otar: Min 1. gen iPad er som sirup. Har vært slik etter iOS5 selv etter gjentatte gjenoprettinger til ny enhet. Noen tips? Jeg hadde i min enfoldighet gått ut fra at dette var en del av en planlagt strategi fra Apple sin side...
Jeg synes ofte at Apple ikke får nok "cred" for de oppdateringene de gjør. New iPad har 4 ganger oppløsningen til iPad 2 og grafikkprosessor med 4 kjerner. Ytelsen har gått opp uten at batterilevetiden er blitt dårligere. De har inkludert 4G uten at batterilevetiden er blitt vesentlig dårligere. De får større ytelse ut av en 2-kjerne prosessor enn det konkurrentene får ut av en 4-kjerne prosessor.bambadoo skrev:Janei - ingen vits å oppgradere om man ikke må da. Er jo ikke så mye nytt når man tenker seg om.
Prøvd å slå av alt som har med iCloud-synkronisering å gjøre? Kjedelig, men kanskje også en nødvendighet å erkjenne at 1. gen iPad er i underkanten til fuldt utbytte av det aller nyeste og siste - det er i hvert fall min erfaring med iPhone.MML skrev:otar: Min 1. gen iPad er som sirup. Har vært slik etter iOS5 selv etter gjentatte gjenoprettinger til ny enhet. Noen tips? Jeg hadde i min enfoldighet gått ut fra at dette var en del av en planlagt strategi fra Apple sin side...
Takk for den Sansui...sansui skrev:Det er dog enda tåpeligere å bry seg om en slik trivialitet. Er det rart samfunnet knaker i hengslene når slike ting opptar Ola Nordmann. Hva salige Steve Jobs ville gjort er og knekkende likegyldig - ja, rett og slett tåpelig.Bach_Man skrev:Har sett turister bruke ipad som fotoapparat, og det ser faktisk skikkelig tåpelig ut.
Mon tro om Steve Jobs hadde latt navnet New iPad passere.
Hei!Bach_Man skrev:Takk for den Sansui...sansui skrev:Det er dog enda tåpeligere å bry seg om en slik trivialitet. Er det rart samfunnet knaker i hengslene når slike ting opptar Ola Nordmann. Hva salige Steve Jobs ville gjort er og knekkende likegyldig - ja, rett og slett tåpelig.Bach_Man skrev:Har sett turister bruke ipad som fotoapparat, og det ser faktisk skikkelig tåpelig ut.
Mon tro om Steve Jobs hadde latt navnet New iPad passere.
Vi er i en tråd på 173 sider som handler om alt som har med Apple å gjøre, og flere her - men ikke jeg - har lest en hel biografi om mannen, og så blir det av alt dette utpekt som tegn på samfunnets forfall at jeg tillater meg med en spøkefull spekulasjon om hva selskapets gründer ville sagt og gjort, en mann som var både beryktet og beundret for å være besatt av alle slags trivielle detaljer ved produktene, noen sier til og med at detaljfikseringen er en av hovedårsakene til selskapets suksess.
Vet ikke om du henviser til min post, men svartmaling er kanskje å ta litt hardt iMan skrev:Skjønner ikke svartmalingen. Gir ikke 3G teoretisk max 42mbit? Har dette noe som helst praktisk betydning for 99,999999% av brukerne?
Du er vel kanskje inne på løsningen, at iPad heretter bare kommer til å være iPad uten noen nummerering. Nummereringen er jo ikke helt bærekraftig heller, det vil høres mer og mer rart ut når numrene vokser seg store.Vidar P skrev:Uansett; interessant spørsmål dette med Steve Jobs; men er egentlig "New iPad" egennavnet? På hjemmesidene kalles den bare ".. the new iPad" som alle andre nye Apple-produkter når de er nye; the new iMac, the new MacBook Pro etc etc.
Jeg finner ikke noe slikt i Spotify. Hvilke andre app'er enn iTunes gjør bruk av dette, egentlig.vredensgnag skrev:Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
App - så vi snakker vel iOS? Du bør i så fall (i alle apps) kunne dobbelklikke på Hjem-knappen og bla til venstre i multitaske-menyen. Når du kommer til volum-slideren trykker du på symbolet i høyreside. Nu bør du kunne se og velge AE.Dr Dong skrev:Jeg finner ikke noe slikt i Spotify. Hvilke andre app'er enn iTunes gjør bruk av dette, egentlig.vredensgnag skrev:Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
Det var det jeg hadde hørt også, men det er bare volume-skliaren som vises, og intet symbol på høyre sidebhaagensen skrev:App - så vi snakker vel iOS? Du bør i så fall (i alle apps) kunne dobbelklikke på Hjem-knappen og bla til venstre i multitaske-menyen. Når du kommer til volum-slideren trykker du på symbolet i høyreside. Nu bør du kunne se og velge AE.Dr Dong skrev:Jeg finner ikke noe slikt i Spotify. Hvilke andre app'er enn iTunes gjør bruk av dette, egentlig.vredensgnag skrev:Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
Takker! På iPhonen var jeg jo ikke koblet opp på det lokale nettet, viste det seg.bhaagensen skrev:Merkelig... du er sikker på at iPhonen er på det lokale wlan (og ikke feks. 3G)? Virker det med musikspilleren på iPhonen?
bambadoo skrev:Oppgradert iphone 4s til ios5.1 idag. Oppgradering gikk bra. Foreløpig virker det som om det hjalp endel med batterilevetiden. For den var skikkelig ræva.
Om batteriet tømte på en time eller to så er jo noe galt. Er automatiske push oppdateringer slått på, sammen med lokaliseringstjenester til en masse apps?bambadoo skrev:Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si..
http://www.dinside.no/891607/nyhetene-i-ios-51
Ja, er batterilevetid viktig så er det ikke en smarttelefon med mengder av apps og funksjoner man skal satse på.65finger skrev:Kuttet ut iPhone etter at iPad kom på markedet. Først og fremst grunnet batterikapasiteten. savner den dog av og til. den er mere hendig enn en ipad. Bruker enn rimlig "håndverker" telefon med 3 uker mellom hver ladning
bambadoo skrev:Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si.. (edit tok en kjapp googling og det er visst relativt normalt det siste - hva det skyldes er usikkert men "noe" henger seg opp i bakgrunnen)... Virker også om push mail kan være en av batterisynderene.
Opplevde det samme med min telefon. Telefonen ble gloheit i lomma og batteriet tømte seg på to timer. Så sjekket jeg datatrafikken, telefonen sendte hundrevis av megabytes om dagen av seg selv. Løsningen var å slette alt innhold på telefonen. Gjenoppretting hjalp ikke.bambadoo skrev:Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si.. (edit tok en kjapp googling og det er visst relativt normalt det siste - hva det skyldes er usikkert men "noe" henger seg opp i bakgrunnen)... Virker også om push mail kan være en av batterisynderene.