Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Denne saken hadde i grunnen vært mye morsommere, dersom det ikke hadde vært 1. april i dag. Vis vedlegget 373667

Deler av slottet blir asylmottak - Dagen.no
    Slottet er da allerede okkupert av innvandrere
    Så du mener altså at dagens situasjon kan sammenlignes med en okkupasjon?
    :rolleyes:
    tror du må lese deg litt opp på forskjellen mellom en okkupasjon og å okkupere en bygning.
    Kong Haakon ble vel i sin tid valgt til norsk konge av det norske folk og stortinget etter en folkeavstemning, og ble vel da tildelt slottet som bolig?
    Er det det du mener er å okkupere en bygning?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    tror du må lese deg litt opp på forskjellen mellom en okkupasjon og å okkupere en bygning.
    Kong Haakon ble vel i sin tid valgt til norsk konge av det norske folk og stortinget etter en folkeavstemning, og ble vel da tildelt slottet som bolig?
    Spørs om han hadde blitt valgt hvis han hadde gått ut med:

I denne boken står det at dere skal følge dansk lov og de som ikke bøyer seg skal halshugges.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Unnskyld meg kan noen forklare meg hva han egentlig mener her, jeg har hatt hund i hele mitt liv og sluttet å bry meg om rase men heller om hundens personlighet, er jeg rasist da?

– Jeg har jobbet standhaftig mot rasediskriminering av hunder. Nettopp fordi jeg ikke er en rasist

APTV

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Eller kanskje denne eksperten som sikkert har holdt på med denne forskningen over år på skattebetalernes penger forklare hvorfor innvandrere i alle land søker seg rundt hovedstaden.

Alltid skal disse ekspertene skylde på de norske, nordlendinger er da de mest utadvendte folkene jeg vet om.

Flyktningungdommer i nord opplever nordlendinger som lite imøtekommende, avvisende og uhøflige

– Statistikken er veldig tydelig for hele Nord-Norge. Mange av flyktningene som blir bosatt i nord, søker seg til østlandsområdet etter hvert, sier hun til UiT.no.
    Flyktninger kjenner seg ikke igjen i glansbildet av Nord-Norge - NRK Troms - Lokale nyheter, TV og radio

Tror jeg skal søke stipend over flere over for å forske på hvorfor innvandrere alltid samler seg rundt de største byene i hele europa, jeg klarer vel å finne en måte å skylde på den etniske befolkningen som sikkert er et krav for å få et slikt stipend.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.911
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Er det ikke chokerende, at 10.000 millionærer forlod Frankrig i 2015 grundet voksende bekymring for islams voksende indflydelse og terrorisme.
    Hvor er de rejst hen? Her er de fire øverste lande på listen: Australien, Amerika, Canada og Israel. Er det ikke fantastisk, at et af verdens mindste lande, presset, fordømt, anklaget, hånet og boykottet fra alle sider, ligger nr. 4 på listen, hvortil millionærer slår sig ned. Det er godt for Israels økonomi, så noget er godt ved det. :rolleyes:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    vel, er det innvandrere eller ikke innvandrere som bor i det norske slott? Innvandrere, ikke sant. Altså innvandrere som okkuperer det norske slott.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nazlimer..... "Adolf-oh-Akhbar!"
    To fæle ideologier.

Men gitt valget å leve i et samfunn styrt av Hitler eller Al Baghdadi hva ville man foretrukket?

Berlin eller Al-Raqqah.

...

Setter ting litt i perspektiv ...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.083
    Sted
    Smurfeland
    Nazzene hadde jo Albert Speer også, og vi kunne trengt litt visjonær byplanlegging i hovedstaden.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.677
    Også hadde de Dr. Mengele. Kunne ha hatt behov for en lege som turde å utforske grensene.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Også hadde de Dr. Mengele. Kunne ha hatt behov for en lege som turde å utforske grensene.
    Islamkameratene har også folk som ikke er så milde og snille.

Pick your poison..

APILOT5.jpg

...

Vi overvant nazismen, vi kan overvinne Islam også!

En god start er når venstresiden melder seg ut av fanklubben.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Litt morsomt at de velger Israel av frykt for muslimene :D
    Det er faktisk ikke så veldig pussig i det hele tatt. Mange av disse er garantert jøder og sikkerhetssituasjonen i Israel er slett ikke så ille som i deler av Frankrike av den enkle grunn at styresmaktene i Israel tar problemet på alvor-

• Liker
    Reaksjoner: PKG

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    vel, er det innvandrere eller ikke innvandrere som bor i det norske slott? Innvandrere, ikke sant. Altså innvandrere som okkuperer det norske slott.
    Jeg spør igjen: Hvor mange generasjoner mener DU ( Larson helt privat, ikke partiets linje...! ) en familie må bo i Norge før du vil regne dem som "norske"?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    er du født i Norge er du norsk. Til nøds 1 generasjon.

Har du 3 norske besteforeldre og 1 innvandret så er du (og din ene forelder) også innvandrer(e). Synes du det er riktig?

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    takk til palvig som fikk opp humøret med litt galgenhumor, etter den nitriste videoen fra eu-kommisjonen. :)

Slik tenkes det i EU-kommisjonen. Her ved visepresident Frans Timmersmans.

det de ikke vil innse er at storstillt multikulturalisme ikke kan ende godt uansett hva europeerne gjør. det finnes ingen harmonisk løsning med et trygt, åpent og deilig samfunn slik vi har nå, hvis dette får fortsette.

hvis norge går med i det svensk-europeiske forslaget, med at eu tar seg av asylsøknadene og så fordeler til nasjonalstatene, så er jeg veldig spent på fordelingsnøklene. skal de fordele basert på antall innbyggere, eller ppp gdp per capita, eller hva?

hvor stort tilfang av asylanter skal man akseptere på europeisk nivå, og innser de ikke at dersom de legger til rette for et smidig mottaksapparat, så vil det incentivere at flere kommer? det vil dermed bare tilta i styrke.

går norge med i noe slikt, så slutter jeg å feire 17. mai. da er norges feiring av egen suverenitet bare symbolisme uten substans.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.744
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    takk til palvig som fikk opp humøret med litt galgenhumor, etter den nitriste videoen fra eu-kommisjonen. :)

Slik tenkes det i EU-kommisjonen. Her ved visepresident Frans Timmersmans.

det de ikke vil innse er at storstillt multikulturalisme ikke kan ende godt uansett hva europeerne gjør. det finnes ingen harmonisk løsning med et trygt, åpent og deilig samfunn slik vi har nå, hvis dette får fortsette.

hvis norge går med i det svensk-europeiske forslaget, med at eu tar seg av asylsøknadene og så fordeler til nasjonalstatene, så er jeg veldig spent på fordelingsnøklene. skal de fordele basert på antall innbyggere, eller ppp gdp per capita, eller hva?

hvor stort tilfang av asylanter skal man akseptere på europeisk nivå, og innser de ikke at dersom de legger til rette for et smidig mottaksapparat, så vil det incentivere at flere kommer? det vil dermed bare tilta i styrke.

går norge med i noe slikt, så slutter jeg å feire 17. mai. da er norges feiring av egen suverenitet bare symbolisme uten substans.
    Kanskje de fordeler etter landets økonomi ? Da kan det bli noen tusen for å si det slik. Schengen og EØS er i ferd med å ødelegge Norges suverenitet. La oss være utenforlandet og erstatte Schengen med god gammeldags grensekontroll. Jeg viser gladelig pass eller annen ID når jeg reiser på Harrytur. Og EØS erstatter vi med en handelsavtale.

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    ja, det er derfor jeg nevner ppp gdp per capita som potensiell fordelingsnøkkel. ppp gdp per capita er et realøkonomisk mål man bruker for å sammenlikne bnp per innbygger på tvers av land. gdp/bnp er et grovt mål på summen av verdiskapningen i et land per år. gdp per capita er altså gjennomsnittlig verdiskapning per innbygger. ppp betyr purchase power parity og er justert for hva man faktisk får av goder per dollar. man sammenlikner ppp gdp per capita for å si noe om levestandarden i et land. land med høy ppp gdp per capita har generellt sett høy levestandard.

se http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

sier generelt, fordi det er andre ting, slik som demokrati, frihet og liknende som også spiller inn på hvor bra et land er å bo i.

hvis jeg skal tippe hvordan man fordeler, så blir det en kombinasjon av dette og innbyggertall, men jeg er ikke optimistisk. i tyskland har man fyllt opp små lokalsamfunn med store mengder migranter. de har med andre ord vist lite hensyn til størrelsen på lokalbefolkningen når de fordeler.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0

Har du 3 norske besteforeldre og 1 innvandret så er du (og din ene forelder) også innvandrer(e). Synes du det er riktig?
    Beklager å si det men jeg finner en smule mangel på logisk sammenheng i det du sier her!!

For å vise deg hva du sier skal jeg bruke litt "brun" FrP språkbruk for å illustrere:

I den første setningen sier du at hvis en hund er født i en stall så er den en hest.

I den neste setningen sier du at hvis to Grand Danois ( 2 besteforeldre ) får et avkom ( 1 forelder som da er Grand Danois ) som så parres med avkomet til ( 2 andre besteforeldre ) som er 1 Grand Danois og 1 Chiuaua så blir dette avkommet ( Forelder nummer 2) en Chiuaua. Når så disse i foreldregenerasjonen ( 1 Grand Danois og 1 Chiuaua ) parres blir avkommet en Chiuaua!??

Rent genetisk vil jo denne være være 3/4 Grand Danois og 1/4 Chiuaua. Og at hunden født i en stall på noen som helst måte kan sies å være genetisk hest er en ganske spenstig påstand som ligger helt på høyde med mye av det våset som serveres i Sarons Dal!

Nå forstår jeg jo selvsagt at din påstand er farvet av ditt politiske grunnsyn og at det du nok mener er at en muslimsk innvandrer med språklige og andre sosiale handicap i forhold til det å kunne fungere optimalt i vårt samfunn grunnet oppvekst i en innvandrerfamilie der mor nokså sikkert ikke behersker norsk og far mest sansynlig sliter ræva av seg for å få endene til å møtes samtidig som han heller ikke har 100% kontroll på språk og alle sosiale normer og koder som behøves for å fungere 100%i vårt samfunn, jo denne personen som vokser opp i et sikt miljø er "norsk" slik du ser det.

Samtidig argumenterer du for at kong Harald er "innvandrer" og også Sonja kanskje da hun er gift med en innvandrer? ( Jeg går ikke til Håkon og Mette M. da de ikke bor i slottet )

Sonja sin familie er vel ( dette vet jeg ikke 100% ) "norsk" i noen generasjoner, men hun har "forrådt"(?) sitt opphav med å gifte seg med en "innvandrer"? Så husokkupant hun også!?

Harald sin far var Olav sønn av en dansk prins ( Carl ) og en engelsk prinsesse ( Maud ) Olav var til og med født i utlandet før de kom til Norge. Så her kom det en "fiks ferdig" innvandrerfamilie!

Harald sin mor var svensk prinsesse. Her har vi altså et "typisk" henteekteskap!! Ja slikt som mange norske gubber driver med når de henter kona fra Russland, Thailand, Vietnam eller Philipinene. ( Dette er for øvrig FY og SKAM i følge OTTAR ol. ) Når "norske" ( eller mener du egentlig pakistanske?? ) gubber gjør det samme og henter jenter og gutter "hjemmefra" til sine sønner og døttre er det visst "kultur og OK? Men i alle fall når det gjelder Olav og Märtha er det klart forkastelig ( I tråd med norsk/pakistansk tradisjon var de nå i alle fall søskenbarn, mulig du synes det er formildende? )

Men jeg mister "grepet" her omkring. Du mener at Ali som er født i Norge er "norsk" ( hunden født i en stall ) Men samtidig mener du at Harald er innvandrer?? Harald er jo i likhet med Ali "født i stallen" ( Norge ). Men han er altså likevel ikke norsk?? Kan det ha noe å gjøre med at Olavs foreldre lærte seg norsk ( Haakon dog med tydelig dansk accent ), at Olavs far tok et norsk navn og samtidig endret sin sønns navn til et tradisjonellt norsk navn? At Olavs mor insisterte på at familien skulle tilpasse seg norsk kultur og "jaget" sin sønn ut på ski fordi dette var en vesentlig del av norsk dagligliv ( kultur )? Eller er det fordi Haralds far Olav var godt integrert i det norsk samfunnet og fant seg en kone fra nabolandet som vi også har sterke kulturelle bånd til slik at denne familen må sies å være en av de beste suksess historiene vi kan vise til når det gjelder integrering?

Beklager Larson men jeg klarer ikke å følge din tankegang her, om ikke annet er du i beste fall utrolig inkonsekvent og viser en så sammenhengende mangel på, nettopp sammengeng, i argumentasjonen at jeg bare må melde pass!

Hva jeg mener? Jo det har lite å gjøre med familiebakgrunn og fødested. Du er norsk når du er en deltakende del av det samfunnet du bor i, på dette samfunnets premisser! Jeg kjenner Iranere som er født og oppvokst i Iran som jeg ser på som norske og MYE MER norske enn visse pakistanere som kommer fra familier som nå har bodd i Norge i 3 generasjoner, men som fortsatt tvinger sine døttre til å gå med hodeplagg de ikke ønsker å bruke og som tvinger sine barn til å gifte seg med søskenbarn fra landsbygda i Pakistan! Jeg vet om, omgås ikke slike, folk tilhørende kristne menigheter som har et livssyn som er så fjernt fra "mainstream" at jeg ikke klarer å se dem som landsmenn selv om slekta har bodd her siden før Svartedauen! MEN jeg tolererer dem da de er så få og i praksis ikke har noen som helst mulighet til å dreie samfunnet i retning av sitt forkvaklede livssyn. De er ikke glade for at min datter går i bikini på badestranden men de angriper henne ikke, gir henne juling eller voldtar henne fordi hun opptrer på en måte som de mener er "umoralsk"! Deromrking går grensen for hvem jeg ser på som "landsmann" eller ikke!

Edit:
    Aslam Asan er et forbilledlig eksempel på en "nordmann" som ikke er født her.

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Om Det gode mennesket i Sezuan og tysk velkomstkultur. Lesverdig!

«Die Kosten der Moral werden an die Ränder verteilt, wo es den Gewinnern nicht wehtut und sie weiterhin im Wohlgefühl ihres eigenen Gutseins leben können.»

«In einem politischen System, in dem alle etablierten Parteien, mit Ausnahme der Linkspartei, auf derselben Basis von Ideologie argumentieren, ist es nur eine Frage der Zeit, bis sich eine Gegenkraft bildet, die den Konsens aufkündigt. Dass diese Radikalopposition sich in unserer Gegenwart aus den Quellen von Ressentiment und Populismus speist, zeigt, wie verkümmert das politische Denken und Argumentieren der linken Parteien heute ist. Sie vermochten es schon in der Weltfinanzkrise von 2008 nicht, Alternativen für die Wirtschaft zu formulieren, und sie vermögen es heute nicht, die neoliberale Ideologie der Merkelschen Politik von ihrem moralischen Schleier zu befreien. Und so bleibt zu befürchten, dass Slavoj Žižek recht behält, wenn er prognostiziert, dass jede rechte Revolte nur entsteht, weil die sozialistische Revolution ausgefallen ist.»

http://www.zeit.de/2016/15/fluechtl...gela-merkel-europa-humanitaet/komplettansicht

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Seriøst. sammenlikne mennesker med avl av rasehunder???

Jeg er av den oppfatning at personer ikke skal holdes ansvarlig for hva en besteforelder gjorde. Du mener tydeligvis at det er greit å brennmerke mennesker som er født og oppvokst i Norge som innvandrere.

En følge av det er jo at vi har en konge, kronprins og prinsesse som defineres som innvandrere. Helt greit synes du. Men allikevel så bruker du og andre innvandrerstatistikk for alt hva den er verdt, en innvandrerstatistikk som er grovt misvisende.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.744
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har aldri forstått det med rasisme pga. Hudfarge eller opprinnelse. Om du er gul, brun, sort eller eskimo er et fett bare du oppfører deg ordentlig. Blandingsraser er jo det beste når vi ser på hunder og katter. Men respekten for landet du kommer til er viktig. Man skal respektere sitt nye moderlands kultur og innbyggere. Kommer man til et nytt land og har som mål å endre landets lover og kultur fullstendig så er man en fiende av sitt nye land. Med de konsekvensene det vil få.

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.911
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    OPT_joedisk_doc6p3qd6gxue86p97f8g6-0Utxw_ycrx.jpg

Lærer virkelig norske muslimske barn å hate norske jøder? | Anonym - Aftenposten

En kronik, der har måtte skrives anonymt pga frygt for repressalier. Norske jøder, der lever i frygt i deres eget land.
    En mellemøstkonflikt, der trækker spor i Norden. Og hvor mennesker, der har levet her i generationer, må forlade landet.
    Bakker du op om din jødiske nabo? Eller er du selv med til at sætte lighedstegn i en konflikt langt herfra, når du ikke taler herboende palæstinensere imod, der - som beskrevet her - opdrager deres børn til at hade vores egne jøder - din nabo igennem århundreder?

http://www.aftenposten.no/meninger/...orske-joder--Anonym-8412430.html#&gid=1&pid=1

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0

Jeg er av den oppfatning at personer ikke skal holdes ansvarlig for hva en besteforelder gjorde. Du mener tydeligvis at det er greit å brennmerke mennesker som er født og oppvokst i Norge som innvandrere.

En følge av det er jo at vi har en konge, kronprins og prinsesse som defineres som innvandrere. Helt greit synes du. Men allikevel så bruker du og andre innvandrerstatistikk for alt hva den er verdt, en innvandrerstatistikk som er grovt misvisende.
    Beklager Larson ,jeg visste seriøst ikke at du har alvorlige lesevansker!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Beklager Larson ,jeg visste seriøst ikke at du har alvorlige lesevansker!
    nåvel.

Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...migrasjonskrisen-102.html#JCdWiK08VM81TD5h.99

"I den første setningen sier du at hvis en hund er født i en stall så er den en hest."
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...migrasjonskrisen-102.html#JCdWiK08VM81TD5h.99

Og du klager over mine lesekunnskaper?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.493
    Torget vurderinger
    23
    Leste den i dag tidlig. For en livsfarlig sosemikkel...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn