Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er jo ikke akkurat så lenge siden det var lovlig med dask på baken i Norge. Og vi forventer at folk som kommer fra kulturer der dette er normen for barneoppdragelse øyeblikkelig skal endre holdning på 1-2-3.
    Ja, dette dreier seg nok om "dask på baken".

Dette er selvsagt bare en tilfeldighet!
    Foreldre siktet for grov vold*– baby fikk cerebral parese - VG

Men....hvis vi dveler litt på din uttalse over....man kommer altså fra en kultur hvor det er normen er voldelig avstraffelse mot barn...noe som er strengt forbudt i Norge. Men dette skal vi altså ha litt tolmodighet og forståelse for....

Hva med disse andre normene da....hvem av de skal vi ha tolmodighet og forståelse for....og hvor er grensen for toleranse...er det greit med en liten steining hvis dama har vært veldig utro...du vet...det kan gjerne være normen der de kommer fra...?

Mvh
    OMF

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.921
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Sådan er det jo også i Biblen, der skal man ikke lave meget forkert så kommer man til at brænde op i helvede. Staf er åbenbart det der benyttes i disse skrifter til at få folk til at makke ret.
    Jeg synes, at du skal undgå at udtale dig om Biblen kortvarig.

Man bliver frelst ved tro på Jesus Kristus! Man bliver frelst ved nåde! For den synd man har gjort! Den synd man gør! Og den synd man gør senere!

Det betyder ikke, at man bare skal synde løs. Men der vil være tilgivelse for det også.

Du skriver, at brænde op i Helvede. Det gælder dem der ikke tror på Jesus Kristus.

I øvrigt sagde Jesus, at lade dem der ikke har syndet smide den første sten. Der var ingen af de hadefulde mennesker, der smed en sten.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    nei, vi skal så absolutt ikke ha tåmodighet, toleranse eller forståelse for vold.

På den andre siden så er det passe naivt å tro at foreldre ikke bruker sin egen barneoppdragelse og barneoppdragelsen i sin sosiale krets som norm for hvordan man skal oppdra barn. Det er kultur som sitter dypt.

• Liker
    Reaksjoner: OMF
    C

cruiser

Gjest
    Det er jo ikke akkurat så lenge siden det var lovlig med dask på baken i Norge. Og vi forventer at folk som kommer fra kulturer der dette er normen for barneoppdragelse øyeblikkelig skal endre holdning på 1-2-3.

Men....hvis vi dveler litt på din uttalse over....man kommer altså fra en kultur hvor det er normen er voldelig avstraffelse mot barn...noe som er strengt forbudt i Norge. Men dette skal vi altså ha litt tolmodighet og forståelse for....

Hva med disse andre normene da....hvem av de skal vi ha tolmodighet og forståelse for....og hvor er grensen for toleranse...er det greit med en liten steining hvis dama har vært veldig utro...du vet...det kan gjerne være normen der de kommer fra...?

Mvh
    OMF
    Noen som har sagt de skal ha unntak fra loven? Politiet og barnevern gjør jobben sin og det skal de fortsette med. Spørsmålet her var om man kunne tilskrive slike hendelser/adferd til religion.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.921
    Sted
    Sjælland. Danmark.

Kortvarig: Nu er det faktisk bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla etc.....
    I dokumentaren siger imam i Grimhøj Moskeen, Abu Bilal, blandt andet: »Hvis en gift eller skilt kvinde begår utugt, og hun ikke er jomfru og begår hor, så skal hun stenes til døden«. Den udtalelse er ifølge Kasem Ahmad helt i orden....

Islam....
    Det er sgu ikke bla bla, der er ingen som nægter at det står der, og som han siger når vi har religionsfrihed så må det naturligvis også omtales.
    Han siger også at det stammer fra Tora'en .
    I den er der i øvrigt samlet 613 obligatoriske bud, som jøder skal overholde, 248 påbud og 365 forbud. Så det er godt nok en lov religion som vil noget.
    Så det kunne være man skulle smide nogle skjulte mikrofoner ind i en Synagogen næste gang.
    Men jeg kan godt garanterer for at det sker ikke, for det er overhovedet ikke agendaen i øjeblikket.
    Jeg mener som du, at selvfølgelig må han undervise i det, hvis det står i Koranen. Det er dog et problem med Grundloven. Tillad mig at citere grundlovens $ 67:... "Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden."

Problemet er, at vi lukker en masse mennesker ind, som vil noget andet end vores kultur. Vi får ødelagt vores homogene samfund som er så vigtigt for os alle. Når de å er mange nok, vil de kræve, at der tages yderligere hensyn til dem. Det ser vi i Mellemøsten i al dens gru med udryddelse af de kristne arabere og jøder.
    Noget af Koranen er afskrift delvis efter Toraèn og noget er efter Biblen. Noget er selvkomponeret.

Men hvorfor skulle man dog smide mikrofoner ind i synagogerne? Jøderne giver ikke problemer , men er kun en berigelse for samfundet, modsat muslimerne med deres voldsomme problemer.
    Jødernes tro er lovtrældom, og det er noget Jesus talte dem imod. Men dem om det. Der sker i øvrigt en vækkelse blandt dem som Biblen skriver.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Mvh
    OMF
    Ellers er det interessant at du siterer 2 setninger fra innlegget og utelater resten. Her er de neste 2 setningene.

Saken om barnefamilien fra Romania som ble fratatt barna av barnevernet er jo et godt eksempel. Massive demonstrasjoner verden over, fordi Norge forbyr voldelig irettesettelse og fjerner barna fra farlig omgivelser (og bra er det!).

Ja, du kan dvele ganske så lenge når du dikter opp meninger.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    nei, vi skal så absolutt ikke ha tåmodighet, toleranse eller forståelse for vold.

På den andre siden så er det passe naivt å tro at foreldre ikke bruker sin egen barneoppdragelse og barneoppdragelsen i sin sosiale krets som norm for hvordan man skal oppdra barn. Det er kultur som sitter dypt.
    Bedre kan det ikke sies...kultur sitter dypt.

Og jeg regner med at du er enig i at det ikke bare gjelder barneoppdragelse, men også ting som:
    *Mannens plass i forhold til kvinner
    *De ikke troende plass i forhold til de troende
    *Lettkledde piker ute på byen uten mann i nærheten
    *Å opprettholde familien ære

Så...når det er naivt å tro at man skal greie å endre en kultur som sitter dypt.....kan ikke jeg få lov til å være litt bekyrmet over titusner av menn med holdninger fra middelalderen som kommer over grensene i disse dager.

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

Mvh
    OMF
    Spørsmålet her var om man kunne tilskrive slike hendelser/adferd til religion.
    For min del er ikke religion viktig...det er kultur som er problemet. Det er jo ikke slik at ting blir mye bedre om det kommer en kristen afrikaner som omskjærer barna sine hjemme på kjøkkenet.

Statsadvokatene i Oslo: - Kan ikke forklare sterk overrepresentasjon - Aftenposten

* Nesten ni av ti gjerningsmenn- og kvinner har minoritetsbakgrunn fra Asia eller Afrika.
    * Blant de 89 som er dømt for vold mot barn, er det bare syv voldsutøvere som ikke har innvandrerbakgrunn.

Mvh
    OMF

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Sådan er det jo også i Biblen, der skal man ikke lave meget forkert så kommer man til at brænde op i helvede. Staf er åbenbart det der benyttes i disse skrifter til at få folk til at makke ret.

Du skriver, at brænde op i Helvede. Det gælder dem der ikke tror på Jesus Kristus.
    Det var faktisk lige det jeg mente med min sætning om at få folk til at makke ret.

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    I dokumentaren siger imam i Grimhøj Moskeen, Abu Bilal, blandt andet: »Hvis en gift eller skilt kvinde begår utugt, og hun ikke er jomfru og begår hor, så skal hun stenes til døden«. Den udtalelse er ifølge Kasem Ahmad helt i orden....

Islam....
    Det er sgu ikke bla bla, der er ingen som nægter at det står der, og som han siger når vi har religionsfrihed så må det naturligvis også omtales.
    Han siger også at det stammer fra Tora'en .
    I den er der i øvrigt samlet 613 obligatoriske bud, som jøder skal overholde, 248 påbud og 365 forbud. Så det er godt nok en lov religion som vil noget.
    Så det kunne være man skulle smide nogle skjulte mikrofoner ind i en Synagogen næste gang.
    Men jeg kan godt garanterer for at det sker ikke, for det er overhovedet ikke agendaen i øjeblikket.
    Jeg mener som du, at selvfølgelig må han undervise i det, hvis det står i Koranen. Det er dog et problem med Grundloven. Tillad mig at citere grundlovens $ 67:... "Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden."
    Du mener altså ikke at Dansk Folkeparti og deres tilhænger forstyrre den offentlige orden?, det klarer de helt uden skjulte mikrofoner , De kæfter bare op som en flok landsbytosser, og misbruge deres ytringsfrihed til konstante racistiske udtalelser i mod deres hadeobjekt nummer 1 Muslimerne. Udtalelser som hidser den øvrige befolkning op i et gear jeg aldrig har set før.

Men jeg vil godt sige at alt hvad disse Imamer har sagt som nogle eventuelt mener strider mod loven skal naturligvis afprøves ved domstolen.
    Men jeg tro næppe det bliver forbudt at sige hvad der står i Koranen og for den sags skyld i Biblen.

Et andet Spørgsmål er så om man må mene at det er rigtigt hvad Allah, Muhammed , Moses, eller Jesus siger, det er vil i sin inderste essens det man kalde religionsfrihed at man faktisk også mene og tro på det som står i de hellige skrifter.

Et andet spørgsmål er om man som Muslim eller Kristen må udbrede sin religion, det er noget både Biblen og Koranen opfodre til at gøre , det er en del af religionen at missionerer og her hører undervisning naturligt til, så det må også være en del af religionsfriheden.

Nazi partiet er jo ikke nedlagt , så der er åbenbart vide ramme for hvad man må mene.

Jeg mener faktisk hvis man skal følge DF's holdninger, så er man simpelthen nødt til at forbyde Islam, og det er vil også det de reelt vil.
    En anden mulighed kunne være at Muslimerne skærer alt det væk fra Koranen som DF ikke kan lide, og det er vil stort set det hele. Kan man få øje på hykleriet og dobbeltmoralen

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Hvorfor skulle lige Dansk Folkeparti have en sviner?

Imam på skjult kamera: Muslimer er ved at ”erobre” Europa - TV 2

Imam på skjult kamera: Muslimer er ved at ”erobre” Europa
    Det var ikke en sviner det var realiteter som kan dokumenteres, og som jeg har dokumenteret flere gange at DF ikke er en skid bedre og er mindst lige så ekstremme som dem de har så meget imod/Muslimerne
    Som jeg sagde behøver DF ikke skjulte mikrofoner , for at overskride loven med deres racistiske udtalelser, og alt hvad de siger er alt sammen på kanten af loven, når det drejer sig om Muslimer,
    Jeg tør slet ikke tænke på hvad der kunne komme frem med skjulte mikrofoner hos DF.

Men som sagt jeg går heller ikke ind for hvad hvad disse Imamer siger, og har de overtrådt loven skal de straffes som en hver anden, men her er det jo helt tydeligt at der er en offentlig kollektiv lynching i gang overfor Muslimerne.
    Hvor det eneste som vil kunne tilfredsstille den Danske befolkning vil være at de overgiver sig totalt, ligger sig på ryggen, og siger vi gør alt hvad i forlanger.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Hvor mange generasjoner trengte vi for å bli kvitt vold mot barn i Norge? Forbudet kom på 70-tallet.
    10 år tilbake var det lov å slå med flat hånd i Norge.

Ja da gjenstår bare spørsmålet om hvor mange år det går før det igjen er lovlig og helt i tråd med det som står i den "Store Kloke Boken" eller Koranen som den ellers er kjent som?

D

Desillusjonert

Gjest
    Desillusjonert kan gå tilbake og lese denne fra Hardingfela. Voldtekt i ekteskap er ulovlig, dog ganske så sent, synes du ikke?.

Jada...
    Danske imamer forbyr gifte kvinner å nekte mannen sex

Og det de reagerer på er:
    "En talsmann for en av moskeene sier medarbeiderne der føler at deres rettigheter er krenket fordi det er blitt brukt skjult opptak."
    For den saks skyld, jeg tror det ville kommet opp mye rart om noen hadde gjort det samme med ekstreme kristne menigheter!
    Den STORE forskjellen er at slike gærne kristne menigheter du viser til er marginale og oppfattes som ekstreme av andre kristne.
    Disse "gærne" muslimene er mainstream! Deri ligger den STORE forskjellen!

Kom til å tenke på imamene i Danmark da jeg leste dette i dagens Aftenposten. Mange morsomme ting i den artikkelen:

6. «Ufrivillig, intim omgang i ekteskapet» Denne tittelen på en sak i Aftenposten i desember 1973 omhandlet en TV-omtale av et NRK-program som het Retten er satt. Temaet var voldtekt i ekteskapet. «Om dette forhold er straffbart, er til nu ikke endelig avgjort i norsk rett», skriver avisen og en jurist forklarer følgende: «Et sentralt tema er hvilken seksuell omgang ektefeller skal ha overfor hverandre. Eksisterer begreper som rett og plikt til intim omgang i ekteskapet ennu? » Først året etter, ble det en straffbar forbrytelse å voldta ektefellen. I 1974 dømte Høyesterett for første gang en mann i å ha voldtatt sin kone.

Ville ikke ha kvinner «med snørr og svette» og «klumsete uestetiske bevegelser» i konkurranser - Aftenposten
    Unnskyld kjære Larson, men hva i helvete har det hva som skjedde på 70-tallet med at vi ikke vil ha tilbake de samme holdningene i 2016 å gjøre?
    Hvorfor skal vi ikke prøve å jobbe mot dette....? Vi har kommet lenger, noe det ser ut til å store mengder av våre kjære nye landsmenn ikke har.
    Vi har lært av feil, men du vil at vi skal innføre enda flere med de samme feilene fordi.....?
    Det er ok at imamer referer, predikerer og stilletiende godtar dette, det står jo i en gammel bok, fordi......?

Du har rett i at dette er mere kulturelt problem, men det er (opptil flere) kulturer bygget rundt noen gamle menns forståelse av en eldgammel bok, og som de har predikert til sine analfabete og uskolerte medmennesker i 100'vis av år. Er det en ting vi har lært av hvordan gamle menn med makt er (FIFA, Berlosconi, prester også videre), så er det at de misbruker den makten! Disse eldgamle røttene til en dypt religiøst betinget kultur, som har svært lite med det vi forbinder med demokrati og menneskerettigheter å gjøre, er noe jeg ikke ønsker å eksprimentere med. Vi vil ikke klare å gjøre noe med dette på kort sikt. Jeg vil ikke være med på dette snillistiske og blåøyde eksprimentet, som etter all sansynelighet vil gjøre noe med friheten vi har hatt her i Norge de siste 10-årene. Jeg er altfor glad i mine barn, barnebarn (etterhvert) og ellers andre som måtte lide for at kulturelt miljøskadde menn skal få det som de vil i Norge!

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvor mange generasjoner trengte vi for å bli kvitt vold mot barn i Norge? Forbudet kom på 70-tallet.
    Etniske nordmenn har en langt mindre aksept for fysisk avstraffelse og irettesettelse av barn I dag enn for 40 år siden. Innvandringsstoppen kom i 1975, så de norsk-pakistanske familiene i Norge har vært her siden forbudet kom. Hvor mottagelige synes du det virker som om denne gruppen har vært for normendringen sammenlignet med den etnisk norske befolkningen?
    Oppfølgingsspørsmålet er selvsagt hva dette sier om vilje og evne til endring hos ulike befolkningsgrupper: Hva tror du?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Når det gjelder alle disse uakseptable anderledeshetene som de fremmede utviser så kan vi vel dele dem grovt i to kategorier.

Uakseptable anderledesheter = (vold, undertrykking og overgrep mot mot barn, kvinner, familiemedlemmer, minoriteter, andre borgere, apostater, ateister, frafalne, kritikere, samfunnskommentatorer, avistegnere, etc. etc. etc. etc. etc. etc. ad infinitum

Hvis vi klarer å skille religion fra annen kultur og sedvane, så står vi tilbake med dette:

Rent kulturelle uskikker .. kan endres og folk kan tilpasse seg landets lover, regler, skikker og bruk.

Religiøst betingede eller religiøst legitimerte ugjerninger kan ikke gjøres noe med uten at man samtidig devaluerer og fratar enhver makt, ære og respekt for den religionen som er ansvarlig for dette inkompatible.

Det å slå barn eller voldta sin kone kan man fralære de fremmede som vil bo her, med mindre de finner legitimitet i dette i sin ufeilbarlige religion (les Islam).

Så med mindre man er villig til å gå til angreo på roten til ondskapen, svineriet og barbariet ... så kommer man ingen vei... og det helt vil bare bli verre.

Alle mennesker er i utgangspunktet velkommen, men Islam er det ikke. Det er bare veien til det samme uføret som ALLE de islamske landene har havnet i.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Her må du frem med den minste skjeen i skufen....hvilken mening har jeg diktet opp...?

Mvh
    OMF
    man kommer altså fra en kultur hvor det er normen er voldelig avstraffelse mot barn...noe som er strengt forbudt i Norge. Men dette skal vi altså ha litt tolmodighet og forståelse for...
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...-migrasjonskrisen-71.html#3hUwbr6YHpziCJwS.99

D

Desillusjonert

Gjest
    Dersom religion ikke har noe med hvordan, spesielt muslimske, menn oppfører seg og hvordan de fleste muslimske land ser ut i dag, kan noen forklare meg disse bildene? Er dette kulturelt betinget? For en del av dere tror jo at oppførsel og væremåte i forhold til religion og kultur er adskilt i muslimske land. Så hvordan forklarer dere hva som har skjedd? Har plutselig kulturen endret seg? Hvordan og hvorfor? Eller har de religiøse fått mere spillerom? Hvordan funker dette da med teorien om at dagens væremåte og oppførsel IKKE har noe med religion å gjøre? Og at plutselig er hijab og lang svart klesdrakt så utrolig nødvendig og både kulturelt og religiøst betinget, og ikke minst at dette skal vi godta, fordi noen eldre menn ikke klarer å holde fingrene unna?

afghanistan-kabul-1972-2016.jpg

C

cruiser

Gjest
    Det er ikke nødvendigvis adskilt men jeg tror det er mulig å være muslim uten å denge kone og barn, eller å gå til frisøren selv om man er kristen.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.921
    Sted
    Sjælland. Danmark.

Det var ikke en sviner det var realiteter som kan dokumenteres, og som jeg har dokumenteret flere gange at DF ikke er en skid bedre og er mindst lige så ekstremme som dem de har så meget imod/Muslimerne
    Som jeg sagde behøver DF ikke skjulte mikrofoner , for at overskride loven med deres racistiske udtalelser, og alt hvad de siger er alt sammen på kanten af loven, når det drejer sig om Muslimer,
    Jeg tør slet ikke tænke på hvad der kunne komme frem med skjulte mikrofoner hos DF.

Men som sagt jeg går heller ikke ind for hvad hvad disse Imamer siger, og har de overtrådt loven skal de straffes som en hver anden, men her er det jo helt tydeligt at der er en offentlig kollektiv lynching i gang overfor Muslimerne.
    Hvor det eneste som vil kunne tilfredsstille den Danske befolkning vil være at de overgiver sig totalt, ligger sig på ryggen, og siger vi gør alt hvad i forlanger.
    Du vil gerne være noget så rummelig over for muslimerne. Men du har ikke forståelse for dem, der er urolig for Danmarks fremtid. Ja for Vestens fremtid. Hver eneste dag kan vi læse om voldtægter udført af muslimer. Vold udført af muslimer. Vi ser hvordan det går så dårligt i Sverige. Etniske svenskere forlader Malmø grundet muslimerne. Jøderne forlader Malmø grundet forfølgelse i Malmø.
    Muslimer i Danmark som Naser Khader og andre advarer mod den muslimske indvandring på det kraftigste. Og du er bare hånlig over for dem, der vælger at stemme på Dansk Folkeparti i håb om, at det kan bremse den muslimske indvandring.
    Der er advarsel på advarsel fra fremtidsforskere, at det ender galt. Der bliver oven i købet nævnt, at der bliver risiko for borgerkrig imellem muslimer og de etniske beboere. Men du synes bare, at der er mennesker der er racister...
    Overalt på jorden udføres der terrorisme af muslimer. Hver eneste dag. Store områder i Mellemøsten er de kristne udryddet eller fordrevet. Det har stået på i årevis. Læs bogen. "Den sidste nadver". Jeg håber, at du får læst den bog, der er skrevet af en ateist. Der ikke troede på, den udryddelse af de kristne i Mellemøsten udført af muslimer. Er det ikke en grund til, at man kan synes, at det er dumt at få muslimer til såkaldte kristne lande som Sverige, Norge og Danmark?
    Her er en kvinde boende i Sverige og hvad hun oplever efter hun er blevet kristen i Sverige.
    "A Somali woman living in Sweden who left Islam for Christianity speaks out against the persecution of Christians in the Islamic world. She is under death threats for this. A brave voice. In English."

https://www.facebook.com/worldisraelnews/

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

Her må du frem med den minste skjeen i skufen....hvilken mening har jeg diktet opp...?

Mvh
    OMF
    man kommer altså fra en kultur hvor det er normen er voldelig avstraffelse mot barn...noe som er strengt forbudt i Norge. Men dette skal vi altså ha litt tolmodighet og forståelse for...
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...-migrasjonskrisen-71.html#3hUwbr6YHpziCJwS.99
    Du skrev:

Mener du da at du ikke skal ha tomodighet/forståelse...?

Mvh
    OMF

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.128
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke nødvendigvis adskilt men jeg tror det er mulig å være muslim uten å denge kone og barn, eller å gå til frisøren selv om man er kristen.
    Jeg har til og med hørt om narkomane som ikke liker sjokoladepudding.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark

Du vil gerne være noget så rummelig over for muslimerne. Men du har ikke forståelse for dem, der er urolig for Danmarks fremtid. Ja for Vestens fremtid. Hver eneste dag kan vi læse om voldtægter udført af muslimer. Vold udført af muslimer. Vi ser hvordan det går så dårligt i Sverige. Etniske svenskere forlader Malmø grundet muslimerne. Jøderne forlader Malmø grundet forfølgelse i Malmø.
    Muslimer i Danmark som Naser Khader og andre advarer mod den muslimske indvandring på det kraftigste. Og du er bare hånlig over for dem, der vælger at stemme på Dansk Folkeparti i håb om, at det kan bremse den muslimske indvandring.
    Der er advarsel på advarsel fra fremtidsforskere, at det ender galt. Der bliver oven i købet nævnt, at der bliver risiko for borgerkrig imellem muslimer og de etniske beboere. Men du synes bare, at der er mennesker der er racister...
    Overalt på jorden udføres der terrorisme af muslimer. Hver eneste dag. Store områder i Mellemøsten er de kristne udryddet eller fordrevet. Det har stået på i årevis. Læs bogen. "Den sidste nadver". Jeg håber, at du får læst den bog, der er skrevet af en ateist. Der ikke troede på, den udryddelse af de kristne i Mellemøsten udført af muslimer. Er det ikke en grund til, at man kan synes, at det er dumt at få muslimer til såkaldte kristne lande som Sverige, Norge og Danmark?
    Her er en kvinde boende i Sverige og hvad hun oplever efter hun er blevet kristen i Sverige.
    "A Somali woman living in Sweden who left Islam for Christianity speaks out against the persecution of Christians in the Islamic world. She is under death threats for this. A brave voice. In English."

Lad mig gøre det helt klart , jeg er ikke specielt rummelig overfor Muslimer, jeg er interesseret i at de behandles som ligeværdige borger med nøjagtig samme rettigheder som alle andre, de må tro, mene og gøre hvad de vil så længe de overholder loven.

Og hvad er det som er gået så galt? , vores Danske sygehuse ville ikke kunne fungerer uden Muslimer, Busserne ville ikke køre, Taxaerne heller ikke , og hvor skulle du få din pizza fra, og mange andre ting ville også går i står uden Muslimerne, og de unge Muslimer uddanner sig som aldrig før helt på linje med de etniske Danskere. Og kriminaliteten har ikke været laverer i Danmark i mange år. Det ser slet ikke så tosset ud

Og hvorfor er der så problemer tilbage, og hvorfor er "Muslimer" overrepræsenteret i kriminalstatistikken, jeg sætter Muslimer i gåseøjne for gemen kriminalitet har jo intet med Muslimer eller Islam at gøre.

En Muslim må ikke udøve vold, andet end i forsvar, en Muslim må ikke sjæle, en Muslim må ikke drikke og te sig tosset, en Muslim må ikke voldtage, en Muslim må ikke spille Lotto, de må ikke ret meget andet end bede fem gange om dagen.

Hvorfor er så mange Muslimer endt i bander eller som Kriminelle, jo et gæt.
    Det kunne jo skyldes den Hetz af Muslimer som bl.a. DF og alle deres støtter har stået for i mere 20 år, de har formået at gøre racisme til mainstream, , Muslimerne har haft meget svært ved at få arbejde og er også blevet diskrimineret, og til sidst Muslimerne er blevet gemt væk i Ghettoer og osv.

Hvad er resultatet af sådan en adfærd fra politisk hold, ja vi kender resultatet fra Danskere, det er nærmest en naturlov at det vil ender galt for nogle.

Når alternativerne mangler så bliver kriminalitet og bander en mulighed , nogle søger mere intensivt imod fællesskaberne i Moskeerne , kort sagt de bliver typisk mere troende ,og nogle bliver endda fundamentalistiske.
    Og her vil jeg ikke generaliserer, men en overordnet tendens er der, det viser alle undersøgelser , men der er som sagt også velfungerende Muslimer der er fundamentalistiske i deres tanker. Men det er DF jo også, og så længe loven overholdes så er det i orden.

Det jeg prøver at sige er at bl.a. DF har været med i koret som er blevet til en selvopfyldende profeti , når man behandler og taler tilstrækkeligt dårligt til en gruppe mennesker i tilstrækkelig lang tid så for man normalt en reaktion på et eller andet tidspunkt fra nogle af dem.

Jeg kan huske da Tyrkerne kom i halvfjerdserne , de kom til vores lille by by på ca. 1000 mennesker, de var nok omkring 20- 30 stykker, de fik job på det lokale støberi , som også sørgede for gode boliger til dem, folk var meget nysgerrige for at finde ud hvem disse fremmede var , og der opstod hurtigt forbindelser og venskaber med de nye indbyggere , de var med på det lokale fodboldhold osv , og var hurtigt en naturlig del af Landsbyen.

Ikke en af de 30 faldt igennem på en uheldig måde, og jeg tro sgu ikke der var nogen der vidste hvad en Muslim var dengang, og at det faktisk var det de fremmede var. Der var jo ikke et DF til at kæfte op hvor forfærdelige disse Muslimer var dengang.

I dag er de alle ved at når pensionsalderen efter et langt slidsomt arbejdsliv for Danmark, for de var nemlig ikke for fine til at tage det arbejde som Danskerne ikke var så vilde med .

Angående Israel Palæstina konflikten og hadet mellem de to folk som jo er gensidigt , der mener jeg bestemt ikke at Israelerne er uden skyld ,det er faktisk dem som har besat områder som de ikke er berettiget til. Og det er dem som bomber børn så USA må irettesætte dem, og fortælle dem at nu er de gået for vidt.

Og terrorisme og IS har intet med Islam at gøre.
    Men at disse terrorist organisationer er opstået kan bl.a. skyldes at Vesten i stor målestok har behandlet Muslimerne, som vi behandler Muslimer i Danmark. Men den Vestlige befolkning har meget vanskeligt ved at se bjælken i deres eget øje, hvad angår dobbeltmoral og hykleri.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Mvh
    OMF
    Du skrev:

Mener du da at du ikke skal ha tomodighet/forståelse...?

Mvh
    OMF
    nei, jeg mener så absolutt ikke at vi skal ha forståelse eller tålmodighet for vold. Lovverket fanger opp tilfellene av utrygge hjem og tiltak blir satt i gang (barnevern f.eks). Stigmatisering mot alle er ikke et nyttig tiltak.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.921
    Sted
    Sjælland. Danmark.

Lad mig gøre det helt klart , jeg er ikke specielt rummelig overfor Muslimer, jeg er interesseret i at de behandles som ligeværdige borger med nøjagtig samme rettigheder som alle andre, de må tro, mene og gøre hvad de vil så længe de overholder loven.

Og hvad er det som er gået så galt? , vores Danske sygehuse ville ikke kunne fungerer uden Muslimer, Busserne ville ikke køre, Taxaerne heller ikke , og hvor skulle du få din pizza fra, og mange andre ting ville også går i står uden Muslimerne. Og kriminaliteten har ikke været laverer i Danmark i mange år.

Angående Israel Palæstina konflikten og hadet mellem de to folk som jo er gensidigt , der mener jeg bestemt ikke at Israelerne er uden skyld ,det er faktisk dem som har besat områder som de ikke er berettiget til. Og det er dem som bomber børn så USA må irettesætte dem, og fortælle dem at nu er de gået for vidt.

Men at disse terrorist organisationer er opstået kan bl.a. skyldes at Vesten i stor målestok har behandlet Muslimerne, som vi behandler Muslimer i Danmark. Men den Vestlige befolkning har meget vanskeligt ved at se bjælken i deres eget øje, hvad angår dobbeltmoral og hykleri.
    Nu har vores sygehuse fungeret før tyrkerne kom og før Pizzaerne kunne vi så få andet at spise uden det var et problem. Men jeg køber pizzaer fra tyrkere. Min frisør er tyrker osv.
    Jeg har oplevet, at arabiske muslimer kastede sten efter vores demonstration, der var en fredsdemonstration arrangeret af Frit Iran og Dansk mosaisk trossamfund.
    De såkaldte palæstinensere opdrager deres børn til had. Israel levere medicin, mad og andet til Gaza. Leverer strøm til dem osv. Så det had kan du ikke sætte lighed imellem.

Israel har ikke besat noget område. At sige det, passer ikke. Pas på med at tro på alle de løgne historier om Israel. Hvis man kendte sandheden, ville man opdage, at alt hvad Israel gør,,er i selvforsvar. Der er ingen, der ønsker mere fred end Israel, men det er sværtat lave fred med nogen, der ikke vil have fred. Israel er så dygtige. De laver så mange opfindelser, der kan komme menneskeheden til gode. De får så mange Nobelpriser fordi de er flittige og dygtige. Muslimerne får næsten ingen, fordi de uddanner deres børn til terrorister. >Ofre deres egne børn i deres vodsomme had.

Israel har tilbudt araberne fred så mange gange og så vidt jeg husker har Abbas sagt Nej 9 gange. Israel tilbød oveni købet hele Vestbredden på nær 4 %... Men nej. De vil IKKE fred med Israel. De vil udrydde Israel, og de får jo mængder af penge hvert eneste år af EU. De giver billioner. Danmark giver fast alle 250 millioner hvert eneste år til et meget korrupt system, der holder deres befolkning i et jerngreb. Sverige giver et stort beløb. Norge gør. Frankrig, Spanien, USA gør osv. Og så også igennem FN og EU. Det er fuldstændigt vanvittigt. Pengene bruges til nye våben, tunneler for at angribe Israel, Abbas har mega formue, selvmordsbomberes familie får store pengebeløb osv.

I en tale i oktober 1947 om FN'sdelingsplan sagde Den Arabiske Ligas generalsekretær, Abdul Rahman Azzam(t.v.), at dannelsen af en jødisk stat ville føre til "en udslettelses krig og en væsentlig massakre, som man vil tale om ligesom den mongolske massakre og korstogene." Israels premierminister David Ben-Gurion, som oplæste IsraelsUafhængighedserklæring den 14. maj 1948, sagde: "Vi opfordrer sønnerne af det arabiske folk, som bor i Israel, til at holde freden og yde deres part til opbyggelse af staten på basis af fuldt og ligeberettiget statsborgerskab og passende repræsentation i alle dens institutioner, midlertidigt såvel som permanent."

Der findes ingen 1967 grænse og har aldrig gjort. Derimod findes der en 1949 våben stilstandslinje, og den kan ALDRIG nogensinde blive en politisk grænse, for det forlangte araberne selv ved våben stilstands forhandlingerne på Rhodos i 1949. Israels national grænse er til Jordan - endeligt fastslået ved fredsforhandlingerne mellem Israel og Jorden i 1994, og løber midt i Jordan floden. Fredsforhandlingerne mellem Israel og Jorden i 1994, og løber midt i Jordanfloden.

Havde araberne ikke været i Samarie og Judæa havde sagen været klar. Det der kaldes Vestbredden i dag af araberne. Da araberne forkastede delingsplanen blev de gamle mandatgrænser lige pludselig igen lyslevende. Sådan en aftale dør aldrig. Krimhalvøen er forsat tilhørende Ukraine, selv om russerne lige nu har nuppet dem. Kuwait er fortsat Kuwait,også selv om Iraq og Saddam for en kort bemærkning tog dem til sig, fordi således blev grænserne aftalt internationalt lovbindende. Ergo - havde der ikke været arabere Samarie Judæa havde området let tilhørt Israel. Grænsen blev vedfredsslutningen i 1994 lagt midt i floden, og der bliver den liggende. Israel befriede i 1967 dette område fra de gennem 19 år ulovlige besættere, og dét derer erhvervet ved en ulovlig handling kan aldrig lovligt komme til at tilhøreden uretmæssige besidder. Ligesom i vor hjemlige straffe/retspleje, der får hæleren heller ikke de tyvekoster han har købt tilbage - af politiet, forstås. Det er da let og ligetil at forstå.

Grænsen mellem Israel og Jordan fastlagt til altid at følge Jordan flodens midte.

For det første er der ikke noget, der hedder palæstinensere, men lad os for nemheds skyld kalde dem det.

Man kan altså politisk mene, at bosættelserne er uantagelige, men det er ikke det samme som at sige,at bosættelserne er ulovlige. For i følge international lov, er der intet juridisk, der forhindrer Israel at opføre boliger på Vestbredden, hvilket man oven i købet har været forsigtige med at gøre. Således er der gået knapt 50 år siden Israel overtog kontrollen med Vestbredden, og ind til nu dækker israelsk byggeri kun to procent af arealet.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Eliten av veltilpassede norskpakistanere reagerer med avsky mot de folkelige islamistene som har fulgt med.

Tar kraftig avstand fra islamist-demonstrasjon i Oslo - Aftenposten

Ikke forbausende at toppolitikere vil distansere deg fra dette.

Det mest interessante i hele artikkelen er dog fremhevelsen av "Latent islamisme i befolkningen"

Tenk litt over det begrepet!

Latent islamisme i befolkningen.

Medisinsk kalles dette inkubasjonstid.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Fantastisk tråd. Her gir man seg ut for å være individualist samtidig som man ønsker seg tankepoliti. Så søtt.

Ironien er til å ta og føle på.

G

Gjestemedlem

Gjest
    "Loven" .. det er jo bare et resultat av hva tilfeldige politiske flertall har vedtatt. Evner du ikke å ha et selvstendig standpunkt i vesentlige saker. Må du outsource all tankegang til politikerne?

Og hvad er det som er gået så galt? , vores Danske sygehuse ville ikke kunne fungerer uden Muslimer, Busserne ville ikke køre, Taxaerne heller ikke , og hvor skulle du få din pizza fra, og mange andre ting ville også går i står uden Muslimerne. Og kriminaliteten har ikke været laverer i Danmark i mange år.
    Kan ikke et sykehus eller en taxisentral fungere uten at de ansatte tilber islam?

Hallo?

Er det umulig å få levert en pizza med mindre budet tilber Muhammed?

I så fall ... spis noe annet...

Og hvorfor er der så problemer tilbage, og hvorfor er "Muslimer" overrepræsenteret i kriminalstatistikken, jeg sætter Muslimer i gåseøjne for gemen kriminalitet har jo intet med Muslimer eller Islam at gøre.
    Kultur .. Islam ... bare et par forslag...
    En Muslim må ikke udøve vold, andet end i forsvar, en Muslim må ikke sjæle, en Muslim må ikke drikke og te sig tosset, en Muslim må ikke voldtage, en Muslim må ikke spille Lotto, de må ikke ret meget andet end bede fem gange om dagen.
    Du abonnerer tydeligvis på disneyversjonen av Islam. I den virkelige verden er det ikke helt slik.

Islam har ført til de mest grusomme overgrep mot mennesker, det er helt på høyde med Pol Pot, Stalin, og Store fører.

Det kunne jo skyldes den Hetz af Muslimer som bl.a. DF og alle deres støtter har stået for i mere 20 år, de har formået at gøre racisme til mainstream, , Muslimerne har haft meget svært ved at få arbejde og er også blevet diskrimineret, og til sidst Muslimerne er blevet gemt væk i Ghettoer og osv.
    Fordi de er svinebundet til Islam. Så lenge de er det kan de aldri noensinne bli en av oss. Men, men, hvis de velger overgang til sivilisasjon, demokrati og sekularitet ja så er de jo velkommen! Da og først da er kan de bli en av oss!

Hvad er resultatet af sådan en adfærd fra politisk hold, ja vi kender resultatet fra Danskere, det er nærmest en naturlov at det vil ender galt for nogle.
    Huh... ?

Når alternativerne mangler så bliver kriminalitet og bander en mulighed , nogle søger mere intensivt imod fællesskaberne i Moskeerne , kort sagt de bliver typisk mere troende ,og nogle bliver endda fundamentalistiske.
    Og her vil jeg ikke generaliserer, men en overordnet tendens er der, det viser alle undersøgelser , men der er som sagt også velfungerende Muslimer der er fundamentalistiske i deres tanker. Men det er DF jo også, og så længe loven overholdes så er det i orden.
    Jamen.. er målet "velfungerende islamister"?

Dropper de Islam så har de alle muligheter!

De må velge: skal de daglig dytte trynet mot Saudi Arabia eller skal de være en av oss. De kan selv velge!

Det jeg prøver at sige er at bl.a. DF har været med i koret som er blevet til en selvopfyldende profeti , når man behandler og taler tilstrækkeligt dårligt til en gruppe mennesker i tilstrækkelig lang tid så for man normalt en reaktion på et eller andet tidspunkt fra nogle af dem.
    Ja, det er nok riktig.

Jeg kan huske da Tyrkerne kom i halvfjerdserne , de kom til vores lille by by på ca. 1000 mennesker, de var nok omkring 20- 30 stykker, de fik job på det lokale støberi , som også sørgede for gode boliger til dem, folk var meget nysgerrige for at finde ud hvem disse fremmede var , og der opstod hurtigt forbindelse og venskaber med nye indbyggere , de var med på det lokale fodboldhold osv , og var hurtigt en naturlig del af Landsbyen.

Ikke en af de 30 faldt igennem på en uheldig måde, og jeg tro sgu ikke der var nogen der vidste hvad en Muslim var dengang, og at det faktisk var det de fremmede var. Der var jo ikke et DF til at kæfte op hvor forfærdelige disse Muslimer var dengang.
    Selvsagt! Det er ikke noe galt eller anderledes med folk som kommer fra Tyrkia enn oss. Jeg har selv bodd i Tyrkia en tid og har ingen motforestillinger mot det å være tyrkisk. Tyrkere har en lang lang historie med å være sekulære. "Ataturk" reddet landet og la et grunnlag for at Tyrkia skulle være et moderne sekulært land. De tyrkere som har kommet til Europa i denne perioden har dette inneforstått.

I dag har Tyrkia falt i klørene på en islamistisk diktator som kommer til å ødelegge landet.

I dag er de alle ved at når pensionsalderen efter et langt slidsomt arbejdsliv for Danmark, for de var nemlig ikke for fine til at tage det arbejde som Danskerne ikke var så vilde med .
    rockingchair.jpg

Så hvis noen har gitt deg et stygt blikk er det din selvfølgelige rett å kunne henrette dem?

"Den islamske staten" som de kaller seg, er ikke annet enn et helhjertet forsøk på å etterleve "profeten" Muhammeds regler, lover og diktater! De gjør så godt de kan! de er så islamiserte at de ikke har noe problem med å drepe seg selv i motstand mot vårt demokrati.. vår måte å leve på her i Nord Europa.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Palvig
    Jeg skal bestemt ikke gøre mig klog på Israel Palæstina konflikten , det er meget vanskeligt, og jeg har opdaget at det helt afhænge af hvilken "farve" dem som skriver har hvad konklusionen bliver.

Men der står nogle sandheder tilbage som ingen kan komme uden om, og der er åbenbart også andre grunde til at Isreal ikke vil afgive de besatte områder https://www.information.dk/moti/anmeldelse/2015/11/besaettelsen-palaestina-kaster-guld , udover at der bosat en del Israelere i disse områder nu.

Palæstinas udvikling eller Israls ekspansion efter hvordan man nu vil se på det, jeg ved at disse kort har rigtig mange forklaringer både til fordel for Israel og Palæstina og som sagt jeg skal ikke gøre mig klog på det, men en realitet er det at verdens befolkning er delt i to , nogen er for Palæstina andre er for Israel, men trods alt uenigheden står der er klart billede tilbage , nemlig at muligheden for Palæstinensernes er blevet undertrykt/røvrendt ser ud til at være tilstede.

Vedlegg

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    – Må læres til å forstå at vold er galt
    Dette handler om en kultur, som er omgitt og misbrukt av religion og menn som som vil styre. Som Abid sier:
    "Stortingspolitiker Abid Q. Raja (V) mener mange innvandrerforeldre tyr til vold fordi de er overbevist om at det er til barnas beste."
    Dette kommer da fra en som har opplevd det selv og som lever i miljøene, men det er vel feil? Han har vel ikke fått notatet til Kortslutning?

Nesten alle som dømmes for familievold har innvandrerbakgrunn - Integrering og innvandring - VG
    De fikk ikke notatet de heller? Eller så er de ikke "ekte" muslimer?

- Innvandrere er mer voldelige - Innenriks - Dagbladet.no
    De er sikkert hetset? Og misforstått?

Det tusser av rapporter om jenter som blir voldtatt og banket opp i vårt kjære naboland. Stort sett alltid er det mørkhudete innvadrere. Om man skal gjette, så er nok en stor prosentandel av disse muslimer, men det er jo selvsagt ikke noe som er bevist. De fikk vel ikke notatet til Kortslutning de heller? De har vel bare misforstått og det er jo selvsagt alle andres feil at de begår slike handlinger? Det er selvsagt andres feil at noen her i Norge blir voldtektsmenn, pedofile og kriminelle? Kan ikke være deres egen skyld!

Nå må det sies at høyreekstreme nok er en enda større strussel enn flyktninger og innvandrere. Man får som man sår...
    Sverige har mest h?yreekstrem vold - nyheter - Dagbladet.no

D

Desillusjonert

Gjest
    Var det svaret ditt???
    Det var det du klarte å få ut av det? Fæntæstisk!

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Gjestemedlem. Danmark har rigtig mange problemer med anden tredje generations Tyrkere, Som ikke har fået de samme muligheder som dem jeg talte om kom til Danmark i halvfjerdserne.

De generelle problemmer vi oplever med kriminalitet og bander , har ikke en skid med Islam at gøre, det er sociale problemer, sociale problemmer som der er forsket i mange år, og man ved nøjagtigt hvad der skal til for at skabe en taber, en kriminel, et bandemedlem, dysfunktionelle familier, en voldsforbryder osv. og en mulighed er at behandle folk som vi har behandlet indvandrere som er kommet efter at DF og racisme holdt sit indtog i vores land.
    Eller det kan også være indvandrer som hen ad vejen har mistet deres job og tilknytning til samfundet og arbejdsmarkedet og derfor har taget en social deroute.

Tror du de sorte i USA er mere kriminelle end hvide fordi de er Muslimer????, nogen gange virker du altså bare for rigid og ensporet i din tankegang omkring din hetz af Islam og at alt er Islams skyld uanset hvad.
    Hvis bare Islam blev fjernet fra jordens overflade , så var der ingen problemer mere, du tager fejl, det er helt andre ting som er hovedårsagen til uro kriminalitet osv, bl.a. ulighed og Racisme.
    Racisme er et relativt nyt fænomen i Danmark, indført af Frp og DF.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn