Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Todd skrev:
    Borgenvik skrev:
    Jaaa! Fantastisk seier over Everton med TI mann, dette er skikkelig moro! Nå skal det feires!

Liverpool - Everton 1-0.. :D

You`ll never walk alone! :D
    Herlig å vinne idag ;D

Forresten, hvor er festlige Tor Nado idag?? :-*

YNWA
    Ja der sa du noe, hvor er det blitt av Tor Nado?? ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Borgenvik skrev:
    Todd skrev:
    Borgenvik skrev:
    Jaaa! Fantastisk seier over Everton med TI mann, dette er skikkelig moro! Nå skal det feires!

Liverpool - Everton 1-0.. :D

You`ll never walk alone! :D
    Herlig å vinne idag ;D

Forresten, hvor er festlige Tor Nado idag?? :-*

YNWA
    Ja der sa du noe, hvor er det blitt av Tor Nado?? ;)
    han gjør rent som en........

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Portugal og Danmark?
    Blir vaaanskelig, men ikke umulig. Forutsetter nok att de feterte proffene konser på noe annet enn Ferrarien og klubblaget sitt. Skulle nok ønske att vi hadde en annen trener enn Drillo nå, men vi har vel ikke "råd" til å hente inn en bra trener fra utlandet. Det blir aldrig lett i verdens gjerrigste land...

Edit: Vi er vel kanskje ikke gjerrigst da, men har dårligst styring på penga - litt for glad i å fore Diktatorer rundt om med penger + att en og annen krone koker bort i adm/byråkrati (kålen). Synd når vi har alle muligheter til å være best på utdanning/helse og kommunikasjon, og ikke bare på ski.
    Ble det feil tråd? Måtte bare få ut dritten.
    Heia Drillos...

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Arsenal - Liverpool 1-0
    Aston Villa - Manchester United 1-1
    Everton - Chelsea 2-1

Livet smiler atter til oss Arsenal-supportere.

eirik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    0
    R.E.S. skrev:
    Arsenal - Liverpool 1-0
    Aston Villa - Manchester United 1-1
    Everton - Chelsea 2-1

Livet smiler atter til oss Arsenal-supportere.
    Livet smiler alltid til Arsenal-supportere, men i dag er det også sol fra skyfri himmel ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg fant denne kostelige artikkelen i Informationen; dette er noe av det mest latterlige jeg har lest på lang tid.

En forsker sammenlignet fotball og integrering, og som det ofte går når slike karer får sitte uforstyrret i sin egen boble, blir resultatet bare tøv.

http://www.information.dk/223348

En særlig kultur i dansk elitefodbold kan være grunden til, at vi endnu ikke har fået elitefodboldspillere af anden etnisk herkomst end dansk, konkluderer nyt speciale. En parallel til integrationen i det danske samfund er mulig
    »De synes ikke, det er sjovt at spille, hvis de hele tiden skal aflevere bolden. De vil gerne drible og spille risikofyldt.«

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uten å ha tatt hensyn til denne forskerens utsagn så virker det som om du har gått temmelig i vranglås når det gjelder alt som har med integrering å gjøre. Er det nødvendig å gjøre absolutt enhver tråd til en debatt om innvandring? Kanskje frelser-komplekset kan få hvile noen dager? Slike innspill pleier som oftest å få en OT-debatt som ikke er hverken nødvendig eller ønskelig på fora som resultat.

Er det mulig å diskutere fotball uten at det må inneholde en diskusjon om de forferdelige ytlendigene av og til? ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Dette er en fotballtråd.
    Artikkelen handler om fotball.

Integreringselementet er det forskeren som lanserer.
    Hvis du ikke ser det latterlige i forskerens konklusjoner så er det greit. ;)

Dette har lite med "ytleninger" å gjøre, snarere en forsker med merkelige konklusjoner.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Tor Nado skrev:
    Det ver en hyggelig aften. 8)
    Så ikke så mye til deg her inne på fotballtråden etter at Liverpool kjørte over lille Everton med 10 mann.

Når vi først taper mot en av de tre andre store så foretrekker jeg å gjøre det mot Arsenal.
    Gratulerer med en fortjent seier og nye høyttalere RES.

Lf

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Hvis du ikke ser det latterlige i forskerens konklusjoner så er det greit. ;)
    Forskeren leverer en lang bold med dårlig adresse, ikke?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    ELEL6200 skrev:
    Tor Nado skrev:
    Så ikke så mye til deg her inne på fotballtråden etter at Liverpool kjørte over lille Everton med 10 mann.

Når vi først taper mot en av de tre andre store så foretrekker jeg å gjøre det mot Arsenal.

Lf
    Takker Lf. Det finnes fotballsupportere som ikke ser skogen for bare trær. Jeg snakket med en i går som mente det var ufortjent at Arsenal slo Liverpool. Så finnes det de som følger et lag i tykt og tynt, men som har gangsyn nok til å innse at det kan være kamper hvor ens eget lag ikke er best, og taper fortjent. Jeg har et par fettere som er fanatiske Liverpool-supportere. Begge kom med samme gratulasjon som deg. Selv har jeg svelget flere fortjente tap i år. Stoke i cupen og tapene mot United og Chelsea tilhører den kategorien.

Når det gjelder høyttalerne, så er du hjertelig velkommen innom for lytt når du er på disse kanter.

Roy

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    ELEL6200 skrev:
    Tor Nado skrev:

Lf
    kjørte over er vel litt overdrevet.

Vel, Reading kjørte over Livverpol i cupen da... ;D ;D

og hadde vi hatt mannskapet til L. hadde vi antekelig vunnet ligaen.

og hadde vi hatt den spanske kelnerklysa som manager hadde vi vært i fare for å rykke ned.

fakta.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    LIVERPOOL RULER, MAN U ER FOR DE MED INNOVERTISS!

Beklager, Oddgeir. Det er raskt å trekke for kjappe konklusjoner av og til. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:

Du er forlengst tilgitt................ :)

trodde jeg, helt til du skriver noe om innovertiss.

hilsen ManU supporter. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

innovertiss dekker godt det meste som handler om fopall.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

innovertiss dekker godt det meste som handler om fopall.
    Pøhh!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Minsteman arvet sort United-bortedrakt i går. Jeg fikk seks slag på muta Gibson SG-strenger i hodet med en gang, samt en idé til snakkboble på et bilde av Wayne Rooney, avlevert med elevert sprogføring: "-Skal det være en springskalle?"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Minsteman arvet sort United-bortedrakt i går. Jeg fikk seks slag på muta Gibson SG-strenger i hodet med en gang, samt en idé til snakkboble på et bilde av Wayne Rooney, avlevert med elevert sprogføring: "-Skal det være en springskalle?"
    Min ex og mor til min sønn har fått klar beskjed. Hennes tidligere forkjærlighet for Man U skal ikke arves av han. Gutter skal følge i sine fedres fotspor!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    baluba skrev:
    Gutter skal følge i sine fedres fotspor!
    Det er jo noen som ikke er så overdrevent pappadalter at de gjør alt hva faren gjør. Faren min var Manchester United-supporter, mens jeg ble Arsenal da jeg så Liam Brady spille på slutten av 70-tallet.

Roy

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    baluba skrev:
    Gutter skal følge i sine fedres fotspor!
    Det er jo noen som ikke er så overdrevent pappadalter at de gjør alt hva faren gjør. Faren min var Manchester United-supporter, mens jeg ble Arsenal da jeg så Liam Brady spille på slutten av 70-tallet.

Roy
    Min far er faktisk verdensmester i skipsfotball fra 1962, eller noe slik. Tror han seilte for et amerikansk rederi på den tiden. Han var keeper. Siden det har hans interesse for fotball dreid seg om Kopervik Idrettslag og Champions Leage på tv. Jeg har aldri oppfattet hva hans favorittlag er, og jeg tror ikke det finnes noe favorittlag i hans bok.

Og min pode er nok såpass uavhengig at jeg neppe har så stor innvirkning på hans valg, men pokker heller om den han kaller mamma skal påvirke ham i mørkets retning heller. Det får da være grenser... ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    ......................, men pokker heller om den han kaller mamma skal påvirke ham i mørkets retning heller. Det får da være grenser... ;D
    I så fall burde du ha gitt gutten "sunne" interesser istedet for denne foppallgreia! Cricket, golf eller om så sjakk! Det er interesser for gentlemen, foppall er for arbeiderklasen! Har man perverse lyster i retbning av smerte, svette og å bli møkkete finnes det jo noe som heter rugby! ;D ;D

Nei litt mere seriøst og til topic:
    Som "aktivt uinteressert" har det forundret meg ikke så rent lite dette at det ikke er tilstrekkelig å ha "sitt" lag, være suporter og nøye seg med det. Man skal også spesifikt HATE et annet lag også for at foppallinteressen skal kunne kalles genuin!?? But why??

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Spiralis skrev:
    Man skal også spesifikt HATE et annet lag også for at foppallinteressen skal kunne kalles genuin!?? But why??
    Fordi ManU har så usympatiske supportere.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Spiralis skrev:
    Som "aktivt uinteressert" har det forundret meg ikke så rent lite dette at det ikke er tilstrekkelig å ha "sitt" lag, være suporter og nøye seg med det. Man skal også spesifikt HATE et annet lag også for at foppallinteressen skal kunne kalles genuin!?? But why??
    Her er jeg tilbøyelig til å være enig. Litt vennskapelig mobbing gjør aldeles ingenting, men når Bottolf fra dalstråka innafor * synes han må holde pusten fordi flyet som skal ta ham til Anfield og favorittlaget Liverpool, tilfeldigvis lander i Manchester, virker det som om noen drar det litt langt.

* Vedkommende heter sannsynligvis ikke Bottolf, men jeg har fått referert et slikt utsagn fra en som var med supportertur til en Liverpool-kamp.

Selv har jeg ingen store aversjoner mot Tottenham så lenge de holder seg bak Arsenal på tabellen, og det gjør de jo stort sett alltid, så det er ikke noe problem. En del Arsenal-fans feirer hvert år St. Totteringhamsday i den anledning. Det er den dagen i sesongen hvor ikke Tottenham har matematisk mulighet til å ta igjen Arsenal på tabellen.

Roy

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Spiralis skrev:
    Man skal også spesifikt HATE et annet lag også for at foppallinteressen skal kunne kalles genuin!?? But why??
    I would not know! Men kan det muligens være slik at ManU supportere synes L'pool supportere er usympatiske også? For ikke snakke om et lyseblått(?) lag som eies av en russisk oligark! De hates vel av alle??

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Spiralis skrev:
    BT skrev:
    Spiralis skrev:
    I would not know! Men kan det muligens være slik at ManU supportere synes L'pool supportere er usympatiske også? For ikke snakke om et lyseblått(?) lag som eies av en russisk oligark! De hates vel av alle??
    Akkurat når det gjelder eiere, så tror jeg nok Liverpool-supporterne gjerne hadde byttet bort sine amerikanske eiere mot Abramovitsj.

Roy

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    I min omgangskrets er det supportere av mange lag, men det er bare United-supporterne som har denne merkelige trengen til å alltid hoverere. Det merkelige er at alle United-supparterne er belemret med denne tragen.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    I min omgangskrets er det supportere av mange lag, men det er bare United-supporterne som har denne merkelige trengen til å alltid hoverere. Det merkelige er at alle United-supparterne er belemret med denne tragen.
    Tøys.

Vi er veloppdragne, kledelig beskjedne, imøtekommende, renslige, vi kommer fra møblerte hjem og vi har stor empati for andre lags supportere, som sjelden eller aldri får oppleve å vinne noe. 8)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Tøys.

Vi er veloppdragne, kledelig beskjedne, imøtekommende, renslige, vi kommer fra møblerte hjem og vi har stor empati for andre lags supportere, som sjelden eller aldri får oppleve å vinne noe. 8)
    BT skrev:
    Spiralis skrev:
    Ok BT, point taken ! ;D ;D ;D ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    BT skrev:
    Tøys.

I rest my case... ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Men det blir sikkert ikke billig...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Men det blir sikkert ikke billig...
    Helt sikkert, men TV2 har sikkert regnet på det. Og jeg driter i det, for det er de som kjøper overpriset supermarked-shampoo som betaler for gildet, he he he. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    En egen dedikert HD-kanal?

Det høres betal-tv ut.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Bra vi får se permier-league, men litt synd idiot-kanalen TV2 fikk napp.

Høres ut som HD-betalingskanal ja, vi får se.

Lurer på om det blir idiot-reklame før kampen, hele pausen, og etter kampen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn