Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Bodø/Glimt - Tromsø 3-1
    Fredrikstad - Aalesund 5-2
    Lyn - Stabæk 2-2
    Molde - Viking 3-1
    Rosenborg - Lillestrøm 2-1
    Brann - Vålerenga 2-2

Hamkam - Godset (Uinteressant) 1-1

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    RBK-LSK 5-0
    Business as usual (jada nå blir det bråk)))

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Antall liker
    5
    Billa skrev:
    RBK-LSK 5-0
    Oj, hva du var nærme :eek:

Har prøvd å komme over tristessen med å kyle nedpå drinker, men det hjalp lite og ingenting :(

Uansett; neste helg blir det et nytt bunnoppgjør for fugla, og jeg er like positiv:-\

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    mazzy_star skrev:
    Billa skrev:
    RBK-LSK 5-0
    Oj, hva du var nærme :eek:

Har prøvd å komme over tristessen med å kyle nedpå drinker, men det hjalp lite og ingenting :(

Uansett; neste helg blir det et nytt bunnoppgjør for fugla, og jeg er like positiv:-\
    Hehehe
    det løsner jo som regel for RBK og det gjorde det mot hardt prøvede LSK. Håper de klarer seg siden LSK er et topplag med fysisk og litt engelsk stil. Har ikke sett slik ut ennå men de våkner nok.
    Nå får vi vente å se om Hamren får hamret litt disiplin inn i RBK....

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Birdman skrev:
    Det sa jeg jo for fire dager siden ;).
    Samtidig som du sa Molde - Viking 3-1?

Klar for bunnoppgjør mot RBK?
    Eller - det er vel LSK-Hamkam som er bunnoppgjøret.
    Hvis ikke LSK tar seg sammen snart blir det skikkelig stille i fjøset.

Tenk - de har allerede spilt 1/4 av kampene.
    Skal dette bli en duell mellom Stabekk og Fredrikstad?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    Det sa jeg jo for fire dager siden ;).
    Samtidig som du sa Molde - Viking 3-1?

Klar for bunnoppgjør mot RBK?
    Eller - det er vel LSK-Hamkam som er bunnoppgjøret.
    Hvis ikke LSK tar seg sammen snart blir det skikkelig stille i fjøset.

Tenk - de har allerede spilt 1/4 av kampene.
    Skal dette bli en duell mellom Stabekk og Fredrikstad?
    Det hadde blitt 3-1 til Molde hvis Viking hadde fått en spiller utvist slik de skulle. Syns forresten det er rart at det ikke tas tak i slike episoder i ettertid. Å albue noen i ansiktet utenom spillet kan ikke unnskyldes og burde gitt karantene selv om dommerne ikke fikk med seg episoden.

Molde-Rosenborg er ikke egentlig et bunnoppgjør. Det er kun ett av disse lagene som kommer til å kjempe i bunnen. Forresten blir resultatet 0-2.

Stabæk tar gullet i år.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Da er e-cup og premier league ferdig for sesongen, og vi står igjen med norsk fotball. Men...

Hvorfor lyder Tippeligaen så umusikalsk?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Hva er det du skal fram til denne gangen?? :-\ ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Argh! Tenk å legge Molde-RBK midt under Trondheim Rockfæst! :mad:

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Har en dårlig magefølelse foran kveldens oppgjør...

BT: Tenk å legge eksamen til neste uke så en ikke får dratt hjem for å se kamp! :mad:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fadamacka skrev:
    Har en dårlig magefølelse foran kveldens oppgjør...

BT: Tenk å legge eksamen til neste uke så en ikke får dratt hjem for å se kamp! :mad:
    Bedre med dårlig magefølelse foran enn etter et oppgjør...

Molde - RBK 1-2

I dag går det slik:

LSK - HamKam, det desiderte bunnoppgjør. LSK må prestere bedre enn sist, ellers blir det helt dødt i fjøset. Tipper 2-2.
    SIF - FFK 1-2 Fredrikstad flyter på medgangsbølgen til nok en seier.
    TIL - Lyn 3-1 Hvis Tromsø begynner å sette sjansene.
    VIF - Glimt 2-0
    Viking - Brann 0-0 Best i vest? Ingen av dem.

Stabæk - Ålesund 3-0 Stabæk fester grepet.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    LSK - Ham Kam 3-0
    SIF - FFK 1-2
    TIL - Lyn 2-0
    VIF - Glimt 2-2
    Viking - Brann 1-0
    Stabæk - Ålesund 4-0

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Var i grunnen den eneste jeg prikket inn også. Riktignok riktig tegn på VIF - Glimt og Stabæk - aalesund, men ellers var det dårlig stelt.
    LSK er flaut dårlige nå, tror Tom sitter løst nå.

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Stakkars Tom er fullstendig i oppløsning nå, virker det som. Hver gang han blir spurt om noe kommer det et oppstøt mot journalisten om at "det gåkke an å spørre om det" eller "det errre barre derre shornalister som bryrr derre om, skjerp derre 'a" eller "akkurat det, asså, fårru spørra nånn andre om."

Poor ol' Tom, he don't know why his teeth gotta rattle, shiver and shake
    The night wind's free to blow where ever it pleases, Tom's free to walk 'till the cold day break

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tap for Brann i Stavanger er verre enn uavgjort mot LSK på Lillestrøm. Sånn er det å være innflytter.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hareide ønsker mindre lek og mer alvor på landslagssamlingene. Han er heldigvis ikke trener for det italienske landslaget.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det liksom noe med Italia i forhold til England.

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Arsenal stilte i snitt med 0,34 engelske spillere i startelveren i sesongens serie. Ille, spør du meg. All honør til West Ham og Aston Villa som er de eneste med over halvparten engelskmenn. Villa supplerer sågar med norsken, dansken og svensken...

tips for kvelden:
    Norge - Uruguay 1-3

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Så UTROLIG DEILIG!!! :D :D :D :D :D

8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    En god oppsummering av helgens kamper, vil jeg si...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Pelu får to kampers karantene for filming, ser det ut til. Helt fair, spør du meg.

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Det høres ut som en grei måte å løse det på, skulle egentlig bare mangle.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Glimt på 2. og FFK på 3. ,mens LSK ligger i bunnen spenstig det.
    Men hvorfor ansette Erland Johnsen? Har han trent noen på høyere nivå enn Follo?

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    BT skrev:
    Pelu får to kampers karantene for filming, ser det ut til. Helt fair, spør du meg.
    Kanksje han skulle hatt mere?
    Dette er en form for korrupsjon!

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Det må vel nesten bevises at det var filming først, ikke sant?

Prøv følgende:

Gå ut på en glatt gressmatte (selv dommeren falt 2 ganger).
    Sett stemfoten ned i bakken og legg overkroppen ca 45° framover og spark fra.
    Sørg for at du får en strekk idet foten sklir bakover grunnet det glatte underlaget, slik at du ikke kan fortsette bevegelsen framover.

Sjekk om du faller eller greier å holde deg oppreist.

Fysikkens lover sier vel at det er umulig å holde seg oppreist i en slik situasjon.

Så hvis Newton tok feil så filmet Pelu.

Men hvor sannsynlig er egentlig det?

Hadde han skreket ut og ropt på straffespark er jeg enig i at det var usportslig, men det gjorde han ikke. Og hvilken angriper er det som går bort til dommeren og sier at det ikke skulle vært straffe?
    Noe slikt har vel aldri skjedd - den situasjonen jeg kjenner til der en angriper har gjort noe i den retnoing var da Larsen Økland i en tysk bundesligakamp sa fra om at det ikke var mål (ballen traff nettveggen og gikk gjennom et hull i nettet). Men da ledet laget hans allerede 4-0 (eller noe slikt) og det var 5 min igjen av kampen, så det spilte absolutt ingen rolle.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et hvert tilfelle av filming kan bortforklares som et hendig uhell.

Hvis man straffer filmerne hardt og bruktalt kan man redusere dette, så får dem som faller beleilig heller fortelle dommeren om dette i frykt for straff og karantene, siden ære og redelighet stort sett er fremmedord for fotballspillere.

2 kampers karantene for filming, 5 kamper hvis det resulterte i et mål, resten av sesongen hvis målet var utslagsgivende for kampen.

Vedlegg

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    otare skrev:
    Det må vel nesten bevises at det var filming først, ikke sant?

Prøv følgende:

Gå ut på en glatt gressmatte (selv dommeren falt 2 ganger).
    Sett stemfoten ned i bakken og legg overkroppen ca 45° framover og spark fra.
    Sørg for at du får en strekk idet foten sklir bakover grunnet det glatte underlaget, slik at du ikke kan fortsette bevegelsen framover.

Sjekk om du faller eller greier å holde deg oppreist.

Fysikkens lover sier vel at det er umulig å holde seg oppreist i en slik situasjon.

Så enten tok Newton feil, eller så filmet Pelu.

Hva er mest sannsynlig?

Hadde han skreket ut og ropt på straffespark er jeg enig i at det var usportslig, men det gjorde han ikke. Og hvilken angriper er det som går bort til dommeren og sier at det ikke skulle vært straffe?
    Noe slikt har vel aldri skjedd - den situasjonen jeg kjenner til der en angriper har gjort noe i den retnoing var da Larsen Økland i en tysk bundesligakamp sa fra om at det ikke var mål (ballen traff nettveggen og gikk gjennom et hull i nettet). Men da ledet laget hans allerede 4-0 (eller noe slikt) og det var 5 min igjen av kampen, så det spilte absolutt ingen rolle.
    Er litt enige her. Pelu faller av egen maskin. Han er ute av balanse og når ikke ballen. Fallet er teatralsk og det medfører at det blir straffe. Det er dermed ikke bevist at han med vilje kaster seg ned for å skaffe straffe. Etter fallet ser han litt forvirret ut og er overrasket over straffen.
    Som dere kanskje så på "etter kampen" ble det vist en rekke tilfeller hvor spillere med vilje har kastet seg ned for å få straffe. Faktisk en Viking spiller i en kamp mot RBK også.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Den motsatte problemstillingen er minst like interessant. Nå angriper alle John Pelu fordi han ikke sa fra til dommeren at det ikke var snakk om straffe, men hva med straffer det ikke blir dømt for, hvis man skal følge den samme logikken, så burde jo det bli like stort ramaskrik fordi en forsvarsspiller ikke gir dommeren beskjed om at han taklet ulovlig.

Roy

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Jeg prøver ikke å bortforklare noe som helst, Gjestemedlem. Jeg prøver bare å analysere det som skjedde uten å dømme først. Og da finner ihvertfall jeg at sannsynligheten for at det var et uhell er vesentlig større enn at det var en bevisst handling.
    Og da blir jo spørsmålet om Pelu skal straffes for noe som sannsynligvis var et rent uhell.

Jeg går ikke på fotballkamper lenger av to årsaker.

1: Det er umulig å føle noen tilhørighet til lag som stort sett består av kjøpte spillere som ikke har noen lokal tilhørighet.

2: Det skjer så mye usportslig ute på banen der spillere prøver å filme seg til straffer eller prøver å filme kort på motstanderne at det ikke lenger blir spennende å se på, men mer frustrerende.

Derfor synes jeg det er fint hvis NFF prøver å gjøre noe med det, men da må de ta tak i udiskuterbare situasjoner, noe dette ikke er.

Men den opphausingen av situasjonen som det TV2 har greid å få til er direkte usmakelig.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg tenker heller ikke på denne spesielle saken, jeg har ikke engang sett situasjonen det snakkes om eller noen av innslagene du refererer til. Men jeg er tilhenger av å slå ned på filming, spesielt å kunne gjøre dette i ettertid.

I andre idretter blir man diskvalifisert i ettertid hvis det oppdages regelbrudd eller juks.

Taklinger, knuffinger og fysisk spill er noe helt annet og er bare en vurderingssak om det er innenfor reglene eller ikke. Men hvis det f.eks. oppdages at en forsvarsspiller kjører en knyttneve i nyrene på en motspiller er dette også eksempel på at disse kan straffes på samme måte, selv om det kun oppdages i ettertid.

Og vet spillerene om at de risikere karantene for skuespill, så er det lettere for dem å si ifra hvis det blir dømt straffe når de bare snubler og er klossete. Teatralsk nedfall etter en genuin snubling for å få straffe kvalifiserer så absolutt som filming.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn