Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.249
    Antall liker
    10.262
    Sted
    Trondheim
    Han må jo ha dømt for holding, men i den grad det var holding var det Bakke som sto for den - han låste jo Lynspillerens arm. Men dommeren kan umulig ha sett det.
    Det var kamp om ballen der ingen av spillerne gjorde noe spesielt galt, men den ene faller (bevisst eller ubevisst) og får straffe. Mer eller mindre det samme som skjedde med Pelu i RBK. Men da ble det oppstyr og fryktelige beskyldninger.
    I begge tilfellene ble det, ukorrekt, blåst straffe.
    Det går faktisk an å falle innenfor 16-meteren uten at det er straffespark.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.249
    Antall liker
    10.262
    Sted
    Trondheim
    Selv jeg som bor i Trondheim og ikke liker LSK noe særlig synes synd på dem. Men vi har jo vårt å tenke på vi. RBK har ikke akkurat overbevist i år de heller.
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.832
    Antall liker
    39.555
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    otare skrev:
    Selv jeg som bor i Trondheim og ikke liker LSK noe særlig synes synd på dem. Men vi har jo vårt å tenke på vi. RBK har ikke akkurat overbevist i år de heller.
    Sympati mottas med takk i disse dager.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    otare skrev:
    Han må jo ha dømt for holding, men i den grad det var holding var det Bakke som sto for den - han låste jo Lynspillerens arm. Men dommeren kan umulig ha sett det.
    Det var kamp om ballen der ingen av spillerne gjorde noe spesielt galt, men den ene faller (bevisst eller ubevisst) og får straffe. Mer eller mindre det samme som skjedde med Pelu i RBK. Men da ble det oppstyr og fryktelige beskyldninger.
    I begge tilfellene ble det, ukorrekt, blåst straffe.
    Det går faktisk an å falle innenfor 16-meteren uten at det er straffespark.
    Tja, slik jeg så det så var tabben at Lyn-spilleren så altfor tydelig holdt for å presse Bakke ut over linjen (og ikke i kamp om ballen) i det Bakke prøvde å skjære inn mot mål (og etter ballen). Hadde ikke vært tidenes urettferdighet om det ikke hadde blitt dømt straffe, men heller ikke fullstending urimelig/uvanlig at det ble det heller.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Så ikke kampen, men alle jeg har snakket med som så den mente det ikke var straffe.
    (Stabæk, Skeid, Ullern og VIF folk)
    Derimot så syntes de det var ok med straffe da de ikke ville at Lyn skulle vinne. :-\
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    mazzy_star skrev:
    Neste kamp er mot Glimt hjemme på Åråsen, kanskje det er matchen fugla skal begynne å fly igjen? Vi flaksa jo litt mot Viking i det minste ;)
    Jada, vi er på vingene igjen ;D

    Synd med skaden til Riise, for håpe det er mindre alvorlig denne gangen.

    Lin
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Søren, nå ble det leven i fjøest igjen...
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    BT skrev:
    Søren, nå ble det leven i fjøest igjen...
    jaja, du må gi oss litt glede ;D

    Men, pga seieren til Ålesund, er vi fortsatt på kvallik :(

    Lin
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:
    ÅFK banket Brann. Tjohei. ;D
    Jeg er medgangssupporter, så i år kan Brann ryke og reise. Klarer de ikke å vinne hjemme mot bunnrasket kan det være det samme. Kanskje til neste år hvis de får napp på noen forsterkninger?
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.832
    Antall liker
    39.555
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Endelig for LSK, håper de ikke rykker ned - noe mer har de ikke fortjent i år..
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    og der fikk FFK et solid stempel i passet sitt...
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    oddgeir skrev:
    ÅFK banket Brann. Tjohei. ;D
    Jeg er medgangssupporter, så i år kan Brann ryke og reise. Klarer de ikke å vinne hjemme mot bunnrasket kan det være det samme. Kanskje til neste år hvis de får napp på noen forsterkninger?
    Jeg er særdelse lite fotballinteressert! Hvorfor? Tja, jeg var aldri noen god taktiker på banen i unge dager... Nå tror jeg hodet er bedre disponert for smarte trekk på banen, men alderen har løpt fra meg til å bli god... Mine idretter har vært karate og volleyball!

    Et annet moment er at man egentlig heier på lederene i klubbene. Spillerene har jo omtrent null klubblojalitet.. de går der gresset er grønnest. Nei, fotballen er blitt alt for kynisk til at jeg gidder å bruke noe energi på det. Derfor bryr jeg meg null og niks om at Brann tapte selv om jeg på sett og vis er "bergenser". Madammen er sunnmøring og var på kampen, så da var det kjekt at jeg kunne gratulere henne med seieren og faktisk mene det.. ;). Hun hadde faktisk blitt vist på tv under kampen, noe jeg ikke fikk med meg da jeg heller prioriterte musikk og cognac en søndagskveld...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Morpheus skrev:
    Jeg er særdelse lite fotballinteressert! Hvorfor? Tja, jeg var aldri noen god taktiker på banen i unge dager... Nå tror jeg hodet er bedre disponert for smarte trekk på banen, men alderen har løpt fra meg til å bli god... Mine idretter har vært karate og volleyball!
    Den Amerikanske varianten av fotball er mye mer underholdende. Her er et virkelig taktiske trekk og innøvde løsninger som gjelder hele veien. Korte eksplosive utladninger og rom for de store prestasjoner. Men helt fritt for meningsløs tidssløsing og sentrekonkurranser rundt midtbanen i 90 minutter. Soccer er egentlig mest morro når en av lagene totalt utklasser det andre, ellers er det veldig langt mellom de underholdene kampene.

     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Gjestemedlem skrev:
    Morpheus skrev:
    Jeg er særdelse lite fotballinteressert! Hvorfor? Tja, jeg var aldri noen god taktiker på banen i unge dager... Nå tror jeg hodet er bedre disponert for smarte trekk på banen, men alderen har løpt fra meg til å bli god... Mine idretter har vært karate og volleyball!
    Den Amerikanske varianten av fotball er mye mer underholdende. Her er et virkelig taktiske trekk og innøvde løsninger som gjelder hele veien. Korte eksplosive utladninger og rom for de store prestasjoner. Men helt fritt for meningsløs tidssløsing og sentrekonkurranser rundt midtbanen i 90 minutter. Soccer er egentlig mest morro når en av lagene totalt utklasser det andre, ellers er det veldig langt mellom de underholdene kampene.

     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    3 poeng fra Stavanger var heller ikke å forakte. :)
    Reservekeeperen til RBK var jo KONGE! ;D
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Godt å bli ferdig med cupen. Spiller ingen rolle om vi taper 1 eller 8 null. Nå sikter vi inn mot gullet i serien, og gruppespillet i championsleague ;D

    Skal Karadas til Haag? :p
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    I dette tilfellet trenger jeg ingen bedring. Utrolig deilig å kunne drite loddrett i at Brann taper 8-0 mot Molde! Nettopp det at Rosenborg har slitt etter at Eggen gav seg underbygger argumentasjonen min tidligere i tråden kjære BT ;)

    Ellers helt enig i at Amerikansk fotball har høyere underholdningsverdi!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Morpheus skrev:
    I dette tilfellet trenger jeg ingen bedring. Utrolig deilig å kunne drite loddrett i at Brann taper 8-0 mot Molde! Nettopp det at Rosenborg har slitt etter at Eggen gav seg underbygger argumentasjonen min tidligere i tråden kjære BT ;)

    Ellers helt enig i at Amerikansk fotball har høyere underholdningsverdi!
    Klart det er ille at RBK har tatt bare 3 seriemesterskap av 5 mulige etter at Eggen ga seg, men jeg velger likevel å se litt fotball innimellom.
    Det er mer spennende med norsk fotball nå enn da Eggen støvsugde gullmedaljer. Nå er det aldri godt å si hvem som vinner lenger. Det eneste som er nesten sikkert er at ingen vinner to år på rad lenger. Jeg ser jo engelsk fotball også, selv om favorittlaget ikke har vunnet serien siden 1981.
    Man er da ikke bare en simpel medgangssupporter.

    PS: Kanskje vi har møttes på volleyballbanen?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    Man er da ikke bare en simpel medgangssupporter.
    Det er da intet simpelt med å være medgangssupporter. Fotball er jo underholdning, og det er da reservert kun de mest kulturmasokistiske taperbirgerne å finne underholdning i nederlag. Da blir det bare en gjeng med sørgelige stakkarer som trøster hverandre og syter over sin felles elendighet mens de drikker øl.

    Nei man skal stille krav til underholdere. Hvis de ikke leverer varene, så finner man på noe bedre å bruke sin tid på.

    Hva er poenget med å betale penger for å bli deprimert og nedtrykt av et taperlag? Det er som å slå seg hardt i kneet med en jernhammer fra mandag til lørdag, for å kunne glede seg over søndagene da man endelig en gang slipper smerten.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Gjestemedlem skrev:
    BT skrev:
    Man er da ikke bare en simpel medgangssupporter.
    Det er da intet simpelt med å være medgangssupporter. Fotball er jo underholdning, og det er da reservert kun de mest kulturmasokistiske taperbirgerne å finne underholdning i nederlag. Da blir det bare en gjeng med sørgelige stakkarer som trøster hverandre og syter over sin felles elendighet mens de drikker øl.

    Nei man skal stille krav til underholdere. Hvis de ikke leverer varene, så finner man på noe bedre å bruke sin tid på.

    Hva er poenget med å betale penger for å bli deprimert og nedtrykt av et taperlag? Det er som å slå seg hardt i kneet med en jernhammer fra mandag til lørdag, for å kunne glede seg over søndagene da man endelig en gang slipper smerten.
    Fortsatt god bedring... ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    Ihaaa!
    RBK-NAC Breda 2-0
    Da blir det e-cupkvalik på Lerkendal i år også
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Supert!
    Det er nok RBK vi fortsatt må stole på for å gi oss bra fotball-kamper mot internasjonale lag.
    En kan jo alltids håpe at Brann tar frem finspillet til CL kvalik,men det ser ikke veldig lystig ut for tiden.Ser ut som de "mister" Ighalo også......

    Noen som forresten forstod hvorfor Demidov ble utvist?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.369
    Antall liker
    6.766
    For meg virket det som Demidov var usikker på om det var han som skulle ut da RBK skulle bytte. Dommeren viste ham det røde kortet for å fjerne enhver tvil. Eller så var det for å slippe å se Basma på banen de siste sekundene. Uansett fikk det jo tilleggstiden til å renne ut. Interessant dømming.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Må si jeg har sansen for Demidov,og det blir et tap for Rosenborg viss det kortet blir stående og han må stå over kommende uefa-kamper.

    Ellers tror jeg at Rosenborg endelig har funnet den rette treneren.Viss han nå setter Tettey og Skjelbred på en måneds intensiv avslutningstrening PÅ MÅL :D ,så kan de bli et slitsomt lag å møte, såpass mye bra løp de gutta foretar i både bakrom og forsåvidt alle andre rom på banen ;D
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Da er det et kvarter til Solskjær gjør sin siste opptreden som spiller i United-trøya. Det er et øyeblikk å få med seg for alle som kan stave fotball riktig.

    TV2!
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.876
    Antall liker
    9
    Birdman skrev:
    Da er det et kvarter til Solskjær gjør sin siste opptreden som spiller i United-trøya. Det er et øyeblikk å få med seg for alle som kan stave fotball riktig.

    TV2!
    Og sannelig sitter avslutningene enda. En verdig avskjed til en stor spiller.

    Som det sto på en plakat på Old Trafford:

    Ronaldo who?
    OLE
    A true legend
     

    Fush

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    1.868
    Antall liker
    1
    I dag kan hele fotballrunden oppsummeres i to ord, og det er Heia TIL!!! :D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ja morsom kamp det der. Tromsø fortsetter å spille fotball selv etter de har fått en solid ledelse og legger seg ikke bakpå og knuger på ballen.

    Hadde Eggen vært død hadde han nok snudd seg i graven nå. Dette var vel på mange måter et endelig farvell med RBK som et topplag i norsk forball. Kan ikke huske å ha sett et mer harmløst rosenborglag.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Dette var vel på mange måter et endelig farvell med RBK som et topplag i norsk forball.
    Tipper det er et foreløpig på gjensyn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn