Bil, båt og motorsykkel Den bælsvære KLASSISKE Porsche tråden!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Front or rear engine? Ja takk, begge deler:



    Her om dagen var jeg hos min lokale dekksjappe og fikk montert dekk på mine nylakkerte Fuchs. Ingen lavprofil her i gården! Jeg er temmelig kresen på hvor jeg leverer fra meg mine hjul og ser jeg en dekkmaskin uten plastbeskyttelse på klør og kile så går jeg derifra. Samtidig ønsker jeg også å være tilstede og observere bruken av dekkspaken. Er det mye ubalanse vil jeg at dem vrir dekket på felgen og prøver på nytt og ofte utgjør dette en vesentlig forskjell. Jeg ønsker også sorte lodd og absolutt ingen lodd på fremsiden. Utstyret i den lokale sjappa er bra og gutta vet dem må være forsiktig. Nå gjenstår det ikke mye før jeg er klar for veien:

    Fuchs Z6RR.jpg

    Årets første tur blir til Aarhus Classic: Classic Race Aarhus - Nordeuropas Bedste Racefestival Dette er et treff jeg vil anbefale alle bilinteresserte og det er bare å henge seg på nedover. Vi tar ferge fra Kristiansand til Hirtshals på fredag morgen og jeg vet også at det er en stor gjeng som tar båten fra Larvik.

    Mvh
    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Mange takk for hyggelig tilbakemelding xerxes! Jeg har sittet med en liten følelse av at folk var lei av mine fredagsposter og trådstarter har jo også valgt å forlate forumet.

    I morgen skal jeg få utført en hjulkontroll hos mitt lokale verksted. Jeg har justert med målebånd og kosteskaft etter at jeg i vinter stort sett har byttet alt av deler i understellet. Nye dempere, nye torsjoner, nye foringer, nye endeledd. Alt er nytt. Bilen føles helt OK og rattet står der det skal stå men allikevel vil jeg få sjekket hjulvinklene hos noen med skikkelig utstyr.

    Benytter igjen anledningen til å markedsføre Aarhus Classic: Classic Race Aarhus - Nordeuropas Bedste Racefestival

    Dette er et skikkelig feel-good treff med ekte god, gammeldags race feeling. Opplev dette NÅ før det politikerne dreper slike events for godt. Her kan man oppleve sjelde biler i FULL fart igjennom sentrumsparken midt i byen og det spares overhodet ikke på utstyret. Porsche RSR, DTM biler, vintage... mange klasser og tribuner tett opptil banen. I tillegg har man store markedsplasser med utstillinger, mat, salg og masse morro.



    Heng dere på!

    Mvh
    -BB-
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Håper du fortsetter!
    Jeg er nok ingen hardcore-entusiast, men koser meg like fullt med denne tråden, og spesielt de fine bildene du ofte varter opp med.

    Etter lunsj på fredag så er det kaffe og en liten Porsche-stund.
    :)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    En som selger denne på finn nå og det var en fin bil. Ikke noe over the top eller racerbil men frisk og rask...

    Det er en polert 928 og jeg ville heller hatt en slik enn en 911.

    Uaktuelt okke som, men jeg likte den.

    928.jpg

    FINN-kode: 120347506 om noen skulle like flere bilder.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    928 er en skikkelig gentleman (les: gubbe) racer. Jeg ville MYE heller cruiset mil etter mil i høyt tempo på en motorvei med en slik fremfor i en 911 som er satt opp slik som min. Har en ivrig 928 gjeng i garasjen som virkelig vet å bruke bilene sine. På vintern er dem å finne på isen med ispigg og på sommeren er dem å finne på trackdays.

    -BB-
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    928 er en skikkelig gentleman (les: gubbe) racer. Jeg ville MYE heller cruiset mil etter mil i høyt tempo på en motorvei med en slik fremfor i en 911 som er satt opp slik som min. Har en ivrig 928 gjeng i garasjen som virkelig vet å bruke bilene sine. På vintern er dem å finne på isen med ispigg og på sommeren er dem å finne på trackdays.

    -BB-


    Rimer. Men en ting til Er jeg helt på landet når jeg ser at denne er litt Datsun på sitt beste?
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Hadde håpt å bli Porsche eier i helga da det låg ute en veldig pen og gunstig 996 cab, men ikke alle i huset var enig :(

    Godt å se at vi ikke er enig om alt, jeg liker ikke 928 (eller 944) noe særlig, sikkert kjekke biler men ikke blandt Porsches vellykkede i mine øyne :) Datsun 240Z derimot kan bli helrå, en kammerat har en utrolig snasen en men kan vell ikke rote til Porsche tråden med flere Datsun bilder :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    996 fremstår som det aller beste Porschekjøpet for tiden. Selv er jeg fysen på en velholdt 996 turbo og vurderer salg av min 911 for å finansiere en slik. Med 996 turbo får man en særdeles driftsikker Mezger motor uten de utfordringene som de andre 996 motorene har. Drømmen er en 996 GT2 ClubSport.

    -BB-
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes nok ikke 996 er den vakreste av 911ene men at den gir mest valutta for pengene er det ingen tvil om. Vanlig utgave synes jeg blir litt kjedelig av 996 og liker da caben bedre, mens Turbo og GT2 er veldig flotte. Både 996 og tidlig 997 var vell hatt sine utfordringer med motor ja. Men skal visst være relativt greie motorer bare de rette tinga er byttet, og fikser en IMS med mer før problema oppstår er det vell heller ikke avskrekkende dyrt trodde jeg

    Denne var det jeg hadde planer om, tror det var ekstremt bra kjøp:

    l_1162064933.jpg
     

    ragnaroien

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    35
    Antall liker
    50
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Dagens spotting på vei ned etter mer øl på den lokale reman. Kvaliteten på bildet ble ikke all verden med mobilkamera på litt for lang avstand, men kvaliteten på bilen ære ikke noe gæli med

    IMG_0062.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Inneklemt fredag sier dem. Sola skinner og jeg sitter temmelig alene på kontoret. Alt for mange løse tråder som det må nøstes opp i før jeg tar langhelg men først tenkte jeg å dele noe bilder:





































    Ha en riktig fin langhelg alle sammen!

    Mvh
    -BB-
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    FOR en mai måned vi har hatt og jeg håper dere har fått noen flotte mil i sommervarmen med entusiastbilene deres.















    Ha en riktig fin helg alle sammen! Plattan i mattan.

    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    I det siste har min bilinteresse dreid som om en ting...kjøre! Det har blitt noen flotte mil allerede og forhåpentligvis blir det enda flere i dagene, ukene og månedene fremover. Vi sløyfer utenlandsturen i år til fordel for norsk natur, svingete veier, deilig mat, flotte hotell og flotte mennesker. Pakker vårt 2-sekunderstelt og noen fiskestenger, setter oss i 911`n og lar det stå til.

    Her har dere noen bilder av noen som gjør det samme. Nyter sine entusiastbiler på kjørevennlige veier i flott natur:





















    Nyt sommeren...og plattan i mattan!

    -BB-
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På tur til Villa Colla Bella...

    Det er gått noen år siden jeg lånte sete i en nyere modell. Det slår meg hvor lettkjørt den er og fremstår raskt som litt kjedelig. -Det er bare inntil jeg bånner høyrepedalen på tur til Villa Colla Bella i fotsporene til Evert Taube med twinturbo og 450 ugreie gamper i hekken.

    Det ble en tur med "gutta i gata" jeg sent vil glemme.

    Villa_Colla_Bella_kollage03.jpg


    Evert Taube:
    "På Colla Bellas höjd, där geten skuttar
    och glesa furar skugga ginst och sand,
    där finns en grön oas, en äng som sluttar
    ner mot en vindal och en palmklädd strand.
    Där ser man Corsica i siktigt väder
    och provencalska bergens blåa bård.
    Där doftar kaprifolium och fläder
    där kan man vandra ostörd utan kläder
    långt ner i dalen ligger närmsta gård."
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Det er ikke veldig feil med en Singer eller to på svingete alpeveier. Det er fint å se at folk bruker bilene sine til det dem er laget for uansett hva dem koster eller hva dem nå skulle være verdt. Altfor mange biler står i garasjer og brukes for sjeldent av personer som kaller seg for entusiaster!





















    Ut å kjør folkens! Vi er heldige som bor i et land med fantastisk natur og noen utrolige veier. I tillegg har vi track days nesten hver eneste helg som jeg på det aller varmeste kan anbefale for dem som vil utfordre seg selv og sin bil under trygge forhold.

    Ha en fortsatt fin sommer og husk: gi tommel opp neste gang du møter en annen entusiast på din vei.

    -BB-
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Det er ikke veldig feil med en Singer eller to på svingete alpeveier. Det er fint å se at folk bruker bilene sine til det dem er laget for uansett hva dem koster eller hva dem nå skulle være verdt. Altfor mange biler står i garasjer og brukes for sjeldent av personer som kaller seg for entusiaster!





















    Ut å kjør folkens! Vi er heldige som bor i et land med fantastisk natur og noen utrolige veier. I tillegg har vi track days nesten hver eneste helg som jeg på det aller varmeste kan anbefale for dem som vil utfordre seg selv og sin bil under trygge forhold.

    Ha en fortsatt fin sommer og husk: gi tommel opp neste gang du møter en annen entusiast på din vei.

    -BB-
    Oppløftende på hjemmekontor også!
    God helg!
    :)
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.578
    Sted
    Nøtterøy
    Singer porsche ser veldig fine ut. Synd at de har slike tulle-tøyse priser. Det har jo disse gamle 911ene også forresten. 4-500 tusen for en åttitalls-porsche er jo helt vilt. Det er de virkelig ikke verdt. For ikke å snakke om deleprisene. Så moro er det ikke. Har har hatt en slik i flere år så jeg vet hva jeg snakker om.
    Det er mye annet som er vel så moro til brøkdelen av prisen. :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Man kan diskutere priser opp og ned i mente men når det gjelder Singer så mangler dem ikke akkurat kunder og ventelisten er lang. Det forteller meg at prisene er der dem skal være. Man leverer sin gamle 964 til dem og du får tilbake et kunstverk av ypperste klasse. Det virker som Singer har eksistensgrunnlag og evnen til å videreutvikle sitt konsept nå sist sammen med Williams UK. En annen produsent med samme konsept er RUF som tar det enda lengre en Singer med sin egen bilproduksjon.

    Hva som er morro å kjøre blir altfor subjektivt til at det er et poeng å kommentere. Jeg har kjørt biler som koster langt mer en Porsche som ikke tiltaler meg overhodet. Hverken på kjøreegenskaper eller eierglede.

    Mvh
    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Bergamo Historisk Grand Prix - Juni 2018:

















    Om en liten uke setter jeg meg i bilen og kjører uten særlig mål og mening. Noen konsertbilletter er kjøpt og noen få hotellovernattinger er reservert. Resten av ruten tar vi på sparket.

    -BB-
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Bergamo Historisk Grand Prix - Juni 2018:

    ....

    .....





    Om en liten uke setter jeg meg i bilen og kjører uten særlig mål og mening. Noen konsertbilletter er kjøpt og noen få hotellovernattinger er reservert. Resten av ruten tar vi på sparket.

    -BB-
    Du er en rev til å finne fine bilder da!
    (De andre var ikke dårlige de heller ...)
    :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har gått på danseskole, og der lærte vi at man ikke kikket damene oppunder skjørtene. Selv om man kunne.
    :)
    Jeg har gått på ungdomsskole og der lærte vi oss å bruke speil fra Biltema. I dag lærer dem å bruke selfie stick...på barneskolen. Utvikling kalles det...

    -BB-
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.578
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har gått på danseskole, og der lærte vi at man ikke kikket damene oppunder skjørtene. Selv om man kunne.
    :)
    Jeg har gått på ungdomsskole og der lærte vi oss å bruke speil fra Biltema. I dag lærer dem å bruke selfie stick...på barneskolen. Utvikling kalles det...

    -BB-
    Det finnes både negativ og positiv utvikling. Respekt bør man ha.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har gått på danseskole, og der lærte vi at man ikke kikket damene oppunder skjørtene. Selv om man kunne.
    :)
    Jeg har gått på ungdomsskole og der lærte vi oss å bruke speil fra Biltema. I dag lærer dem å bruke selfie stick...på barneskolen. Utvikling kalles det...

    -BB-
    Det finnes både negativ og positiv utvikling. Respekt bør man ha.
    Absolutt enig! At vinden tok tak akkurat i det øyeblikket bilen ble fotografert var jo fryktelig uheldig.

    -BB-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn