Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Hva unnskydlte han? En åpenbart forsettlig handling. Viser naturligvis at videodømming må innføres.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    BBking skrev:
    Hva unnskydlte han? En åpenbart forsettlig handling. Viser naturligvis at videodømming må innføres.
    Ifølge motstanderne av videodømming tar man bort sjarmen med fotballen da. Selv sliter jeg litt med å se sjarmen i feilaktige avgjørelser som får avgjørende resultater.

Roy

F

fjellvåk

Gjest
    Jeg sliter faktisk med å se sjarmen med hele fotballen for tiden....juks, sparke ned motstandere uten ball, sparke ned motstandere med ball, penger, eller mangel på penger, dårlige dommere...det er vel mest det det dreier seg om..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Sånt skjer i fotball. Kjedelig når det får så store konsekvenser, men det er en del av spillet. Jeg ville ikke brent drakter på grunn av dette.

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    R.E.S. skrev:
    Jeg har nemlig en sterk fornemmelse av at Richard Dunne ikke kom med tilsvarende unnskyldning til Thierry Henry for all holdingen han bedriver inne i feltet på hver eneste dødball i mot, som Henry kom etter handsen sin i går kveld.

Roy
    Vel talt! Synes heller ikke at det er utpreget vakkert, men han solidariserte seg med republikken og kameratene og det viser en mann med sosial innsikt. For øvrig et skoleeksempel på et dilemma.

Som det er påpekt; enten får en innføre absolutt videodømming eller leve med det.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Pesquera skrev:
    Synes heller ikke at det er utpreget vakkert, men han solidariserte seg med republikken og kameratene og det viser en mann med sosial innsikt.
    Sosial innsikt?
    Han vil bli husket som en juksemaker verden over. Det vil hefte ved ham resten av karrieren.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    BBking skrev:
    Pesquera skrev:
    Synes heller ikke at det er utpreget vakkert, men han solidariserte seg med republikken og kameratene og det viser en mann med sosial innsikt.
    Sosial innsikt?
    Han vil bli husket som en juksemaker verden over. Det vil hefte ved ham resten av karrieren.
    Det må være noe han har lært i Spania. For Arsenal-supportere tror jeg ikke gårsdagens hendelse vil rokke ved hans status.

Roy

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    BBking skrev:
    Pesquera skrev:
    Sosial innsikt?
    Neppe, hvor mange av f.x. Gerrard og Drogbas "dives" tror du folk husker? Vent og se, om noen uker har det hele kokt vekk i kålen. Er vel bare "Guds Hånd" som har overlevd og selv den skadet knapt hans renommé - det var det helt andre saker som gjorde.

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.335
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Dagens fotball er ikke bare en kamp mellom to lag, men også en kamp mot dommeren.
    Alle knep og triks blir brukt i håp om at dommeren ikke skal se det.
    Se bare hva som skjer i feltet ved hjørnespark.
    Det er lenge siden fotball var en gentlemans sport.
    Italia ga den nådestøtet på 80- tallet.

F

fjellvåk

Gjest
    Pesquera skrev:
    BBking skrev:
    Pesquera skrev:
    Sosial innsikt?
    Er vel bare "Guds Hånd" som har overlevd og selv den skadet knapt hans renommé - det var det helt andre saker som gjorde.
    "Guds hånd" har overlevd p.g.a. at engelskmenne og elskere av engelsk fotball ikke klarer å glemme dette, vi andre husker mye bedre det andre målet han gjorde i den kampen..

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    fjellvåk skrev:
    Pesquera skrev:
    BBking skrev:
    Pesquera skrev:
    Sosial innsikt?
    Er vel bare "Guds Hånd" som har overlevd og selv den skadet knapt hans renommé - det var det helt andre saker som gjorde.
    "Guds hånd" har overlevd p.g.a. at engelskmenne og elskere av engelsk fotball ikke klarer å glemme dette, vi andre husker mye bedre det andre målet han gjorde i den kampen..
    Tror du har et point der, engelsk landslagsfotball er en studie i misère og det har selvsagt stor betydning for tilhørende folklore. Personlig tror jeg Henry bare vokser på denne episoden; han kunne varslet dommeren og blitt klappet på hodet av en hel verden, havnet på forsider og i fjernsyn som en virkelig Mr. Nice Guy. Da hadde han satt hensynet til seg selv i første rekke og høstet belønningen på sine kameraters og republikkens beskostning.

Henry gjorde et valg – han valgte fellesskapet. Dette valget koster ham all vedens ringeakt, en ringeakt som han bærer for nevnte kollektivers skyld. Thierry Henry fremstår nå som heroisk.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg har egentlig en merkelig følelse av at saken er litt for liten til at spilleren pådrar seg hele verdens ringeakt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Storkamp på Upton Park nå klokka 19 (engelsk tid).

Reservene til West Ham møter reservene til Arsenal.

Jeg er klar og skal på kamp.

Vedlegg

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Slik ser en ekte renessansemann ut! Ser at en eldre herremann er med i kveldens lagoppstilling. Vet ikke om jeg skal juble eller gråte over Sol Campbell’s retur, du får poste noen ord om forløpet. Go Gunners!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Pesquera skrev:
    Slik ser en ekte renessansemann ut! Ser at en eldre herremann er med i kveldens lagoppstilling. Vet ikke om jeg skal juble eller gråte over Sol Campbell’s retur, du får poste noen ord om forløpet. Go Gunners!
    På Origo sine sider om Gunners, så ligger et lengre referat fra kampen som jeg skrev i dag tidlig.

Roy

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Får vel juble inntil videre og stole på prof. Wenger's faglige skjønn selv om det virket snålt å parkere Senderos i høst og hente inn bestefar over nyttår. Flott referat!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Pesquera skrev:
    Får vel juble inntil videre og stole på prof. Wenger's faglige skjønn selv om det virket snålt å parkere Senderos i høst og hente inn bestefar over nyttår. Flott referat!
    Senderos har vært skadet i hele høst, så det er grunn til parkeringen. Campbell skal visstnok være hentet inn på en pay-as-you-play-kontrakt fram til sommeren, så det er lite gambling med klubbens penger. Hvis Wenger nå bare kan fortsette å hente inn spillere som har forsvunnet fra klubben, så kan han begynne med Flamini, synes jeg.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    R.E.S. skrev:
    Pesquera skrev:
    Senderos har vært skadet i hele høst, så det er grunn til parkeringen. Campbell skal visstnok være hentet inn på en pay-as-you-play-kontrakt fram til sommeren, så det er lite gambling med klubbens penger. Hvis Wenger nå bare kan fortsette å hente inn spillere som har forsvunnet fra klubben, så kan han begynne med Flamini, synes jeg.
    Senderos var en kjempeskuffelse, fint han er tilbake der han kom fra.
    Flamini skal dere gjerne også hente tilbake, han har heller ikke levd opp til forventningene. Send gjerne Fabregas motsatt vei :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Holmium skrev:
    R.E.S. skrev:
    Pesquera skrev:
    Senderos var en kjempeskuffelse, fint han er tilbake der han kom fra.
    Flamini skal dere gjerne også hente tilbake, han har heller ikke levd opp til forventningene. Send gjerne Fabregas motsatt vei :)
    Flamini har vel aldri fått tid til å etablere seg som sentral midtbanespiller hos AC Milan, derfor har han ikke levd opp til forventningene. Fabregas tror jeg aldri kommer til å spille for en italiensk klubb. Hvis han slutter i Arsenal, tror jeg det kun er Barcelona som kan friste ham.

Roy

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Ser nok slik ut for Fabregas ja.

Flamini har fått en del sjanser da Gattuso var lenge ute, men han var ikke veldig imponerende. Tror han har god kortstatistikk i forhold til antall minutter. Pirlo og Gattuso er også gode kortsamlere.

Flamini har vel faktisk vært best som back, men det vil han ikke spille selv :-\

Milan må uansett handle litt fremover, trengs folk over alt. Keeper, begge sidebackposisjonene, 1-2 midtbanespillere og Dzeko :)
    Det skal dog sies at de har en del lovende spillere som er på utlån her og der, men de må begynne å bruke dem. Det som skjedde med Gourcoff er jo helt krise.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Tor Nado skrev:
    13.01.10 ;D ;D

Festlig
    Som Everton-supporter vet du nok å kose deg på andres bekostning, he-he...

For andre lag med håp om å kunne havne blant topp fire i år, så er det bare å håpe på at Rafa Benitez får fortsette som manager for Liverpool.

For de uvitende: Liverpool tapte hjemme for Reading i FA-cupen i dag. Fullt fortjent var det også.

Roy

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    R.E.S. skrev:
    For de uvitende: Liverpool tapte hjemme for Reading i FA-cupen i dag. Fullt fortjent var det også.

Roy

Rykten går nu att Maxi rivit kontraktet och skrivit på för Örebro SK.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    sånn som han har spelt for atletico de to-tre siste sesongene så kommer han til å slite benken for örebro.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    i kveld synes jeg faktisk LITT synd på swimmingpoolfansen. :'(

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg har en kompis som er litt i overkant Liverpoolfan. I helga var han på den årlige turen til Anfield. Nøye planlagt lenge i forveien. Kampen avlyst. Normalt ville de da dratt og sett andre kamper, men kulda hadde skapt så mye kommunikasjonsproblemer at de kom seg ingen steder med tog eller lignenede, så det ble rimelig bomtur. Og nå ryker siste mulighet for et trofe hjemme mot Reading. Tror vi må vare litt snill med ham i lunchen i dag...

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Gago skrev:
    i kveld synes jeg faktisk LITT synd på swimmingpoolfansen. :'(
    Du er sikkert ikke alene, og akkurat det faktum at Liverpool er et lag man synes synd på er veldig beskrivende for den tilstanden de har befunnet seg i de siste 20 år! Etter at Premier League ble innført har det aldri vært noen ”Big Four” (med mindre man regner med Blackburn), kun ”Big Three”. Blir spennende å se om de har råd til å sparke / beholde Rafa.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Dere skal ikke se bort fra at gamle Eggen kan være redningen for L'pool. Siden han er for dårlig for Rosenborg tenkte jeg?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Hiddink som trener for Liverpool tror jeg hadde blitt kanon! http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-hiddink-vil-erstatte-benitez-3104305.html

Ellers synst jeg det er litt trist at vi ikke får se aggresiv angrepsfotball fra RBK under ledelse av Eggen,en av mine absolutte favoritt trenere,men spørs om jeg får meg et nytt favorittlag i tippeligaen viss Eggen åpner for en 2-3 år i en annen klubb. Ålesund for eksempel :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Rekdal har gudestatus i Ålesund, så det er utenkelig. Om du vil ha et nytt favorittlag som spiller fin angrepsfotball, er Molde ditt valg.

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.335
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Ut med Rafa- inn med Roy Hodgson.

Nå er det på tide at Liverpool får en manager som ikke kjøper spilere i pitt og hyne.
    Roy Hodgson er en type som skulle passe Liverpool bra. Traut og jordnær

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    oddgeir skrev:
    Dere skal ikke se bort fra at gamle Eggen kan være redningen for L'pool. Siden han er for dårlig for Rosenborg tenkte jeg?
    Det er en skandale at RBK ikke tar inn Eggen igjen. Rett og slett en skandale.

F

fjellvåk

Gjest
    RBK sier de ser lengere frem i tid og derfor er ikke NAE aktuell. Ingen fotballklubber ser frem i tid, det er noe svada som kun gjør seg på pressekonferanser. Enig; skandale.

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Her er vi skjønt enige ja; skandale :mad:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…