Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.099
    Torget vurderinger
    0
    Disse økonomiske "lykkejegerne" som de også kalles kan man veldig enkelt unngå.

Kutt all økonomisk støtte, og returner dem hjem hver gang de oppdages. Innfør pliktig ID og kontroller den rutinemessig på jernbanestasjoner, flyplasser og bussstasjoner.

De som får opphold på reelt flyktningegrunnlag får kun "midlertidig" opphold til situasjonen hjemme roer seg ned. Det må gjelde for deres barn og barnebarn også.

Gjør det til en stærre prosess å få norsk statsborgerskap, og knytt det opp mot at man ikke blir dømt for kriminalitet. Kjører de for fort eller snyter på skatten viser det at de er godt integrert så det bør ikke får betydning!

Men primært, kutt sosialstøtte til de som ikke er reelt forfulgt hjemme! De som ønsker å parkere kone og barn her mens de kjemper for frihet hjemme, greit nok, men de må hente dem hjem etterpå!

Dette ville hatt en merkbar virkning på tilstrømmingen, men hele verdens "svenskifiserte feminister" ville fått apoplektisk anfall!

Snillt ville det ikke ha vært, men det ville helt sikkert ha hjulpet hvis man virkelig ønsker å stoppe tilstrømmingen.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Noe av problemet er at de ikke kan returneres da vi ikke vet hvem de er/hører hjemme. Vi kan ikke bare be svenskene ta imot dem…

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Dessuten er de mindreårige veldig lenge, minst til de er 23 år.

ålesund-kommune-asylsøkere.png

Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.061
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mener å erindre at verneplikt har vært et tema vi har vært borti tidligere. Jeg var og er fremdeles skeptisk. Staten og politikerne skal ikke kunne kommandere deg som menneske og individ ut i strid for noe de selv har funnet på. De eier deg faktisk ikke og skal ikke kunne kommandere deg til noe som helst. Aller minst å risikere livet. Du har bare ett.
    Veldig interessant uttalelse fra en som ikke har hatt så tungt for å trekke landssviker-kortet mot andre debattanter av helt andre grunner.

Hvis man ser bort fra den sannsynlige egoismen som ligger bak (greit så lenge andre må gjøre et offer, så lenge jeg slipper det selv), og antar at det er en ideologi bak uttalelsen, så betyr dette faktisk at vår kjære Gjestemedlem er i ferd med å implodere i svensk femipasifisme!
    Dette overrasker meg stort. Jeg hadde virkelig ikke trodd at Deph skulle være den første i denne tråden som skulle gå denne retningen. Måtte faktisk dobbeltsjekke at det var han som skrev innlegget før jeg trakk forhastede konklusjoner.
    (trippelsjekka. måtte være _helt_ sikker)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Linken over viser til et strategidokument som ble utarbeidet med forslag til EU om hvordan unionen skulle takle kommende utfordringer, spesielt i lys av folkevandringer man kunne forvente, av ulike årsaker.

Nå gjeninnfører Macron verneplikt: http://thehill.com/policy/internati...nstitute-mandatory-national-service-in-france
    Jeg mener å erindre at verneplikt har vært et tema vi har vært borti tidligere. Jeg var og er fremdeles skeptisk. Staten og politikerne skal ikke kunne kommandere deg som menneske og individ ut i strid for noe de selv har funnet på. De eier deg faktisk ikke og skal ikke kunne kommandere deg til noe som helst. Aller minst å risikere livet. Du har bare ett.

Så fuck you Macron.

Vi må løse araberinvasjonen med andre midler enn verneplikt, vold og det militære. De skal ha andre oppgaver.
    Er du statsborger i et land har du mange goder men også plikter. Verneplikt og støtte opp om landet er en av dem. Du kan ikke bare få og få og aldri gi noe tilbake. Dagens unge har godt av et år eller to i militæret. Stå på Macron.
    Siden min integritet igjen skal trekkes i tvil. Ja, jeg er en miliærnekter. Men jeg har faktisk avtjent 16 måneder med sivil verneplikt. Inkludert 6 uker på Hustad Leir. jeg er også glad for at vi har kommet videre her i landet i dag, og jeg er trist fordi Frankrike går motsatt vei.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Veldig interessant uttalelse fra en som ikke har hatt så tungt for å trekke landssviker-kortet mot andre debattanter av helt andre grunner.

Hvis man ser bort fra den sannsynlige egoismen som ligger bak (greit så lenge andre må gjøre et offer, så lenge jeg slipper det selv), og antar at det er en ideologi bak uttalelsen, så betyr dette faktisk at vår kjære Gjestemedlem er i ferd med å implodere i svensk femipasifisme!
    Dette overrasker meg stort. Jeg hadde virkelig ikke trodd at Deph skulle være den første i denne tråden som skulle gå denne retningen. Måtte faktisk dobbeltsjekke at det var han som skrev innlegget før jeg trakk forhastede konklusjoner.
    Se posten over.

Jeg er imot verneplikt, jeg er en militærnekter og jeg har avtjent 16 måneder med sivil straff. 4 måneder mer enn de lydige måtte gjennomgå. Så tolme deg en smule.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.061
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da er neste spørsmål: Synes du det er greit at du måtte gjøre en faktisk innsats for samfunnet du er en del av (I ditt tilfelle i form av siviltjeneste) ?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Se posten over.

Jeg er imot verneplikt, jeg er en militærnekter og jeg har avtjent 16 måneder med sivil straff. 4 måneder mer enn de lydige måtte gjennomgå. Så tolme deg en smule.
    Militærnekter? Hva gjør du hvis vi blir invadert av f.eks.femisosialistislamsvenskene om noen år? Tar du til våpen eller vipper du rompa opp og ber om å bli rævkjørt fra Bergen til Haugesund?

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.198
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig overraskende må jeg si. Var sikker på at han var Obersturmbannführer . Minst.

Hva blir det neste? Driver fyren en rosablogg på si?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Virkelig overraskende må jeg si. Var sikker på at han var Obersturmbannführer . Minst.
    Neida, for alle som har fulgt og satt stor pris på hans skriverier i en årrekke kan da dette umulig komme som noen overraskelse?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Dagens unge har godt av et år eller to i militæret.
    Den i ymse variasjoner er en påstand jeg har hørt relativt mange ganger. Godt av på hvilken måte? Jeg har avtjent min verneplikt og det fremstår for meg med enorm margin som det mest meningsløse året av mitt voksne liv. Jeg var i en middels avansert avdeling og var relativt mye ute. Jeg forlot militæret i betydelig dårligere form enn jeg kom inn i. Det eneste konkrete jeg lærte der jeg har hatt nytte av senere er å tenne opp bål - troppsjefen hadde en noe uortodoks teknikk som er svært effektiv (tenne fra toppen i tilfelle noen lurer).

Utover å ha sett med egne øyne og levd tett på et slags tverrsnitt av den norske (mannlige) befolkning og sett hva det faktisk er kan jeg ikke si at jeg fikk noe særlig utav det året jeg tilbrakte i militæret. Om målet var å utdanne personell innen militære ferdigheter kunne man gjort det samme på en brøkdel av tiden. Hva de driver med nå om dagen aner jeg ikke, men jeg håper virkelig at det er noe mer fokusert og konsentrert enn det var i min tid.

Min spesifikke militære oppgave, rent militært, var å måle inn artillerimål og sende koordinatene tilbake til batteriet så de skulle vite hvor de skulle sende 155mm granater. Om det faktiske målet var å trene meg opp til den oppgaven kunne det blitt gjort på veldig, veldig mye kortere tid.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Den i ymse variasjoner er en påstand jeg har hørt relativt mange ganger. Godt av på hvilken måte? Jeg har avtjent min verneplikt og det fremstår for meg med enorm margin som det mest meningsløse året av mitt voksne liv. Jeg var i en middels avansert avdeling og var relativt mye ute. Jeg forlot militæret i betydelig dårligere form enn jeg kom inn i. Det eneste konkrete jeg lærte der jeg har hatt nytte av senere er å tenne opp bål - troppsjefen hadde en noe uortodoks teknikk som er svært effektiv (tenne fra toppen i tilfelle noen lurer).

Utover å ha sett med egne øyne og levd tett på et slags tverrsnitt av den norske (mannlige) befolkning og sett hva det faktisk er kan jeg ikke si at jeg fikk noe særlig utav det året jeg tilbrakte i militæret. Om målet var å utdanne personell innen militære ferdigheter kunne man gjort det samme på en brøkdel av tiden. Hva de driver med nå om dagen aner jeg ikke, men jeg håper virkelig at det er noe mer fokusert og konsentrert enn det var i min tid.

Min spesifikke militære oppgave, rent militært, var å måle inn artillerimål og sende koordinatene tilbake til batteriet så de skulle vite hvor de skulle sende 155mm granater. Om det faktiske målet var å trene meg opp til den oppgaven kunne det blitt gjort på veldig, veldig mye kortere tid.
    Nå gjør du deg dummere enn det du er håper jeg.:) Renhold, brettekanter, tålmodighet, meningsløshet, kameratskap, sveisekurs, skigåing, osv. Ja, dette er selvopplevd. Og det er gode muligheter for utdannelse og spenning nå for tiden i tillegg etter hva jeg forstår.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903

Her er du nok en statistisk utligger. Såvidt jeg husker fra å ha analysert intervjudata på 90-tallet fra sesjon til endt heimevern så var det en særdeles sterk korrelasjon mellom avstand i år fra avtjent verneplikt til hvor høyt året var rangert blant de beste i respondentes liv. Fant litt av det samme når jeg så på hvor mange som nevnte år mellom 1940 og 1945 blant deres beste. Naturligvis hadde dette verken med tilfredshet med militær utdanning eller okkupasjonen av Norge. Det handlet om personlige relasjoner i en prøvende tid og etablering av varig vennskap på tvers av hvem man ellers ville ha omgått med.

Fra min egen tid var vel det som slo meg mest hvor heterogen min egen generasjon var og hvor få som brukte året til å benytte seg av alle mulighetene Forsvaret tilbød for læring og utvikling utover den tjeneste man var tildelt.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880

100% enig! Militæret er et hån mot norsk ungdom; kaste bort 1 år på tøys som kunne vært lært på 2 ukers sommercamp.

Og befal som ikke akkurat var de skarpeste knivene i skuffa, men slet seg igjennom 2MY mattekurs de har strøket på under videregående.

Var i artilleret og skjøt med 155mm og M109 mener jeg; 100 granater a 8000kr/stk per dag i samme fjellknatt var betraktet som bra for neste års bevilgninger..

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Man var ikke borger av et gresk polis - sammenslutningen av frie menn - uten at en var rede til å gi sitt liv på marken. En borger var en militær!

Tanken er enkel; den som ikke er rede til å gi sitt liv for friheten fortjener den heller ikke. Skjønt nå for tiden er frihet for det meste sett på som valgfrihet mellom 400 forskjellige vaskepulver eller å få kjøpe øl og vin på bensinstasjonen på søndags kveld.

Lite tillegg:

Om en fortjener friheten; kanskje skulle en ha sagt; har den ikke.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.552
    Torget vurderinger
    2

Her er du nok en statistisk utligger. Såvidt jeg husker fra å ha analysert intervjudata på 90-tallet fra sesjon til endt heimevern så var det en særdeles sterk korrelasjon mellom avstand i år fra avtjent verneplikt til hvor høyt året var rangert blant de beste i respondentes liv. Fant litt av det samme når jeg så på hvor mange som nevnte år mellom 1940 og 1945 blant deres beste. Naturligvis hadde dette verken med tilfredshet med militær utdanning eller okkupasjonen av Norge. Det handlet om personlige relasjoner i en prøvende tid og etablering av varig vennskap på tvers av hvem man ellers ville ha omgått med.

Fra min egen tid var vel det som slo meg mest hvor heterogen min egen generasjon var og hvor få som brukte året til å benytte seg av alle mulighetene Forsvaret tilbød for læring og utvikling utover den tjeneste man var tildelt.
    Det var jo utrolig hva man fikk å velge mellom av gratis og avanserte kurs, i ulikt. Stor fryd. Og som du skriver, flott å møte mennesker fra alle mulige bakgrunner. Lærerikt.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ved siden av kurs for kystskippereksamen av 2. klasse, så fikk jeg med meg kurs som angikk shipping - ble aldri fullført - og sågar - jeg er vel den eneste her på bruket - et kurs i vasking!

Militæret var en god opplevelse på godt og ondt. Ville ikke har vært den foruten. 3 mnd. på Lillehammer og 9 mnd. på Heggelia. Folk en ellers aldri ville ha truffet, og godt kameratskap på tvers av alle skillelinjer.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Jeg tok ex Phil og studerte litt på si. Og så var jeg assistent et par timer i uken for folk som slet med fag på videregående. Jeg fikk også med meg et vekterkurs, teuckførerbevis og sikkert noe jeg har glemt. Vurdere lappen på lastebil men droppet det.

Mitt største problem med min militærtjeneste er at det var en hån av ungdommers tid. Gitt at man skal være et sted organisert minst 8 timer pr dag kunne jeg tatt 40-60 vekttall på samme tid brukt. Mulig man lærer noe om man aldri har vært ute, ikke kan å gå på ski, aldri har fryst, ikke har gått på tur osv. Men enhver med et visst bevissthetsnivå så lett avgrunnen melllom hva tjenesten var presentert som og hva den faktisk var. For meg virket det ikke som offiserene trodde på det selv en gang.

Min kontakt siden med folk jeg delte rom med osv er lik null. Våre veier skiltes og møttes ikke siden. Vi hadde fint lite til felles utover å tilfeldigvis blitt plassert sammen. Hadde jeg møtt en av de i morgen kunne vi mimret noen minutter så hadde det vært tomt. Vi hadde det forsåvidt greit sammen, men noe varig ble det ikke av det.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Poenget er da ikke å skaffe venner for resten av livet; jeg hadde sansen for å befinne meg i en kontekst hvor vi alle plutselige var totalt like og med et mer eller mindre felles oppdrag som vi for det meste var enige i. Noe annet enn å lese om det i en bok!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man var ikke borger av et gresk polis - sammenslutningen av frie menn - uten at en var rede til å gi sitt liv på marken. En borger var en militær!

Tanken er enkel; den som ikke er rede til å gi sitt liv for friheten fortjener den heller ikke. Skjønt nå for tiden er frihet for det meste sett på som valgfrihet mellom 400 forskjellige vaskepulver eller å få kjøpe øl og vin på bensinstasjonen på søndags kveld.

Lite tillegg:

Man kan fort lese dette som viljen til å frata friheten til og retten til liv fra alle mennesker som ikke automatisk og med stormende jubel vil marsjere i takt til store leders eller politbyråets forgodtbefinnende.

Jeg har til og med litt sympati for unge amerikanere som ikke ville reise til Vietnam for å kakke kommunister, selv om det var en god sak og til menneskehetens fremme.

Sist redigert av en moderator:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Da er neste spørsmål: Synes du det er greit at du måtte gjøre en faktisk innsats for samfunnet du er en del av (I ditt tilfelle i form av siviltjeneste) ?
    Tja, ikke tatt skade for livet. Jeg hadde et greit nok år. Kontorrotte og kaffekoker for noen humanistiske edb-forskere. Men rimelig bortkastet tid, og samfunsnytten hadde nok vært mye større med et år som skattebetaler i vanlig jobb enn noen som måtte "sone" 16 måneder med "samfunnstjeneste".

Heldigvis er den ordningen nå avviklet.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    I det flyktning og migrasjonsspørsmålet kommer til å dominere toppmøtet til EU og Kurz og østerrikerne tar over formannskapet for det neste halvåret kan det være verdt å ta en titt på statistikken over flyktninger/immigranter til EU-området de siste årene:

2014> 229,017
    2015> 1,047,210
    2016> 374,314
    2017> 184,843
    2018> 50,430 (januar til juni)

EU har vel rundt 740 millioner innbyggere. Politikk er som regel reaksjonær. Men dette er et ganske ekstremt tilfelle i nyere europeisk politisk historie. Det synes å være en invers relasjon mellom antall flyktninger/immigranter og det problem/utfordring de utgjør og hvordan flyktningepolitikken nærmest har tatt de fleste andre politikkområder gissel, inklusive grunnstrukturer og -mekanismer for europeisk samarbeid, stabilitet og velstand i en tid hvor Europas globale status som kontinent er under større press enn hva det har vært siden opplysningstiden tok over for religionskriger, og merkantilisme og industrialisering tok over for føydalisme og agrar selforsynthet.

En (litt for) spennende tid vi lever i.
    Det tok ni år, men nå rulles strategien ut, helt etter skjema.

http://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/35679-vi-har-tapt-krigen.html#post718598
    Linken over viser til et strategidokument som ble utarbeidet med forslag til EU om hvordan unionen skulle takle kommende utfordringer, spesielt i lys av folkevandringer man kunne forvente, av ulike årsaker.

Nå gjeninnfører Macron verneplikt: http://thehill.com/policy/internati...nstitute-mandatory-national-service-in-france

Så fuck you Macron.

Vi må løse araberinvasjonen med andre midler enn verneplikt, vold og det militære. De skal ha andre oppgaver.
    Men det at staten og politikerne skal kunne kommandere hva du som menneske og individ ikke får lov til å tro på og kle deg i, det er du helt for? Så lenge det er Islam og Burka det er snakk om. Ikke sant?

Keep digging that hole, Deph... Ironien lenge leve. :rolleyes:

G

Gjestemedlem

Gjest

Så fuck you Macron.

Men det at staten og politikerne skal kunne kommandere hva du som menneske og individ ikke får lov til å tro på og kle deg i, det er du helt for? Så lenge det er Islam og Burka det er snakk om. Ikke sant?

Som sagt, ikler du deg Talibans og Islamstatens uniform og slavedrakt har du ingenting å gjøre i et sivilisert land. At kommunister elsker islamister henger nok sammen med at de begge naturlig nok er like uglesette i sivilbefolkningen og like skadelige for samfunnet og sine medmennesker.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

Så fuck you Macron.

Som sagt, ikler du deg Talibans og Islamstatens uniform og slavedrakt har du ingenting å gjøre i et sivilisert land. At kommunister elsker islamister henger nok sammen med at de begge naturlig nok er like uglesette i sivilbefolkningen og like skadelige for samfunnet og sine medmennesker.
    Svaret ditt er like forutsigbart som det er latterlig. "Kommunister". Seriøst? :rolleyes:

Alltid morsomt når du bekrefter at du ikke har den fjerneste anelse om hvordan et fritt demokratisk samfunn nødvendigvis må fungere.

Deffe, "den individuelle frihetens forkjemper"... Haha, så søtt.

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    "Det viktigste av alt er individets ukrenkelige frihet til å leve som de de vil, så lenge de lever som jeg vil at de skal gjøre".

Søppelhøyres kamprop. Heia Deffe, All Hail the Alt Reich. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Som sagt, nazifisering, hitling og hjertelag for islamistene er sentrale punkter for den nye "progressive" venstresiden. Det er stort sett de de har å by på, i tillegg til å stjele pengene dine og rasere næringslivet.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Lite tillegg:

Man kan fort lese dette som viljen til å frata friheten til og retten til liv fra alle mennesker som ikke automatisk og med stormende jubel vil marsjere i takt til store leders eller politbyråets forgodtbefinnende.
    Hvor du henter store leder/politbyrå fra er meg en gåte.

G

Gjestemedlem

Gjest

Lite tillegg:

Fordi jeg ser på tvungen verneplikt som noe grunnleggende totalitært som burde forbeholdes regimer der man har slike. En annen ting er at med den demografien Frankrike etterhvert har skaffet seg og de holdningene men ser i store deler av befolkningene vil det være galskap å gi våpentrening til millioner av muhammedanere.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.099
    Torget vurderinger
    0

Lite tillegg:

Fordi jeg ser på tvungen verneplikt som noe grunnleggende totalitært som burde forbeholdes regimer der man har slike. En annen ting er at med den demografien Frankrike etterhvert har skaffet seg og de holdningene men ser i store deler av befolkningene vil det være galskap å gi våpentrening til millioner av muhammedanere.
    Løses enkelt med å gi klar beskjed om at i forsvaret spises det gris!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Løses enkelt med å gi klar beskjed om at i forsvaret spises det gris!
    Hjelper så lite om du blir tvangskommandert til tjeneste av politikere eller herskere. Landet må jo selvsagt ha et forsvar, men det bør bygges på frivillighet og profesjonalitet, som det meste annet i samfunnet. Ideen om at de som styrer eier deg og kan gjøre med deg som de finner for godt hører ikke hjemme i et vestlig land, ikke med mindre du er umyndig eller en kriminell som avtjener straff.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kjetil Rolness

En ufattelig utvikling. I det Sverige var blitt verdens mest moderne, sekulære og likestilte land, så importerte man dette, og lot det gro og vokse i lokalsamfunnet:

"I Gävle sätter salafisterna press på andra muslimer att bli mer radikala och inlemma sig i deras tro. De har tydliga kriterier kring vad som krävs för att leva som en ”riktig muslim”. Muslimer som vägrar riskerar att trakasseras.

I Borås sätts unga från tidig ålder i koranskolor och får lära sig att inte beblanda sig med det motsatta könet. Enskilda elever dricker inte skolans vatten och får inte måla med vattenfärg eftersom vattnet är "kristet".

I Västerås förekommer religiös påverkan blandat med kriminalitet. "Det kan handla om ett gäng grabbar som kommer in i matbutik. Har kassörskan inte slöja på sig tar de vad de vill ha utan att betala, de kallar kassörskan för svennehora och spottar på henne", berättar en polis i rapporten.

I Eskilstuna bevakar salafister hur kvinnor och barn klär sig. Heltäckande klädsel praktiseras långt ner i åldrarna.

I Göteborg uppmanade salafister vid förra valet andra att inte rösta eftersom det var "haram" (förbjudet). "De sa att på domedagen kommer du att få stå till svars för allt dumt politiker gjort om du röstar. De stod vid vallokaler i Hammarkullen, Hjällbo och Lövgärdet. Vid en vallokal viftades med en IS-flagga", säger en kommunanställd.

I Arlöv har barn "lekt IS" på förskolor och även uttryckt att de inte vill leka med barn av annan trosuppfattning då de anses ”orena”.

I Halmstad finns en radikal predikant som bland annat förklarat att terrorattacken mot Paris i januari 2015 var en stor lögn och kallat homosexualitet för ett virus.

I Örebro har kvinnor kontrollerats och förvägrats bussresa med hänvisning till att de bär sin klädsel felaktigt. Även unga män drabbas i form av att de sätts krav på dem att kontrollera sina syskon och de drabbas också av tvångsgifte."

Kontroversiell islamism starkare än tidigare | Göteborgs-Posten - Sverige

G

Gjestemedlem

Gjest
    Endelig et bistandsprosjekt som gir mening. Norge burde følge på og donere egnede skip til den libyske kystvakten i kampen mot menneskesmuglerne.

https://www.dw.com/en/italy-gives-libya-ships-equipment-as-more-migrants-reported-lost/a-44498708

Italy gives Libya ships, equipment as more migrants reported lost
    Italy has said it will donate more ships and equipment to help the Libyan coast guard intercept Europe-bound migrants on the Mediterranean Sea. The news came amid reports of another shipwreck.

Merkel har vel fått lokket nok afrikanere inn i drukningsdøden nå etterhvert.

G

Gjestemedlem

Gjest
    En del migranter vet godt at de ikke fyller kravene for asyl. Likevel kommer de. Hvorfor? | Frode Forfang (direktør, UDI)
    Det er ikke bare flukt som motiverer migrasjon.

https://www.aftenposten.no/meninger...asyl-Likevel-kommer-de-Hvorfor--Frode-Forfang

Svart arbeid frister

Det er én forklaring som det snakkes mindre om. I deler av Europa er det altfor enkelt å leve på siden av den formelle økonomien. Mulighetene for svart arbeid er en faktor som frister mange migranter og som gjør det mulig å leve et liv i Europa uten oppholdstillatelse.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.019
    Torget vurderinger
    1
    Hvor er alle som beklager seg over blendahvite landslag i disse VM-tider, ikke noen av de som har kommentert det afrikanske ehm franske landslaget

Frankrike.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvor er alle som beklager seg over blendahvite landslag i disse VM-tider, ikke noen av de som har kommentert det afrikanske ehm franske landslaget

Vis vedlegget 500339
    Hvor mye et fotballag demonstrere av demografien i et land skal jeg ikke mene så mye om, men jeg tror nok de fleste franskmenn er bra fornøyde med å være i semifinalen. Så ... det var nok et bra laguttak dette. Du får sette din lit at til Belgia kan redde æren til det høye nord.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn