Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg noterer at keeperen på saftlaget har ROSA drakt. Det er alt jeg trenger å vite, ÅFK vinner lett.

Edit: Som jeg tenkte, 0-1 på corner.

Edit2: Da gratulerer vi ÅFK med fornyet tippeligakontrakt. 4-1 over saftblanderne fra Sogndal. Returkampen blir en formalitet selv om ÅFK skulle stille med gutter 14-16.
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    2008 - det første året landslaget ikke vant en kamp siden 1978.

Jeg kan jo skjønne at gutta var frustrert over dømmingen, men spillet de presterte var enda dårligere enn dømmingen. Dommerne klarte i det minste noe Norge ikke klarte - å skape sjanser og mål, ved å dømme straffe av ingenting, og ikke blåse av klare offsider mot hjemmelaget. Noen burde fortelle gutta at de ikke får tak i ballen så lett når de bare lunter rundt, og at det ikke blir sjanser av å gi fra seg ballen straks de en sjelden gang får tak i den. Men en ting var likevel positivt med dagens kamp. Vi har fått en sisteskanse som stopper en god del, så vi i det minste slipper unna med et hedelig tap, mot en svak motstander, noe man gjerne var fornøyd med for 30 år siden...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Lenge så det ut til at RBK skulle slå København, men jeg satt bare å ventet på utligningen, og selvøflgelig kom den, Jarstein måtte feile igjen, og når Pelu presterte å ikke score på åpent mål i sluttminuttene, da ble det en avslutning som sto i stil til resten av sesongen...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    BT skrev:
    Lenge så det ut til at RBK skulle slå København, men jeg satt bare å ventet på utligningen, og selvøflgelig kom den, Jarstein måtte feile igjen, og når Pelu presterte å ikke score på åpent mål i sluttminuttene, da ble det en avslutning som sto i stil til resten av sesongen...
    Men en del positivt var der vel også å spore? ;) .En morsom underholdende 1.omgang,og RBK visste god arbeidsmoral på slutten til tross for at man kan se de er utenfor sesong.Håpte selvsagt det skulle holde til seier,men det var nok ikke ufortjent etter spill at FCK fekk en utligning.
    Forresten meget bra av RBK å spille uavgjort mot et så godt lag som FCK på bortebane,utenfor sesong, pluss "vi" slo Brøndby 2 av 2 mulige.Ikke helt bra det for dansk fotball som skulle vere bedre enn norsk fotball ifølge Solbakken ;D

Jeg tror vi får se mye god fotball fra RBK neste sesong.Mener de har fått på plass en tydelig og fornuftig trener i Hamren,som nok i lag med resten av teamet klarer å fokusere på de rette tingene å øve på før neste sesong.De må ivertfall trene på å få lærkula i nettet ;D ,og de må prøve å få kjøpt en god målscorer i front,og jeg ser ikke vekk fra at det kanskje skjer noe på keaperfronten også.Jarstein har gjort litt for mange av de utrusningene der han skyggebokser langt fra ballen og etterlater målet åpent,men det burde vel forsåvidt vere mulig å trene på den biten også ;)

Jeg gleder meg allerede til å se god fotball av RBK i mars :)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Lurer på om de som faktisk har spilt "crappy" fotball er like greie som Åge,og trekker seg. Åge er en bra mann. Bare så synd at han har hatt så mange tapere å jobbe med.

TJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Antall liker
    2
    Birdman skrev:
    Lurer på om de som faktisk har spilt "crappy" fotball er like greie som Åge,og trekker seg. Åge er en bra mann. Bare så synd at han har hatt så mange tapere å jobbe med.
    Pøh!
    Han beviste at han mangler ansvartakelse og besluttsomhet då han valgte å la være å trekke seg etter forrige kvalifisering, sjølv om han hadde sagt han skulle trekke seg...
    Så dårlig og allikevel så variabelt dårlig som han har fått det laget til å spille sier noe om han og hans egenskaper som trener av et landslag! Et landslag er ikkje et klubblag. Det består av et bredt spekter av "kunstnere". Det er ikke alle som klarer å lede en sånn gjeng med egoister, det trengs spesielle autoritære egenskaper og en menneskekjenner. Åge er tydligvis ikke det, ikke godt nok, i alle fall! Det fins bare en Nordmann som kan lede det norske landslaget og det er Nils Arne Eggen. De må klare å få den mannen til å ta på seg dette. Alt for Norge!

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    TJ skrev:
    Birdman skrev:
    Pøh!
    Han beviste at han mangler ansvartakelse og besluttsomhet då han valgte å la være å trekke seg etter forrige kvalifisering, sjølv om han hadde sagt han skulle trekke seg...
    Så dårlig og allikevel så variabelt dårlig som han har fått det laget til å spille sier noe om han og hans egenskaper som trener av et landslag! Et landslag er ikkje et klubblag. Det består av et bredt spekter av "kunstnere". Det er ikke alle som klarer å lede en sånn gjeng med egoister, det trengs spesielle autoritære egenskaper og en menneskekjenner. Åge er tydligvis ikke det, ikke godt nok, i alle fall! Det fins bare en Nordmann som kan lede det norske landslaget og det er Nils Arne Eggen. De må klare å få den mannen til å ta på seg dette. Alt for Norge!
    Kunstnere??! :eek: Pøh!(som du så diplomatisk sier).

TJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Antall liker
    2
    Birdman skrev:
    TJ skrev:
    Birdman skrev:
    Pøh!
    Kunstnere??! :eek: Pøh!(som du så diplomatisk sier).
    Fotball har sjelden vært spesielt fremmende for diplomatiet i slike sammenhenger ;)

Kunstnere er nok det beste uttrykket... Nykkene til enkelte står i hvertfall i stil med kunstnere (!)

Bols

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Har det slått noen av fotballekspertene i pressen og media at norske fotballspillere ikke er gode nok?
    Jeg kan vri det til at vi er gode, men de fleste andre er bedre, og da er det ikke så lett for en trener eller norske fotballforbund å "vedta" noen som helst seier.
    Det virker som pressen er helt blinde, etter en rekke med kjedelige kamper og tap (før har vi spilt kjedelige kamper og vunnet) driver de med feite overskrifter og teller ned dagene mot kampene. Carew og Iversen er helt i verdenstoppen, de snakker om 4-4-2 eller bør vi spille 4-5-1. At de aldri lærer!!?
    Egentlig er det vel det inderlige håpet om å være en fotballstormakt, vi ble nesten bønnhørt i drillotiden, men ved hjelp av noen elger og myggen klarte vi å ødelegge nok for de andre lagene, ikke lage morsomme kamper (men et par geniale pasninger fra Myggen fikk vi). Pussig at alle motstandere spilte sine historisk dårligste kamper nettopp mot Norge og publikum sovnet?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    I lokalavisa vår spekuleres det i om det er en årsaksammenheng mellom Hareides avgang og at det nå skal kreves politiattest for å være idrettsleder...

Bols

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gir meg ikke.
    I dag kom Erik Soler med en uttalelse om at vi må finne en utlending fra øverste hylle og regnet med at det ville koste ca 15 mill i årslønn, at vi som verdens rikeste land har råd til å ofre 15 mill på å bli en av verdens beste fotballag (altså lære trebukker å melke, men det var bare Drillo som klarte det).

Til og med han som ekspert i panelet ser det hver eneste gang;- kunstnerne med ball i dagens fotball er overlegne andre, før kunne man kompensere mot de med fysikk og taktikk.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Det er jo bare og ansette en dude fra utlandet - det koster bare 30 ganger så mye som Åge ;D

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    CHAMPIONS LEAGUE DRAW

Chelsea v Juventus

Villarreal v Panathinaikos

Sporting Lisbon v Bayern Munich

Atletico Madrid v FC Porto

Lyon v Barcelona

Real Madrid v Liverpool

Arsenal v Roma

Inter Milan v Manchester United

De som går videre tror jeg blir: Chelsea, Villareal, Bayern M, Atletico M, Barcelona, Real Madrid, Roma og Inter

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Nemlig! Arsenal har et usedvanlig godt grep på italienerne, enten de kommer fra Milano, Torino eller Roma. Er mer spent på hvem vi møter i kvartfinalen......

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.398
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Huff, dette kan bli tøft for Liverpool, men vinne med 3 - 4 mål det burde gå greit! ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det skal bli spennende å se hvordan Egil Roger klarer seg denne gangen.
    Å ta over landslaget etter Hareide må vel karaktiseres som det motsatte av å hoppe etter Wirkola. Det skal godt gjøres å unngå å toppe 0 seire i løpet av at år.

Det skal også bli spennende å se om den gamle kommunisten fortsatt er i stand til nytenking eller om vi skal tilbake til den gamle spillestilen. Det blir en kombinasjon, tenker jeg. Fotballen har utvilket seg. Det er mer krevende å spille gjennombruddshissig i forhold til ballbestittende lag nå, siden de ballbesittende lagene har blitt mye bedre på å holde på ballen enn tidligere, med lag som Liverpool i spissen. I tillegg har de fleste lagen blitt bedre taktisk og er sjeldnere i ubalanse bakover.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    rumpeklovnen over alle rumpeklovner er tilbake som landslagssjef.
    hurra!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nå blir det sikkert inn med fyrtårnet Tor Hogne Årøy på topp,og finne en fjomp som kan slå presise langpasninger :D
    Seriøst,så har jeg litt troen på Drillo,det kan ivertfall ikke bli mer begredelig fotball enn landslaget har spillt under Åge.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Norge vinner neste kamp
    Årøy scorer 3
    All kritikk forstummer
    Halleluja

;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg har litt sansen for fyren. Han vet hva han vil og det eneste som kan få ham til å skifte mening er harde fakta. Eller som jeg hørte ham si på radioen i dag: -Jeg har ennå ikke sett klare beviser på at possession-fotballen fungerer bedre enn den gjennombruddsorienterte.

Han er dessuten fin når han starter pressekonferansen med å si: -Er det noen som har fotballfaglige spørsmål?

Og så fikk vi vite at 112 land har flere innbyggere enn Norge.

I

ijustpop

Gjest
    Elsker fyren, og ingen annen Norsk landslagssjef kan vise til resultater som er i nærheten en gang. Når man ikke kunne få Solbakken så er Rogern det beste alternativ. Ellers så kunne man bladd opp 'the big bucks' og fått Guus Hiddink eller Otto Rehhagel.

Med Drillo på sidelinja så skal jeg begynne å se norske landskamper igjen.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Enig med dere BT og Wergeland,merker faktisk at jeg gleder meg til å se neste landskamp,mens de kampene jeg har giddet å se på av Norge siste årene har vert omtrent like interesannt som å se maling tørke.

Drillo har en klar ide om hvordan han vil at laget skal spille,og jeg mener han har rett i at han har mer spennende spillere å velge i idag enn han hadde sist.Å ville angripe effektivt kommer aldri til å bli utdatert.Jeg tror også han har en meget spessiell egenskap, som blant annet Mini har vert inne på,nemlig at han får spillerene til å tro at de kan spille fotball og at de kan slå hvem som helst.Under Åge har det igrunnen sett mer ut som det er første gang de spiller på et LAG,at de ser en lærkule for første gang og om det i det hele tatt er mulig å treffe innenfor de stengene med netting i :D

G

Gjestemedlem

Gjest
    "bare på skjermen, og bare når vi vinner"

Det er jo kjent at det ofte gir en positiv effekt, i allefall de første kampene, med en ny trener. Så hvis man bytter trener ca. hver 5-6 kamp så kan man vedlikeholde denne effekten over tid. Så kan også mange forskjellige trenere få prøve seg som gjestesjefer, og etter noen år kan vi oppsummere og velge en av dem når spillerene har skjønt tegningen.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, mye sitter i hue til spillerene...Og der tror jeg at Drillo har noe å fare med. uansett håper jeg det ikke blir Solbakken om et halvt år, men at vi får inn en trener som har meritter og tyngde. Solskjær og Solbakken trenger mer tid.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gjestemedlem skrev:

Det er jo kjent at det ofte gir en positiv effekt, i allefall de første kampene, med en ny trener. Så hvis man bytter trener ca. hver 5-6 kamp så kan man vedlikeholde denne effekten over tid. Så kan også mange forskjellige trenere få prøve seg som gjestesjefer, og etter noen år kan vi oppsummere og velge en av dem når spillerene har skjønt tegningen.
    Jeg vet ikke hvor ofte ofte er i denne sammenhengen. I min lokale klubb hadde de samme trener i 15 år, med unntak av ett års permisjon. Det ga 13 seriemesterskap og to andreplasser. Etter at han ga seg har de skiftet trenere hyppig, og blitt stort sett litt dårligere for hver gang.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    BT skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Jeg vet ikke hvor ofte ofte er i denne sammenhengen. I min lokale klubb hadde de samme trener i 15 år, med unntak av ett års permisjon. Det ga 13 seriemesterskap og to andreplasser. Etter at han ga seg har de skiftet trenere hyppig, og blitt stort sett litt dårligere for hver gang.
    Dette var såklart et lite idtrettslag? Sa han som er medlem av sørkjernen ;)... Men ja, begredelig...Og enda verre at det er den reneste innavl der oppe om dagen ifht apparatet rundt osv... Apropos , Trond Sollod er en bedre kandidat enn Solbakken ifht meritter synes nå jeg da... :)

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Litt komunistisk ideologi har vel aldrig skadet fotballen - selv om det er lenge siden Drillos glansdager, tror jeg han kan gjøre noe positivt med innstillingen til "hårgele-spillerne" som dominerer landslaget i dag - gi ihvertfall gubben en sjans 8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    decibelius skrev:
    Litt komunistisk ideologi har vel aldrig skadet fotballen - selv om det er lenge siden Drillos glansdager, tror jeg han kan gjøre noe positivt med innstillingen til "hårgele-spillerne" som dominerer landslaget i dag - gi ihvertfall gubben en sjans 8)
    Den som sannsynligvis bruker mest hårgele av landslagsspillerne er Per Ciljan Skjelbred. Det jeg har sett av ham så langt tyder på at innstillingen hans er det definitivt ikke noe galt med.
    Men jeg tviler ikke på at Egil kan bidra til å utvikle ham til en bedre fotballspiller.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    BT skrev:
    decibelius skrev:
    Den som sannsynligvis bruker mest hårgele av landslagsspillerne er Per Ciljan Skjelbred. Det jeg har sett av ham så langt tyder på at innstillingen hans er det definitivt ikke noe galt med.
    Men jeg tviler ikke på at Egil kan bidra til å utvikle ham til en bedre fotballspiller.
    Han er vel ikke en typisk hodespiller så det går sikkert greit 8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    decibelius skrev:
    BT skrev:
    decibelius skrev:
    Han er vel ikke en typisk hodespiller så det går sikkert greit 8)
    Så sant. ;D

Men jeg tror ikke ballen blir sittende fast i håret til Hangeland eller Carew heller da, om sistnevnte kommer seg på banen igjen...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn