Forsterkere Den "beste" integrerte forsterkeren til 15-20K

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du klarer å vri ut noen få kroner til av budsjettet, så drar du til med audio analogue puccini anniversary hos pmaudio. Denne er sinnsykt god, og det til veil pris på 43000. Han selger nå ut siste til 24990,-. En perle av en forsterker.
    Ikke noe dumt forslag.
    Men du kan gjerne være våken og vurdere en Xindak 6950?

    mvh
    Proffen
    Tja..
    Har eid 6950 og ble ikke videre imponert den gang. Husker godt den ble skrytt opp i skyene, men kjente ikke helt igjen beskrivelsene som ble gjort.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Vel, jeg er råfornøyd med en av mine forsterkere. Hegel Røst er et smykke både å se og høre på. Men, jeg er svak for potmetere, derfor Yamaha. :) Min andre forsterker, driver Heresy III. Er redd den ikke yter høyttalerne rettferdighet... Men så var det dette med brukervennlighet da...
    Hegel er jeg en smule skeptisk til. Det har ingenting med hvordan de låter, men det florerer av de på børsen i perioder.
    Hegel modellene opplever jeg litt som dagens gull er morgendagens alufolie. De bytter modelbetegnelser og kommer med nyheter litt for ofte sammenlignet med andre produsenter jeg har eid ting fra.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvis du klarer å vri ut noen få kroner til av budsjettet, så drar du til med audio analogue puccini anniversary hos pmaudio. Denne er sinnsykt god, og det til veil pris på 43000. Han selger nå ut siste til 24990,-. En perle av en forsterker.
    Ikke noe dumt forslag.
    Men du kan gjerne være våken og vurdere en Xindak 6950?

    mvh
    Proffen
    Tja..
    Har eid 6950 og ble ikke videre imponert den gang. Husker godt den ble skrytt opp i skyene, men kjente ikke helt igjen beskrivelsene som ble gjort.
    Hva brukte du den sammen med?
    Det er ikke verdens beste, men VFM i bøtter og spann!

    mvh
    Proffen
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du klarer å vri ut noen få kroner til av budsjettet, så drar du til med audio analogue puccini anniversary hos pmaudio. Denne er sinnsykt god, og det til veil pris på 43000. Han selger nå ut siste til 24990,-. En perle av en forsterker.
    Ikke noe dumt forslag.
    Men du kan gjerne være våken og vurdere en Xindak 6950?

    mvh
    Proffen
    Tja..
    Har eid 6950 og ble ikke videre imponert den gang. Husker godt den ble skrytt opp i skyene, men kjente ikke helt igjen beskrivelsene som ble gjort.
    Hva brukte du den sammen med?
    Det er ikke verdens beste, men VFM i bøtter og spann!

    mvh
    Proffen
    Jeg brukte Xindac muse 1.0 cd spiller og Usher høyttalere.
    Den låt omtrent som flere andre kinesiske forsterkere jeg har eid. Fin klang, men litt utsmørt fokus og rund bass.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det ligger en Stello AI500 ute på brukten som er en meget god komplett pakke. Mosfet 2x150watt i 8 ohm, dobbler i 4 ohm. Stor strømforsyning, en helt allright dac og solid bygd. Prisen er dog for høy. Disse har gått for under 10 tusen tidligere.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Sånn i farta kan jeg nevne Yamaha A-S1100, Rega Elex-R, Naim Nait 5si, Denon PMA-1600NE, Marantz PM-8005 og Hegel H90 som er innenfor prissegmentet ca. 15 000,- som man har å velge på.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan kanskje si at Cayin 252b er et fint alternativ. Billig og god. Ligger en på finn nå. Må jo ikke alltid bruke hele budsjettet på forsterkeren :) En god dac i tillegg kan gjøre godt også.

    Test av den av hifi4all.
    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Cayin 252B
    Men akk så utilgivelig i toppen.... På ingen måte organisk.

    M
    Det kan nok så være :) En annen kandidat jeg har likt godt som ikke koster skjorta, men som låter stort og organisk med nok futt, er Primare i30. Ikke for kjedelig i lyden heller, men har bra oppløsning og god bass.
     

    Blackstar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.04.2016
    Innlegg
    82
    Antall liker
    117
    Dere nevner Yamaha A-S1100.
    Jeg kjøpte den når den kom på black friday salg i år. Hvis den fortsatt er å få til samme pris ville ikke jeg ha nølt.
    Da sitter du potensielt igjen med 10K du kan bruke på en dac :)
    Spiller fyldig, masse krefter, låter brillefint også på lavere volum. Innebygd RIAA virker veldig bra, jeg klarer faktisk ikke å høre forskjell på den og den eksterne jeg har, Graham Slee Era V Gold. Det eneste er litt lavere volum på den innebygde. Også får du jo MC på kjøpet om det skulle bli aktuelt noen gang.

    Ang dac, jeg har spytta i hifi kirka og kjører chromecast rett inn i forsterkeren. Og vettu hva jeg tror neppe jeg gidder å kjøpe noen dyr dac...

    Det eneste jeg har å trekke på forsterkeren er at volummeteret ikke har noe godt synelig visuelt merke for hvor volumet står, og at jeg var støl i kroppen i tre dager etter å ha båret forsterkeren ned fra Stereofil til Jernbanetorget. :) 23 kilo. Bare å bestille taxi først som sist.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg lurer litt på forskjellen mellom Yamaha a-s 1100 og Denon pma 1600ne. Det er vel kanskje ingen her som har hatt begge hjemme for sammenligning?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Kjenner ikke til selger, men det ligger en Simaudio Moon Neo 220i her på sentralen til en finfin pris.
    https://www.hifiklubben.se/globalassets/tester/denon/denpma1520aebk_hifimusik_201401.pdf

    Les også noen av testene som finnes på Moon Neo ACE for å få et inntrykk av hva dette er.( litt nede på siden, veldig mye av godlyden går igjen i lillebror 220i)
    High-end All-in-One - All-in-One Music Player| Simaudio
    Også må jeg jo være så ubeskjeden å igjen anbefale nye Moon Neo 240i Griff, om du er ute etter forsterker med integrert DAC.
    Jeg gjør dette i opplysningens ånd, fordi dette er så ekstremt gode forsterkere i mine ører, at de MÅ høres av flere. Høy byggekvalitet, eierglede og made in Canada er heller ikke feil.
    *Nøyaktig samme forsterkning som på Neo ACE, bare uten innebygget streamer. Så alle de 15-20 testene på ACE når det gjelder lydkvalitet gjelder også for 240i.

    Nylig test i HiFi Choice: http://www.moremusic.nl/reviews/moon/Neo-240i/review-MOON-240i-hifi-choice.pdf
    Og årets i What HiFi: https://www.whathifi.com/moon/240i/review

    Testene sammenligner litt også med Hegel og Rega Elicit R

    Jeg blir aldri å kjøpe et produkt fra Simaudio, basert på denne: Simaudio Moon CP-8 AV Processor: A Denon Receiver in Sim Clothing? | Audioholics

    Regelrett blåkopi av en billig Denon-receiver, bare at Simaudio tar/tok fantasipris for sin...
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hva har dette gamle kinogreiene med den integrerte jeg sterkt anbefaler å gjøre da?
    Om man vil ha den beste integrerte i klassen som Griff etterspør, så kommer man rett og slett ikke unna Moon. Jeg synes han bør teste disse fordi de har egenskapene han ønsker. Og som flere av de andre forslagene her mangler. Og dette er ikke bare synsing fra meg. Les 20+ tester fra flere verdenshjørner på Neo ACE og Neo 240i, og ikke vær sår fordi Moon tjuvlånte litt fra Denons utmerkede hjemmekino-linje. En side har også to saker, men du har sikkert lest hva Moon selv sa om saken?
    Blir litt som å hundse B&O fordi de våger å bruke LG og Samsung skjermer i sine ellers lekre produkter? Eller ICE forsterkere eller hva de bruker.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vi har jo også en joker i stokken, gir ikke like mye status kanskje men jeg kunne godt tenke meg å hørt på Pioneer A-70DA, 17 kilo klasse D, hmm. Er også innenfor budsjett.
    Pioneer_A-70_front.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hadde Denon PMA-1600NE en periode, den var god på vinyl men ga litt lytte tretthet gjennom den innebygde dac,n.

    Jeg lurer litt på forskjellen mellom Yamaha a-s 1100 og Denon pma 1600ne. Det er vel kanskje ingen her som har hatt begge hjemme for sammenligning?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Vi har jo også en joker i stokken, gir ikke like mye status kanskje men jeg kunne godt tenke meg å hørt på Pioneer A-70DA, 17 kilo klasse D, hmm. Er også innenfor budsjett.
    Vis vedlegget 472261
    Denne har jo også tonekontroller, noe som kan komme godt med i forhold til trådstarters behov:
    Ønsker ikke en forsterker som låter tynt og heller ikke en forsterker som smører lyden utover med bred pensel.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Den pioneren er faktisk bedre enn Denon, har hatt en innom som en av unga skulle ha. Eneste som manglet var litt fylde og trøkk nedover, særlig på lave volumer.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Trådstarter kan jo se på Torget, den som jeg har der har i hvertfall trøkk og tyngde på lavt volum, og da blir det penger til overs, kanskje en sydentur?:)
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Audio GD Precicion 2 som jeg kjøpte av deg ,og som nå er tilsalgs , spiller bedre enn alle forsterkere listet opp her garantert. En Spec Integrert klasse D til kr.37.000 som jeg har testet spillte heller ikke noe bedre enn Audio GD Prec.2 til en tredjedel av denne prisen . Audio GD sine forsterkere er vel ikke så kjent ,men de spiller veldig bra .
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Audio GD Precicion 2 som jeg kjøpte av deg ,og som nå er tilsalgs , spiller bedre enn alle forsterkere listet opp her garantert. En Spec Integrert klasse D til kr.37.000 som jeg har testet spillte heller ikke noe bedre enn Audio GD Prec.2 til en tredjedel av denne prisen . Audio GD sine forsterkere er vel ikke så kjent ,men de spiller veldig bra .
    Hvor står den for salg ?
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Hvor står den for salg ?
    Hadde tatt en titt på hjemmesiden først. Mye forskjellige meninger rundt om her, på avforum finner du f'eks en fyr som mente at en music angel kinaforsterker til to tusen seks var objektivt den beste forsterkeren i verden.

    audio-gd  Precision product Geocities døde aldri i enkelte deler av verden.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Jeg testa jo Exposure mot Hegel H90 i Stereo+. Så hvis du har Exposure på lista i den prisklassen, gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å utelukke Hegel.

    Testen kan du lese her: https://joom.ag/UflL/p52

    Roy
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Supernait ute av lista?
    Blir kanskje for dyr ny, men brukt bør den vel kunne skaffes for rundt din prisgrense?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Jeg testa jo Exposure mot Hegel H90 i Stereo+. Så hvis du har Exposure på lista i den prisklassen, gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å utelukke Hegel.

    Testen kan du lese her: https://joom.ag/UflL/p52

    Roy
    Det finnes andre produkter fra Exposure...

    M
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Jeg testa jo Exposure mot Hegel H90 i Stereo+. Så hvis du har Exposure på lista i den prisklassen, gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å utelukke Hegel.

    Testen kan du lese her: https://joom.ag/UflL/p52

    Roy
    Lurer på hvorfor Hegel alltid får topptester i Norge i alle år, bedre enn EC f.eks, mens utlandet gir de ofte terningkast 5, noe som samsvarer mer med de gangene jeg har hatt Hegel innom hjemmet over tid.
    Traff en gang, Hegel P4A og H2A på Vienna Acoustic Mozart. Det spilte flott (minus var: for lite trøkk i mellombassen) + på film var det rått!
    Hegel mangler "godfoten" Nerven og musikaliteten.

    Ikke testa de aller nyeste modellene, men forskjellen er vel ikke så stor?
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Supernait ute av lista?
    Blir kanskje for dyr ny, men brukt bør den vel kunne skaffes for rundt din prisgrense?
    Den er omtrent like sjelden som hønsetenner på bruktmarkedet og som ny er den laaaangt utenfor desverre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Sst

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Supernait ute av lista?
    Blir kanskje for dyr ny, men brukt bør den vel kunne skaffes for rundt din prisgrense?
    Den er omtrent like sjelden som hønsetenner på bruktmarkedet og som ny er den laaaangt utenfor desverre.
    Hehe ;) ...... så ille er det vel ikke..... ganske mange på Hifishark for tiden ser jeg, hvis du tar sjansen på å handle uttaskjærs....
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Audio GD Precicion 2 som jeg kjøpte av deg ,og som nå er tilsalgs , spiller bedre enn alle forsterkere listet opp her garantert. En Spec Integrert klasse D til kr.37.000 som jeg har testet spillte heller ikke noe bedre enn Audio GD Prec.2 til en tredjedel av denne prisen . Audio GD sine forsterkere er vel ikke så kjent ,men de spiller veldig bra .
    Audio gd har MANGE gode kvaliteter! Ferdig diskutert.
    En annen sak som gjerne går an å være på utkikk etter, må jo være en Pathos Logos. Eye candy, hybrid intergrert, med rimelig greit med muskler.
    Ellers finnes der jo også noe som heter DK Design (har visstnok byttet navn etter det....)

    mvh
    Proffen
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hva var "feil" med den Sugden amp'n du hadde?
    Var det en SE?
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Vil anbefale Yamaha A-S2100. Hørt den på mange forskjellige høyttalere og dette er meget bra saker. Koster vel over rett over 20K så om det er taket blir det brukt markedet eventuelt.

    test : YAMAHA A-S2100

    5787497_3125494.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hva var "feil" med den Sugden amp'n du hadde?
    Var det en SE?
    Absolutt ingenting, men jeg mistet halve inntekten min og ting så noe mørkt ut, men klarte å få unna utgifter og ligger nå "foran skjema" og inntektene har begynt å komme sånn smått.

    Det var ikke en SE versjon. Det var en standard a21L
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Da vil jo en a21l eller SE være innafor på brukten. Ikke for ofte de dukker opp, men...
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.680
    Antall liker
    4.135
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Hva var "feil" med den Sugden amp'n du hadde?
    Var det en SE?
    Absolutt ingenting, men jeg mistet halve inntekten min og ting så noe mørkt ut, men klarte å få unna utgifter og ligger nå "foran skjema" og inntektene har begynt å komme sånn smått.

    Det var ikke en SE versjon. Det var en standard a21L
    Jobber i olja du også Griffenfeldt?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Forskjellen ER stor , med H90 og spesielt H190 får man både godfot, dybde,trøkk og nerve. H80-H160-H360 blir litt kjedelige i forhold.

    Det å høre på andre hvordan en forsterker låter er nok ikke så lurt, da det vil variere i for stor grad forhold til høyttaleren som brukes.
    Det er mange variabler ute og går, men det gir en indikasjon.
    Jeg leser ingen meninger her som jeg skulle lest bibelen om jeg hadde vært troende.

    Det er absolutt ingenting som slår hjemmetesting i ro og mak, men det er ikke like lett med alle merker. Ikke alle forhandlere er like glad i å sende forsterkere rundt på test, men nettbutikker gir selvsagt en mulighet til å sende ting i retur om det ikke faller i smak.

    Har laget en shortlist:
    Denon pma 1600ne
    Yamaha a-s1100
    Rega elicit r
    Roksan Kandy K3
    Exposure
    Simaudio
    Jeg testa jo Exposure mot Hegel H90 i Stereo+. Så hvis du har Exposure på lista i den prisklassen, gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å utelukke Hegel.

    Testen kan du lese her: https://joom.ag/UflL/p52

    Roy
    Lurer på hvorfor Hegel alltid får topptester i Norge i alle år, bedre enn EC f.eks, mens utlandet gir de ofte terningkast 5, noe som samsvarer mer med de gangene jeg har hatt Hegel innom hjemmet over tid.
    Traff en gang, Hegel P4A og H2A på Vienna Acoustic Mozart. Det spilte flott (minus var: for lite trøkk i mellombassen) + på film var det rått!
    Hegel mangler "godfoten" Nerven og musikaliteten.

    Ikke testa de aller nyeste modellene, men forskjellen er vel ikke så stor?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hva var "feil" med den Sugden amp'n du hadde?
    Var det en SE?
    Absolutt ingenting, men jeg mistet halve inntekten min og ting så noe mørkt ut, men klarte å få unna utgifter og ligger nå "foran skjema" og inntektene har begynt å komme sånn smått.

    Det var ikke en SE versjon. Det var en standard a21L
    Jobber i olja du også Griffenfeldt?
    Neida. Hadde jeg mistet halve inntekten da så hadde jeg hatt mer enn det jeg tjener med full inntekt i dag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn