålandes dag
mvh 56fwb