Jeg må sige jeg har dårlige erfaringer med chokes. Synes de farver basområdet så resten af området camoufleres af farvningen. Tror det er kernerne som bærer ansvaret. Jeg foretrækker modstande altså CRCRC med 0.25 ohms modstande.Det er par som har spurt om hvordan ampene er bygget. Dette er slik de begge er. Legg merke til alle chokene. Jeg digger Klasse A.
Vis vedlegget 668705
Vis vedlegget 668708
Legger med et bilde av Belden 9497. Denne burde alle teste ut. Koster nesten ikke noe på eBay,
Vis vedlegget 668709
Beklager OT:Jeg må sige jeg har dårlige erfaringer med chokes. Synes de farver basområdet så resten af området camoufleres af farvningen. Tror det er kernerne som bærer ansvaret. Jeg foretrækker modstande altså CRCRC med 0.25 ohms modstande.
I mitt system må jeg faktisk legge til litt i mellombassen for få den balansen jeg vil ha, etter min smak. Er det en ting jeg absolutt ikke savner, så er det transparens i lydbildet verken nedover eller oppover. Det er faktisk akkurat denne egenskapen jeg virkelig digger med denne ampen. Gode rørforsterkere har tidligere vært min vært min referanse. Dette skyldes i all hovedsak innfargingen i lyden som heller mot det rødlige og våte preget. Dette preget avdekker interesse og menneskelig ekthet i mellomtonen. Du nevner krell. Disse jeg har jeg opplevd som tørre og bassfokuserende. First Watt, eller for den saks skyld generelt Pass, er såpass transparente konstruksjoner at eks kabinettet og ikke minst underlag har stor betydning, Har fått med meg at du bygger en Aleph... prøv å endre mellom eks Vibracones og Soundcare som underlag. Tipper du får deg en i fleisen når det kommer til forskjeller i mellombassen.Har selv prøvet det i en F5. Har også prøvet det i Krell KSA 100. Lægger fylde til især i mellembassen som camouflerer den vigtigere mellemtone. Sådan har jeg oplevet det. Modstande er et bedre kompromis efter min smag.
Demping i høyttalerkasser, det er vel egentlig en ønsket tidsforskyvning - jo lengre tid det tar før lyden når tilbake membranen i retur - jo bedre. Og en evt. mest mulig oppbrytning av disse lydbølgene, slik at de med mest mulig ulik retur i tidsdomenet når tilbake til membranen. Teker jegI mitt system må jeg faktisk legge til litt i mellombassen for få den balansen jeg vil ha, etter min smak. Er det en ting jeg absolutt ikke savner, så er det transparens i lydbildet verken nedover eller oppover. Det er faktisk akkurat denne egenskapen jeg virkelig digger med denne ampen. Gode rørforsterkere har tidligere vært min vært min referanse. Dette skyldes i all hovedsak innfargingen i lyden som heller mot det rødlige og våte preget. Dette preget avdekker interesse og menneskelig ekthet i mellomtonen. Du nevner krell. Disse jeg har jeg opplevd som tørre og bassfokuserende. First Watt, eller for den saks skyld generelt Pass, er såpass transparente konstruksjoner at eks kabinettet og ikke minst underlag har stor betydning, Har fått med meg at du bygger en Aleph... prøv å endre mellom eks Vibracones og Soundcare som underlag. Tipper du får deg en i fleisen når det kommer til forskjeller i mellombassen.
Det blir noe unyansert fremstilt når vi diskuterer forsterkere ifm det totale lydbilde, når elefanten i rommet er akustikk, kildematerialet og balansen mellom komponentene. For å få kontroll over mye av dette, har jeg valgt Audiolense romkorreksjon og et såpass åpent høyttalersystem at jeg lett kan endre delefrekvens, steilhet og korreksjonsbetoning. Samtidig gjør jeg endringer ifm demping av høyttalerkassene, som denne tråden egentlig handler om, for å finne optimal lyd for meg.
Ja, det er svært viktig å handle originale Vishay mosfet. Samme gjelder forøvrig for alle andre komponenter også.Jeg har en mistanke om at transistorer er jeg købte "udmålte" af Ljm var fake. Min F 5 var totalt ubrugeligt. Ikke hul igennem for 5 øre.
Dette var jeg ikke klar over før nå. Typisk! Kanskje det hjelper med litt hårlakk, spraylim eller spraymaling etterpå?Bruk munn beskyttelse når du behandler den, den støver noe grådig.
Du bør også beskytte elementet med nett, Jeg fikk rubbing etter at jeg stappet 100% Herdwick Sheep's Woo I kassa
Frikk en mail fra produsenten om produktet: 100% Herdwick Sheep's Wool FeltBruk munn beskyttelse når du behandler den, den støver noe grådig.
Du bør også beskytte elementet med nett, Jeg fikk rubbing etter at jeg stappet 100% Herdwick Sheep's Woo I kassa
Min kabinetter er ikke delt på midtveis på noen flater. Alle flater er forskjellige, men kvadratiske.Problemet rundt kabinettresonanser er godt behandlet i boka "High Performance Loudspeakers" av Martin Colloms.... interne stående bølger og resonanser kan vel kun dempes med dempemateriale, men resonanser i selve kabinettet kan behandles på flere måter.. Det verste man kan gjøre med en rektangulær plate er å plassere en tverravstiver vinkelrett midt på plata, - det deler plata i to og skaper nye svingningsmodi med dobbel frekvens.... forskjøvet avstivning, eller aller helst kryssavstiving, sprer resonansene og minsker Q-verdien i svingekretsen som plata utgjør.... det samme med irregulære plateformater, -dvs ikke- kvadratisk eller rektangulær. Det gjør selvsagt snekkerjobben noe mer komplisert, aber "so ist dass Leben..."