BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Hellas har jo fått så mange redningspakker fra EU. Skulle bare mangle at de ga litt tilbake,
Mener Rollnes har henvist til statistikk at en god del av overrepresentasjone forsvinner, men langt nær alt!«Ti av ni» blir lurt av statistikk
Godt poeng. Asylsøkere er ikke mer kriminelle enn kriminelle normenn.
"Det interessante spørsmålet blir jo derfor - er asylsøkerne mer kriminelle enn en sammenliknbar gruppe av unge, fattige, lavt utdannede norske menn med varierende grad av psykiske plager?"
Det tror ikke jeg heller, men de blir det fordi våre systemer er ikke gode nok til å ta vare på og lære opp de som kommer.
Faktisk er jeg mere redd for øst-europere og nordlendinger!
Nå er det vel ikke det samme og like store problemet her i Norge som i Frankrike?Det demrer så vidt for franskmenn ..
France likely to close more than 100 mosques - Al Jazeera English
Bør Norge være sinken i klassen?
Hva med å være en lederstjerne og stenge alle?
Man kan jo også lure på klokskapen i å importere enda flere fattige, lavt utdannede unge menn med varierende grad av psykiske plager enn de vi allerede har avlet frem her hjemme....Mener Rollnes har henvist til statistikk at en god del av overrepresentasjone forsvinner, men langt nær alt!«Ti av ni» blir lurt av statistikk
Godt poeng. Asylsøkere er ikke mer kriminelle enn kriminelle normenn.
"Det interessante spørsmålet blir jo derfor - er asylsøkerne mer kriminelle enn en sammenliknbar gruppe av unge, fattige, lavt utdannede norske menn med varierende grad av psykiske plager?"
Det tror ikke jeg heller, men de blir det fordi våre systemer er ikke gode nok til å ta vare på og lære opp de som kommer.
Faktisk er jeg mere redd for øst-europere og nordlendinger!
Mvh
OMF
Mindre er det nok, men fraværende?Nå er det vel ikke det samme og like store problemet her i Norge som i Frankrike?Det demrer så vidt for franskmenn ..
Såvidt jeg har skjønt, er det et større sammarbeide mellom de forskjellige menighetene og stat enn ellers i Europa.
Uansett, ingen norske politikere har baller til det!
Da jeg var yngre skulle liksom moskeene hjelpe meg med å få mer kunnskap om religionen min, og det fikk jeg.Jeg lærte at om en jente snakker med gutter, er det en synd.
Jeg ble kritisert hvis neglene mine var litt for lange, og jeg ble skamklippet hvis alle bønnene ikke var lest.
Vantro skulle sees ned på, og de hadde ikke lov til å være mine venner.
Jeg sa vel ikke at det er fraværende, men problemet er nok litt lettere å hanskes med her. Å stenge moskeer er vel ikke veien å gå. Da vil man skape mere motvilje enn sympati, tror jeg... I Frankrike har de ikke noe valg!Mindre er det nok, men fraværende?Nå er det vel ikke det samme og like store problemet her i Norge som i Frankrike?Det demrer så vidt for franskmenn ..
Såvidt jeg har skjønt, er det et større sammarbeide mellom de forskjellige menighetene og stat enn ellers i Europa.
Uansett, ingen norske politikere har baller til det!
Det brenner i våre moskeer. Og brannen er forårsaket av ingen andre enn oss selv. | Iqra Mahboob (18) - Aftenposten
Da jeg var yngre skulle liksom moskeene hjelpe meg med å få mer kunnskap om religionen min, og det fikk jeg.Jeg lærte at om en jente snakker med gutter, er det en synd.
Jeg ble kritisert hvis neglene mine var litt for lange, og jeg ble skamklippet hvis alle bønnene ikke var lest.
Vantro skulle sees ned på, og de hadde ikke lov til å være mine venner.
En god kommentar på Tjomlids blogg:Knallhardt tilsvar fra Rolness:
Tull med voldtektstall
"TJOMLID SKREV: «Etniske nordmenn begår sannsynligvis over 10000 voldtekter i året. Du vet sånn, norske voldteker. På fest i fylla. Mot partneren som sover.» Hvor har han dette tallet fra? Det skrev han ikke. I sitt eget kommentarfelt forsvarte han seg slik: «Hvis du tror at tallet 10000 er ren gjetning, synes jeg du utviser stor blindhet. Det er ikke gjetning, men et kvalifisert estimat basert på kunnskap om mørketall i anmeldelser.»
Les det en gang til. Og du må gjerne le. Mørketall er et ord vi bruker om størrelser og antall ingen kjenner. Det er derfor det kalles mørketall. Tjomlid påstår altså at han baserer seg på kunnskap om noe man pr. def. ikke har kunnskap om. Han starter med å tenke på et mørketall. Og får det til å høres ut som eksakt vitenskap."
.......
"HAN VISER BARE TIL til en politirapport fra 2014 som sier at 73 prosent av de som er siktet eller mistenkt i voldtektssaker i Oslo er norske statsborgere. Denne statistikken skiller ikke mellom overfallsvoldtekter og andre voldtekter, som var Tjomlids poeng. Og heller ikke klart mellom innvandrere og etniske nordmenn. Andelen norske statsborgere i Oslo er 84 prosent. Det er en høyere andel enn 73 prosent. Altså er norske statsborgere underrepresenterte, og andre lands statsborgere overrepresenterte som voldtektstmenn i denne statistikken. Og 12 prosent av norske statsborgerne i Oslo er innvandrere. Noe som gjør nordmenn ytterlige underrepresentert. Tjomlid viser til et tall som sier det motsatte av hva han hevder.
I kommentarfeltet blir Tjomlid konfrontert med dette, og svarer: «Jeg skrev aldri at nordmenn var massivt overrepresenteret relativt til gruppetall. De er massivt overrepresentert i absolutte tall.»
Her må man i hvert fall le. Utsagnet er komplett meningsløst. Begrepet overrepresentasjon handler om andel, forhold, relative tall. Hva skulle det ellers handle om? Tjomlid skjønner åpenbart ikke hva han selv snakker om. Og det er ikke noe nytt at faktasjekkeren ikke skjønner statistikk. Han har tidligere skrevet to bloggposter der han avlører «myten» om at innvandring fører til mer kriminalitet, ved å vise til at kriminaliteten generelt har gått ned. Dette er på linje med å påstå at den økte fedmen i Norge ikke er farlig, fordi nordmenn lever lenger enn før. Innvandrere er overrepresenterte i krimstatistikken, og visse nasjonaliteter mer enn andre, uavhengig av Tjomlids tallmagi."
Jeg er enig, men det med statsstøtte må også gjelde enkelte kristne organisasjoner. Selv om de ikke oppfordrer til terror, så er det ille nok å lære bort noe som står i sterk kontrast til det vi lærer på skolen. Religiøse og fotballfans har vel alltid ment at lover og regler ikke gjelder for de...Man burde i hvert fall ikke gi statsstøtte til organisasjoner som fremmer et budskap som er fiendtlig ovenfor vår sekulære samfunnsdannelse. Og som vår monomane danske gjentar i det uendelige eksisterer det visse begrensinger både i ytrings- og organisasjonsfrihet. Når moskéer, og forsåvidt også enkelte ekstreme kristne frimenigheter, fremmer budskap som er grovt diskriminerende så burde ikke religionsparaplyen gi dem fritak fra konsekvenser. Religion har dessverre fortsatt et særskilt vern i offentligheten og kan relativt fritt fremme både holdninger og praksiser som er diskriminerende og kvinnefiendtlige (de er bl.a. unntatt normale likestillingskrav når det kommer til ansettelser og organisering). Det er ingen grunn til å verne sånne holdninger og praksiser.
Vigrid skrev:Til administrasjon, personale og elever ved XXXX Videregående Skole
Vedrørende moderne undervisning med vekt på faktabasert grunnlag og utvikling av elevenes evne til kritisk vurdering av maktelitens politisk korrekte propaganda. En politisk korrekt propaganda kun med hensikt å forsterke det falske narrativet en folkefiendtlig maktelite har bygget opp etter den 2. Verdenskrig.
Anledningen til henvendelsen er at vi er inne i et nytt år, 2016, som er preget av opptrekk til en ny verdensomspennende storkrig siden stadig flere land motsetter seg Det Anglozionistiske Imperiet og dets NAZI-allianse (NAto-ZIonistiske) sin agenda om totalt verdensherredømme. En av strategiene for den Anglozionistiske makteliten siden mai 1945 er å dekomponere europeisk sivilisasjon gjennom masseinvasjon av sivilisasjonsfremmede folkemasser. Resultatet vil bli balkaniseringskriger slik det alltid har blitt tidligere ved denne type strutsepolitikk. Ansvaret påligger de norske folkevalgte politikerne og undervisningspersonale som kondisjonerer norsk ungdom for kulturell dekomponering og etnisk rensing.
Massemedias konsekvente underordning overfor den politiske maktelites agenda og narrativ gjør de videregående skolenes oppgave om utvikling av elevenes evne til å tenke selv og trekke selvstendige slutninger basert på faktiske forhold og sann historie desto viktigere. Dessverre så ser vi at også de videregående skolene har underlagt seg den politiske maktelites ensidige propaganda og er på vei til å bli en asyl-lignende institusjon for hjernevasking av elevene til politisk korrekte zombier uten evne til selvstendig tenking.
Her et par ferske eksempler på hvordan norske kommuner og skoler misbrukes og overkjøres:
Notodden har nå blitt underkuet av den folkefiendtlige makteliten, som har sentralisert seg i Oslo, og i likhet med sin nabokommune, Kongsberg, blitt tvunget til å akseptere et enormt antall sivilisasjonsfremmede invadører på på henholdsvis Bolkesjø og Raumyr. Dette vitner om en feighet uten sidestykke fra Notodden og Kongsbergs folkevalgte styrer. På toppen av og samtidig med denne feigheten går så kommunestyret og -administrasjon i Kongsberg inn for å bevilge store summer til indoktrineringsturer for skoleelever til Auschwitz. Disse turene har som formål og effekt å kondisjonere etnisk norsk ungdom til å delta aktivt i dekomponeringen av egen sivilisasjon og kultur og utslettelse av eget folks eksistens. Som grunnlag brukes krigspropagandaløgnene og latrineryktene som utgjør HoloCa$h-industrien som for Norge har sentrum i Auschwitz. Sammenfallet mellom Raumyr-vedtaket og hjernevaskingsbevilgningen er ikke tilfeldig.
Som en motvekt til denne negative utviklingen, som på sikt vil true selve fundamentet for vårt desentrale demokratiske styringssystem, har vi i Vigrid utviklet en faktabasert kunnskapsbase på flere svært viktige områder for forståelse av dagens situasjon basert på sann historie og objektiv vurdering. Det har bevislig gjort oss til Norges fremste informasjonskilde for dem som vil utvikle selvstendig tenkeevne som gir mulighet til en dypere forståelse av den globale samfunnsutviklingen vi er inne i. Noe som er en selvfølge for dem som vil styre kommunene, men dessverre i dag er fullstendig fraværende i dagens Norge.
Vår elektroniske, internettbaserte kunnskapsbase er åpen for alle. http://vigrid.net I venstre marg finner dere de emneområdene vi dekker. Her er en kort beskrivelse av dem:
Anglo-Zionistenes Verdenskrig: Området dekker dagens globale utvikling som spesielt er preget av Det Anglozionistiske Imperiets og dets NAZI-allianses totale asymmetriske krig om verdensherredømme og Den Frie Verdens motstand mot Anglozionistenes erobringfremstøt. Spesielt aktuelt er Anglozionistenes sivilisasjonskrig mot Den Russiske Verden hvor nasjonalister og nazister utfører folkemord og terror under finansiering og ledelse av jødiske finansoligarker i Novorossia. Også masseinvasjonen av sivilisasjonsfremmede i Europa må sees på som en av Anglozionistenes krigsstrategier for svekkelse av vårt kontinent. Dette er like aktuelt for alle norske kommuner siden balkaniseringskrigene vil ramme hele landet når de først skyter skikkelig fart. På dette geopolitiske området er Vigrid den fremste tenketank i Norge og dere er herved advart.
Kampgruppe for Sannhet: Her er dokumentert hvordan norsk massemedia er et rent propagandaorgan for Anglozionistene og NAZI-alliansens propaganda. Glimrende egnet som grunnlag for elevdebatter om medias rolle i et moderne demokrati. Vigrid er alene i Norge om å ha tatt et slikt oppgjør med media som propagandaapparat for maktelitens hjernevasking av folket.
Tredveårskrigen 1914-1945: Anglozionistenes verdenskriger for å ødelegge Europas sterke sentrum for etterfølgende militær okkupasjon og underleggelse av det europeiske kontinent til Anglozionistenes Imperium kan betraktes som en eneste sammenhengende krig. Europa er i dag militært okkupert av Anglozionistene, både direkte og indirekte, gjennom Anglozionistenes NAZI-allianse. I dag brukes Europa som oppmarsjområde i Anglozionistenes sivilisasjonskrig mot Russland med verdensdelen vår som offer i en mulig kommende atomkrig.
Emneområdet er meget omfattende og inneholder blant annet Holocaust som navn på den systematiske utryddelsen av millioner tyskere med Anglozionistenes brannbombing av sivile i tyske byer som sentralt. Holocaust betyr "Brennoffer" og er et velegnet navn på Anglozionistenes enorme krigsforbrytelse. Dekningen av forhold i Norge er unik og bør gi grunnlag for ettertanke og refleksjon sett opp imot de Anglozionistiske seierherrenes løgnaktige propagandaversjon som norske elever serveres. Det er en historisk sannhet at seierherrene skriver historien og i dette tilfellet sannere enn ellers siden løgnene deres brukes som rettferdiggjøring av egne kriger og folkemord i tiden etter 1945. Folkemordet i Palestina er kun et eksempel.
HoloCa$h: Navnet HoloCa$h er en glimrende og dekkende betegnelse på løgnen om de 6 millioner jøder som aldri ble utryddet av tyskerne under den 2. verdenskrig. På dette området er Vigrid uten sidestykke i Norge. Det er på tide å sette en stopper for den mest omfattende økonomiske svindelen i verdenshistorien. Spesielt når vi ser hvordan den brukes av jøder, zionister og Anglozionister til å forsvare angrepskriger, landrøveri og folkemord. Vi dekker spesielt norske forhold og "norske" løgn- og propagandahistorier.
Løgn-og fantasihistoriene om HoloCa$h har variert over tid og det samme har løgnene om antall døde i de tyske internerings- og arbeidsleirene gjort. I en lang periode var Auschwitz sentral i den norske fantasiversjonen av HoloCa$h og dette leirkomplekset er derfor viet spesiell oppmerksomhet. Vi advarer norske kommuner mot å gå i fellen og aktivt støtte HoloCa$h-industrien.
Jødedom - Talmudisme: Siden jødene, blant annet gjennom sin dominans i europeisk/amerikansk finansverden, har en enorm og overproporsjonal innflytelse på vår samfunnsutvikling har vi tatt for oss dette som eget emneområde. Vi kommer inn på kommunismen som redskap for en jødestyrt utryddelse av ikke-jødiske lederskap; vi dokumenterer Zions Vises Protokoller og bringer videre historisk informasjon fra forrige århundre, da ytringsfriheten sto sterkere i Europa enn i dag og kommer også inn på en del aktuelle områder hvor jødene har stor og meget negativ innflytelse på vår samfunnsutvikling.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Vigrid som Partner for kvalitetsheving av undervisningen:
For å oppnå de målsettingene norske videregående skoler har for sin undervisning, bedre enn dere gjør det i dag, tilbyr Vigrid dere et partnerskap hvor vi, som nevnt, stiller vår kunnskapsbase gratis til deres disposisjon. I tillegg anbefaler vi vår elev/student-tjenestehttp://vigrid.net/elevstudent.htm for deres elever og for den sakens skyld også deres undervisningspersonale. Vi har hatt en enorm og dokumenterbar suksess med opplegget og hjulpet hundrevis av elever og studenter til bedre oppgavebesvarelser. Og større forståelse av både historiske sammenhenger og deres virkning på dagens samfunnsutvikling. I et stadig mer integrert globalt verdenssystem vil dette bli stadig viktigere.
Vi i Vigrid tilbyr oss også å treffe representanter for de videregående skolene til partnerdiskusjoner om hvordan læreopplegget deres kan forbedres med hensikt å utvikle faktabasert kunnskap og kritisk evne hos elevene til erstatning for passiv pugging av politisk korrekt propaganda som ledd i maktelitens hjernevasking av elevene. Norsk ungdom fortjener bedre undervisning enn de får i dag!
Med Nordisk Hilsen
Tore W. Tvedt
Vigrid
Jeg tror jammen karen har røyka litt...Vigrid skrev:<snip>
Med Nordisk Hilsen
Tore W. Tvedt
Vigrid
Viktige poenger:Overraskende toner fra Lars Gule:
Islamkritikk - verdidebatt.no
Et steg fram og 100 tilbake...Sakte, så uendelig sakte, men sikkert endrer ting seg:
Over tusen landsbyer i Mali slutter med kj�nnslemlestelse - nyheter - Dagbladet.no
"Første" - hvem sier det? Resten var det nok islambrødrene som stod for - eller..?
Gapet mellom eliten og folket vokser. Nå fosser radikale stemmer frem overalt. - Aftenposten- Innvandring har åpenbart tjent eliten, men argumentet om at det vil gi store gevinster til de brede lagene av befolkningen, er falskt og uærlig. Vi har vært vanvittig arrogante og lagt altfor lite vekt på de negative konsekvensene innvandringen kan få for dem som allerede ligger dårligst an, sier Wolf.
https://www.frieord.no/innenriks/asylbrann-skyldes-familietragedie-media-lyver/Bak asylbrannen på Vågseidet i Lindås skjuler det seg en familietragedie som er direkte knyttet til etableringen av asylmottaket. Lokale medier i Nordhordland kjenner godt til bakgrunnshistorien, men vil ikke gå ut med den, trolig av frykt for at det vil skape sympati for familien som knyttes til brannen.
Jeg er faktisk meget enig i dele af artiklen, større forskel på rig og fattig, eller jo mere kapitalisme/egoisme, jo mere racisme osv hovedsagligt fra de mennesker som sorteres fra af det kapitalistiske system. Dem som bliver tabere eller havner nederst i hierarkiet i den selektion som dem der ejer produktionsmidlerne laver.Gapet mellom eliten og folket vokser. Nå fosser radikale stemmer frem overalt. - Aftenposten- Innvandring har åpenbart tjent eliten, men argumentet om at det vil gi store gevinster til de brede lagene av befolkningen, er falskt og uærlig. Vi har vært vanvittig arrogante og lagt altfor lite vekt på de negative konsekvensene innvandringen kan få for dem som allerede ligger dårligst an, sier Wolf.
Amen!På tide å innse at det ikke er mannfolka som trenger asyl, men heller kvinner og døtre:
N�r d�trene blir butikk - Norge
"– Jenter i krigsområder er svært sårbare. Mange familier på flukt ser på jentungene som en inntektskilde. Jentene blir solgt til eldre menn for at familiene deres skal overleve og eventuelt klare å betale menneskesmuglere."