Forsterkere Den "beste" integrerte forsterkeren til 15-20K

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Marantz pm11s3 nevnes og er en knall forsterker. Men som det også nevnes er den utenfor budsjett.

    Hadde trådstarter vært heldig å funnet en Marantz KI pearl så får du mye av samme som pm11s3, eller i mine ører kansje enda litt mer.. det var virkelig en sykt flott amp :)
    Men desverre vanskelig å oppdrive.

    Et annet alterntiv til hegel h90 er jo nykommeren fra sverige.. primare i15.. er veldig spent på å se tester av de nye primare produktene. For de har i mine ører vært bedre for ørene enn hegel har vært til nå. :)
    Primare er kl D? Kikket litt på innmaten og det så slik ut.
    Har til dags dato kun hatt ett skikkelig bra Kl D produkt hjemme og det var Devialet. Det blir som regel litt for mye "flink pike" med Kl D og litt lite av alt det andre. Rent og pent, ja vel liksom..
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Audio GD Precicion 2 som jeg kjøpte av deg ,og som nå er tilsalgs , spiller bedre enn alle forsterkere listet opp her garantert. En Spec Integrert klasse D til kr.37.000 som jeg har testet spillte heller ikke noe bedre enn Audio GD Prec.2 til en tredjedel av denne prisen . Audio GD sine forsterkere er vel ikke så kjent ,men de spiller veldig bra .
    Sitter med en slik her nå og den er ufattelig bra! Hvordan de kan få til highend byggekvalitet og lyd til den prisen er jo magisk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Marantz pm11s3 nevnes og er en knall forsterker. Men som det også nevnes er den utenfor budsjett.

    Hadde trådstarter vært heldig å funnet en Marantz KI pearl så får du mye av samme som pm11s3, eller i mine ører kansje enda litt mer.. det var virkelig en sykt flott amp :)
    Men desverre vanskelig å oppdrive.

    Et annet alterntiv til hegel h90 er jo nykommeren fra sverige.. primare i15.. er veldig spent på å se tester av de nye primare produktene. For de har i mine ører vært bedre for ørene enn hegel har vært til nå. :)
    Primare er kl D? Kikket litt på innmaten og det så slik ut.
    Har til dags dato kun hatt ett skikkelig bra Kl D produkt hjemme og det var Devialet. Det blir som regel litt for mye "flink pike" med Kl D og litt lite av alt det andre. Rent og pent, ja vel liksom..
    Primare er klasse d i dag ja. I32 er en av de bedre klasse d sakene jeg har hørt. Kan jo ha noe med at de har sin egen patent og ikke bare justerer ice, ncore,hypex..

    Dog er den beste klasse d saken jeg har hørt min nuprime st10.. overraskende varm, fyldig og litt rør/klasse a preg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Den jeg har vært mest fornøyd med i dette segmentet er Creek Destiny 2.

    Jeg har ikke hørt den nye modellen deres, Evolution 100A, men Lyric har den til 15000 nå, så den ville stått øverst på min liste.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D


    I dette ca prisleie er en brukt Devialet D120 er beste valget du kan gjøre.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Marantz pm11s3 nevnes og er en knall forsterker. Men som det også nevnes er den utenfor budsjett.

    Hadde trådstarter vært heldig å funnet en Marantz KI pearl så får du mye av samme som pm11s3, eller i mine ører kansje enda litt mer.. det var virkelig en sykt flott amp :)
    Men desverre vanskelig å oppdrive.

    Et annet alterntiv til hegel h90 er jo nykommeren fra sverige.. primare i15.. er veldig spent på å se tester av de nye primare produktene. For de har i mine ører vært bedre for ørene enn hegel har vært til nå. :)
    Primare er kl D? Kikket litt på innmaten og det så slik ut.
    Har til dags dato kun hatt ett skikkelig bra Kl D produkt hjemme og det var Devialet. Det blir som regel litt for mye "flink pike" med Kl D og litt lite av alt det andre. Rent og pent, ja vel liksom..
    Primare er klasse d i dag ja. I32 er en av de bedre klasse d sakene jeg har hørt. Kan jo ha noe med at de har sin egen patent og ikke bare justerer ice, ncore,hypex..

    Dog er den beste klasse d saken jeg har hørt min nuprime st10.. overraskende varm, fyldig og litt rør/klasse a preg.

    Og sjelden har jeg sett en forsterker med så mye filtrering.


    EMC filter på strømintak
    Ferriter på signal inn,plassert helt ved print
    Ferriter på høyttaler utgang...

    http://www.arcticpeak.com/files/HF_innslag.pdf


    Nuprime-ST-10-Noir_Vi_1200 merket.jpg



    En av de beste forsterkere jeg har hørt.
    Sær konstruksjon og konstruktør.

    nva-tis.jpeg


    NVA Integrated Amplifiers
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D


    I dette ca prisleie er en brukt Devialet D120 er beste valget du kan gjøre.
    Jeg tviler på at en D120 kommer på brukten til 20K
    Den billigste er solgt for 26.500,- og det er billig.
    Synd den kun støtter MM p.u igrunn.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Den jeg har vært mest fornøyd med i dette segmentet er Creek Destiny 2.

    Jeg har ikke hørt den nye modellen deres, Evolution 100A, men Lyric har den til 15000 nå, så den ville stått øverst på min liste.
    Kommer an på hvilken lyd du foretrekker. Er det fokus på bass er det bare å styre unna. Den blir derimot veldig rett om man vil ha et sprudlende lydbilde med god separasjon og masse luft.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D


    I dette ca prisleie er en brukt Devialet D120 er beste valget du kan gjøre.
    Jeg tviler på at en D120 kommer på brukten til 20K
    Den billigste er solgt for 26.500,- og det er billig.
    Synd den kun støtter MM p.u igrunn.
    Hei Der tar du feil. D120 støtter også MC pickup. Det kom med firmware oppgradering i 2014
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D


    I dette ca prisleie er en brukt Devialet D120 er beste valget du kan gjøre.
    Jeg tviler på at en D120 kommer på brukten til 20K
    Den billigste er solgt for 26.500,- og det er billig.
    Synd den kun støtter MM p.u igrunn.
    Hei Der tar du feil. D120 støtter også MC pickup. Det kom med firmware oppgradering i 2014
    Ok.
    Den støttet bare MM når jeg kjøpte D170 i hine hårde dager.
    Kjekt med en slik oppdatering!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må støtte oppunder Devialet 120. En helt fantastisk forsterker som låter veldig bra på alt fra billige høyttalere til svært dyre og kraftkrevende saker.
    Selv om man ser helt vekk fra alle bonusfunksjoner er lydkvaliteten i seg selv helt i toppklasse.

    Men neppe noe for de som ønsker seg litt mer fokus på presensområdet og klangfarger utover det vanlige. Rørforsterkere og enkelte klasse a og a/b kan tilfredsstille mer om disse to faktorene er det viktigste.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Må støtte oppunder Devialet 120. En helt fantastisk forsterker som låter veldig bra på alt fra billige høyttalere til svært dyre og kraftkrevende saker.
    Selv om man ser helt vekk fra alle bonusfunksjoner er lydkvaliteten i seg selv helt i toppklasse.

    Men neppe noe for de som ønsker seg litt mer fokus på presensområdet og klangfarger utover det vanlige. Rørforsterkere og enkelte klasse a og a/b kan tilfredsstille mer om disse to faktorene er det viktigste.
    Kunne godt kjøpt en slik, men om noen hadde sendt meg en pm og ville solgt meg en til 20K skulle det vært innen gangavsstand for å si det sånn..
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja det blir vanskelig, hvornår slutter du at danse, og kommer til sagen;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vi s du eller kunne bestemme dig og du bor i Oslo områden kan jeg levere Valfy tidligere forsterker på døren i Morgen.

    Men og den har ikke slanket sig siden sidst, så vekten er fortsatt 21 kilo.

    Skal jeg se om der bliver plads i bilen;)

    Mvh.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Marantz pm11s3 nevnes og er en knall forsterker. Men som det også nevnes er den utenfor budsjett.

    Hadde trådstarter vært heldig å funnet en Marantz KI pearl så får du mye av samme som pm11s3, eller i mine ører kansje enda litt mer.. det var virkelig en sykt flott amp :)
    Men desverre vanskelig å oppdrive.

    Et annet alterntiv til hegel h90 er jo nykommeren fra sverige.. primare i15.. er veldig spent på å se tester av de nye primare produktene. For de har i mine ører vært bedre for ørene enn hegel har vært til nå. :)
    Primare er kl D? Kikket litt på innmaten og det så slik ut.
    Har til dags dato kun hatt ett skikkelig bra Kl D produkt hjemme og det var Devialet. Det blir som regel litt for mye "flink pike" med Kl D og litt lite av alt det andre. Rent og pent, ja vel liksom..
    Primare er klasse d i dag ja. I32 er en av de bedre klasse d sakene jeg har hørt. Kan jo ha noe med at de har sin egen patent og ikke bare justerer ice, ncore,hypex..

    Dog er den beste klasse d saken jeg har hørt min nuprime st10.. overraskende varm, fyldig og litt rør/klasse a preg.

    Og sjelden har jeg sett en forsterker med så mye filtrering.


    EMC filter på strømintak
    Ferriter på signal inn,plassert helt ved print
    Ferriter på høyttaler utgang...

    http://www.arcticpeak.com/files/HF_innslag.pdf


    Vis vedlegget 474513


    En av de beste forsterkere jeg har hørt.
    Sær konstruksjon og konstruktør.

    Vis vedlegget 474514

    NVA Integrated Amplifiers
    Kansje de sliter i usa... er ikke like mye i denne :)

    nuprime-dac-10h-nuprime-st-10-da-wandler-32400.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Vi s du eller kunne bestemme dig og du bor i Oslo områden kan jeg levere Valfy tidligere forsterker på døren i Morgen.

    Men og den har ikke slanket sig siden sidst, så vekten er fortsatt 21 kilo.

    Skal jeg se om der bliver plads i bilen;)

    Mvh.
    Om jeg hadde vært bosatt i Oslo området kunne jeg ha deponert på litt av vært som kunne gjort denne prosessen vesentlig lettere.
    Bor ett par timer unna.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ok , for ligge mig lidt før jeg kjører over fjellet, håber du finder den rette produkt du søger, og ikke mindst ha et Godt Nytår.

    Mvh

    Johnny
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ok , for ligge mig lidt før jeg kjører over fjellet, håber du finder den rette produkt du søger, og ikke mindst ha et Godt Nytår.

    Mvh

    Johnny
    Jeg reiser oftere til Danmark enn Oslo faktisk. Har fast tilholdssted i Hals.

    Godt nytt år til deg også.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Marantz pm11s3 nevnes og er en knall forsterker. Men som det også nevnes er den utenfor budsjett.

    Hadde trådstarter vært heldig å funnet en Marantz KI pearl så får du mye av samme som pm11s3, eller i mine ører kansje enda litt mer.. det var virkelig en sykt flott amp :)
    Men desverre vanskelig å oppdrive.

    Et annet alterntiv til hegel h90 er jo nykommeren fra sverige.. primare i15.. er veldig spent på å se tester av de nye primare produktene. For de har i mine ører vært bedre for ørene enn hegel har vært til nå. :)
    Primare er kl D? Kikket litt på innmaten og det så slik ut.
    Har til dags dato kun hatt ett skikkelig bra Kl D produkt hjemme og det var Devialet. Det blir som regel litt for mye "flink pike" med Kl D og litt lite av alt det andre. Rent og pent, ja vel liksom..
    Primare er klasse d i dag ja. I32 er en av de bedre klasse d sakene jeg har hørt. Kan jo ha noe med at de har sin egen patent og ikke bare justerer ice, ncore,hypex..

    Dog er den beste klasse d saken jeg har hørt min nuprime st10.. overraskende varm, fyldig og litt rør/klasse a preg
    .
    Du vet ikke tilfeldigvis om noen som har en sånn Nuprime ST10 til salgs for tiden? :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Marantz pm11s3 nevnes og er en knall forsterker. Men som det også nevnes er den utenfor budsjett.

    Hadde trådstarter vært heldig å funnet en Marantz KI pearl så får du mye av samme som pm11s3, eller i mine ører kansje enda litt mer.. det var virkelig en sykt flott amp :)
    Men desverre vanskelig å oppdrive.

    Et annet alterntiv til hegel h90 er jo nykommeren fra sverige.. primare i15.. er veldig spent på å se tester av de nye primare produktene. For de har i mine ører vært bedre for ørene enn hegel har vært til nå. :)
    Primare er kl D? Kikket litt på innmaten og det så slik ut.
    Har til dags dato kun hatt ett skikkelig bra Kl D produkt hjemme og det var Devialet. Det blir som regel litt for mye "flink pike" med Kl D og litt lite av alt det andre. Rent og pent, ja vel liksom..
    Primare er klasse d i dag ja. I32 er en av de bedre klasse d sakene jeg har hørt. Kan jo ha noe med at de har sin egen patent og ikke bare justerer ice, ncore,hypex..

    Dog er den beste klasse d saken jeg har hørt min nuprime st10.. overraskende varm, fyldig og litt rør/klasse a preg
    .
    Du vet ikke tilfeldigvis om noen som har en sånn Nuprime ST10 til salgs for tiden? :)
    Vet om en som vurderes solgt eller byttet ja.. men den er ikke en integrert sak.. ;)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D
    Enda mer OT:
    Lydidealet fra typisk klassisk 'kirkebrenner-svartmetall' som Burzum og lignende er at det skal låte ekstremt forvrengt, nærmest 'ødelagt'. Det er likevel fokus på produksjon, men med motsatt fortegn; lyden skal 'traspes'. Da Burzum spilte inn albumet Filosofem brukte han ifølge ham selv den dårligste mikrofonen han kunne finne som vokalmikrofon. Og vokalen skurrer og skraper på albumet, akkurat som han ville ha det. Dette er ment å være lo-fi, ikke hi-fi ;D
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D
    Enda mer OT:
    Lydidealet fra typisk klassisk 'kirkebrenner-svartmetall' som Burzum og lignende er at det skal låte ekstremt forvrengt, nærmest 'ødelagt'. Det er likevel fokus på produksjon, men med motsatt fortegn; lyden skal 'traspes'. Da Burzum spilte inn albumet Filosofem brukte han ifølge ham selv den dårligste mikrofonen han kunne finne som vokalmikrofon. Og vokalen skurrer og skraper på albumet, akkurat som han ville ha det. Dette er ment å være lo-fi, ikke hi-fi ;D
    Ja men selv en reiseradio på Nille fortjener en bedre skjebne enn og avspille slik dritt
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Griff, du nevnte Denon PMA 1600 tidligere.Har forhørt meg litt og den er IKKE type nedskalert PMA2500. På enkelte modeller høyttalere virker den faktisk piggere så det er ingen latsekk! Go for it :D
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Cambridge 851A bør være valuta for pengene og bra lyd. Veldig fornøyd med 851 CD spilleren min
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Kjenner ikke til selger, men det ligger en Simaudio Moon Neo 220i her på sentralen til en finfin pris.
    https://www.hifiklubben.se/globalassets/tester/denon/denpma1520aebk_hifimusik_201401.pdf

    Les også noen av testene som finnes på Moon Neo ACE for å få et inntrykk av hva dette er.( litt nede på siden, veldig mye av godlyden går igjen i lillebror 220i)
    High-end All-in-One - All-in-One Music Player| Simaudio
    ^ En kompis som spiller i band sa en gang at black metal låter best på kassett. Det blir altfor skarpt på cd :)
    Litt OT, men...
    Jo mer en fjerner fra den musikken, blir det bedre og bedre. Selv dem som lager musikken og musikkene reagerer på dette. :D
    Enda mer OT:
    Lydidealet fra typisk klassisk 'kirkebrenner-svartmetall' som Burzum og lignende er at det skal låte ekstremt forvrengt, nærmest 'ødelagt'. Det er likevel fokus på produksjon, men med motsatt fortegn; lyden skal 'traspes'. Da Burzum spilte inn albumet Filosofem brukte han ifølge ham selv den dårligste mikrofonen han kunne finne som vokalmikrofon. Og vokalen skurrer og skraper på albumet, akkurat som han ville ha det. Dette er ment å være lo-fi, ikke hi-fi ;D
    Ja men selv en reiseradio på Nille fortjener en bedre skjebne enn og avspille slik dritt
    Musikk er subjektivt. Absolutt ingen vits å komme med slike utsagn.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Griff, du nevnte Denon PMA 1600 tidligere.Har forhørt meg litt og den er IKKE type nedskalert PMA2500. På enkelte modeller høyttalere virker den faktisk piggere så det er ingen latsekk! Go for it :D
    Jeg er avhengig av å teste hjemme om jeg kjøper nytt. Risikoen er tilstede for at jeg ikke blir tilfreds og da blir som regel tapet størreselv om de fleste produktene solgt av Hifiklubben older seg godt i pris.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Headbangermusikk spiller perfekt på slike høyttalere. Tatt ut av Blaupunkt TV fra 1980 tallet. Hearing is believing. Flere AHA opplevelser vil da følge.
    Perfekte Breitbänder Ovali BLAUPUNKT SUPRAKUSTIK LA785/9z HTkonus Pappmembran*(eBay)
    s-l1600.jpg


    Men, hvis en har sterkt behov for ødelagt hørsel, varig tinnitus og konstant skallebank funker disse utmerket med transistorforsterkere.
    Spiller dritten krystallklart uten det minste grann av feil i gjengivelsen. Full WYWWYG
    s-l1600.jpg
     
    Sist redigert:

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Har selv hatt Hegel H80, H90, H160 og Röst. Denon PMA2500-NE, Denon PMA 2000-AE. Cyrus One + mange jeg ikke husker i farten. Av alt jeg har hatt er det to som framstår som de jeg har likt best: Denon PMA-2500-AE og Rega Brio. Venter nå på en Rega Elex-R som skal brukes til lytting i loftstua med mye headsett bruk gjennom Topping A90.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Denon pma2500-ne er en forsterker jeg vil like og kunne tenkt meg å teste.. men de mangler dessverre pre out :(
     

    teerex

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    40
    Sted
    Harstad
    Cambridge 851A bør være valuta for pengene og bra lyd. Veldig fornøyd med 851 CD spilleren min
    Ja jeg kjøpte to brukte i fjor, den andre koblet som ekstra effektforsterker til den første. Spiller imponerende godt, og kraftig.
     

    teerex

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    40
    Sted
    Harstad
    Den beste rørforsterkeren i denne prisklassen kan f.eks. være Cayin CS-55A.
    Fått mye skryt av f.eks. Thomas & Stereo.
    Har på tur en slik, blir spennende :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Griff, du nevnte Denon PMA 1600 tidligere.Har forhørt meg litt og den er IKKE type nedskalert PMA2500. På enkelte modeller høyttalere virker den faktisk piggere så det er ingen latsekk! Go for it :D
    Har hatt denne selv en stund, og liker den godt. Ingen latsekk, indeed.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    I denne prisklassen så blir nok primare i32 med mm30 kortet en klar og suveren vinner for min del. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Femten til tjue? Her er mine favoritter:

    Bladelius Thor 3 Standard
    Audiolab 8300A
    Exposure 2010
    Rega Elex R
    Marantz Pearl
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Femten til tjue? Her er mine favoritter:

    Bladelius Thor 3 Standard
    Audiolab 8300A
    Exposure 2010
    Rega Elex R
    Marantz Pearl
    Audiolab kommer nederst på min liste, selv om prisen går ned til 10kr :) det var en fantastisk lite vellydende forsterker :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    X: Det sier den som ikke får den til, det😎 Men vil du ikke bruke klassisk, forsiktig matching på den, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg..Jeg får til disse..i all beskjedenhet. Og da er de mer enn verd penga sine.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn