Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

svk

Gjest
    Har trua på noe slikt. Finnes det noen gode rdp programmer til mac?
    Tenker å bruke 2 skjermer.
    Ene skjermen til rdp og den andre til alt annet. Bør funke bra.

Må bare finne en grunn til å handle nytt på jobb/få lov

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Sjekk Panasonic Toughbook. Regner med at de fortsatt lages. Viften på MAC´Book Air går minimalt om en ikke kjører 40 programmer eller 100 faner oppe i Safari samtidig. Mye minne med bra "headroom" gir mindre maskinstress (lavere driftstemperaturer).

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    MS har Remote Desktop klient til Mac.
    PS: Siden du ikke har erfaring med MacOS så har du ingen grunn til å handle. Om datamaskin er ditt arbeidsverktøy vil du bruke lang tid før produktiviteten din er oppe på en akseptabelt nivå. Det er kostbart for bedriften.

S

svk

Gjest
    Sjekk Panasonic Toughbook. Regner med at de fortsatt lages. Viften på MAC´Book Air går minimalt om en ikke kjører 40 programmer eller 100 faner oppe i Safari samtidig. Mye minne med bra "headroom" gir mindre maskinstress (lavere driftstemperaturer).
    Vi har både touchbook og getac pc på jobb. Dog Ikke siste årgang. Synes tastaturet er litt pinglete på getacen. Hverfall om man sammenligner med skikkelig thinkpad

S

svk

Gjest
    MS har Remote Desktop klient til Mac.
    PS: Siden du ikke har erfaring med MacOS så har du ingen grunn til å handle. Om datamaskin er ditt arbeidsverktøy vil du bruke lang tid før produktiviteten din er oppe på en akseptabelt nivå. Det er kostbart for bedriften.
    Har testet denne for windows. Fungerer hvertfall bra. Ser veldig bra ut om man bruker win server 2019.
    Har ingen erfaring med mac nei,liker nye ting. Synes det er spennendes. Liker å tukle litt med linux også.
    Har lagt om hele it systemet på jobb. Til de flestes glede. Men er noen få som sutrer litt. De vil jo så gjerne ha noe som er utgått på dato og avskrevet av levrandør for lenge siden.

C

cruiser

Gjest
    Det var dagens :D

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Du har ikke det minste peil på Mac skjønner jeg. Fint om du slutter med dette misvisende visvaset ditt.

C

cruiser

Gjest
    Nei det klart jeg ikke har. Poenget er at det ikke er noe problem å knele en macbook air med bare terminalen åpen. Alt kommer an på hva man bruker den til. Om man har 8 eller 16gb ram betyr heller ikke så mye hvis man driver med noe veldig CPU intensivt.

Det fins ingen magisk maskin som ikke trenger vedlikehold og stell, som var det svk etterspurte.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Stor betydning om man har en haug programmer oppe eller umpteen sider og eller faner i Safari samtidig (som et eksempel). Mer RAM* gbegrenser unødvendig diskaktivitet om man kjører hardt.

S

svk

Gjest
    Nei det klart jeg ikke har. Poenget er at det ikke er noe problem å knele en macbook air med bare terminalen åpen. Alt kommer an på hva man bruker den til. Om man har 8 eller 16gb ram betyr heller ikke så mye hvis man driver med noe veldig CPU intensivt.

Det fins ingen magisk maskin som ikke trenger vedlikehold og stell, som var det svk etterspurte.
    Har hatt oppe en del maskiner på jobb. Mengden med støv fra maskin til maskin varierer veldig. Sinnsykt mye støv inni enkelte. En eller annen produsent må vel ha klart å lage noe som suger til seg mindre støv?

Er ikke denne macen relativt driftsikker og støver seg lite til?
    Ingen bevegelige deler...

https://www.geek.com/wp-content/uploads/2015/03/new_macbook_no_batteries.jpg

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.327
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nettop kjøpt meg apple tv og iphone igjen.
    Sist jeg brukte atv og ios så virket ting bedre. Må restarte både iphone og atv flere ganger ukentlig. Sliter med at sumo slutter å virke på atv. Ios der slutter onedrive og synkronisere bilder, music vil ikke lagre offline, plutselig brukt 60% strøm over natten. Apper nekter å laste ned. Safari nettleser veldig ustabil,nettsider vises ikke.
    Den mobilen jeg byttet ifra var jo en drøm iforhold
    Har ingen av disse problemene med iPhone 11 Pro Max og Apple TV 4K. Begge restartes bare når de blir oppgradert.
    Måtte restarte igår pga at en app ikke ville Laste seg ned. Har virket greit idag. Har siste ios
    Har derimot vært litt mer ustabilitet med siste utgave av macOS (10.15), men den begynner å komme seg den også. Note to self: vent noen måneder før oppgradere til ny hovedversjon av macOS.

S

svk

Gjest
    Sist jeg brukte atv og ios så virket ting bedre. Må restarte både iphone og atv flere ganger ukentlig. Sliter med at sumo slutter å virke på atv. Ios der slutter onedrive og synkronisere bilder, music vil ikke lagre offline, plutselig brukt 60% strøm over natten. Apper nekter å laste ned. Safari nettleser veldig ustabil,nettsider vises ikke.

Har ingen av disse problemene med iPhone 11 Pro Max og Apple TV 4K. Begge restartes bare når de blir oppgradert.
    Måtte restarte igår pga at en app ikke ville Laste seg ned. Har virket greit idag. Har siste ios
    Da måtte jeg restarte atv’n. Sumo virket ikke.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.327
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1

Da måtte jeg restarte atv’n. Sumo virket ikke.
    Sikker på at du ikke har noe nettverkstrøbbel? En mulighet når noe ikke virker er å gå inn på nettverksinnstillinger for å teste om den faktisk er koblet opp. Det kan også være IP konflikt.

Jeg restarter aldri Apple TV 4K; den bare virker. Kan naturligvis være en defekt enhet også selvsagt.

S

svk

Gjest
    Den er kablet i router. Er bare sumo som tuller. Ikke umulig at det er sumo appen som er problemet. Den er jo ikke laget av apple. Men blir litt sånn at apple får skylden

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Jeg har 5 AppleTVer. 2 av siste type koblet til TVer. 3 av den gamle typen som jeg bruker som trådløsenheter for oppkobling til musikkanlegg. De ble sist restartet ved siste oppdatering av systemet. Jeg har hatt iPhone siden 2010 (hele familien har, så det er vel snakk om 6-7 enheter). Aldri hatt problemer med noen av dem. Jeg er klar over at dette ikke beviser noe som helst, men jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dere klarer å ha så mange problemer. Hadde dette vært vanlig hadde det vært krigstyper i alle aviser over hele verden. Det er det ikke.

S

svk

Gjest
    Jeg har 3 apple dingser i hus 2/3 tuller. ENeste som virker 100% er min gamle air med ios12

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.813
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har 3 apple dingser i hus 2/3 tuller. ENeste som virker 100% er min gamle air med ios12
    Man kan jo kanskje mistenke at det er brukerrelatert på bakgrunn av mange av spørsmålene dine her inne ;-)

Jeg har også brukt ATV fast på 3 TVer her i huset i 4 år. Også satt opp hos svigerforeldre som heller ikke har problemer. Bruker det også på 2 skjermer på jobb uten problem. Opplever dette som svært stabilt, men har opplevd at både NRK og TV2 App må lukkes pga noe bug (en håndfull ganger på disse årene). Dette kan gjøres ved å restarte hele enheten (ikke dvale og starte igjen) eit lukke app på samme måte som iOS. Det kan jo tenkes at dine problemer er pga defekt enhet?

S

svk

Gjest
    Man kan jo kanskje mistenke at det er brukerrelatert på bakgrunn av mange av spørsmålene dine her inne ;-)

Jeg har også brukt ATV fast på 3 TVer her i huset i 4 år. Også satt opp hos svigerforeldre som heller ikke har problemer. Bruker det også på 2 skjermer på jobb uten problem. Opplever dette som svært stabilt, men har opplevd at både NRK og TV2 App må lukkes pga noe bug (en håndfull ganger på disse årene). Dette kan gjøres ved å restarte hele enheten (ikke dvale og starte igjen) eit lukke app på samme måte som iOS. Det kan jo tenkes at dine problemer er pga defekt enhet?
    Er ikke brukerfeil. Alt er nytt

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.214
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Av disse TV-appene og TV-boksene som er i det norske markedet er det forferdelig mye søppel og dårlig kvalitet.

Leverandørene er mere opptatt av å bevare digital kopibeskyttelse, enn å levere et stabilt og kjapt produkt, med grei brukervennlighet.

RiksTV-boksene, RiksTV-appene og Te-We er gode eksempler på skrot. Har hørt en del mumling om Altibok også, uten at jeg kan si noe sikkert om dette. Det jeg vet om sistnevnte, er at fibersentralen og fibernettet til de er ofte knotete å ha med å gjøre.

[/OT]

Johan-Kr

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.082
    Sted
    Sørlandet
    Av disse TV-appene og TV-boksene som er i det norske markedet er det forferdelig mye søppel og dårlig kvalitet.

Leverandørene er mere opptatt av å bevare digital kopibeskyttelse, enn å levere et stabilt og kjapt produkt, med grei brukervennlighet.

RiksTV-boksene, RiksTV-appene og Te-We er gode eksempler på skrot. Har hørt en del mumling om Altibok også, uten at jeg kan si noe sikkert om dette. Det jeg vet om sistnevnte, er at fibersentralen og fibernettet til de er ofte knotete å ha med å gjøre.

[/OT]

Johan-Kr
    Dette er feil! TV boksene til samtlige aktører er fra anerkjente leverandører og dem fungerer som dem skal i de aller fleste tilfellene. Dem er også testet opp og ned i mente før dem lanseres. Skulle man allikevel være uheldig så sender dem som regel raskt en ny til deg og som oftest uten kostnad.

App`ene er som apper flest. Noen av dem er intuitive og enkle i bruk mens andre kan være litt mer tungrodde. Selv har jeg god kjennskap til GET, Altibox og Canal Digital og samtlige er greie med Canal Digital som klar "vinner"

Vi er midt inne i et interessant generasjonsskifte hvor gamle TV bokser med innebygget HD nå erstattes med skyløsninger og app styring. Man navigerer igjennom app`n og skreddersyr sin løsning. Der bestiller man ekstra kanaler, endrer hastigheter, setter kontrollfunksjoner, lagrer programmer osv.

Fibernettet har ingenting med hardware å gjøre. Bor man i et område hvor det er ymse med fiber så vil selv ikke den beste hardwaren fikse dette. Da hadde jeg først sjekket hvordan 4G forholdene er og deretter vurdert mine muligheter. 4G+ har teoretisk hastighet på 250 Mbit/s. og det finnes flere gode 4G+ routere på markedet.

-BB-

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.214
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    TV-boksene kan kanskje karakteriseres som at maskinvaren er i orden, men programvaren er forferdelig dårlige greier.

F.eks. så har jeg selv en s.k. smart riks-TV-boks. Der vi før kunne finne tidligere sendte programmer og se de via den innebygde TV-guiden, så må du altså nå gå inn på en app for den enkelte kanalen for å finne fram programmet.

Denne kan du heller ikke ha fått med deg: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/...ors-nye-t-we-lsning-mangler-innhold-og-er-ful

Johan-Kr

C

cruiser

Gjest
    Kan bekrefte at den nye Android baserte get boksen også bare er søppel. Dette apparatet er ikke testet opp og ned i mente før lansering. Heldigvis er vi ikke avhengig av denne boksen for å se programmene vi vil se,vi ser aldri lineær tv. Testet kun denne fordi den kom "gratis" i sameiet.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.082
    Sted
    Sørlandet
    Kan bekrefte at den nye Android baserte get boksen også bare er søppel. Dette apparatet er ikke testet opp og ned i mente før lansering. Heldigvis er vi ikke avhengig av denne boksen for å se programmene vi vil se,vi ser aldri lineær tv. Testet kun denne fordi den kom "gratis" i sameiet.
    Hva er i veien med den? Har selv hatt den og opplevde aldri noen problemer. Heller ikke opplevd noen problemer med T-We Boks II.

-BB-

C

cruiser

Gjest
    Sikkert komme oppdateringer nå, men jeg prøvde den når den kom. Da var den sirup ved kanal ytre, ikke hdmi-cec, ikke hdmi passtrough, ikke mulig å konfigurere hjemskjermen, osv.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en liten nøtt for de som kan mac, get og dns

Oppsett:

mac mini 2012 med mojave. denne er koblet til Sagemcom modem fra get via ethernet. modem og get hd pvr er koblet til vegguttak med spiltter.

i utgangspunktet var wi-fi på modemet avslått. i stedet var det en airport express som var koblet til lanporten på modemet som tok seg av det trådløse. jeg hadde i tillegg en apple-tv og en oppo bluray koblet til modemet. så 4 lantilkoblinger på modemet; get pvr og modem inn i splitter som så står i vegg.

dette opplegget fungerte flott, helt frem til en strømbrudd. etter strømbruddet var det fucka opp.

nå begynte internettilgangen på minien å skrante; innlasting av en del sider ble veldig treg (bl. hifisentralen), noen ganger bare hang den i innlastingen. det kunne av og til, men ikke alltid bøtes på med å klikke lenken en gang til. også problem med kobling til mailserver via mailprogram. fikk posten, men innholdet ble ikke helt hentet ned. direkte innlogging på modemet (getmodem) ble også tregere og av og til hang det.

feilsøk:

jeg slettet alle nettverksoppsettene i nettverkspanelet og laget nye. jeg resatte smc og nvram på macen; jeg resatte modemet.

status:

faenskapet fortsetter, men følgende er klarlagt:

1) såfremt BARE mini er koblet til modem, så fungerer det greit med lasting av sider etc.
    2) hvis jeg kobler en eller flere av de andre komponentene (express, apple tv eller oppo) til lanporten på modem, så er feilen der igjen.

dette fikk meg til å anta at noe var feil med modemet. fikk derfor nytt modem (samme type) fra get. det gjorde ingen forskjell.

dog:
    3) hvis jeg koblet minien og modemet uten ethernet, men via wi-fi (slo altså på wifi på modemet) så funket alt greit.

så hva kan grunnen være til at ting henger når jeg bruker ethernet til modemet fra minien og en eller annen komponent på en annen lanport, men fungerer greit med bare mini koblet til, eller når jeg kobler mini til modem via wi-fi.

(dette gjelder uavhengig av nettleser; safari elle firefox reagerer likt.)

driving me mad

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.813
    Torget vurderinger
    1
    Har en litt eldre Apple Watch series 2 som fungerer heller dårlig etterhvert. Nettopp nullstilt og satt opp som ny klokke, men fortsatt ekstremt treg. Bruker den ikke til mye "smart", men bruker den som treningsklokke med Endomondo. Nå har GPSen hengt seg opp slutter å tracke etter 5-6km. Evt tracker den kun delvis, slik at ruten etterhvert kun blir punktmålinger med rette linjer mellom. Avstander og rundetider blir jo derfor helt misvisende og den fungerer derfor egentlig ikke lengre. På meg virker det som om appen er for krevende å kjøre og at klokken ikke klarer å kjøre dette riktig. Kanskje batteriet begynner å bli for dårlig og på en måte struper effekten til prosessoren?

Igjen ser jeg et eksempel på at digitale dingser etterhvert blir ubrukelige, sannsynligvis pga nye funksjoner i OSet. Problemet er alle oss som ikke benytter oss av alt dette - vi får stadig dårligere fungerende enheter fordi maskinvaren blir for treg i forhold til OSet. Denne klokken fungerte som en drøm når den var ny. Jeg bruker den helt som da, men den fungerer altså stadig dårligere for meg. Er dette slik man bør forvente? Skal en klokke bare være brukbar i 3 år? Er det andre Apple Watch-brukere som opplever liknende?

C

cruiser

Gjest

Oppsett:

mac mini 2012 med mojave. denne er koblet til Sagemcom modem fra get via ethernet. modem og get hd pvr er koblet til vegguttak med spiltter.

i utgangspunktet var wi-fi på modemet avslått. i stedet var det en airport express som var koblet til lanporten på modemet som tok seg av det trådløse. jeg hadde i tillegg en apple-tv og en oppo bluray koblet til modemet. så 4 lantilkoblinger på modemet; get pvr og modem inn i splitter som så står i vegg.

dette opplegget fungerte flott, helt frem til en strømbrudd. etter strømbruddet var det fucka opp.

nå begynte internettilgangen på minien å skrante; innlasting av en del sider ble veldig treg (bl. hifisentralen), noen ganger bare hang den i innlastingen. det kunne av og til, men ikke alltid bøtes på med å klikke lenken en gang til. også problem med kobling til mailserver via mailprogram. fikk posten, men innholdet ble ikke helt hentet ned. direkte innlogging på modemet (getmodem) ble også tregere og av og til hang det.

feilsøk:

jeg slettet alle nettverksoppsettene i nettverkspanelet og laget nye. jeg resatte smc og nvram på macen; jeg resatte modemet.

status:

1) såfremt BARE mini er koblet til modem, så fungerer det greit med lasting av sider etc.
    2) hvis jeg kobler en eller flere av de andre komponentene (express, apple tv eller oppo) til lanporten på modem, så er feilen der igjen.

dette fikk meg til å anta at noe var feil med modemet. fikk derfor nytt modem (samme type) fra get. det gjorde ingen forskjell.

dog:
    3) hvis jeg koblet minien og modemet uten ethernet, men via wi-fi (slo altså på wifi på modemet) så funket alt greit.

så hva kan grunnen være til at ting henger når jeg bruker ethernet til modemet fra minien og en eller annen komponent på en annen lanport, men fungerer greit med bare mini koblet til, eller når jeg kobler mini til modem via wi-fi.

driving me mad
    Har du samme ip range på airport express som på modemet?

C

cruiser

Gjest
    Har en litt eldre Apple Watch series 2 som fungerer heller dårlig etterhvert. Nettopp nullstilt og satt opp som ny klokke, men fortsatt ekstremt treg. Bruker den ikke til mye "smart", men bruker den som treningsklokke med Endomondo. Nå har GPSen hengt seg opp slutter å tracke etter 5-6km. Evt tracker den kun delvis, slik at ruten etterhvert kun blir punktmålinger med rette linjer mellom. Avstander og rundetider blir jo derfor helt misvisende og den fungerer derfor egentlig ikke lengre. På meg virker det som om appen er for krevende å kjøre og at klokken ikke klarer å kjøre dette riktig. Kanskje batteriet begynner å bli for dårlig og på en måte struper effekten til prosessoren?

Igjen ser jeg et eksempel på at digitale dingser etterhvert blir ubrukelige, sannsynligvis pga nye funksjoner i OSet. Problemet er alle oss som ikke benytter oss av alt dette - vi får stadig dårligere fungerende enheter fordi maskinvaren blir for treg i forhold til OSet. Denne klokken fungerte som en drøm når den var ny. Jeg bruker den helt som da, men den fungerer altså stadig dårligere for meg. Er dette slik man bør forvente? Skal en klokke bare være brukbar i 3 år? Er det andre Apple Watch-brukere som opplever liknende?
    Jeg ville ikke forventet noe særlig mer enn 3 år før man må bytte batteri på noe som helst forbruksdings egentlig. Apple sier selv at batteriet skal miste 20% kapasitet på 1000 sykluser, det er knapt 3 år det, og den hadde ikke akkurat kjempe batteritid i utgangspunktet. Kan ikke så mye om de Apple watchene så jeg aner ikke om dårlig batteri er skylden for dine problemer. Men om du ikke bruker den til så mye smart er det vel mye bedre å ha en garmin eller lignende? Der vil du unngå de fleste av os og batteriproblemene.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.813
    Torget vurderinger
    1
    Batteriet virker å holde like lenge som før. Når jeg opplever GPS droppout er det ikke pga lite % på batteriet, men det er jo selfølgelig en mulighet at det er dårlig kapasitet på batteriet allikevel. Du har nok ellers rett i at jeg like gjerne kunne hatt en egen treningsklokke, men det er nå allikevel det praktiske i å ha en klokka som kan gjøre alt. Nettopp slik denne klokka kunne når den var ny.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det som ikke blir nevnt er de enorme dimensjonene på Garmin sine klokker. Med en klokke som er større enn håndleddet ser man ut som en dust, enkelt og greit.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Oppsett:

feilsøk:

status:

dog:

driving me mad
    Har du samme ip range på airport express som på modemet?
    det er jeg usikker på, men problemet oppstår også når jeg bare kobler til oppoen eller atv, og de får ip-adressen fra modemet (altså aiporten er ikke koblet til i det hele tatt).

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.456
    det er jeg usikker på, men problemet oppstår også når jeg bare kobler til oppoen eller atv, og de får ip-adressen fra modemet (altså aiporten er ikke koblet til i det hele tatt).
    Når du kobler til via modem eller WiFi - får da dingense dine IP-adresse i samme range? Adressene er på formatet 192.168.xxx.yyy xxx tilsier hvilket subnet du er i, det bør fortrinnsvis være likt over alt for å unngå problemer.

C

cruiser

Gjest
    Det som ikke blir nevnt er de enorme dimensjonene på Garmin sine klokker. Med en klokke som er større enn håndleddet ser man ut som en dust, enkelt og greit.
    Garmin har noen mindre avanserte klokker i både 40 og 45mm, men selv disse kan vel så mye som en applewatch 2 når det kommer til treningsfunksjoner.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Når du kobler til via modem eller WiFi - får da dingense dine IP-adresse i samme range? Adressene er på formatet 192.168.xxx.yyy xxx tilsier hvilket subnet du er i, det bør fortrinnsvis være likt over alt for å unngå problemer.
    ja, samme subnet (xxx) på alle dingser, også minien om den nå er koblet via wifi eller ethernet. bare yyy-verdiene er forskjellige

C

cruiser

Gjest
    Det høres veldig ut som ip konflikter dette problemet ditt. Hvis du bruker flere DHCP enheter så er det lurt å tilegne disse hver sin range med ipr. Har du noen enheter som har statisk ip så holder du disse unna rangen du reserverer til DHCP.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Siter med at signalet ut fra Apple tv 4k dropper i ett sekund. Tidligere på min gamle.plasma så forsvant lyden for så å komme tilbake. Alt fra engang i timen oftere.
    Kjøpte ny oled TV og ny hdmi kabel idag, nå forsvinner både lyd og bilde og det går ut som det skjer oftere. Noen tips?

Edit- tyder på noen wifi trøbbel. Så ut til at min nettverkskabel bare var tilkoblet i den ene enden :)

Sist redigert:

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.813
    Torget vurderinger
    1
    Skal kjøpe ny iPad til bruk mot noe profesjonelt utstyr i jobbsammenheng. Dette utstyret som koster 25 000 kan kjøpes med enten Lightning eller USB-C, det er ikke mulig å bruke overganger. Det er vanskelig å anslå levetiden til utstyret, men sannsynligvis >5 år. Applikasjonen til iPad er ikke spesielt tung og vil fungere på også den enkleste iPaden.

Dilemmaet er derfor hva man skal velge? Jeg vil tro fremtiden til iPad er USB-C. Jeg tror derfor dette vil være det mest fremtidsrettede, men da må man opp i 9000 kr for en iPad Pro. Dersom levetiden er 5 år, vil jeg tro at dagens iPad vil være tilstrekkelig i hele brukstiden, men det hadde jo vært flott om man visste at også neste gen av rimligste iPad fikk Lightning. Noen kvalifiserte tips om hvor lenge Lightning vil være blant oss?

Lancaster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    2.403
    Torget vurderinger
    1
    Høyst irriterende på en ellers utmerket plattform: når jeg skal avlese boardingkortet via mobilen på flyplasser, dukker apple pay opp på displayet og roter til avlesningen av boardingkoden. Er det noen løsning for å hindre at dette skjer? Evt hvordan jeg får deaktivert apple pay?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn