C
Cyber
Gjest
Imponerende. Jeg snakker lite i tlf og har den mest i lomma på lydløs i løpet av dagen. Littegrann surfing for å sjekke vær og nyheter. I dag har den omtrent ikke vært i bruk og er alt på 50%. Dro den ut av laderen 8.30.Vidar P skrev:Jeg ladet min iPhone 4 fredag rundt 15-tiden i bilen på vei fra jobb. Har iOS5.1 på den.cybervision_ skrev:Iphone-eiere: Hvor lenge varer batteriet på vidunderet? Har en samsung selv som kun holder en dag og er lei av å lade "hele tiden", samt at kameraet er under pari og gir nokså uskarpe bilder.
Den har stått på siden, også natt (lydløs), vært brukt noen timer til samtaler, og spilt sikkert en time eller mer med Angry Birds og denslags (har en pjokk som liker dette). Noe enkelt surfing med yr-app osv. Tatt noen bilder. BlueTooth er alltid på pga handsfree i biler. I tillegg har dens Remote blitt brukt hele helga til radio rundtom i huset. Nå søndag ca kl 17 dvs 50 timer etter at den sist så strøm så er batteriet på 36%. Dvs at 2/3 av kapasiteten er brukt på drøye 2 døgn med "vanlig" heldøgns bruk. Leder meg til å tenke at noe rundt 3 døgn er et greit estimat.
Fikk forresten anledning igår kveld til å sammenlikne kameraene side-by-side på en iPhone 4S og Samsung Galaxy S2, via skjermen på en iMac 27. Her er det helt klart at iPhone 4S er et overlegent kamera, med tildels betydelig bedre dybdefølelse (3D), mye bedre fargemetning, mye bedre detaljeringsnivå. Og det er ikke engang farget av merkelojalitet eller subjektivitet tror jeg.
Så ja, om du vil ha flerdøgns batteri og bedre kamera, så er iallefall iPhone 4S bedre enn Samsungen på de områdene. Og da har man ikke engang begynt å snakke om overlegenheten (subj) til iOS over Android og den mye bedre skjermen og brukeropplevelsen iPhone gir ift den grønngrelle Samsungen med det i mitt syn komplett klønete, ulogiske, tastetrykk-krevende og kronglete men "åpne" operativsystemet. Det er iallefall min subjektive oppfatning.
Sammenlignet med en iPhone 4 (ikke S) i dag og kameraet mitt var svakere, fargene var blasse og bildet var uskarpt ved siden av iphonen. Litt mer smell i fargene på AMOLED skjermen min dog på andre saker, men jeg er lei av å bo med mobilen i laderen hver kveld/natt. Savner den gamle "dumme" telefonen som holdt 6 dager (og var halve størrelsen).