Vel vitende om at enkle svar aldri er tilstrekkelige i komplekse situasjoner:Dagens store spørsmål:
Når kan en kriminell handling kalles terror?
Er det hvem som gjør handlingen?
Er det antall drepte?
Er det hvor i verden det skjer?
Eller er alle anslag mot sivile en terror akt?
Hva tenker du?
Hensikten bak er vel uansett å drepe andre som ikke mener det samme som deg? Så igjen, hvilken handling kan kalles terror?Vel vitende om at enkle svar aldri er tilstrekkelige i komplekse situasjoner:Dagens store spørsmål:
Når kan en kriminell handling kalles terror?
Er det hvem som gjør handlingen?
Er det antall drepte?
Er det hvor i verden det skjer?
Eller er alle anslag mot sivile en terror akt?
Hva tenker du?
Hensikten som ligger bak.
Det ble ikke noe klarere av dette...
Det stemmer nok det. Mange kommer med forventninger om rikdom, jetset, god jobb, fete biler og villige damer.
Nja. Jeg kaverer for at, dersom et generelt forbud ikke blir innført, at der vil oppstå lokale krav og småkonflikter, kanskje med at en lokal rektor gir etter, og dermed vil snøballen rulle. Ved å innføre generelt forbud slipper man helt enkelt fra eventuelle lokale tilpasninger/ krav.Men er det slik i dag at lærere kan bruke Nikab?
Saken handler om ikke-eksisterende problem hvor dagens lovverk fungerer flott. Arbeidsgiver har instruksjonsrett og studenter har regelverk å forholde seg til. Kunnskapsministeren fremmer et totalt unødvendig forbud.
Som om politikerne ikke har annet å gjøre enn å innføre forbud mot tiltenkte potensielle scenarioe som er særdeles usannsynlig, i tilfelle en rektor ikke gjør jobben sin.Nja. Jeg kaverer for at, dersom et generelt forbud ikke blir innført, at der vil oppstå lokale krav og småkonflikter, kanskje med at en lokal rektor gir etter, og dermed vil snøballen rulle. Ved å innføre generelt forbud slipper man helt enkelt fra eventuelle lokale tilpasninger/ krav.Men er det slik i dag at lærere kan bruke Nikab?
Saken handler om ikke-eksisterende problem hvor dagens lovverk fungerer flott. Arbeidsgiver har instruksjonsrett og studenter har regelverk å forholde seg til. Kunnskapsministeren fremmer et totalt unødvendig forbud.
Hvorfor skal jeg være nødt til å ta bedriten belastning ved å nekte slike heldekkede individer på mine seminarer?Men er det slik i dag at lærere kan bruke Nikab?
Saken handler om ikke-eksisterende problem hvor dagens lovverk fungerer flott. Arbeidsgiver har instruksjonsrett og studenter har regelverk å forholde seg til. Kunnskapsministeren fremmer et totalt unødvendig forbud.
Hvorfor bør ikke et slikt regelverk være likt for alle offentlige skoler og læresteder da, men i stedet være prisgitt hver idivuduell rektors og styrets personlige interesser, sammensetning og sympatier?Fordi arbeidsgiver har regelverk som læreren må forholde seg til.
Og fordi skolen har regelverk som eleven/studenten må forholde seg til.
Nekter de å gjøre det er det på hodet ut slik eksempler allerede viser. Lærestedene klarer å håndtere dette selv.
Nå er det jo nettopp innholdet i det regelverket vi snakker om, ikke at det eksisterer et regelverk.Fordi arbeidsgiver har regelverk som læreren må forholde seg til.
Og fordi skolen har regelverk som eleven/studenten må forholde seg til.
Nekter de å gjøre det er det på hodet ut slik eksempler allerede viser. Lærestedene klarer å håndtere dette selv.
Hvem er det du stiller det spørsmålet til egentlig, Fenalaar?Det er kanskje ikke så veldig korrekt, men jeg synes det er litt betimelig å stille følgende spørsmål:
"Hvis det er så fælt i det landet dere kom fra, at dere så det nødvendig å flykte - hvorfor skal dere i gang med å lage til samme elendigheten av et samfunn som det dere kom fra?"
Johan-Kr