Som jeg "fryktet", er det fryktelig mange virkelig gode integrerte der ute - og vi har ikke nevnt alle sikkert minst like gode rørforsterkere i denne tråden. Kanskje en egen tråd med "den beste integrerte rørforsterkeren".. Men jeg er ingen "rør"-mann, jeg er meir "plug-and-play"....
Det er bare å innse at den absolutt øvre grensen går med nye Densen Beat 175 ( som ingen har hørt, ingen meg bekjent har testa, og som OHFC ikke veit når kommer..), altså ca. 70K. Aller heldst vil jeg finne meg en nyere, pent brukt til maks 30K. Jeg er ikke ute etter en "murstein", men en veldesignet, så nær high-endland som man kan komme lydmessig, gjerne strømsterk sak som kan ta kontroll a la Pass. Den må være minst like god kvalitets- og lydmessig som DM-10; den har stått påslått i 11 år, sammenhengende - og fortsatt er det 100% vellyd som kommer ut. Jeg har hørt om både Accuphas'er, Electrocompani'ere, Krell'er og Bryston'ere som det har lukta svidd av og kommet ekkel røyk fra etter et mye kortere liv. Densen har i tillegg livstidsgaranti. Og jeg liker lydbildet innmari godt. Så hvilken av de nyere konstruksjonene kan overgå den? OHFC mener Densen Beat 150, eller klart den nye B-175...når den engang kommer. Eller Gryphon. Eller Pass' siste integrerte.
Er det noen som har hørt EC I-5 og Densen B-150? Hvordan er disse to opp mot Krell KAV300i eller 400i? Og opp mot Gryphon, som jeg ikke kjenner? Hvem forhandler Gryphon, forresten?
DartZeel har jeg lest flere kanontester av, men designmessig er den mildt sagt "harry" og vel så det! Mener nå jeg. En kulsvart, feit akrylfront med to digre messing"boob's" a la DM-10, det er bærre lekkert!
Da har jeg satt noen rammer, og gitt noen hint på hva jeg er på leiting av. Det er jaggu ikke enkelt!
mvh. VilhelmW