Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Den groende skepsisen til islam kan også ha bitte litt å gjøre med at folk roper Allahu Akbar mens de massakrerer uskyldige sivile i Paris, London, NY, Madrid osv, samt over hele midtøsten og Afrika nesten daglig.

Ja terror fra Muslimer var der heller ikke meget af i Halvfjerdserne der var det bl.a. Tyske terrorister som hærgede, kan du ane sammenhængen med vores optrapning af hadet til Muslimer, og USA/Vestens krigsførelse i bl.a Mellemøsten, og Israels øgede aggressivitet osv.

Hvordan forklarer du at midtøsten var som resten av Europa på 60-70-tallet og dette begynte først etter at visse religiøse leder kom til makten? Det har vel ikke noe med islam å gjøre vel? Det var vel vestens skyld at det skjedde også?
    Disse tyske terroristene som nevnes var jo og fikk trening i midtøsten fra PLO, og det var vel også de som stod bak angrepet mot den Israelske OL-troppen i München i 1972, samt flere flykapringer. Senere fikk vi Hamas med utspring fra Det Muslimske Brorskap i Egypt. Er det ikke en rød tråd her et sted...?
    Rigtigt PLO var også aktive dengang, de gik efter Jøder, og de havde rigtigt nok forbindelse med nogle Tyske Nynazister Nynazister hjalp München-terrorister | Historienet.no Dem som jeg tænkte på var https://da.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktion

I dag er trussel billedet helt andet.
    Det er Militante Fundamentalistiske Muslimerne IS og de andre Arabiske terror organisationer direkte i mod os, ja vi er nu i direkte krig med dem , det ved jeg ikke om Norge er, men vi er som sagt.
    Det vil helt sikkert øge risikoen for terror i Danmark , fordi IS nu muligvis (ikke helt sikker) har opbakning i Koranen til at lave deres feje modbydeligheder , i krig gælder som sagt andre regler for Muslimer , det kan man bl.a. læse om i Sura 8.
    Ps. Det var vist der Gjestemedlem havde et citat fra i sin signatur på et tidspunkt, det såkaldte sværvers.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.120
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan forklarer du at midtøsten var som resten av Europa på 60-70-tallet og dette begynte først etter at visse religiøse leder kom til makten? Det har vel ikke noe med islam å gjøre vel? Det var vel vestens skyld at det skjedde også?
    Vel, hadde ikke Frankrike gitt asyl til Khomenitil men overlatt ham til Shahen ville nok verden sett litt anderledes ut er jeg redd.

Forøvrig kan nevnes at den som kastet Khomeini ut av Irak var vår venn Saddam. Framsynt av ham, men fikk han noen takk.....................?

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Jeg ser en rød tråd, men Kortvarig vil ikke......
    Sagen er den at alle som er underlegnere i forhold til dem de mener undertrykker dem, kan under uheldige omstændigheder udvikle sig til terroriste, det gælder Irlænder, Tysker, Nordmænd, Arabere , russere........ Det er ikke noget som specielt har noget med Islam eller Arabere at gøre. Men det er dem som bliver hadet og undertrykt mest i øjeblikket.
    Når man bomber og undertrykker , pisser på folk, tvinger ens meninger ned over dem som det eneste rigtige osv ,så kan man skaber desperate terrorister. Det er den røde tråd.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Engang var det Jøderne i dag er det Muslimerne.
    Jødene er fremdels jødene, og de er fremdels forfulgt og utsatt i Europa. En gang var det nazistene som var etter dem. I dag er det islamtilhengerne. Heldigvis har de ikke like mye makt som de hadde. (I Europa i alle fall)

D

Desillusjonert

Gjest
    ^^ Innspill fra en som kun klarer å se enten svart eller hvit, overasker overhodet ikke lenger.

Kan du forklare meg og vise meg hvor mine rasistiske innspill er?
    Jeg har spurt før, men ikke fått svar. Merkelig det der...

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er mange som ikke vil se de truende uværsskyene som henger over Europa. Sannheten kan være beintøff å forholde seg til.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Sagen er den at alle som er underlegnere i forhold til dem de mener undertrykker dem, kan under uheldige omstændigheder udvikle sig til terroriste, det gælder Irlænder, Tysker, Nordmænd, Arabere , russere........ Det er ikke noget som specielt har noget med Islam eller Arabere at gøre. Men det er dem som bliver hadet og undertrykt mest i øjeblikket.
    Når man bomber og undertrykker , pisser på folk, tvinger ens meninger ned over dem som det eneste rigtige osv ,så kan man skaber desperate terrorister. Det er den røde tråd.
    Men hvordan forklarer du at det omtrent bare er i arabiske eller muslimske land hvor religionsfrihet og likestilling ikke eksisterer.
    Burger King sin feil?

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Men hvordan forklarer du at det omtrent bare er i arabiske eller muslimske land hvor religionsfrihet og likestilling ikke eksisterer.
    Burger King sin feil?
    Hvorfor skal jeg forklarer alle verdens mærkværdigheder, jeg er ikke selv troende og ved meget lidt om hvad som driver folk mod troen.
    På anden måde end når jeg selv er på skideren , så kan det jo henne at man bede en lille bøn til Vorherre.
    Men jeg kan da godt komme med lidt spredte tænker, men jeg fatter sgu heller ikke verden som den er.

At blive tiltrukket af tro kan have noget med fattigdom at gøre , i andre tilfælde er det det nærmest diktatur, man er født ind i det , og magtfulde mænd styrer dette, det er deres ambitioner som opfyldes.
    Livs kriser kan drage folk mod troen.
    Mennesker har altid troet på et eller andet lige fra Stenalderen, ja måske før det, så der må også ligger noget genetisk instinktivt i os som søger mod troen.

På sin vis er der jo intet galt med troen, fulgte alle de ti bud eller de tilsvarende råd/bud i Koranen så var der jo fred på jord.

Problemet har altid været når religionerne mødes, på trods af at der eks.v. både i Koranen Og Biblen står at man skal have tolerancer over for folk med en anden religion, det står vist nok lidt dårlige om Ateister i begge religioner.

Det er en misforståelse at der ikke plads til Kristne i den Arabiske verden, men på samme måde som der er mindre plads til Muslimer i vores del af verden , ser det ud til at det samme er tilfældet i den Arabiske verden med hensyn til de Kristne.

Jeg har været i Tunesien adskillelige gange og der er masser af kirker og jeg har aldrig oplevet noget ubehageligt, andet end at de konstant vil sælge mig alt muligt lort på en temmelig påtrængende måde (special price only for you), men så snart man bevæger sig uden for turistområderne så bliver man behandlet som alle andre, og føler sig ikke udenfor eller truet på nogen måde.

I øvrigt lavede man en undersøgelser i Danmark hvor det viste at Danskerne var mindre tolerante over for andre religioner end Danske Muslimerne var, det skyldes jo nok det udbredte had til netop Islam hos Danskerne , som ikke er blevet mindre efter Imam gate.

Alt i alt mener jeg ikke religion er hovedproblemet , men det er tolkningen af skrifterne, og magtsyge mænds ambitioner som er problemet. Og ikke den enkelte Muslim.
    Det kan vi jo se i dagligdagen , langt de fleste Muslimer opfører sig eksemplarisk.

Og som vi kan finde ud af at korsfæstelse, stening , og hånds afhugning ikke er så smart i dag, det hører en anden tid til , så tror jeg også den enkelte Muslim (med få undtagelser) kan vurdere dette og træffe de fornuftige valg, det samme med at voldtage og slå sin kone.
    Men jeg har opgivet at finde ud af verdens paradokser.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    fjernis er tilbake med tunellsynet sitt. religionsfrihet og likestilling er ikke en utfordring kun for muslimer eller arabere.

Russland? Kina? Nigeria? India? Sri Lanka? Eller USA for den saks skyld. Du kan jo prøve å være ateist i USA.

Eller du kan prøve å være muslim på hifisentralen... kun i arabiske og islamske land. HAH!

Ellers er det jo ironisk at Fjernis som går inn for å fjerne religionsfriheten i Norge, kritiserer midtøsten for manglende religionsfrihet. Han burde jo hylle de. Det er jo dette han ønsker i Norge.

D

Desillusjonert

Gjest
    Blir man halshugget og forfulgt for å være ateist i USA?

Du skjønte poenget hans, ikke sant? Du er vel ikke bare litt kverulant nå vel?

G

Gjestemedlem

Gjest
    En av grunnene til venstresidens forfall var dens humørløse, ideologiske tvangstrøye. Alle ytringer skulle tolkes i et korrekt ideologisk skjema. Falt ikke standpunktene på plass i rutesystemet, skulle de forkastes eller fordømmes. -John Olav Egeland

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.896
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Den groende skepsisen til islam kan også ha bitte litt å gjøre med at folk roper Allahu Akbar mens de massakrerer uskyldige sivile i Paris, London, NY, Madrid osv, samt over hele midtøsten og Afrika nesten daglig.

Ja terror fra Muslimer var der heller ikke meget af i Halvfjerdserne der var det bl.a. Tyske terrorister som hærgede, kan du ane sammenhængen med vores optrapning af hadet til Muslimer, og USA/Vestens krigsførelse i bl.a Mellemøsten, og Israels øgede aggressivitet osv.
    Nu er der terror imod Vesten fordi muslimerne er i krig imod os. Der har været terror fra muslimerne i halvfjerdserne. Der er altid terror fra dem. Der var også terror før Israels genoprettelse. De fleste muslimer bliver slået ihjel af muslimer.

Israels øgede aggressivitet? Hvad er det for noget sludder du skriver. Du med din viden om mange ting, burde sætte dig ind i den sag. Israel lever i evig frygt for angreb fra deres egne borgere, hvor 1 ud af 6 er muslimske arabere. En større andel end noget Vesteuropæisk land. Tænk hvis Danmark havde samme andel af muslimer i vores land. Hvilken ulykke.
    Israel bliver angrebet med ca. 5 terror angreb hver dag, fordi de har muslimer boende i deres land. Tænk hvilken fred der kunne være i Israel, hvis der ikke var de muslimer. Israel laver mængder af opfindelser. De får mængder af Nobel priser. De hjælper stort i hele verden ved jordskælv. Muslimerne uddanner deres børn til terror...

Kortvarig, hvordan tror du Danmark ville reagere, hvis svenskerne begyndte at skyde raketter ind i Danmark? Grave tunneler? Sende biler med bomber i? Sende mennesker som selvmordsbombere ind i Danmark? Tage et maskingevær og skyde løs på folk i Danmark? Stikke med knive på intetanende mennesker? Bomber i busser? Hvad hvis det var i bus 5 i København?
    Tror du, at Danmark ville være lige så udglattende?

Hvordan tror du danskerne ville reagere imod muslimerne, hvis Danmark opleve terror 5 gange om dagen? Israel er på størrelse med Jylland!
    Israel leverer mad, medicin, elektricitet, vand og hjælper med at operere børn f.eks. fra Gaza.

At fredelig sameksistens slet ikke beror på højtidige principper, men på værdimæssig enighed funderet i kulturel homogenitet.

12208259_10153638863951007_8903161234833615466_n.jpg

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Blir man halshugget og forfulgt for å være ateist i USA?

Du skjønte poenget hans, ikke sant? Du er vel ikke bare litt kverulant nå vel?
    Jeg returnerer spørsmålet. Du er vel ikke bare litt kverulant nå vel?

Sånn i tillegg for å bygge stråmann nå igjen da. halshugging? seriøst??? manglende religionsfrihet er innebærer altså halshogging. Angående livet som ateist i USA så kan du jo lese her. Det er ikke helt enkelt alle steder, skjønner du.

Og poenget. Jeg tror ikke du ser poenget hans. Hans poeng er at vi må egne regler for arabere og muslimer, fordi det nesten utelukkende er disse som er imot religionsfrihet og likestilling.

Dette er jo ikke sant. Han selv er imot religionsfrihet, og en rekke andre stater sliter på området. Kina og India. Verdens 2 desidert mest tallrike nasjoner. 2,5 milliarder mennesker. sånn rundt regnet 2* antall muslimer i hele verden. Men pytt pytt. Dette er bare et problem som angår muslimer og arabere. Ingen andre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    At blive tiltrukket af tro kan have noget med fattigdom at gøre ,
    Fattigdom er nok ikke en årsak. Men despreasjon kombinert med uvitenhet, som man gjerne kan finne blant fattige er nok en faktor.

i andre tilfælde er det det nærmest diktatur, man er født ind i det , og magtfulde mænd styrer dette, det er deres ambitioner som opfyldes.
    Har noen hacket kontoen din kortvarig? :)

Livs kriser kan drage folk mod troen.
    depsperajon og uvitenhet er en dårlig kombo.

Mennesker har altid troet på et eller andet lige fra Stenalderen, ja måske før det, så der må også ligger noget genetisk instinktivt i os som søger mod troen.
    En infantil lengsel atter at noen andre skal ordne alt og gjøre alt bra bare man er lydig og underdanig.

På sin vis er der jo intet galt med troen, fulgte alle de ti bud eller de tilsvarende råd/bud i Koranen så var der jo fred på jord.
    Nope .. både bibel og koral er full av grusomheter. Islamstaten er et eksempel på hvordan det går når noen prøver å ta den helt ut og følge Islam på punkt og prikke så godt de kan.

Problemet har altid været når religionerne mødes, på trods af at der eks.v. både i Koranen Og Biblen står at man skal have tolerancer over for folk med en anden religion, det står vist nok lidt dårlige om Ateister i begge religioner.
    Ja det er rart det der. Ateister er regnet som det verste.

Hadde dephot eller kortvarlig levd i et strengt islamsk land ville vi vært fengslet, torturert eller tatt livet av.

Jeg har litt problemer med dette .. selv om kortvarig nok vil se på en slik motforestilling for halvfascistisk halvrascisteri, og hetz mot de troende.

Det er en misforståelse at der ikke plads til Kristne i den Arabiske verden, men på samme måde som der er mindre plads til Muslimer i vores del af verden , ser det ud til at det samme er tilfældet i den Arabiske verden med hensyn til de Kristne.
    Hva mad å bare skrote religionene da. .. innse at det bare er tøv, og leve samme alle sammen som likeverdige=

I øvrigt lavede man en undersøgelser i Danmark hvor det viste at Danskerne var mindre tolerante over for andre religioner end Danske Muslimerne var, det skyldes jo nok det udbredte had til netop Islam hos Danskerne , som ikke er blevet mindre efter Imam gate.
    Skummelt med kunnskap og innsikt. Svenskene har forstått dette og gjør alt de kan for å sensurere begge deler.

Alt i alt mener jeg ikke religion er hovedproblemet , men det er tolkningen af skrifterne, og magtsyge mænds ambitioner som er problemet. Og ikke den enkelte Muslim.
    Du er litt på riktige tankebaner her.

Religion er .. hva skal man si ... elastisk. Det kan brukes til mange formål. noen gode .. noen grusomme.

Det er dog svært problematisk med den automatiske tilhørighet, som gir maktmenn makt til å utøve makt på vegne av automatisk innmeldte uforskyldige.

"Tolkning" er ikke problemet overhodet!

Det er den legitimitet man tilskriver kilden.

Det kan vi jo se i dagligdagen , langt de fleste Muslimer opfører sig eksemplarisk.
    De aller fleste muslimer har aldri fått et valg. De er tvangsinnmeldte i Islam.

De aller fleste friske mennesker er gode mennesker. De er gode fordi det å være god medfører et godt samfunn å leve i. Og det er godt å leve i et slikt samfunn.

Og som vi kan finde ud af at korsfæstelse, stening , og hånds afhugning ikke er så smart i dag, det hører en anden tid til , så tror jeg også den enkelte Muslim (med få undtagelser) kan vurdere dette og træffe de fornuftige valg, det samme med at voldtage og slå sin kone.
    Ja det tror jeg også.

Intet friskt godt menneske vil voldta sin kone! Eller noen andre for den saks skyld.

Men det er et stort problem at dette legitimeres av maktpersoner i en folkegruppe, fordi dette gir legitimitet til de få av gruppen som har slike intensjoner og planer.

Så hvis en imam, i Norge eller Danmark sier at det er lov for en god muslim å voldta sin kone, så .. ja hva skal man så gjøre?

1. Frata imamen makt og ære

2. Ignorere det hele og la dem holde på med sitt

3. Påpeke at USA slapp napalm over Vietnam

Men jeg har opgivet at finde ud af verdens paradokser.
    Det synes jeg ikke du skal gjøre. Ta opp igjen tenkingen. Du har evnen, men mangler bare egentlig viljen til å våge å gi slipp på de emosjonelle ankerpunktene og se hvorhen det leder!

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Palvig og hold nu op med den evindelige Israel propaganda, jeg har tjekket flere gange hvor du for dine ting fra, og jeg gider ikke mere, prøv at se virkeligheden med lidt mere neutrale øjne.
    Se hvem det er som bliver undertrykt, og som ikke har andre muligheder end terror, på grund af at de har fire kameler, et jagtgevær, og en slangebøse, og et par knaldhætter imod Israels højteknologiske isenkram importeret direkte fra USA's supermoderne våbenlagere, men udstyret er åbenbart ikke så avanceret at det kan undgår at ramme en masse børn 226 børn dræbt af Israels offensiv i Gaza - Politiken.dk

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.896
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    1) Skyd raketter efter Israel, og send selvmordsbombere ind i landet, indtil Israel mister tålmodigheden og går ind i Gaza.
    2) Gem jer bag civile, helst børnehaver og skoler.
    3) Civile bliver dræbt af den israelske hær.
    4) Find de bedste lig af kvinder og børn, og transporter dem rundt i hele Gaza by til ethvert vestligt nyhedsmedie, der er til stede for at dække Israels "umenneskelige" krig.
    5) Sørg for, at der bliver taget nogle gode billeder af ligene og af de sørgende familiemedlemmer, som kan blive vist på DR, TV2, CNN, MSNBC og alle de andre vestlige medier.
    6) Vent på, at vesten gør arbejdet for jer!
    7) Samtidig bliver araberne overøst med penge.

Lad os sige islamisk terror i europæiske hovedstæder fortsætter og forværres over de næste 20 år. Gad så vide, om vi kunne være så tolerante som Israel er - nu på sit 68. år, over for sin arabiske befolkning? Se, hvad terror gjorde i Frankrig og Belgien - undtagelsestilstand. Det er ironisk Europa fordømmer Israel på den måde, når Europa selv ikke havde kunne klare bare en procentdel af samme terror, uden at ville have slået meget mere brutalt tilbage. Selv når terroren ikke rammer europæisk jord, sendes vores soldater i krig. Israel kommer desværre aldrig til at forsvare sig, uden det internationale samfund fordømmer dette. Og det skyldes ikke, at Europa er af den opfattelse at Israel bryder flere internationale love end Europa selv gør og ville gøre, men det skyldes i jødehad. Og her må Europa altså komme videre. Israel har meget at lære Europa. Og måske især om, hvordan man forbliver tolerante mennesker i terrorramt samfund.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.194
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det kanskje på tide å bli litt saklige her. Alternativt blir tråden stengt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.120
    Torget vurderinger
    0
    Sven P.

Du må jo da kunne innrømme at de er noen forferdelige egoister disse jødene! Vil ikke delta i terrorangrep og sitter bare på "kammeret" og studerer for å få vitenskapelige priser!! Hmmmpf!!

Nei det er godt at det finnes andre folk midtøsten som viser samfunnsansvar og som tar på seg byrdene med å lage terror!! :p

Men litt mere, bare litt men dog, seriøst: Hvem skule vi ha vært sinte på om vi ikke hadde jøder og muslimer? Hvem skal Larson & Co være arge på den dagen mulsimene har gjennomført det de sier de skal gjøre? Har drept alle jødene mener jeg.:p

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.120
    Torget vurderinger
    0
    Fattigdom er nok ikke en årsak. Men despreasjon kombinert med uvitenhet, som man gjerne kan finne blant fattige er nok en faktor.

Nå er vi inne på en klassisk "hvem kom først" diskusjon. Høna eller egget?

Uvitenhet henger ofte sammen med fattigdom og kombinasjone gir gjerne desperasjon. Og for å stagge eller "styre" denne desperasjonen var det en, eller flere, luringer som "oppfant" religionen.

Og det fungerer jo, Enten som et middel til at de uvitende fattige og desperate skal avfinne seg med situasjonen, eller som en lynavleder der de fattige og uvitende skal rette sin desperasjon mot noen andre! Og her har jo jødene fungert som utmerkede "lynavledere" i mange hundre år.

Å si at religion er roten til mye, om ikke nødvendigvis alt ondt, er jo veldig avhengig av hvor på "næringskjeden" man befinner seg. Jo nærmere maktens tinde man sitter jo bedre må nok religion kunne oppfattes som et ypperlig middel til å sementere og trygge egen posisjon i samfunnet.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Nå er det kanskje på tide å bli litt saklige her. Alternativt blir tråden stengt.
    Hvem er ikke saglige, og kan du ikke nøjes med at påtale dette til den/dem som det drejer sig om , eller har du et stærkt behov for at vise din magt vorherre bevares.

Sist redigert:

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.484
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjære Høvding. Dette er en viktig tråd, hvor mange får gi uttrykk for sine meninger om dette som jo er en stor internasjonal krise. Det vil etter min mening være feil å stenge den på grunn av enkeltes manglende evne og vilje til å oppføre seg som folk. Jeg nøler med å foreslå at noen ilegges karantene; i ytringsfrihetens ånd, men ser vel ingen annen råd dersom de fortsetter å løpe i tangentielle retninger ut i den skjære usaklighet. Dette er jo et privateid forum, og ingen kan derfor påberope seg knebling av egen ytringsfrihet dersom du finner det nødvendig med en reduksjon av enkeltpersoners stadige utglidninger uti det absurde.

mvh

Bernt K

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tja, de bringer i alle fall med seg sine skikker så de har noe å holde på når det er her, og det gjelder både kjøper og selger av tjenester.... Til og med kjøreskoler skal være kunder :confused:

Som vanlig blir ola dunk tatt på senga uten å ha andre virkemidler enn å stryke dem med håra og be det komme igjen om 14 dager slik det gjelder for alle enten de blir tatt i juks eller stryker på hederlig måte....

Her skal kvinnen jukse p� teoripr�ven - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Tja, de bringer i alle fall med seg sine skikker så de har noe å holde på når det er her, og det gjelder både kjøper og selger av tjenester.... Til og med kjøreskoler skal være kunder :confused:

Som vanlig blir ola dunk tatt på senga uten å ha andre virkemidler enn å stryke dem med håra og be det komme igjen om 14 dager slik det gjelder for alle enten de blir tatt i juks eller stryker på hederlig måte....

Her skal kvinnen jukse p� teoripr�ven - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet
    Her er en sak fra Sverige hvor samme person har tatt førerkort for sånn ca. 40 andre.
    Sikkert samme greiene i Norge.
    Har i grunn lurt ganske ofte på hvorfor mange av disse kjører som idioter.

Borlängebo kan ha tagit körkort åt 40 personer

[FONT=pt_sansbold]Avslöjandet[/FONT] ledde till en närmare granskning av vem 27- eller 24-åringen var. Han visade sig vara invandrad två gånger med olika identitet. Båda gånger hade han för Migrationsverket intygat att han var den han påstod.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel - som jeg linket til lengre opp - så har norsk veivesent klassifisert ikke vestlige som høyrisikogruppe....kanskje ikke så rart...

Mvh
    OMF

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.666
    Du har ikke sett storbytrafikk før du har vært i Tehran.
    Det er også fullstendig galemattias i store deler av sørøst-Asia.
    Strengt tatt er det vestlig trafikk som er unntaket om man ser på hvor stor del av verdens befolkning som faktisk praktiserer den.

Dette har dog ingen verdens ting med Islam eller koranen å gjøre. Buddister, Hinduister, Muslimer og Kristne kjører alle som galne, det spøst bare hvor i verden de praktiserer kjøringen sin.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Strengt tatt er det vestlig trafikk som er unntaket om man ser på hvor stor del av verdens befolkning som faktisk praktiserer den.

Dette har dog ingen verdens ting med Islam eller koranen å gjøre. Buddister, Hinduister, Muslimer og Kristne kjører alle som galne, det spøst bare hvor i verden de praktiserer kjøringen sin.
    Muhammed og Jesus burde tenkt på dette. Var de ikke profeter? Burde de ikke visst alt om framtidens problemer?

jakr

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Antall liker
    114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Ja..det er vel bare uskyldig lek.. men så er det jo det at det dukker opp titusenvis av uniformer der de ikke skulle være og haugevis av håndvåpen i tusentall der de heller ikke skulle være..i tykkeste Europa..De trenger vel leketøy snart disse småtassene..Tror det blir en hufse sommer i år..

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.896
    Sted
    Sjælland. Danmark.

Muhammed og Jesus burde tenkt på dette. Var de ikke profeter? Burde de ikke visst alt om framtidens problemer?
    Jesus var ikke en profet, men Guds søn. Der er ingen Profeter efter Biblen. Man kan ikke trække noget fra, eller lægge noget til, står der sidst i Biblen. Mohammed kom meget senere.

Selvfølgelig ved Jesus alt om fremtidens problemer! Det står tydeligt i Biblen, hvad der sker i de sidste tider. At det bliver svært at være en kristen i verden. At jøderne tvinges til at rejse til Israel, hvilket vi ser i dag. At vi oplever værre og værre jordskælv osv. Utrolig mange franske jøder forlader Frankrig og rejser til Israel.
    Hvilke befolkninger, der angriber Israel i den sidste krig. Hvor den sidste krig bliver udspillet i verden, i Israel og Israel til sidst vinder og Israels kommende størrelse!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Verden har ifølge kristne vært i de siste dager forut ragnarokk kontinuerlig siden Jesus døde. Men verden er her fortsatt.

Og disse dommedagskristne støtter selvsagt Israel i dens krigsforbrytelser, for Israel må jo eksistere i den siste krig slik at jødene kan konvertere eller bli fordømt i evig fortapelse. For noen venner Israel har!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn