Den beste integrerte....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Samma som denne...

Italiensk smykkekunst. Pathos TT Anniersary RR heter desse Er ivertfall to som har slike på sentralen. Jeg kommer nok ikke til å bytte amp på en stund....

Vedlegg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg sier ikke at dette er den beste forsterkeren som finnes, men det er definitivt den beste forsterkeren jeg har hatt i hus.

Blir spennende å prøve andre høyttalere på den. sel om det spiller godt med Pathos og Triangle.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Den er iallfall ikke mye pen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe...

Denne forsterkeren eer for de designbevisste.. Neida.. ;D Den har nok et elsk eller hat forhold. Spesiell er el det rette ordet. Både jeg og Dama synes den er fin. Og hu er ganske vanskelig der.

Men den låter pent.

Nok OT....

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Retep skrev:
    Hehe...

Denne forsterkeren eer for de designbevisste.. Neida.. ;D Den har nok et elsk eller hat forhold. Spesiell er el det rette ordet. Både jeg og Dama synes den er fin. Og hu er ganske vanskelig der.

Men den låter pent.

Nok OT....
    Bilder yter ikke denne rettferdighet.Hatt mange innom og de bare måper,er bare helt utrolig

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Retep skrev:
    Hehe...

Men den låter pent.

Nok OT....
    Jeg synes den er både lekker og rå på samme tid. Lekkre linjer med blanding av tre og crome og råe kjøleribber. Jeg kunne levd med en slik.

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Musical Fidelity Tri-Vista 300. Driver alt av høytalee, sinnsykt oppløst og musikalsk.

Har selv denne, og hørt den mot Krell FBI..Tri-Vistaen er bedre. Krell er oppskrytt i mine ører.

Musical Fidelity Kw500 er på 4 eller 5 plass på listen over de beste forsterkere...der burde Tri Vista stått, bare på 1 plass. Den er bedre enn KW500, da 500 bare er en kosmetisk forandring.

Vedlegg

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Er det noen som kan anbefale en integrert forsterker som ligner litt på Rotels engasjerende og rytmevillige, punchy stil, med signatur litt mot det varme, klar og detaljert gjengivelse som er potent,kontrollert og kraftfull i bassen med fin klang. Behagelig men likevel attakert i en klar og frodig mellomtone og med en godt oppløst diskant som ikke er skarp men likevel luftig og frisk?
    Ønsker en god allrounder som ikke er kresen på innspillinger og slikt.

Mye men det er vel lov å ønske. :)

Tenkte kanskje på en eller annen modell fra Krells integrerte som jeg er blitt anbefalt men er ikke sikker.

Noen andre jeg burde se nærmere på?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.167
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    BanjoArrne skrev:
    Er det noen som kan anbefale en integrert forsterker som ligner litt på Rotels engasjerende og rytmevillige, punchy stil, med signatur litt mot det varme, klar og detaljert gjengivelse som er potent,kontrollert og kraftfull i bassen med fin klang. Behagelig men likevel attakert i en klar og frodig mellomtone og med en godt oppløst diskant som ikke er skarp men likevel luftig og frisk?

Tenkte kanskje på en eller annen modell fra Krells integrerte som jeg er blitt anbefalt men er ikke sikker.

Fasien er en Naim XS eller Supernait. Koster henholdsvis 16 og 27tusen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Banjoarne, det kommer jo veldig an på hva oppsettet ellers består av, men Electrocompaniet ECI5 Mk.II er mye i den gata. Du bør prøve den før du bestemmer deg - det er en knakende god forsterker!

Densen B-150+ er enda bedre...i mitt oppsett ;D

mvh. VilhelmW

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Ja, ECI-5 MKII er er god den. Mulig jeg hører om å få låne hjem den en helg.

Hvilken signatur har Densen?

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Tja...veldig mye av det du nevnte / etterspurte. Men sett i forhold til ECI5 Mk.II er B-150+ meir spretten, meir frempå, meir mikrodetaljer, klarere og lettere i lydbildet. Den har like god bunn, men det er en tørrere, meir kontant bunn den presterer. Begge er veldig gode i mellomtonen, og begge er også veldig gode på akustiske ting. B-150+ tar ( minst ) samme stålkontroll over høyttalerne mine som ECI5 Mk.II gjorde. Med den eksterne strømforsyningen DNRG, blir det meir av alt. Men det skal også i rettferdighetens navn sies at B150+ er vesentlig dyrere enn ECI5 Mk.II.

ECI5 Mk.II er mye god forsterker for pengene, etter min oppfatning. Fjernkontrollen er billig, og disse gullforgylte knappene og føttene, blir litt for mye bling,bling for meg.

mvh. VilhelmW

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Takk for beskrivelsene/sammenligningen.

35K er ikke akkurat billig for Densen B-150+ nei. Det er egentlig ikke 29K heller, som er hva ECI-5 MKII koster. Faktisk litt i overkant av hva jeg hadde tenkt.

Skal likevel få prøvd denne ECI-5 MKII, så får jeg se hva det blir til.

Otern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    BanjoArrne skrev:

Burmester Rondo? Har nettopp anskaffet en slik, ca. 10 år gammel..... men låter omtrent som du beskriver i mitt rom med Proac D25. Ble lettere overrasket over hvor god den er.

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    804
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Kan noen av Cary`s produkter være med i denne diskusjonen om beste integrerte ?

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    BanjoArrne skrev:
    Takk for beskrivelsene/sammenligningen.

35K er ikke akkurat billig for Densen B-150+ nei. Det er egentlig ikke 29K heller, som er hva ECI-5 MKII koster. Faktisk litt i overkant av hva jeg hadde tenkt.

Skal likevel få prøvd denne ECI-5 MKII, så får jeg se hva det blir til.
    Tror nok du får pruta ECI5 Mk.II bra ned. 4 - 5K, vil jeg tro. Vær obs på kampanjer. Den dukker opp der av og til. Du bør også sjekke med Oslo hiFi Center ang. knallpris på B-150+. Du kan jo begynne med forsterkeren aleine, i trygg visshet om at DNRG er en skikkelig oppgradering!

mvh. VilhelmW

stg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Antall liker
    0
    Retep skrev:
    Samma som denne...

Italiensk smykkekunst. Pathos TT Anniersary RR heter desse Er ivertfall to som har slike på sentralen. Jeg kommer nok ikke til å bytte amp på en stund....

Den var jo bare rå!!
    Men er kjempefornøyd med mi Rogue Cronus med innebygget hodetelefonforsterker og riiatrinn. Kunne dog tenkt meg den oppgraderte versjonen :p

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    VilhelmW skrev:
    Tror nok du får pruta ECI5 Mk.II bra ned. 4 - 5K, vil jeg tro. Vær obs på kampanjer. Den dukker opp der av og til. Du bør også sjekke med Oslo hiFi Center ang. knallpris på B-150+. Du kan jo begynne med forsterkeren aleine, i trygg visshet om at DNRG er en skikkelig oppgradering!

mvh. VilhelmW
    Takk for tipset. Skal følge med. Litt vanskelig å få hørt Densen i Trondheim i og med at merket ikke føres her.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Kanskje det er noen hyggelige hifi-folk i nærområdet ditt, som allerede har Densen og som du kan få lytte hos? Jeg hadde jo Densen DM-10 fra før, og var veldig godt fornøyd med måten den presenterte musikken på. Men etter å ha hørt litt forskjellig av rimeligere og litt dyrere integrerte, skjønte jeg at verden tross alt har gått fremover. Jeg var veeeldig frista av Electrocompaniet ECI5 Mk.II, og vurderte også Gryphon Diablo, men det ble igjen såpass mye opp i pris, at flere andre gode kandidater meldte seg på.

Etter å ha fått gode råd og innspill fra hyggelige folk her på "Sentralen" og hos Oslo HiFi Center, bestemte jeg meg for å gå for en Densen B-150+ men kjøpte den med DNRG ( ekstern strømforsyning ) i samme slengen. Det har jeg ikke angra et sekund på, fordi den tilfører forsterkeren mer av alt, og løfter den flere trinn opp. Nå har jeg ikke prøvd noen av disse såkalte "monsterforsterkerne" ( og da tenker jeg meir volum og vekt enn hva de presterer lydmessig ), men jeg har relativt lettdrevne høyttalere og spiller for det meste på lydstyrker som ikke er så veldig skadelig for hørselen - så jeg har ikke behov for all denne råkrafta. Det er krefter nok i B-150+'en til å ta skikkelig grep om bassene i høyttalerne mine, og til å servere sjøl de mest krevende komposisjoner med hurtighet, dynamikk, oppløsthet, detaljrikdom osv. osv. Kort sagt, den passer meg utmerket - og ikke bare meg, men mange som har lytta til musikk hos meg, gir uttrykk for at de liker det de hører. Densen er kjent for å gjengi musikk med engasjement og såkalt "luftgitarfaktor", og det er faktisk tilfelle. De er engasjerende.

Et anna moment med Densen, er livstidsgarantien. Den kan fort bli verd noen kroner. Etter å ha vært påslått i 10 år, stort sett sammenhengende, fant jeg det riktig å gi min gamle DM-10 et fabrikkettersyn. Det ble bytta 4 føtter, en utgang hvor en lodding var litt svak og signalkildevelgeren ble justert. Ellers ble forsterkeren grundig rengjort og målt. Den målte nøyaktig like bra som før den forlot fabrikken som ny. Ingen svekkelser. Sånt liker jeg!! Frakta nedover betalte jeg, service, deler og frakt oppover, ble betalt av Densen. Og dialogen med servicemekanikeren på fabrikken ( jeg prata med han flere ganger ) var både svært hyggelig og opplysende. Nå skal jeg om ikke lenge sende cd-spilleren min på samme reise...

Men igjen; ECI5 Mk. II er en veldig god forsterker, så jeg tror ikke du gjør mye feil om du velger den. La oss nå få høre hva du ender opp med.. ;D

mvh. VilhelmW

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn