Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Valencia er definitivt bedre enn i fjor, men det er RBK også og de har ofte gjort det bra mot spanske lag. Glemmer aldri en kald høstkveld i 97, da de spilte ut Real Madrid på Lerkendal, da forvirrede forsvarsspillere kikket uforstående på hverandre etter at Roar Strand dukket opp fra ingensteds og umarkert headet inn sluttresultatet til 2-0. Real vant mesterligaen den sesongen, og fikk sitt eneste tap på Lerkendal. Jeg tror RBK vil gjøre det bedre mot Valencia enn hva de andre lagene makter i år også.

    Mulig den danske serien er bedre enn den norske. Det så bare ikke slik ut da RBK møtte Brøndby...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Valencia-kampen går etter all sansynlighet på Lerkendal, visstnok.

    Sannsynlig oppsett mht. hjemmekamper:
    RBK - Valencia
    Brügge - RBK
    RBK-København
    St.-Etienne - RBK
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Synst Brøndby-RBK duellen var rimelig jamn.RBK hadde en suveren første omgang på bortebane,utenom det så var de igrunnen ganske jamne.FCK tror jeg er bedre enn Brøndby,og jeg tror RBK er norges beste lag for øyeblikket,muligens slått av Stabæk.....

    Tips til de som ikke har fått denne siden med seg : http://www.rbk.no/
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Kamper preges av målene som kommer. RBK sovnet litt mot Brøndby etter 2-0 i 1. omg. 1. kamp og på 1-0 i 1. omg 2. kamp, men våknet igjen og banket inn 2 da det ble nødvendig. 2 seire er 2 seire.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Joda,enig der,2 seire er 2 seire ;)
    Men det er først nå slaget kommer med det jeg tror er nordens 2 beste fotball-lag for øyeblikket,så det blir fest!! Ser det blir bortekamp mot FCK 4.desember,sannsynligvis fordel FCK. http://www.rbk.no/incoming/article119782.ece
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Rune S skrev:
    Joda,enig der,2 seire er 2 seire ;)
    Men det er først nå slaget kommer med det jeg tror er nordens 2 beste fotball-lag for øyeblikket,så det blir fest!! Ser det blir bortekamp mot FCK 4.desember,sannsynligvis fordel FCK. http://www.rbk.no/incoming/article119782.ece
    Det kan fort bli den avgjørende kampen det, siden den kommer sist.
    Rart at de fikk hjemmekamper mot lagene fra seedinggruppe 1 og 2 og bortekamper mot de fra gruppe 4 og 5.

    Rosenborgs kamper:
    23. oktober: RBK - Club Brugge
    6. november: Saint-Etienne - RBK
    27. november: RBK - Valencia
    4. desember: FC København - RBK
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Mjelde ferdig i brann etter sesongen. Bare ikke vi ender opp med Keiko....
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Herenveen, Sporting Braga, Portsmouth og Wolfsburg.
    Burde være grei skuring dette, men vet nå aldri i disse nedgangstider.

    Finale mellom AC Milan og Valencia kan jo være et ok utfall.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Holmium skrev:
    Herenveen, Sporting Braga, Portsmouth og Wolfsburg.
    Burde være grei skuring dette, men vet nå aldri i disse nedgangstider.

    Finale mellom AC Milan og Valencia kan jo være et ok utfall.
    Eller finale mellom AC Milan og Rosenborg... ;D
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    krash skrev:
    Mjelde ferdig i brann etter sesongen. Bare ikke vi ender opp med Keiko....
    Tror nok dette var riktig beslutning, og det at Brann vant gull i fjor var like mye til tross for monsamjeldens taktiske disposisjoner som på grunn av.

    Det sagt, ingen grunn til at Mjelde ikke skal huskes som en av dem som har bidratt mest da det også betydde som mest, og at han i alle fall har tatt ut sitt eget potensiale til det beste for klubben. Muligens måtte det en slostril til for å få bukt med en av Branns svøper; det at det omtrent holdt å ha hatt postadresse i Idrettsveien i '63 for å være selvskrevent kvalifisert for administrasjonsverv i klubben...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.859
    Antall liker
    10.344
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på hvilken engelsk fotballklubb som går konkurs først? Noen synspunkter?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    krash skrev:
    Mjelde ferdig i brann etter sesongen. Bare ikke vi ender opp med Keiko....
    Tror det blir Nordlie eller :

    :D
     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Norge-Nederland i hveld. Landslaget har ennå ikke vunnet en eneste kamp i år.
    Det er 30 år siden sist det gikk et helt år uten seier.
    De har bare en sjanse til etter kveldens kamp å berge seg fra den statistikken på.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    Norge-Nederland i hveld. Landslaget har ennå ikke vunnet en eneste kamp i år.
    Det er 30 år siden sist det gikk et helt år uten seier.
    De har bare en sjanse til etter kveldens kamp å berge seg fra den statistikken på.
    Litt synd å spolere det eneste denne årgangen vil bli husket for da. 1 år uten en seier er da interessant i seg selv om ikke annet. Nesten et år uten en seier eller bare én seier på et år ødelegger den fine statistikken. Håper derfor de taper slik at det blir litt helhet i det de holder på med i allefall.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Håper derfor de taper slik at det blir litt helhet i det de holder på med i allefall.
    Ja, det håper jeg også, så vi kan bli kvitt suppehue, syter'n og klysa Hareide :(

    Lars
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    sclalars skrev:
    Ja, det håper jeg også, så vi kan bli kvitt suppehue, syter'n og klysa Hareide :(

    Lars
    Hvem er det som syter nå da?
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    Hvem er det som syter nå da?
    Kall det heller ønsketenkning. Fastslår bare fakta. Trenger ikke se på annet enn resultatene han har å vise til. Etter å ha rasert Rosenborg så ble det landslagets tur. Han er jaggu flink Birdman?
    Kaller ham "konduktøren" jeg. Det finnes vel nok av gode spillere i dette landet her. Det er vel ikke til å komme fra at det er for mange spillere med klippekort på "vårt" felles lag?
    Laget vårt trenger nytt blod i toppen så å si. Er nå i hvert fall min mening ;)

    mvh
    Lars
     
    O

    omholt

    Gjest
    Nå må Hareide gå. Resultatene er dårlige og i tillegg skaper Norge bare et fåtall gode sjanser i kamp etter kamp. Trekk deg Hareide. Eggen og Drillo?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    sclalars skrev:
    Etter å ha rasert Rosenborg så ble det landslagets tur.
    Tøysekopp. Rosenborg ble seriemestere under Hareide. Det samme ble Helsingborg og Brøndby under Hareide.

    Landslaget har bare to-tre internasjonale spillere. Vanskelig å vinne noe med et slikt mannskap
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Hareide trente RBK i 2003.

    Det året fikk laget 61 poeng, 14 poeng mer enn lag nummer to.

    På 26 kamper scora de 17 mål mer enn det nestmestscorende laget og slapp inn to færre enn det som slapp inn nestfærrest mål den sesongen.

    Skulle nesten ønske han hadde rasert landslaget på samme måten. Da hadde vi hatt noe å juble for, men det har vi jo ikke...
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    sclalars skrev:
    Det finnes vel nok av gode spillere i dette landet her.
    Det er der jeg mener du tar helt feil. Norge er en lilleputt i fotballsammenheng. Tippeligaen har et lavere nivå enn de fleste andre ligaer det er vits å sammenligne med. Vi ser også at f.eks. islendinger som gjør det svært bra i tippeligaen sliter med å komme med på det islandske landslaget. Hva sier det om nivået på de norske spillerne?

    Vi er der vi hører hjemme. Vi har opplevd fine tider med spillere som Bratset, Thorstvedt, Ronny Johnsen, Henning Berg, Myggen, Rekdal, Solskjær og kanskje noen få til på en eksklusiv liste over norske spillere som har holdt høyt internasjonalt nivå. Det blir nok lenge til vi opplever noe lignende.

    Det vi presterer nå er helt i samsvar med edruelige forventninger. Patriotisme gjør oss "dumme". Vi er tilbake i den situasjonen vi var i for 15-20 år siden. Vi kan drømme om en sjelden gang å kunne slå en storhet, men stort sett være på nivå med land som Island, Finland og x antall østeuropeiske land vi ikke husker navnet på.

    Mvh.
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Det norske landslaget er et trist skue.Tror itj det hjelper å bytte ut Hareide.Spillermaterialet er for dårlig,så enkelt er det.Enda verre er det når Gamsten stempler Babel så han hinker ut,og i tillegg meldingen tikker inn om at Torres må gå av banen for Spania etter et kvarter med skade så gjør det kvelden fullkommen :mad:. Landskamper e no jævla dritt spør du meg :(
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Flax for nederlenderne at John Arne Rise la dødballene for Norge, så mistet vi vårt farligste våpen.
    Carew er jo bortskjemt med servene til Ashley Young i Villa. Da er det farlig nesten hver gang, og Villa scorer nesten ett mål i snitt per kamp på dødball, desidert mest i England, og Norge har flere gode hodespillere enn Villa. Men hva hjelper det når Rise aldri er i nærheten av å treffe noe som helst.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Hareide trente RBK i 2003.

    Det året fikk laget 61 poeng, 14 poeng mer enn lag nummer to.

    På 26 kamper scora de 17 mål mer enn det nestmestscorende laget og slapp inn to færre enn det som slapp inn nestfærrest mål den sesongen.

    Skulle nesten ønske han hadde rasert landslaget på samme måten. Da hadde vi hatt noe å juble for, men det har vi jo ikke...
    Statistikken din er nok riktig Roy, men, han beviste vel ettertrykkelig i perioden som RBK-trener at han overhode ikke hadde noe i den jobben å gjøre. Rosenborgmaskinen gikk den gang på skinner, og det eneste ÅH benyttet sin inkompetanse til var å starte en systematisk nedbryting av RBK-stilen og på den måten sørge for at Norges eneste virkelig gode fotballag gikk over til planløst pasningsspill og totalt brudd med den suksessrike RBK-stilen.
    Og det er vel akkurat sånn landslaget driver i dag? Trenger ikke lenger enn å se tilbake på gårsdagens match.

    Det første han gjorde som trener for RBK, var å fortelle Bent Skammelsrud, som etter min (og andres) mening var Rosenborgs viktigste motordel, at han var for gammel og fikk finne seg noe annet å bedrive tiden med. Den gang var han nesten fem år yngre enn Roar Strand er i dag. Det var der hele nedturen til RBK startet. Og stakkars By Riise måtte ta over restene.

    Nei Roy, det er nok ikke så enkelt som du fremstiller det.
    Mannen har hatt 5 år nå som trener for landslaget. Hvilken resultater har han å vise til? Er det smart å la ham fortsette ut hele denne kvaliken, som er tapt, eller la en annen som kanskje kan tilføre landslaget ny giv frem til neste kvalik og la oss få en god start der?
    Jeg heller til det siste forslaget! ;)

    mvh
    Lars
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Litt enig med deg Lars.
    Er i utgangspunktet ikke enig i at trenere skal få så lett sparken som de ofte gjør idag,blir som regel litt for lettvint,men nå har Åge prøvt en stund og jeg kan ikke huske å ha sett en interesant og morsom fotballkamp av landslaget siden Drillo tiden.Ikke at Drillo fotballen var så enormt spennende,men han fekk ivertfall til noen overaskende resultat mot vanskelige motstandere, og han hadde en klar plan om at laget skulle angripe fort å gæli når de hadde sjansen,og han klarte også å overbevise spillerene om at de faktisk kunne vinne fotballkamper.Under Åge har jeg til gode å se noe som ligner på en plan fremover på banen.
    RBK syntest jeg spillte begredelig kjedelig under Åge.Han fekk sannsynligvis inn noe kynisme bakover på banen,og RBK hadde jo fått bra angrepsspill inn med morsmelken av min favorittrener,Nils Arne,så der slapp Åge å gjøre noen jobb.Han klarte nok ikke å gjøre nok skade heller på såpass kort tid sammenlignet med de 50 årene Nilsa Arne hadde kjefta de huda fullj ;D

    Åge kan sikkert stå tiden ut,vi klarer uansett ikke vinne 4 av de 5 neste kvalik-kampene med sånt fotballspill,men så håper jeg de får på plass en trener som kan sette sammen et lag og få fotballspillere til å tro at de kan spille underholdende fotball igjen :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Godt å se at det laget som spiller mest underholdende fotball stikker av med seieren,grattis til Stabæk!!
    Fredrikstad har vel en teoretisk sjanse til å slå de,men da må de vel vinne med noe sånt som +6 mål i hver av de 2 neste kampene,mens Stabæk må tape med -6 mål per kamp ::) Tvilsomt :D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Gratulerer Stabæk!

    Jeg er litt betenkt over at et lag med så få nordmenn vinner den norske serien, men det er vel sånn moderne fotball skal være. Arsenal hadde jo mindre enn 1 engelskmann i snitt på banen pr. kamp i fjor.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    BT skrev:
    Gratulerer Stabæk!

    Jeg er litt betenkt over at et lag med så få nordmenn vinner den norske serien, men det er vel sånn moderne fotball skal være. Arsenal hadde jo mindre enn 1 engelskmann i snitt på banen pr. kamp i fjor.
    Men Arsenal vant dessverre ikke serien i fjor...

    Roy
    - som jubler over at Sandefjord rykka opp i tippeligaen på første forsøk -
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Roy
    - som jubler over at Sandefjord rykka opp i tippeligaen på første forsøk -
    Det var godt ja. Har et halv hjerte i Sandefjord. Det er min fødeby og der jeg trampet mine første ustødige trinn.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jeg var på Brann Stadion i går. Stabæk var heldige som vant kampen. Utvisningen var tvilsom, det føste målet var sansynligvis offside, Brann fikk feilaktig annulert et mål (Bakke) og Brann var totalt sett best i kampen.

    Men ingen tvil om at Stabæk fortjener gullet i år. De har spilt underholdende og god offensive fotball. Alikevel er det betenkelig med tanke på kvaliteten på norsk fotball. Det jeg så i går av Stabæk vitner om et lag med veldige mange svakheter. Det at de også var sjanseløse mot det franske laget i europakampen forteller at norsk fotball holder et lavt nivå pr. dags dato. Det er kun Rosenborg på sitt beste som har holdt virkelig god standard. Forstetter Rosenborg utviklingen under Hamren, tror jeg de blir seriemestre til neste år. Brann trenger å bygge opp på nytt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    omholt skrev:
    Jeg var på Brann Stadion i går. Stabæk var heldige som vant kampen. Utvisningen var tvilsom, det føste målet var sansynligvis offside, Brann fikk feilaktig annulert et mål (Bakke) og Brann var totalt sett best i kampen.

    Men ingen tvil om at Stabæk fortjener gullet i år. De har spilt underholdende og god offensive fotball. Alikevel er det betenkelig med tanke på kvaliteten på norsk fotball. Det jeg så i går av Stabæk vitner om et lag med veldige mange svakheter. Det at de også var sjanseløse mot det franske laget i europakampen forteller at norsk fotball holder et lavt nivå pr. dags dato. Det er kun Rosenborg på sitt beste som har holdt virkelig god standard. Forstetter Rosenborg utviklingen under Hamren, tror jeg de blir seriemestre til neste år. Brann trenger å bygge opp på nytt.
    Jeg så ingen kamper i helga, men Stabæk vinner slike kamper, og derfor tar de med seg gullet vekk fra "Hem".
    Samtidig var det lett å se av kampreferatene hvorfor ikke RBK tar gull, når de i følge VG vant sjansestatistikken mot SIF 9-1 og resultatet ble 1-1.

    Hittil har Stabæk scoret 52 mål på 151 sjanser. Dvs. de trenger 2,9 sjanser i snitt for hvert mål de scorer.
    Til sammenligning har RBK scoret 37 mål på 159 sjanser. Dvs. de trenger 4,2 sjanser for hvert mål, som er nesten 50 % mer enn hva Stabæk trenger.

    Da RBK dominerte norsk fotball hadde de omtrendt samme uttelling som Stabæk har nå, men da coret de ca. 50 % mer enn Stabæk har gjort i år.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Gratulerer Stabæk!
    Takker for det ;D

    Samtidig må jeg gi min honnør til Erik Huseklepp..... for en innsats.... for en kamp han spillte.... bare helt fantastisk imo.
    Her skal det bli spennende å følge utviklingen.

    Mvh.KW
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Nå skal det snart avgjøres. Hvem rykker ned og hvem spiller kvalik.

    Mitt tips er at Molde banker Hamkam 2-0 og at Åfk og Lillestrøm spiller uavgjort 1-1.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    St.-Etienne - RBK 3-0
    sjansestatistikk 3-7
    Ingen overraskelser med andre ord.

    Hva var det pappa Ivers pleide å si?
    Det står da itj nå mål på midtbanen!
    Jeg tror ikke han tok nok del i oppdragelsen av sønnen.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Det nærmer seg cupfinale. Vål'enga og klanen blir gruset. Spørmålet er hvor mange de må plukke ut av nota. 5-0? 6-0?

    Samtidig vil nok saftblanderne fra Sogndal få bank av ÅFK.
     

    AlexanderK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Innlegg
    944
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    Det nærmer seg høstens første trening for meg. Etter en god sesong regner jeg med å ta 8. divisjon med storm!! Nå skal tåneglene klippes og sokkene taes på! Her skal det skåres!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn