Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.240
    Sted
    Trondheim
    Hvorfor skal du kastes ut av tråden?
    Det fine med Mac er jo nettopp friheten du får til å bruke det du vil! Det er jo ingen andre systemer som har like stor frihet i valg av programvare. Vil du kjøre MacOS kan du det. Vil du kjøre Windows kan du det. Vil du kjøre Linux, så kan du det også. Enten eksklusivt, eller samtdig. I motsetning til mange andre systemer.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.944
    Enig otare, det var en spøk.

men seriously folks...

gode forslag mottas med takk.

P

Parelius

Gjest
    BigSwifty skrev:
    Har fått meg en flunkende ny Macbook air med all the trimmings. Som kjent har den eksternt cd/dvd-drev. Jeg holder på å rippe hele cd-samlingen og lurer på om det finnes "bedre" (lydmessig) drev som kan kobles til usb-inngangen på airen.
    Du har Apples eksterne drev til Macen? Har du noensomhelst indikasjoner på at det ikke gjør jobben? Hvis ikke, så forstår jeg ikke hvorfor en skal gjøre et problem ut av det.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Enig med parelius, hvorfor ikke bruke det du har, ser ikke helt problemet.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.944
    johnnygrandis skrev:
    Enig med parelius, hvorfor ikke bruke det du har, ser ikke helt problemet.
    Jeg sier ikke at det er problem, jeg spør snarere; er det forskjell på eksterne drev mht lydkvalitet? Har selv opplevd at det er det på vanlige cd-drev og lurer derfor på om det samme gjelder i pc/Macverdenen.

Verre er det ikke. Hvis den generelle mening er at macdrevet er mer enn bra nok er intet bedre enn det.

P

Parelius

Gjest
    Jeg tolket det som bruk til ripping.

«Som kjent har den eksternt cd/dvd-drev. Jeg holder på å rippe hele cd-samlingen og lurer på om det finnes "bedre" (lydmessig) drev som kan kobles til usb-inngangen på airen.»

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Då er min generelle meining at drevet er meir enn bra nok.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.944
    Ja, det er til ripping.

Det virker som om det er enighet om at eksterndrevet er bra, så da slår jeg meg til ro med det.

mvh Kim

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Det er ikke forskjell på lydkvalitet ved ripping på eksterne drev men det varierer hvor bra (raske) de er på DAE (Digital Audio Extraction) ved ripping.
    Om det er korrekt rip (og noe annet vil vi jo ikke ha) så er det bra nok og den eneste vi bryr oss om ellers er hvor raskt drevet er på ripping.

Noen plater kan være vanskelige å rippe og da hjelper det med bra DAE egenskaper. Hvor bra Superdrive er på dette området kan jeg ikke si noe om da jeg ikke har rippet så mange album på Mac-en enda men det er iallfall greit nok.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    ayaboh skrev:
    For Mac er det bare XLD som gjelder
    Fordi..? Den lager mer enn 100% korrekte rips enn det Max gjør?

Useriøs post uten begrunnelse IMO ::)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Max krasjer hos meg, XLD er stabilt og oppdateres oftere. XLD kan du sette til å konvertere mellom formatene i native bit og worldlenght. Altså du slipper og gå inn i settings for hver gang ripp du skal konvertere mellom format og velge slik jeg opplevde å gjøre med Med med Max. Jeg merker meg også at den er den mest foretrukne blant de som konverterer mellom de forkjellige formatene.

Edit: rettet meg selv

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bruker også XLD men til ripping gjør ikke Max noe feil hos meg, kan ikke huske at det har krasjet heller.

Jeg sier ikke at Max er bedre enn XLD men poster ala "loff er bedre enn kneipp" er tullete. IMO.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    Class skrev:
    Jeg sier ikke at Max er bedre enn XLD men poster ala "loff er bedre enn kneipp" er tullete. IMO.
    Jeg hektet på en link, ikke sant? Regnet med at du kunne starte der å lese på egenhånd. Det kan vel ikke være nødvendig for meg å måtte skrive alt på nytt.

Det er en grunn til at EAC er den beste ripperen for Windows. Hvor mange forskjellige rippere finnes det til Windows tror du? XLD er det som kommer nærmest EAC på Mac.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    ayaboh skrev:
    Class skrev:
    Jeg hektet på en link, ikke sant? Regnet med at du kunne starte der å lese på egenhånd.
    Produktets hjemmeside skal svare på hvorfor det er best? ::)
    Hva med å komme med noen personlige synspunkter istedet?

Jeg har forøvrig brukt XLD en stund og droppet å lese det på nytt.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.110
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mottatt en iPad 64gb 3G . Må jo teste saken. Skal ha et papirløsprosjekt på jobb. Får se om jeg fyrer den opp før eller etter helga.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.110
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vel hopper i det og får aktivere den. Så skjer det som ofte skjer med itunes for windows :-\

Reboot hjelper ikke.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bambadoo skrev:
    Sikkert veldig morsomt 1 mnd. tid så avtar interessen kan jeg tenke meg.
    Skal også ha en, men det er jobb relatert for testing. Tror jeg venter til ipad 2.
    Vel her tok du feil, iPaden er enda i bruk daglig enda det er gått over måneden. Den erstatter ikke min bærbare sålangt men den tilfredstiller kona fælt på kveldingen ;D Jeg bruker den daglig men mest i forbindelse med musikkavspilling i de forskjellige sonene i huset.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.110
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok er operativ. RDP til musikkserver er klar. Så da er jeg 98% innenfor det som ipaden er tenkt til. Surfing og remote control..

Men i svarte...

Får "stopp" i musikken når den automatisk kobler fra. Dvs. ipaden går i "hvilemodus".. Må sjekke det litt nærmere.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bambadoo skrev:
    Tar da feil jeg også av og til :)
    Vel nå lever nå jeg med slike Mac duppedingser rundt overalt så kanskje bruksmønsteret mitt vil være en del annerledes enn hvordan du tenker gjøre nytte av den - men det blir spennende å høre om dine kritiske vurderinger etterhvert. Slik jeg forstår det er dine bruksområder mer jobbrelatert enn mine hobbyinterresser.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.110
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Og er nå i vente vestibylen på konsertlokale. Jarle bernhoft skal på scenen kl 2100. og da er det iPhone som brukes.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bambadoo skrev:
    Og er nå i vente vestibylen på konsertlokale. Jarle bernhoft skal på scenen kl 2100. og da er det iPhone som brukes.
    Minner meg på en cd jeg skal kjøpe..!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Tipper alle iTunes haterne måtte ha svelget en kamel eller 10 da ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
    johnnygrandis skrev:
    Tipper alle iTunes haterne måtte ha svelget en kamel eller 10 da ;D
    Hehe!
    Da får vi vel 20 sider med vrøvel om ALAC vs FLAC tipper jeg ;D

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, underligt, på noen fora blir man virkelig satt på plass når man nevner man bruker iTunes og at det har alt man trenger. Lukkede avdeling neste stopp da.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Kjempedigg om dette skjer, da må (bør) de jo i tillegg forandre/oppgradere avspillingsprogrammet iTunes ;D
    Slik at en slipper å kløne med forskjellige Hirez fromater som i dag, jeg setter meg godt tilrette på gjerdet og ser hva som skjer videre.
    Har i dag gått over til USB-kabling fra Minimac til EmmLabs og jaggu føler jeg at det er en ytterligere heving av lydkvaliteten her.
    Først en heving fra trådløst/AE til kablet med Optsik SPDIF, den forbedringen føler jeg meg ganske så sikker på, den ikveld er ganske fersk, men mener bestemt at det er en ytterligere forbedring.

Om det nå blir mulig med Hirez filer og (vil jeg tro) dermed som en naturlig følge av det også en oppgradering av selve iTunes (for å slippe knotinga med forandring mellom formatene)
    Ja, da blir det berre herlig.

Mvh.KW

V

vredensgnag

Gjest
    "What we're trying to do here is fix the degradation of music that the digital revolution has caused," he said. "It's one thing to have music stolen through the ease of digital processing. But it's another thing to destroy the quality of it. And that's what's happening on a massive scale."

V

vredensgnag

Gjest
    iPad 2 lanseres den 2. mars, men kommer først i butikkene i juni (tidligst).

I tillegg vil det bli annonsert en streaming content tjeneste der man kan lagre sin musikk og andre mediafiler i "the cloud."
    Vet selv ikke hvor relevant det er, men vet at dette er Apples forsøk på å gi Mobile Me et skubb.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn