Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hellas har jo fått så mange redningspakker fra EU. Skulle bare mangle at de ga litt tilbake,

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.361
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    «Ti av ni» blir lurt av statistikk

Godt poeng. Asylsøkere er ikke mer kriminelle enn kriminelle normenn.

"Det interessante spørsmålet blir jo derfor - er asylsøkerne mer kriminelle enn en sammenliknbar gruppe av unge, fattige, lavt utdannede norske menn med varierende grad av psykiske plager?"

Det tror ikke jeg heller, men de blir det fordi våre systemer er ikke gode nok til å ta vare på og lære opp de som kommer.
    Faktisk er jeg mere redd for øst-europere og nordlendinger!
    Mener Rollnes har henvist til statistikk at en god del av overrepresentasjone forsvinner, men langt nær alt!

Mvh
    OMF

D

Desillusjonert

Gjest

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.639
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    «Ti av ni» blir lurt av statistikk

Godt poeng. Asylsøkere er ikke mer kriminelle enn kriminelle normenn.

"Det interessante spørsmålet blir jo derfor - er asylsøkerne mer kriminelle enn en sammenliknbar gruppe av unge, fattige, lavt utdannede norske menn med varierende grad av psykiske plager?"

Det tror ikke jeg heller, men de blir det fordi våre systemer er ikke gode nok til å ta vare på og lære opp de som kommer.
    Faktisk er jeg mere redd for øst-europere og nordlendinger!
    Mener Rollnes har henvist til statistikk at en god del av overrepresentasjone forsvinner, men langt nær alt!

Mvh
    OMF
    Man kan jo også lure på klokskapen i å importere enda flere fattige, lavt utdannede unge menn med varierende grad av psykiske plager enn de vi allerede har avlet frem her hjemme....

mvh

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
    S

Slubbert

Gjest
    Det demrer så vidt for franskmenn ..

France likely to close more than 100 mosques - Al Jazeera English

Bør Norge være sinken i klassen?

Hva med å være en lederstjerne og stenge alle?
    Nå er det vel ikke det samme og like store problemet her i Norge som i Frankrike?
    Såvidt jeg har skjønt, er det et større sammarbeide mellom de forskjellige menighetene og stat enn ellers i Europa.
    Uansett, ingen norske politikere har baller til det!
    Mindre er det nok, men fraværende?

Det brenner i våre moskeer. Og brannen er forårsaket av ingen andre enn oss selv. | Iqra Mahboob (18) - Aftenposten

Da jeg var yngre skulle liksom moskeene hjelpe meg med å få mer kunnskap om religionen min, og det fikk jeg.Jeg lærte at om en jente snakker med gutter, er det en synd.
    Jeg ble kritisert hvis neglene mine var litt for lange, og jeg ble skamklippet hvis alle bønnene ikke var lest.
    Vantro skulle sees ned på, og de hadde ikke lov til å være mine venner.

S

Slubbert

Gjest
    Og så har vi jo denne godbiten fra islam.net (deres egen youtube-kanal), en organisasjon som har fått statsstøtte av Norske myndigheter.

D

Desillusjonert

Gjest
    Det demrer så vidt for franskmenn ..

France likely to close more than 100 mosques - Al Jazeera English

Bør Norge være sinken i klassen?

Hva med å være en lederstjerne og stenge alle?
    Nå er det vel ikke det samme og like store problemet her i Norge som i Frankrike?
    Såvidt jeg har skjønt, er det et større sammarbeide mellom de forskjellige menighetene og stat enn ellers i Europa.
    Uansett, ingen norske politikere har baller til det!
    Mindre er det nok, men fraværende?

Det brenner i våre moskeer. Og brannen er forårsaket av ingen andre enn oss selv. | Iqra Mahboob (18) - Aftenposten

Da jeg var yngre skulle liksom moskeene hjelpe meg med å få mer kunnskap om religionen min, og det fikk jeg.Jeg lærte at om en jente snakker med gutter, er det en synd.
    Jeg ble kritisert hvis neglene mine var litt for lange, og jeg ble skamklippet hvis alle bønnene ikke var lest.
    Vantro skulle sees ned på, og de hadde ikke lov til å være mine venner.
    Jeg sa vel ikke at det er fraværende, men problemet er nok litt lettere å hanskes med her. Å stenge moskeer er vel ikke veien å gå. Da vil man skape mere motvilje enn sympati, tror jeg... I Frankrike har de ikke noe valg!

Jeg håper vi snart får systemer som tar vare på menneskene i dette. Det har vi ikke i dag.
    Om det ikke er høyt utdannende, så er det i hvertfall arbeidsføre mennekser som kommer og jobb er viktig. Men med oljebransjen i knefall og nå også banker med problemer, så er jeg ikke veldig optimist. Jeg tror også vi har tatt inn for mange, vi har ikke kontroll lenger.

Det er mye vi kan gjøre, men våre systemer må bli bedre og den såkalte integreringen må påbegynnes så fort som mulig. Men å stenge moskeer? Tvilende...

S

Slubbert

Gjest
    Man burde i hvert fall ikke gi statsstøtte til organisasjoner som fremmer et budskap som er fiendtlig ovenfor vår sekulære samfunnsdannelse. Og som vår monomane danske gjentar i det uendelige eksisterer det visse begrensinger både i ytrings- og organisasjonsfrihet. Når moskéer, og forsåvidt også enkelte ekstreme kristne frimenigheter, fremmer budskap som er grovt diskriminerende så burde ikke religionsparaplyen gi dem fritak fra konsekvenser. Religion har dessverre fortsatt et særskilt vern i offentligheten og kan relativt fritt fremme både holdninger og praksiser som er diskriminerende og kvinnefiendtlige (de er bl.a. unntatt normale likestillingskrav når det kommer til ansettelser og organisering). Det er ingen grunn til å verne sånne holdninger og praksiser.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er det så ille å skape litt mer motvilje, når det uansett er fra folk som ikke er helt god i tanken? Poenget er vel å ikke produsere mer tulleri enn om en lar tulligene fortsette? Jeg har ikke sett empiriske data på det.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.369
    Torget vurderinger
    4
    Knallhardt tilsvar fra Rolness:

Tull med voldtektstall

"TJOMLID SKREV: «Etniske nordmenn begår sannsynligvis over 10000 voldtekter i året. Du vet sånn, norske voldteker. På fest i fylla. Mot partneren som sover.» Hvor har han dette tallet fra? Det skrev han ikke. I sitt eget kommentarfelt forsvarte han seg slik: «Hvis du tror at tallet 10000 er ren gjetning, synes jeg du utviser stor blindhet. Det er ikke gjetning, men et kvalifisert estimat basert på kunnskap om mørketall i anmeldelser.»
    Les det en gang til. Og du må gjerne le. Mørketall er et ord vi bruker om størrelser og antall ingen kjenner. Det er derfor det kalles mørketall. Tjomlid påstår altså at han baserer seg på kunnskap om noe man pr. def. ikke har kunnskap om. Han starter med å tenke på et mørketall. Og får det til å høres ut som eksakt vitenskap."

.......

"HAN VISER BARE TIL til en politirapport fra 2014 som sier at 73 prosent av de som er siktet eller mistenkt i voldtektssaker i Oslo er norske statsborgere. Denne statistikken skiller ikke mellom overfallsvoldtekter og andre voldtekter, som var Tjomlids poeng. Og heller ikke klart mellom innvandrere og etniske nordmenn. Andelen norske statsborgere i Oslo er 84 prosent. Det er en høyere andel enn 73 prosent. Altså er norske statsborgere underrepresenterte, og andre lands statsborgere overrepresenterte som voldtektstmenn i denne statistikken. Og 12 prosent av norske statsborgerne i Oslo er innvandrere. Noe som gjør nordmenn ytterlige underrepresentert. Tjomlid viser til et tall som sier det motsatte av hva han hevder.
    I kommentarfeltet blir Tjomlid konfrontert med dette, og svarer: «Jeg skrev aldri at nordmenn var massivt overrepresenteret relativt til gruppetall. De er massivt overrepresentert i absolutte tall.»
    Her må man i hvert fall le. Utsagnet er komplett meningsløst. Begrepet overrepresentasjon handler om andel, forhold, relative tall. Hva skulle det ellers handle om? Tjomlid skjønner åpenbart ikke hva han selv snakker om. Og det er ikke noe nytt at faktasjekkeren ikke skjønner statistikk. Han har tidligere skrevet to bloggposter der han avlører «myten» om at innvandring fører til mer kriminalitet, ved å vise til at kriminaliteten generelt har gått ned. Dette er på linje med å påstå at den økte fedmen i Norge ikke er farlig, fordi nordmenn lever lenger enn før. Innvandrere er overrepresenterte i krimstatistikken, og visse nasjonaliteter mer enn andre, uavhengig av Tjomlids tallmagi."

D

Desillusjonert

Gjest
    Knallhardt tilsvar fra Rolness:

Tull med voldtektstall

"TJOMLID SKREV: «Etniske nordmenn begår sannsynligvis over 10000 voldtekter i året. Du vet sånn, norske voldteker. På fest i fylla. Mot partneren som sover.» Hvor har han dette tallet fra? Det skrev han ikke. I sitt eget kommentarfelt forsvarte han seg slik: «Hvis du tror at tallet 10000 er ren gjetning, synes jeg du utviser stor blindhet. Det er ikke gjetning, men et kvalifisert estimat basert på kunnskap om mørketall i anmeldelser.»
    Les det en gang til. Og du må gjerne le. Mørketall er et ord vi bruker om størrelser og antall ingen kjenner. Det er derfor det kalles mørketall. Tjomlid påstår altså at han baserer seg på kunnskap om noe man pr. def. ikke har kunnskap om. Han starter med å tenke på et mørketall. Og får det til å høres ut som eksakt vitenskap."

.......

"HAN VISER BARE TIL til en politirapport fra 2014 som sier at 73 prosent av de som er siktet eller mistenkt i voldtektssaker i Oslo er norske statsborgere. Denne statistikken skiller ikke mellom overfallsvoldtekter og andre voldtekter, som var Tjomlids poeng. Og heller ikke klart mellom innvandrere og etniske nordmenn. Andelen norske statsborgere i Oslo er 84 prosent. Det er en høyere andel enn 73 prosent. Altså er norske statsborgere underrepresenterte, og andre lands statsborgere overrepresenterte som voldtektstmenn i denne statistikken. Og 12 prosent av norske statsborgerne i Oslo er innvandrere. Noe som gjør nordmenn ytterlige underrepresentert. Tjomlid viser til et tall som sier det motsatte av hva han hevder.
    I kommentarfeltet blir Tjomlid konfrontert med dette, og svarer: «Jeg skrev aldri at nordmenn var massivt overrepresenteret relativt til gruppetall. De er massivt overrepresentert i absolutte tall.»
    Her må man i hvert fall le. Utsagnet er komplett meningsløst. Begrepet overrepresentasjon handler om andel, forhold, relative tall. Hva skulle det ellers handle om? Tjomlid skjønner åpenbart ikke hva han selv snakker om. Og det er ikke noe nytt at faktasjekkeren ikke skjønner statistikk. Han har tidligere skrevet to bloggposter der han avlører «myten» om at innvandring fører til mer kriminalitet, ved å vise til at kriminaliteten generelt har gått ned. Dette er på linje med å påstå at den økte fedmen i Norge ikke er farlig, fordi nordmenn lever lenger enn før. Innvandrere er overrepresenterte i krimstatistikken, og visse nasjonaliteter mer enn andre, uavhengig av Tjomlids tallmagi."
    En god kommentar på Tjomlids blogg:
    "Dette gir jo ikke mening, Tjomlid.
    «Man kan argumentere at mye av dette også springer ut av religion, men ettersom store deler av menn fra samme religion ikke voldtar og ikke har et kvinnefiendtlig syn, noe nevnte rapporter også har dokumentert, er det meningsløst å peke på islam isolert som en forklaring.»

Det er jo mange fattige, alokoholikere og personer som selv har blitt mishandlet som barn, som heller ikke slår eller voldtar. Det utelukker ikke at det kan være en forklaringsvariabel i mange tilfeller.
    Jeg forstår ikke denne trangen til å utelukke religion, i seg selv, som opphav til noe uheldig. Religion for mange preger livet ekstremt mye. At det ikke også, direkte, skal kunne føre til onde handlinger, står for meg merkelig.
    Spør heller HVORFOR er det noen som lar seg så mye påvirke av religion, mens andre blir det i mindre grad. Vi vet at lav utdannelse og lav inntekt ikke holder som forklaringsvariable (mange terrorister har f eks høyere inntekt/utdannelse, og ikke minst omvendt, mange med lav utdannelse/inntekt blir ikke terrorister eller voldtektsmenn).
    Ikke alle tyskere ble nazister. Ikke alle muslimer blir kriminelle. Men vi kan ikke utelukke at nazisme, eller religion, har en direkte effekt og reelle konsekvenser."

D

Desillusjonert

Gjest
    hanekamhaug -

"Men jeg har ett spørsmål til vår venn Fugelli. En klar utfordring som jeg håper han har mot nok til å svare ærlig på - forsvarer han pedofile overgripere her i Norge og? Mener han voksne, norske, pedofile overgripere i norske fengsler skal bli møtt med forståelse og god vilje? Eller gjelder det bare menn fra andre kulturer?"

D

Desillusjonert

Gjest
    Man burde i hvert fall ikke gi statsstøtte til organisasjoner som fremmer et budskap som er fiendtlig ovenfor vår sekulære samfunnsdannelse. Og som vår monomane danske gjentar i det uendelige eksisterer det visse begrensinger både i ytrings- og organisasjonsfrihet. Når moskéer, og forsåvidt også enkelte ekstreme kristne frimenigheter, fremmer budskap som er grovt diskriminerende så burde ikke religionsparaplyen gi dem fritak fra konsekvenser. Religion har dessverre fortsatt et særskilt vern i offentligheten og kan relativt fritt fremme både holdninger og praksiser som er diskriminerende og kvinnefiendtlige (de er bl.a. unntatt normale likestillingskrav når det kommer til ansettelser og organisering). Det er ingen grunn til å verne sånne holdninger og praksiser.
    Jeg er enig, men det med statsstøtte må også gjelde enkelte kristne organisasjoner. Selv om de ikke oppfordrer til terror, så er det ille nok å lære bort noe som står i sterk kontrast til det vi lærer på skolen. Religiøse og fotballfans har vel alltid ment at lover og regler ikke gjelder for de... :)

cb_600

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Jobber som lærer på videregående skole. I dag fikk hele skolen tilsendt en nokså skremmende epost fra Vigrid. Hvis det som skjer i Europa i dag gir næring til slike organisasjoner og selvoppnevnte "tenke tanker", ja da har vi faktisk noe å frykte.

Må legge til at jeg tror responsen har vært noe laber fra samtlige mottakere.

(Hvis innlegget ikke passer inn i tråden, kan admin. slette eller flytte innlegget)

Vigrid skrev:
    Til administrasjon, personale og elever ved XXXX Videregående Skole

Vedrørende moderne undervisning med vekt på faktabasert grunnlag og utvikling av elevenes evne til kritisk vurdering av maktelitens politisk korrekte propaganda. En politisk korrekt propaganda kun med hensikt å forsterke det falske narrativet en folkefiendtlig maktelite har bygget opp etter den 2. Verdenskrig.

Anledningen til henvendelsen er at vi er inne i et nytt år, 2016, som er preget av opptrekk til en ny verdensomspennende storkrig siden stadig flere land motsetter seg Det Anglozionistiske Imperiet og dets NAZI-allianse (NAto-ZIonistiske) sin agenda om totalt verdensherredømme. En av strategiene for den Anglozionistiske makteliten siden mai 1945 er å dekomponere europeisk sivilisasjon gjennom masseinvasjon av sivilisasjonsfremmede folkemasser. Resultatet vil bli balkaniseringskriger slik det alltid har blitt tidligere ved denne type strutsepolitikk. Ansvaret påligger de norske folkevalgte politikerne og undervisningspersonale som kondisjonerer norsk ungdom for kulturell dekomponering og etnisk rensing.

Massemedias konsekvente underordning overfor den politiske maktelites agenda og narrativ gjør de videregående skolenes oppgave om utvikling av elevenes evne til å tenke selv og trekke selvstendige slutninger basert på faktiske forhold og sann historie desto viktigere. Dessverre så ser vi at også de videregående skolene har underlagt seg den politiske maktelites ensidige propaganda og er på vei til å bli en asyl-lignende institusjon for hjernevasking av elevene til politisk korrekte zombier uten evne til selvstendig tenking.

Her et par ferske eksempler på hvordan norske kommuner og skoler misbrukes og overkjøres:

Notodden har nå blitt underkuet av den folkefiendtlige makteliten, som har sentralisert seg i Oslo, og i likhet med sin nabokommune, Kongsberg, blitt tvunget til å akseptere et enormt antall sivilisasjonsfremmede invadører på på henholdsvis Bolkesjø og Raumyr. Dette vitner om en feighet uten sidestykke fra Notodden og Kongsbergs folkevalgte styrer. På toppen av og samtidig med denne feigheten går så kommunestyret og -administrasjon i Kongsberg inn for å bevilge store summer til indoktrineringsturer for skoleelever til Auschwitz. Disse turene har som formål og effekt å kondisjonere etnisk norsk ungdom til å delta aktivt i dekomponeringen av egen sivilisasjon og kultur og utslettelse av eget folks eksistens. Som grunnlag brukes krigspropagandaløgnene og latrineryktene som utgjør HoloCa$h-industrien som for Norge har sentrum i Auschwitz. Sammenfallet mellom Raumyr-vedtaket og hjernevaskingsbevilgningen er ikke tilfeldig.

Som en motvekt til denne negative utviklingen, som på sikt vil true selve fundamentet for vårt desentrale demokratiske styringssystem, har vi i Vigrid utviklet en faktabasert kunnskapsbase på flere svært viktige områder for forståelse av dagens situasjon basert på sann historie og objektiv vurdering. Det har bevislig gjort oss til Norges fremste informasjonskilde for dem som vil utvikle selvstendig tenkeevne som gir mulighet til en dypere forståelse av den globale samfunnsutviklingen vi er inne i. Noe som er en selvfølge for dem som vil styre kommunene, men dessverre i dag er fullstendig fraværende i dagens Norge.

Vår elektroniske, internettbaserte kunnskapsbase er åpen for alle. http://vigrid.net I venstre marg finner dere de emneområdene vi dekker. Her er en kort beskrivelse av dem:

Anglo-Zionistenes Verdenskrig: Området dekker dagens globale utvikling som spesielt er preget av Det Anglozionistiske Imperiets og dets NAZI-allianses totale asymmetriske krig om verdensherredømme og Den Frie Verdens motstand mot Anglozionistenes erobringfremstøt. Spesielt aktuelt er Anglozionistenes sivilisasjonskrig mot Den Russiske Verden hvor nasjonalister og nazister utfører folkemord og terror under finansiering og ledelse av jødiske finansoligarker i Novorossia. Også masseinvasjonen av sivilisasjonsfremmede i Europa må sees på som en av Anglozionistenes krigsstrategier for svekkelse av vårt kontinent. Dette er like aktuelt for alle norske kommuner siden balkaniseringskrigene vil ramme hele landet når de først skyter skikkelig fart. På dette geopolitiske området er Vigrid den fremste tenketank i Norge og dere er herved advart.

Kampgruppe for Sannhet: Her er dokumentert hvordan norsk massemedia er et rent propagandaorgan for Anglozionistene og NAZI-alliansens propaganda. Glimrende egnet som grunnlag for elevdebatter om medias rolle i et moderne demokrati. Vigrid er alene i Norge om å ha tatt et slikt oppgjør med media som propagandaapparat for maktelitens hjernevasking av folket.

Tredveårskrigen 1914-1945: Anglozionistenes verdenskriger for å ødelegge Europas sterke sentrum for etterfølgende militær okkupasjon og underleggelse av det europeiske kontinent til Anglozionistenes Imperium kan betraktes som en eneste sammenhengende krig. Europa er i dag militært okkupert av Anglozionistene, både direkte og indirekte, gjennom Anglozionistenes NAZI-allianse. I dag brukes Europa som oppmarsjområde i Anglozionistenes sivilisasjonskrig mot Russland med verdensdelen vår som offer i en mulig kommende atomkrig.

Emneområdet er meget omfattende og inneholder blant annet Holocaust som navn på den systematiske utryddelsen av millioner tyskere med Anglozionistenes brannbombing av sivile i tyske byer som sentralt. Holocaust betyr "Brennoffer" og er et velegnet navn på Anglozionistenes enorme krigsforbrytelse. Dekningen av forhold i Norge er unik og bør gi grunnlag for ettertanke og refleksjon sett opp imot de Anglozionistiske seierherrenes løgnaktige propagandaversjon som norske elever serveres. Det er en historisk sannhet at seierherrene skriver historien og i dette tilfellet sannere enn ellers siden løgnene deres brukes som rettferdiggjøring av egne kriger og folkemord i tiden etter 1945. Folkemordet i Palestina er kun et eksempel.

HoloCa$h: Navnet HoloCa$h er en glimrende og dekkende betegnelse på løgnen om de 6 millioner jøder som aldri ble utryddet av tyskerne under den 2. verdenskrig. På dette området er Vigrid uten sidestykke i Norge. Det er på tide å sette en stopper for den mest omfattende økonomiske svindelen i verdenshistorien. Spesielt når vi ser hvordan den brukes av jøder, zionister og Anglozionister til å forsvare angrepskriger, landrøveri og folkemord. Vi dekker spesielt norske forhold og "norske" løgn- og propagandahistorier.
    Løgn-og fantasihistoriene om HoloCa$h har variert over tid og det samme har løgnene om antall døde i de tyske internerings- og arbeidsleirene gjort. I en lang periode var Auschwitz sentral i den norske fantasiversjonen av HoloCa$h og dette leirkomplekset er derfor viet spesiell oppmerksomhet. Vi advarer norske kommuner mot å gå i fellen og aktivt støtte HoloCa$h-industrien.

Jødedom - Talmudisme: Siden jødene, blant annet gjennom sin dominans i europeisk/amerikansk finansverden, har en enorm og overproporsjonal innflytelse på vår samfunnsutvikling har vi tatt for oss dette som eget emneområde. Vi kommer inn på kommunismen som redskap for en jødestyrt utryddelse av ikke-jødiske lederskap; vi dokumenterer Zions Vises Protokoller og bringer videre historisk informasjon fra forrige århundre, da ytringsfriheten sto sterkere i Europa enn i dag og kommer også inn på en del aktuelle områder hvor jødene har stor og meget negativ innflytelse på vår samfunnsutvikling.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vigrid som Partner for kvalitetsheving av undervisningen:

For å oppnå de målsettingene norske videregående skoler har for sin undervisning, bedre enn dere gjør det i dag, tilbyr Vigrid dere et partnerskap hvor vi, som nevnt, stiller vår kunnskapsbase gratis til deres disposisjon. I tillegg anbefaler vi vår elev/student-tjenestehttp://vigrid.net/elevstudent.htm for deres elever og for den sakens skyld også deres undervisningspersonale. Vi har hatt en enorm og dokumenterbar suksess med opplegget og hjulpet hundrevis av elever og studenter til bedre oppgavebesvarelser. Og større forståelse av både historiske sammenhenger og deres virkning på dagens samfunnsutvikling. I et stadig mer integrert globalt verdenssystem vil dette bli stadig viktigere.

Vi i Vigrid tilbyr oss også å treffe representanter for de videregående skolene til partnerdiskusjoner om hvordan læreopplegget deres kan forbedres med hensikt å utvikle faktabasert kunnskap og kritisk evne hos elevene til erstatning for passiv pugging av politisk korrekt propaganda som ledd i maktelitens hjernevasking av elevene. Norsk ungdom fortjener bedre undervisning enn de får i dag!

Med Nordisk Hilsen

Tore W. Tvedt
    Vigrid

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.224
    Torget vurderinger
    4
    Hva er en nordisk hilsen ? Ellers skremmende ja:/

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.243
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vigrid skrev:
    <snip>
    Med Nordisk Hilsen

Tore W. Tvedt
    Vigrid
    Jeg tror jammen karen har røyka litt...
    Her er det største problemet med å brunbeise kreti og pleti på høyresiden i norsk politikk - du ufarliggjør de som virkelig er brune, ved at folk flest stemples og tenker de brune er de som mener akkurat som meg. Dette er the real deal...

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Men pytt - hva skal kvinner med klitoris?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.361
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Tino Sanadaji om pengebruk i Sverige....

"Det finns även en uppdaterad kostnadsprognos. Notera som alltid att detta endast täcker initial mottagning och inte inkluderar framtida kostnader för välfärd. Prognosen är 61 miljarder i år, 69 miljarder nästa år och därefter årligen runt 65 miljarder år efter år.
    Kändisgalan på Globen för flyktingar drygt fyra månader sen (visst känns det längre?) samlade ihop ungefär 40 miljoner kronor. Om kändisgalan på Globen görs till en permanent event som framöver hålls dygnet runt och samlar in lika mycket per timme som de gjorde sist skulle det täcka en tredjedel av summan."

Mvh
    OMF

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Det er feil å tenne på men det var ikke helt slik media og ordføreren skulle ha det til, nå er media stille om at de som tente på hadde mistet jobben og satt med stor gjeld, faren for at de måtte selge huset var stort og verdien på huset ville ha synket veldig med et asylmottak ved siden av.

Bak asylbrannen på Vågseidet i Lindås skjuler det seg en familietragedie som er direkte knyttet til etableringen av asylmottaket. Lokale medier i Nordhordland kjenner godt til bakgrunnshistorien, men vil ikke gå ut med den, trolig av frykt for at det vil skape sympati for familien som knyttes til brannen.
    https://www.frieord.no/innenriks/asylbrann-skyldes-familietragedie-media-lyver/

D

Desillusjonert

Gjest
    ?sterriksk politi var tause: Flyktning (20) voldtok ti ?r gammel gutt i sv?mmehall - nyheter - Dagbladet.no

"Voldtekten av den østerrikske tiåringen i svømmehallen skal ha vært av det brutale slaget. Den 20 år gamle flyktningen skal ha dratt gutten inn i en garderobe, dratt av ham badebuksa og forgrepet seg på ham.
    Etter hendelsen, fortalte gutten en badevakt om hva som hadde skjedd. Imens svømte den 20 år gamle flyktningen rundt i bassenget eller hoppet fra tremeteren.
    Politiet pågrep mannen i svømmehallen. Gutten ble senere lagt inn på sykehus med alvorlige skader, skriver Independent.
    Den irakiske flyktningen skal ha forklart politiet at overfallsvoldtekten var et resultat av en «seksuell nødsituasjon», da han ikke hadde hatt sex på fire måneder.
    Mannen hevder at han skal ha kone og barn i Irak. Han skal også ha fortalt politiet at han erkjenner at overfallet var «et stort feilgrep» og at han ikke mente å skade gutten.
    På spørsmål om det er ulovlig å ha sex med unge gutter i Irak, skal mannen ha svart at «slike ting er forbudt i alle verdens land»."

D

Desillusjonert

Gjest
    Er nordmenn rasister, siden de går til slike skritt?
    Da asylmottaket kom til bygda, ansatte barnehagen en pensjonert politimann - nyheter - Dagbladet.no

"
    Foreldre til barn i Vibehaugen barnehage på Raumyr i Kongsberg ble urolige da de fikk vite at det skulle åpnes et mottak med plass til 1000 asylsøkere på nabotomta. Nå har barnehagen ansatt en tidligere politimann til å passe på barna når de leker utendørs.
    Barnehagesjef Kari Løken Thorsen vil ikke uttale seg om den nyansattes tidligere arbeidserfaring, men bekrefter at de har økt bemanningen.
    - Etter åpningen av asylmottaket har vi styrket bemanningen i utetida, slik at vi både har god oversikt over barna, og har en ansatt som i tillegg kan følge særlig med på området rundt barnehagen.
    Rådmann Wenche Grinderud i Kongsberg kommune bekrefter at det er en pensjonert politimann som har fått jobben.
    - Det er ikke sikkert vi ville gjort dette om det var 300 asylsøkere, men nå er det snakk om 1000 og da valgte vi å styrke bemanningen midlertidig. I den forbindelse ble det engasjert en medarbeider som både er bestefar til et barn i barnehagen og tidligere politimann, sier Grinderud til Dagbladet, og sier det er tilfeldig at han har erfaring som politimann."

D

Desillusjonert

Gjest
    På tide å innse at det ikke er mannfolka som trenger asyl, men heller kvinner og døtre:
    N?r d?trene blir butikk - Norge

"– Jenter i krigsområder er svært sårbare. Mange familier på flukt ser på jentungene som en inntektskilde. Jentene blir solgt til eldre menn for at familiene deres skal overleve og eventuelt klare å betale menneskesmuglere."

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    - Innvandring har åpenbart tjent eliten, men argumentet om at det vil gi store gevinster til de brede lagene av befolkningen, er falskt og uærlig. Vi har vært vanvittig arrogante og lagt altfor lite vekt på de negative konsekvensene innvandringen kan få for dem som allerede ligger dårligst an, sier Wolf.
    Gapet mellom eliten og folket vokser. Nå fosser radikale stemmer frem overalt. - Aftenposten
    Jeg er faktisk meget enig i dele af artiklen, større forskel på rig og fattig, eller jo mere kapitalisme/egoisme, jo mere racisme osv hovedsagligt fra de mennesker som sorteres fra af det kapitalistiske system. Dem som bliver tabere eller havner nederst i hierarkiet i den selektion som dem der ejer produktionsmidlerne laver.

Og det gør det ikke bedre at man som frasorteret kan se østeuropæer overtage arbejdet, og nu taler man i Danmark om om at asylansøgere muligvis kan bleve de "nye østeuropæer på arbejdsmarkedet" dette skaber en naturlig modreaktion , specielt fra de frasorterede.

Kapitalisme er en uhyre primitiv tankegang som bl.a. baserer sig på naturlig udvælgelse " som hos dyrene" , noget vi mennesker burde være vokset fra for længe siden.

Desværre er det ikke tilfældet, tværtimod, vi ser det i enkelte lande og i landene imellem, den rige del af verden og den fattige del.

Kan det betale sig at hjælpe de fattige/svage ja så gør vi det måske, ellers lade man det typisk ligge, og giver "taberne" et absolut minimum at leve for for ikke at belaste de offentlige kasser for meget, for vi er jo humanistiske lader ikke folk dø, sådan direkte.

Så snart vi observere en "svag medborgere" så gælder det om at få dette individ så hurtigt som muligt ned på en indkomst som belaster samfundsbudgettet mindst muligt.
    Med et pænere ordvalg kaldes det at motiverer folk til at tage arbejde. (arbejde som naturligvis ikke er der , og de få job der er går med garanti ikke til "taberne", men det er med til at skabe et naturligt pres og konkurrence om jobbene , denne kyniske tankegang er rent ud sagt til at brække sig over.)

Det er en tankegang som er helt naturlig på højrefløjen, og en vigtig del for at deres system overhovedet kan virke, fuld beskæftigelse vil nærmest være en katastrofe, tabere skal der være.

Det er desværre også en tankegang som efterhånden har bredt sig til midten af det politiske spectre og sågar ud mod venstrefløjen, det kaldes den såkaldte "nødvendige politik" den politik som kan betaler sig økonomisk.
    Kan det betaler sig at tage flygtninge , nej, jamen så må vi gøre alt hvad vi kan for at holde dem væk.

En primitiv tankegang som kun vil og kan skaber rige og fattige, vindere og tabere.

Man ser ikke kun på det enkelte menneskes kvaliteter , men også på om det enkelte menneske profitabelt for samfundet, og resultatet af dette vil have stor indflydelse på det enkelte individs samfundsskæbne, skal man foretage en lidt kynisk sammenligning så svarer det til at man vælge tomater nede i Netto , man tager de bedste ,og lader de dårlige ligge tilbage.

De dårlige tomater bliver naturligvis smidt ud og forgår , men så nemt er det heldigvis ikke med mennesker, men mange af dem som er sorteret fra eller på anden måde er havnet i den nederste del af samfundet, udenfor eller med et lavtlønnet dårligt arbejde, de vil muligvis udvikle bl.a. racisme.

Derudover er der enkelte velfungerende racister, som typisk bruger deres energi på at udbrede deres egene tanker, dette drejer sig typisk mere om dem selv! , et forsøg på at bekræfte at det de har valgt er rigtigt, Kristen vs Muslim er et typisk eksempel.
    Eller de vil bare generelt overbevise om at Islam og Muslimer er noget frygteligt noget, politisk er der stort set kun tale om højreorienterede debattører og medie, som har denne helt ubeskrivelige trang til udbrede deres hadske og halv-racistiske budskaber.

Endelig ikke så meget forskelligt fra hvordan mange agerer i et hi-fi forum, hvor det så bare drejer sig om at overbevise omkring hi-fi.
    Heldigvis har dette ikke så alvorlige konsekvenser, som at udbrede racisme , frygt, intolerance osv.

Sist redigert:
    S

Slubbert

Gjest
    Jeez, at det går an å bli så blåøyd. Et aldri så "lite" problem med den gamle marxistiske tesen om at arbeiderne skal eie produksjonsmidlene er at det er umulig å gjennomføre med dagens høyteknologiske industri. Det kreves ofte store penger å starte opp en ny bedrift, og man må regne med flere år med R&D før man i det hele tatt har et produkt å selge, og enda flere år før det går med overskudd. Så uten kapital fra investorer må arbeidsstokken både jobbe gratis og dekke nødvendige investeringer i produksjonsmidler (som er veldig mye mer kostbare i dag enn på 1800-tallet) av egen lomme.

Et godt eksempel på en slik høyteknologisk industribedrift er Tesla. Tesla Motors taper ca $4000 per bil de selger og har se siste årene hatt et underskudd i størrelsesorden $200mill per kvartal. Hvordan mener man at arbeiderne skal ha eierskap over noe sånt? Hvis arbeiderne eide produksjonsmidlene ville det betydd at arbeiderne måtte dekket dette tapet selv. At arbeidsstokken må jobbe kanskje fem til ti år uten lønn og i tillegg spytte alle pengene inn i firmaet de jobber for, høres ikke ut som en god idé i min bok. Tvert om er det åpenbart en umulighet, og man er helt avhengig av kapital fra investorer for å kunne ha en moderne industri.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    På tide å innse at det ikke er mannfolka som trenger asyl, men heller kvinner og døtre:
    N�r d�trene blir butikk - Norge

"– Jenter i krigsområder er svært sårbare. Mange familier på flukt ser på jentungene som en inntektskilde. Jentene blir solgt til eldre menn for at familiene deres skal overleve og eventuelt klare å betale menneskesmuglere."
    Amen!

Tror jeg har stilt spørsmålet noen ganger før: Hvem trenger mest hjelp? Unge menn med som klarer å ta seg over havet i gummibåt og har nok penger til å betale menneskesmuglerne?

Det hadde nok vært større aksept for å ta imot flyktninger om det kom kvinner og barn. Women and children first ligger nok litt i ryggmargen vår.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn