Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by
    Jeg ser at jeg er mere enig med Totte, enn med Cruiser og Deph, som nok er litt ekstremistiske i hver sin ende.
    Men det er noen store problemer med de fleste løsninger. Ingen av løsningen på noen av sidene er gode nok, fordi:
    - vi har allerede mange potentielle terrorister i våre land
    - vi kan ikke stoppe flykningstrømmen
    - vi har ikke mulighet til å sende tilbake
    - internett og reising gir altfor mange muligheter til å påvirkes

Så, med mindre vi stenger alle moskeer, indoktrinerer alle barn med muslimsk bakgrunn, forbyr islam som religion, stenger internett for alle muslimer, forbyr all reising til muslimske land og stenger grensene, så vil problemet forsette å florere.

Den eneste måten, slik ting ser ut i dag, som dette kan løse seg på, er at det kommer en reformasjon av islam! Og den må komme innenfra. Med STOOORT påtrykk fra oss. Eller? Er det eneste måten, om vi ser bort fra alle de andre ikke gjennomførbare metodene?
    Reformasjon av Islam er nok den minst gjennomførbare metoden av de du nevnte.

Dessuten finnes det allerede en "reformert" utgave av "Islam".

https://en.wikipedia.org/wiki/Ahmadiyya
    Det er ingen reformasjon, sånn som kristendommen har hatt:
    "al-Aḥmadiyyah; Urdu: احمدیہ مسلم جماعت‎) is an Islamic religious movement founded"

Det må mye mere til. Men om det er noe som kan skje, det er jeg nok desverre mere usikker på ja. Alt tyder på at muslimer, og da selv de som har vært i vesten en stund og de liberale muslimene (selv om det virker som liberal i muslimsk kontekst ikke er helt det samme som det jeg mener det er) ikke er villige til å gjøre endringer. Når undersøkelser viser at 20-25% av alle muslimer i Frankrike og England støtter eller er enige i fundamentet i slike aksjoner som dette, så er det grunnleggende et stort problem vi har å gjøre med her.

Men alle er ikke enige i dette:
    https://www.theguardian.com/comment...rmation-extremism-muslim-martin-luther-europe

Don’t get me wrong. Reforms are of course needed across the crisis-ridden Muslim-majority world: political, socio-economic and, yes, religious too. Muslims need to rediscover their own heritage of pluralism, tolerance and mutual respect – embodied in, say, the Prophet’s letter to the monks of St Catherine’s monastery, or the “convivencia” (or co-existence) of medieval Muslim Spain.

What they don’t need are lazy calls for an Islamic reformation from non-Muslims and ex-Muslims, the repetition of which merely illustrates how shallow and simplistic, how ahistorical and even anti-historical, some of the west’s leading commentators are on this issue. It is much easier for them, it seems, to reduce the complex debate over violent extremism to a series of cliches, slogans and soundbites, rather than examining root causes or historical trends; easier still to champion the most extreme and bigoted critics of Islam while ignoring the voices of mainstream Muslim scholars, academics and activists.

Det kan tenkes at en reformasjon, som vi kjenner det, ikke er mulig eller ønskelig, men at det må noe helt annet til. Men hva?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg ser at jeg er mere enig med Totte, enn med Cruiser og Deph, som nok er litt ekstremistiske i hver sin ende.
    Men det er noen store problemer med de fleste løsninger. Ingen av løsningen på noen av sidene er gode nok, fordi:

Så, med mindre vi stenger alle moskeer, indoktrinerer alle barn med muslimsk bakgrunn, forbyr islam som religion, stenger internett for alle muslimer, forbyr all reising til muslimske land og stenger grensene, så vil problemet forsette å florere.

Den eneste måten, slik ting ser ut i dag, som dette kan løse seg på, er at det kommer en reformasjon av islam! Og den må komme innenfra. Med STOOORT påtrykk fra oss. Eller? Er det eneste måten, om vi ser bort fra alle de andre ikke gjennomførbare metodene?
    En grei plass å begynner er å lage et klart skille mellom hva som faktisk kan regnes som religion og religionsutøvelse, og hva som ikke er det. Islamisme, sharialover, salafisme etc. er ikke religion men primitiv ørkenfascisme og bør ikke få beskyttelse som om det var religion. Islam inneholder mye av begge deler, men samfunnet må være villig til å skjære igjennom og se på hvilke deler som er akseptable og hvilke som ikke er det om som bør bekjempes med harde midler.

Dette vil også føre til at alle de voldelige, menneskefiendlige og brutale delene av Islam mister status som Islam i vestlige lover, mens trosbiten og ritualene er greie nok. Folk kan få lov til å be, rugge mot Mekka, la være å spise bacon etc. no problem, men alt det andre må miste sin status og beskyttelse.

Dette vil jo også tjene fredelige og kulturelle muslimer som ikke har mye til overs for det ørkenfascistiske systemet som ble kokt i hop for et primitivt samfunn for 1500 år siden.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by

En grei plass å begynner er å lage et klart skille mellom hva som faktisk kan regnes som religion og religionsutøvelse, og hva som ikke er det. Islamisme, sharialover, salafisme etc. er ikke religion men primitiv ørkenfascisme og bør ikke få beskyttelse som om det var religion. Islam inneholder mye av begge deler, men samfunnet må være villig til å skjære igjennom og se på hvilke deler som er akseptable og hvilke som ikke er det om som bør bekjempes med harde midler.

Dette vil også føre til at alle de voldelige, menneskefiendlige og brutale delene av Islam mister status som Islam i vestlige lover, mens trosbiten og ritualene er greie nok. Folk kan få lov til å be, rugge mot Mekka, la være å spise bacon etc. no problem, men alt det andre må miste sin status og beskyttelse.

Dette vil jo også tjene fredelige og kulturelle muslimer som ikke har mye til overs for det ørkenfascistiske systemet som ble kokt i hop for et primitivt samfunn for 1500 år siden.
    Vanskelig å være uenig i dette, men hvordan?
    Er det en ting historien viser, så er det at forbud og tvang ikke fungerer.

C

cruiser

Gjest
    Heh, hvordan skal du skille salafisme fra "trosbiten" Hvordan skal denne utsilingen foregå?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by
    Dette er jo bare tull!

Det står ganske så mye dritt i bibelen også, allikevel har vi klart å cherrypicke nok til at den er spiselig for mange. Selv om religioner, i mine øyne, er roten til det meste av faenskap som foregår i verden (samt egoisme), men det betyr ikke at man ikke kan reformere. Det handler om vilje, men den viljen sitter nok litt langt inne akkurat nå...

The most ridiculous, disgusting, evil Bible verses (Believe It Or Not)

PS: jeg kan til en viss grad være enig i at det er en vesensforskjell mellom islam og mange andre religioner i det faktum at koranen skal være skrevet av gud og ikke som i mange andre religioner av mennesker, og den anses som perfekt. Men det er et langt steg fra at det overhodet ikke er mulig å gjøre endringer!

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Heh, hvordan skal du skille salafisme fra "trosbiten" Hvordan skal denne utsilingen foregå?
    Jeg tror den beste måten å angripe det problemet på er å definere hva som kan regnes som tro og trosritualer. Eksempler her er bønn, faste, fellesrugging i moskeer, kosthold, og et par andre slike uskyldige ting som handler om overtro og kulturell tilhørighet. Slikt, og kun slikt, skal ha status og beskyttelse som religion.

Alt som faller utenfor rammene må miste religionsstatusen, og så får man plukke de resterende bitene fra hverandre og se hva som er tolererbart, hva som er uønsket og hva som bør motarbeides, og hva som bør forbys.

Det viktigste er å se på den første biten. Definere rammene av hva som skal defineres som harmløs religion i legal forstand.

Da er det mye lettere å slå ned på islamistiske demagoger, stenge ned propagandasentraler og brohoder for saudi arabisk utenrikspolitikk, se på salafister på samme måte som medlemmer av meksikanske karteller, napolitansk mafia eller rett og slett som propagandaarmen til IS, Saudi Arabia, Iran, Boko Haram al Shabab etc. Disse perverterte grupperingene og ødelagte landene som sprer gift og galskap.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Her er det akkurat det samme som sist gang jeg var innom, muslimer dreper uskyldige unger og noen forsvarer ideologien som får mennesker til å gjøre det.

Så har det kommet en undersøkelse som jeg og mange med meg har visst lenge:

Journalists drink too much, are bad at managing emotions, and operate at a lower level than average, according to a new study
    Journalists drink too much, are bad at managing emotions, and operate at a lower level than average, according to a new study - Business Insider Nordic

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Dette er jo bare tull!

Det står ganske så mye dritt i bibelen også, allikevel har vi klart å cherrypicke nok til at den er spiselig for mange. Selv om religioner, i mine øyne, er roten til det meste av faenskap som foregår i verden (samt egoisme), men det betyr ikke at man ikke kan reformere. Det handler om vilje, men den viljen sitter nok litt langt inne akkurat nå...

PS: jeg kan til en viss grad være enig i at det er en vesensforskjell mellom islam og mange andre religioner i det faktum at koranen skal være skrevet av gud og ikke som i mange andre religioner av mennesker, og den anses som perfekt. Men det er et langt steg fra at det overhodet ikke er mulig å gjøre endringer!
    Det har vært gjort forsøk i flere hundre år uten resultater. Hvorfor mener du Bill Warner tar feil? Hvor sannsynlig mener du det er at den politiske delen i Islam blir skilt ut eller fjernet? Islam er i likhet med marxisme et geopolitisk prosjekt som har som mål og underkaste seg hele kloden.

Islam er født på slagmarken. Uten terror og krigføring (offensiv) hadde ikke Muhammed og Islam hatt noen suksess overhodet. Mener du det samme gjelder kristendommen eller andre religioner?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by
    Dette er jo bare tull!

Det har vært gjort forsøk i flere hundre år uten resultater. Hvorfor mener du Bill Warner tar feil? Hvor sannsynlig mener du det er at den politiske delen i Islam blir skilt ut eller fjernet? Islam er i likhet med marxisme et geopolitisk prosjekt som har som mål og underkaste seg hele kloden.

Islam er født på slagmarken. Uten terror og krigføring (offensiv) hadde ikke Muhammed og Islam hatt noen suksess overhodet. Mener du det samme gjelder kristendommen eller andre religioner?
    Gud hjelpes så historieløst....

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dette er jo bare tull!

Kan du utdype hva som er historieløst?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Dette er jo bare tull!

Det finnes mye faenskap i Walt Disney også, uten at det har fått for mange konsekvenser.

Påvirkiningen religionene har på mottageren er fundamentalt forskjellig...

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Dette er jo bare tull!

Hvilket tidløst eksempel i Bibelen, og da spesielt Jesus Kristus, drev med krigføring, slavedrift og hadde ett nedlatende syn på andre religioner? Islam retter hat mot jøder (etnisitet) og kristne (religion). Disse gruppene eksisterer i dag, hva tror du de tenker når de leser Koranen?

Mennesker er viktig. Det er rollemodeller man assosierer seg med, spesielt hvis de står omtalt som perfekte mennesker hevet over enhver kritikk.

Finnes det noen slike mennesker i Bibelen? Hvis ja, har de en sentral rolle i Kristendommen?

Kristendommen er ikke basert på livet til en profet som ble en krigsherre på grunn av religionen, men en hippie som ofret seg for menneskene (drepte -1 person ettersom han ofret seg selv i motsetning til en annen profet som drepte over 600 jøder på en dag) og spredte seg relativt fredelig i starten og over flere hundre år i midtøsten og nord Afrika.

Kristendommen har ikke i nærheten av samme presedens for krigføring og undertrykking av andre grupper sammenlignet med Islam. Ingen andre religioner heller.

Finnes det noen martyrdom i Kristendommen? Jeg har i hvertfall aldri hørt om det.

Er det mulig å skape en like omfattende (og diskriminerende) grunnlov fra Bibelen som det er fra de islamske skriftene?

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Det store store problemet med å bagatellisere slike islamske massemord som dette er at det underminerer viljen til å gjøre noe med problemet. Det bygger bare opp en feighet, svenskhet og tilbaketrukket tilfredshet som bare øker oddsene for nye slike angrep.

Vis vedlegget 441872

Han sitter nok tryggere der han sitter enn han gjør om drar til Roskildefestivalen!

De som ikke forstår hvorfor vil selvsagt få svar om de spør.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.053
    Torget vurderinger
    1
    Jaja nok en ekspert på autopilot :rolleyes: går ting galt er det selvsagt dårlig integreringspolitikk at det blir parallellsamfunn har tydeligvis ikke noe med antallet å gjøre, og at det i denne suppa av etniske og religiøse parallellsamfunn er de muslimske som produserer ekstremistene har selvsagt intet med islam og gjøre....

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Reformasjon av Islam er nok den minst gjennomførbare metoden av de du nevnte.

Dessuten finnes det allerede en "reformert" utgave av "Islam".

https://en.wikipedia.org/wiki/Ahmadiyya
    Det er ingen reformasjon, sånn som kristendommen har hatt:
    "al-Aḥmadiyyah; Urdu: احمدیہ مسلم جماعت‎) is an Islamic religious movement founded"

Det må mye mere til. Men om det er noe som kan skje, det er jeg nok desverre mere usikker på ja. Alt tyder på at muslimer, og da selv de som har vært i vesten en stund og de liberale muslimene (selv om det virker som liberal i muslimsk kontekst ikke er helt det samme som det jeg mener det er) ikke er villige til å gjøre endringer. Når undersøkelser viser at 20-25% av alle muslimer i Frankrike og England støtter eller er enige i fundamentet i slike aksjoner som dette, så er det grunnleggende et stort problem vi har å gjøre med her.

Men alle er ikke enige i dette:
    https://www.theguardian.com/comment...rmation-extremism-muslim-martin-luther-europe

Don’t get me wrong. Reforms are of course needed across the crisis-ridden Muslim-majority world: political, socio-economic and, yes, religious too. Muslims need to rediscover their own heritage of pluralism, tolerance and mutual respect – embodied in, say, the Prophet’s letter to the monks of St Catherine’s monastery, or the “convivencia” (or co-existence) of medieval Muslim Spain.

What they don’t need are lazy calls for an Islamic reformation from non-Muslims and ex-Muslims, the repetition of which merely illustrates how shallow and simplistic, how ahistorical and even anti-historical, some of the west’s leading commentators are on this issue. It is much easier for them, it seems, to reduce the complex debate over violent extremism to a series of cliches, slogans and soundbites, rather than examining root causes or historical trends; easier still to champion the most extreme and bigoted critics of Islam while ignoring the voices of mainstream Muslim scholars, academics and activists.

Det kan tenkes at en reformasjon, som vi kjenner det, ikke er mulig eller ønskelig, men at det må noe helt annet til. Men hva?
    Du forstår hva anførselstegn betyr?

G

Gjestemedlem

Gjest
    For the rest of us, the world is turning again. And it is following a familiar rhythm. Lucy Easthope, who helps cities prepare for terror attacks, wrote a fascinating piece on these pages this week, revealing that a lot of what looks spontaneous is in fact planned – that those I Heart Manchester or Nice or Paris signs don’t just appear by themselves, that the appearance of multifaith leaders side-by-side in prayer is no accident. There is a ritual sequence to these things now, right down to the speech from the city leader promising that tolerance and kindness will prevail and that we will not be defeated.

https://www.theguardian.com/comment...sion-terror-attacks-just-about-foreign-policy

https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/may/24/emergency-planner-manchester-heal-terror-hurts

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    En annen god artikkel med en litt uventet vinkling:

https://www.rights.no/2017/05/salma...-ble-laert-opp-til-selv-a-avvise-og-hate-det/

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Mvh

Men TKR, hvordan kan du?? ??
    Linke til en artikkel fra "rights.no". De er jo like håpløse som "dokument.no" !! Det er jo de to ledende brunsvarte anti-muslimske høyrepopulistiske hatsidene i Norge!! De sprer bare dritt og fake news!! Trodde bedre om deg enn som så! Beklager du ikke dette, må jeg dessverre stryke deg fra "vennelista" mi!

Da fikk du den tenker jeg!! :cool: Så nå føler du deg sikkert dum, men kom tilbake i den politisk korrekte folden så skal vi nok tilgi deg dette feilskjæret. :rolleyes: Teksten med uthevet skrift fikk jeg som SMS fra en venn gjennom mange mange år etter at jeg hadde postet den samme linken på en annen nettside. Min venn var fra seg og sendte meg flere sms meldinger der han dels forbannet mine nynazistiske holdninger og dels bønnfalt meg om "å ta til vettet"! Vennskapet endte med at jeg til slutt ga beskjed om at min farfar hadde sittet i "Nacht und nebel" fangeleir hos SS for sin motstand mot nazismen og at jeg ikke hadde til hensikt å vanære hans minne med å melde meg inn i dagens ekvivalent til "Hirden". Ei heller hadde jeg til hensikt å oppføre meg / uttale meg slik at noen kunne oppfatte meg som "stripete"! Påstandene om at muslimer er dagens "jøder" sa jeg meg klart uenig i og fortalte ham at jeg så på muslimer som dagenes utgave av menige medlemmer i NSDAP, og islamister som vår tids SS Stormtropper! ( Skal inrømme at det ble litt usaklig etterhvert og at det ble malt med bred pensel! ) Der og da endte et "livslangt" vennskap!

Men jeg rakk tydeligvis å slette ham som "venn" på facebook før han slettet meg! Og i dagens internettverden betyr vel det at jeg "vant"? Dessverre tapte fornuften en eller annen plass underveis!

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.986
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En annen god artikkel med en litt uventet vinkling:

https://www.rights.no/2017/05/salma...-ble-laert-opp-til-selv-a-avvise-og-hate-det/

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Mvh

Men TKR, hvordan kan du?? ??
    Linke til en artikkel fra "rights.no". De er jo like håpløse som "dokument.no" !! Det er jo de to ledende brunsvarte anti-muslimske høyrepopulistiske hatsidene i Norge!! De sprer bare dritt og fake news!! Trodde bedre om deg enn som så! Beklager du ikke dette, må jeg dessverre stryke deg fra "vennelista" mi!

Da fikk du den tenker jeg!! :cool: Så nå føler du deg sikkert dum, men kom tilbake i den politisk korrekte folden så skal vi nok tilgi deg dette feilskjæret. :rolleyes: Teksten med uthevet skrift fikk jeg som SMS fra en venn gjennom mange mange år etter at jeg hadde postet den samme linken på en annen nettside. Min venn var fra seg og sendte meg flere sms meldinger der han dels forbannet mine nynazistiske holdninger og dels bønnfalt meg om "å ta til vettet"! Vennskapet endte med at jeg til slutt ga beskjed om at min farfar hadde sittet i "Nacht und nebel" fangeleir hos SS for sin motstand mot nazismen og at jeg ikke hadde til hensikt å vanære hans minne med å melde meg inn i dagens ekvivalent til "Hirden". Ei heller hadde jeg til hensikt å oppføre meg / uttale meg slik at noen kunne oppfatte meg som "stripete"! Påstandene om at muslimer er dagens "jøder" sa jeg meg klart uenig i og fortalte ham at jeg så på muslimer som dagenes utgave av menige medlemmer i NSDAP, og islamister som vår tids SS Stormtropper! ( Skal inrømme at det ble litt usaklig etterhvert og at det ble malt med bred pensel! ) Der og da endte et "livslangt" vennskap!

Men jeg rakk tydeligvis å slette ham som "venn" på facebook før han slettet meg! Og i dagens internettverden betyr vel det at jeg "vant"? Dessverre tapte fornuften en eller annen plass underveis!
    Tja, hvordan kunne jeg? Det gikk relativt greit. Det var bare å lese på Rights. no, være veldig enig i artikkelen (som for øvrig linket til originalartikkelen i Spiked!) Jeg var innom Spiked!også, og det så ikke ut til å være noen utpreget høyreradikal publikasjon.

En venn som ikke tåler at du har et annet politisk ståsted er ikke mye å samle på, IMO. Din venn virker ikke særlig smart og reflektert heller, hvis han ikke på egen hånd er i stand til å sjekke ut kilden til en artikkel, og vurdere artikkelen på selvstendig grunnlag. Good riddance heter det.

mvh

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    894
    23000 _jihadister_ i UK, 18000 i Belgia og 17000 i Frankrike??

https://www.nrk.no/urix/mi5_-23.000-jihadister-i-storbritannia-1.13534298
    Står helt tydelig at det er potensielle jihadister, ikke for å bagatellisere, men det kunne vært greit å vite hvordan man konkret definerer en potensiell jihadist og om definisjonen er lik i alle 3 landene som er nevnt
    Nei, står tydelig potensielle terrorister.

https://snl.no/jihadist

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Kan det hende at europeerne er i overkant tolerante for den stadig økende terrorismen man blir utsatt for?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kan det hende at europeerne er i overkant tolerante for den stadig økende terrorismen man blir utsatt for?
    Det er prisen for masseinnvandringen og det er en pris flere og flere er villig til å betale. På en måte er det en sympatisk holdning, det at man ikke skal la seg rokke for ingenting. Beholde roen og carry on etc. Den biten liker jeg.

Men for at det skal ha substans og troverdighet så må man forutsette at det i bakgrunnen jobbes iherdig med å stagge og stoppe mest mulig av slikt. Det gjør det jo også, men om det er nok vil avsløre seg selv. Det er vanskelig å legge lokk over terrorhandlinger lenger, folk har mobiltelefoner, innlagt strøm og internetforbindelse.

Det vi må se på er statistikk og langsiktighet, demografi og bærekraftighet. Det er ikke uten grunn at vi aldri hører om islamistisk terror i Sør Amerika. Det handler om demografi.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.128
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Det var da som pokker! Jeg trodde Sør Amerika kunne være et mulig tilflukssted hvis det blir for galt her.

Demografien spiller selvsagt en stor rolle her. Har hørt at i Frankrike er ca 30% av befolkningen under 20 år muslimer. I Paris og Marseilles er tallet 45% og i Sør Frankrike skal det pr i dag være flere moskeer enn kirker.

I Belgia og Nederland er ca 50% alle nyfødte "muslimer" og muslimer utgjør ca 25% av befolkningen. I UK har den muslimske befolkningen øket fra 82.000 til 2,5 mill i løpet av ca 30 år. Og det aksellerer. I Russland er ca 20% muslimer.

Interessante tall. Det enkle faktum at vestlige kvinner prioriterer utdannelse og karriere framfor å bli mødre gjør at innvandrene fra de mindre utviklede samfunn får ganske mange flere barn enn den opprinnelige europeiske befolkningen. I tillegg står det en "invasjonshær" klar til å krysse Middelhavet. Om Vesteuropa vil være i stand til å holde på det frie sekulære demokratiet om et par generasjoner er jeg veldig skeptisk til! Skal vi klare det tror jeg ikke det vil være nok å stenge grensene, man må også returnere mange av de lite ønskede innvandrene som har kommet. Alternativet vil bli som da barbarene tok over Romerriket, det vil bli meget urolig tider med mye kaos. Men kaos vil det uansett bli om man prøver å returnere de som har kommet.

Integrering? Vel det blir nok vi som må integrere oss inn i deres kultur! Vet det høres veldig pessimistisk ut, men tallenes tale synes ganske klar.

C

cruiser

Gjest
    Er det bare 50% i Nederland enda? syns jeg husker store debatter og utregninger omkring dette rundt 2008-2009 baser på påstander i diverse youtubevids

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Nå er jo musikk, uansett type "haram" i følge "Den Store Kloke Boken" som Muhammed skrev, så at de slår til mot syndere som hengir seg til slike aktiviteter kan man jo forstå.

At islamske geistlige nedkaller "Allahs forbannelse" over de som følger gammel svensk tradisjon og feirer "studenten" ( svensk russefeiring ) kan man jo også forstå. Både ut fra at alkohol er en del av tradisjonen og det sørgelige faktum at svenske skoler lærer bort mye som kan defineres som "vranglære" og ikke minst det at jenter er sett på som likeverdige elver i svensk skole. Dette er for rettroende muslimer som mange røde kluter foran en olm okse!

Hvordan de rettroende stiller seg til foppall vet jeg faktisk ikke, bortsett fra at lag fra muslimske land har forlangt at ballen ikke kan være laget av svinelær! Men ut fra teknologisk utvikling på dronefronten så forstår jeg at man ønsker å gjennomføre kampen under tett tak! Det er bare å innse at aktiviteter vi tok som en selvfølge for bare kort tid siden nok er på vei til historiens skraphaug for full fart. Det er ingen politisk vilje i Europa til å gjennomføre de tiltak som vil være nødvendige for å reversere denne utviklingen. Vi er på mange måter på vei tilbake til fortiden! Den mørkeste middelader er framtiden for Europa, og jeg er redd denne versjonen "middelader 2,0" vil være enda mørkere enn den forrige!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hmm, minner meg om en eller annen. Men kommer ikke helt på hvem det kan være...

ped.jpg

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    973
    Sted
    Oslo
    Nå er jo musikk, uansett type "haram" i følge "Den Store Kloke Boken" som Muhammed skrev, så at de slår til mot syndere som hengir seg til slike aktiviteter kan man jo forstå.
    Er du sikker på det?

Islam.no - Musikk og sang i lys av islamske prinsipper

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er du sikker på det?

Neida, det finnes lyspunkter i den islamske verden også. Her er et indonesisk band. Riktignok er ikke jentene ikke suicidale nok til å ta av seg slavehetten, men fremdels er det sikkert provoserende nok til å risikere livet for uislamskheten. Liker dem. Mer guts i disse enn i de fleste punkere i sedate vesten,

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Er du sikker på det?

Nå er ikke jeg Islamekspert, men slik jeg har forstått det er det ganske utbredt at musikk er haram. I allefall i de miljøene der man finner selvmordsbombere. De synes ikke være opptatt av å fronte det som kan gi livet mening og hygge! I likhet med Bibelen kan selvsagt Koranen leses som "Fanden leser Bibelen" og man finner jo svar på det meste i begge bøkene om man bare er selektiv nok.

Vi behøver ikke dra langt for å finne muslimske mørkemannsmiljøer som er sterkt i mot musikk. Deeyah Khan måtte jo "flykte" til London på grunn av sterk motstand, hets og trusler fra muslimske miljøer i Oslo.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Det var visst feil. Det var minst tre ulike terroraksjoner i London!

• Liker
    Reaksjoner: PKG
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn