Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    BT skrev:
    oddgeir skrev:
    Ålesund trenger en scoring. Den kommer i 2. omgang. Går jeg ut fra. :-\
    De må vel strangt tatt ha to?
    Jeg mener tre...

Med 10 man kan det se tøft ut. På tide reka finner på noe lurt.

Norsk klubbfotball er skikkelig nedi bakevja nå. :mad:

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det ser ut som om Åfk får en nyttig leksjon i dag. Kommer godt med i cupfinalen. :'(

Jeg er heldigvis på pub og justerer skuffelsen.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Ingen syting fra RBK-gjengen i dag? :eek:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Joda - det skulle vært 8-0. Bakengas mål som ble avblåst for offside var onside!

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    otare skrev:
    Joda - det skulle vært 8-0. Bakengas mål som ble avblåst for offside var onside!
    Hadde Nils Arne vært trener hadde det blitt minst 9 - 0 ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Holmium skrev:
    Ingen syting fra RBK-gjengen i dag? :eek:
    Jeg har vært opptatt med drillpikene, og kom nettopp hjem ;)

Dette var jo flotte greier. Men det friskmelder på ingen måte klubben. Vi får se hva som skjer framover. Å ryke ut mot et kyproytisk lag i el er skandaløst, så Odd var ekstremt dårlige i dag. Har liten tro på at det er jobbet så bra med angrepsmønstre på treningsfeltet på en uke, når det ikke har skjedd noe på 9 måneder før.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Kanskje ungguttene begynner å bli voksne? Det er et utrolig ungt lag RBK har nå. Jeg tror de jobber langsiktig med å bygge opp et nytt storlag og tar dette som en mellomsesong. Det var sikkert ikke ment sånn i utgangspunktet, men det har blitt sånn.
    Og RBK kan fremdeles få 63 poeng til slutt. Med den poengsummen bllir det minimum sølv.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler ikke helt for å ta av.
    Morsomt med mange mål når de en sjelden gang vinner en kamp, men...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    otare skrev:
    Og RBK kan fremdeles få 63 poeng til slutt. Med den poengsummen bllir det minimum sølv.
    Først må de begynne å vinne utenfor Trøndelag og Møre også. Det har de ennå til gode å klare denne sesongen.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Alt for ustabilt ja. Men lett å glemme at RBK på noen få år har gått fra å ha et av tippligaens eldste lag til et av de yngste (skulle jeg tro) - gledelig å se et lag hvor de fleste spillerne har utviklingspotensiale i motsetning til den perioden der man følte at de fleste spillerne hadde vært på toppen. Hold på Prica og få inn en topp sideback - så skal det bli spennende å se hva JJ kan få til over vinteren.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Har det akkurat likedan. Det har vært så elendig denne sesongen, med skandalen på Kypros som et lavmål, at det skal mye mer til enn dette før jeg tror noe på at dette er noe annet enn at Odd var elendige- kombinert med et kraftak av RBK-gutta.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Har det akkurat likedan. Det har vært så elendig denne sesongen, med skandalen på Kypros som et lavmål, at det skal mye mer til enn dette før jeg tror noe på at dette er noe annet enn at Odd var elendige- kombinert med et kraftak av RBK-gutta.
    Eneste skandalen på Kypros var dømmingen. Problemet mot Larnaca var det samme som mot Plzen, RBK scoret jo ikke på Lerkendal.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Det var svært så negative man skal være i dag da. Her snakker vi om et lag som har vært gjennom et generasjonsskifte og har kanskje den yngste troppen av alle eliteserielagene. Det har scoret nest flest mål og sluppet inn minst mål av samtlige, og har gode muligheter til en medalje.

Jeg er jo enig i at de er alt for ustabile i år, men det er vel ikke uventet med en så ung tropp. Og jeg spør meg også: Virket Rosenborg gode igår fordi Odd var dårlige, eller ble Odd dårlige fordi RBK var gode? Jeg vet ikke, men det virker som om folk mener det første.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Eneste skandalen på Kypros var dømmingen. Problemet mot Larnaca var det samme som mot Plzen, RBK scoret jo ikke på Lerkendal.
    Sammenlagt resultatet var den egentlige skandalen, da.

Etter at JJ har trent laget i 9 måneder, finner jeg det vanskelig å tro at han i løpet av noen dager pluttselig har skjønt at det må innarbeides et annet angrepsmønster enn lange baller på Prica. Og enda vanskeligere for å tro at han har klart å trent inn noe slikt i løpet av få dager. Leser i Adressa at gutta hadde betsemt seg for å brette opp armene; å blø for drakta. Jaha, hva har de gjort før? Subba rundt? Skal nok en del mer til enn som så.

@otare; svaret blir desverre at Odd var elendige. Ikke at RBK var gode.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    otare skrev:
    Det var svært så negative man skal være i dag da. Her snakker vi om et lag som har vært gjennom et generasjonsskifte og har kanskje den yngste troppen av alle eliteserielagene. Det har scoret nest flest mål og sluppet inn minst mål av samtlige, og har gode muligheter til en medalje.

Jeg er jo enig i at de er alt for ustabile i år, men det er vel ikke uventet med en så ung tropp. Og jeg spør meg også: Virket Rosenborg gode igår fordi Odd var dårlige, eller ble Odd dårlige fordi RBK var gode? Jeg vet ikke, men det virker som om folk mener det første.

RBK var bedre enn Odd.

Som nevn noen ganger har jeg to ankepunkter mot utviklingen i RBK.

Den ene er at de har begynt å "straffe" spillere som ikke tegner ny kontrakt med å tvangssende dem til La Liga, Bundesliga osv. Dermed har kontinuitetsbærere blitt et fremmedord, akkurat som alle de andre postulatene har blitt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    lars_erik skrev:
    Jaha, hva har de gjort før? Subba rundt?
    Mye subbing ja. Særlig utover i kampene.
    Det virker som de er i dårlig fysisk form, rett og slett.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Det skal ikke så mye til før det kan bli spennende utover høsten. Molde har hatt mye flaks og fått poeng i kamper de ikke hadde fortjent å vinne (de hadde totalt 2 sjanser mot Ålesund og ble til tider rundspilt. Likevel scoret de 3 mål), mens RBK har hatt mye motgang. Hvis dette snur utover høsten er det faktisk mulig for RBK å bli seriemestre.

NB: Jeg sier ikke at jeg tror på det, men det er jo noe å ha i bakhodet når man dømmer RBK nord og ned.

BTW: Jeg er også enig i at innsatsen har vært for dårlig. Det er utilgivelig å gi fra seg en 2-0 ledelse mot Haugesund, og i noen kamper har de stått og sett på at de andre har spilt fotball. Så de har seg selv å takke.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har blitt skuffet så mange ganger denne sesongen, at det at det skulle bli spennende utover høsten finner jeg like sannsynlig som at jeg skulle vinne i lotto. Og jeg kjøper aldri en kupong...

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Jeg sa ikke at det vil bli spennende utover høsten, men at det ikke skal så mye til før det blir det. Det er jo begrenset hvor mye gullhår Solskjær kan ha "where the sun don't shine". Men da må RBK vise innsats som i går og vinne kampene sine framover.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    otare skrev:
    Jeg sa ikke at det vil bli spennende utover høsten, men at det ikke skal så mye til før det blir det. Det er jo begrenset hvor mye gullhår Solskjær kan ha "where the sun don't shine". Men da må RBK vise innsats som i går og vinne kampene sine framover.
    Solskjær har ikke gullhår. Han har en helhetlig plan bak alt han gjør. Akkurat som NAE. Jønsson har til nå ikke vist noen som helst plan bak noen ting. Innsats vinner en og annen kamp. Samhandling og plan bak spillet, vinner ligaen og bringer et lag ut i Europa.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Joda, det stemmer sikkert. Men når man har 2 sjanser gjennom en hel kamp og scorer 3 mål så må man ha litt gullhår et visst sted også.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    otare skrev:
    Joda, det stemmer sikkert. Men når man har 2 sjanser gjennom en hel kamp og scorer 3 mål så må man ha litt gullhår et visst sted også.
    Dette er ganske vanlig når et lag i medgang møter et lag i motgang.
    Ålesund har tatt ett poeng på de siste seks kampene.

Da kan til og med en utespiller redde på streken med skuldra uten å få straffe imot og rødt kort.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Ja, var det ikke det som var mitt poeng da?
    Hvis MFK begynner å få litt motgang (de har hatt medgang i en periode, og sllikt går i bølger) og RBK begynner å få litt medgang, kan det bli spennende utover høsten.

Og at JJ ikke har en plan? Hvordan vet vi det? Kanskje han ikke har hatt en stall som har vært egnet til å gjennomføre den planen?

Bare så det er sagt: Jeg er ingen stor fotball-fan, og følger ikke med på alt mulig lagene gjør. Og jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hvordan RBK gjør det lenger (så lenge de ikke rykker ned). Så om de tar medalje i år eller kommer på 5. plass spiller liten rolle for meg.

Men jeg må innrømme at jeg ville fryde meg hvis MFK havnet på sølvplass bak RBK etter all den svartmalingen av RBK og heltedyrkelsen av Solskjær som har vært i år. Dette har imidlertid ingen ting med MFK og RBK å gjøre, men mer en reaksjon på den håpløse mediadekningen som har vært.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    At noen her surmuler etter 7-0! Er helt ubegripelig...
    Det er på tide dere våkner og støtter klubben! ;D

Flaks at Molde vinner flest fotball kamper ? Neppe, at Molde vinner de
    fleste vippe kampene er nok så typisk for en klubb som lukter gull.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    leon skrev:
    Akkurat som RBK i fjor. Det dreier seg om å være i flytsonen og få en vinnerinnstilling inn i organisasjonen. Så får vi skje hva som skjer til neste år, å få dette til over en årrekke er det vanskelige.

RBK har virket for lite tente i deler av sesongen. Personlig tror jeg at en av forklaringene til det er at det har manglet konkurranse om mange av plassene, med nysigneringene har dette endret seg og det har nok gått opp for en del at det ikke er noen selvfølge at de stiller i førstelleveren nærmest uansett. Eller at de kan bli solgt til Viking hvis de ikke passer seg.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Molde er utvilsomt i flytsonen, og dermed vinner de vippekampene. Det er helt normalt. Hvis de skulle havne utenfor denne, kan de begynne å tape vippekampene, og da kan det bli spennende. Forutsatt at RBK kommer inn i flytsonen (der de ikke har vært så langt denne sesongen).

Jeg minner om at Lyn luktet gull for noen år siden og ledet med 10 poeng da høstsesongen startet, men vant de...

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    erato skrev:
    leon skrev:
    Personlig tror jeg at en av forklaringene til det er at det har manglet konkurranse om mange av plassene, med nysigneringene har dette endret seg og det har nok gått opp for en del at det ikke er noen selvfølge at de stiller i førstelleveren nærmest uansett. Eller at de kan bli solgt til Viking hvis de ikke passer seg.
    Absolutt, Jeg tenker at det har hvert flere forstyrende elementer for Rosenborg i år.
    Spillere som tviler på ny kontrakt, spillere som ikke vil signere ny kontrakt, spillere som blir proff.
    En spiller gruppe er helt avhengig av å prestere sammen.
    Jeg tror at problemmene Rosenborg har i år er sammensatt, mye røre rundt spillere er aldri heldig.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Godt oppsummert.
    Jeg tror at når det roer seg rundt RBK og de unge spillerne får noe mer rutine, kan det bli veldig bra på sikt. En medalje i årets serie er innen rekkevidde, men vi skal være svært fornøyd med det. Gullet tror jeg ikke noe på, selv om det fremdeles er mulig.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    otare skrev:
    Godt oppsummert.
    Jeg tror at når det roer seg rundt RBK og de unge spillerne får noe mer rutine, kan det bli veldig bra på sikt. En medalje i årets serie er innen rekkevidde, men vi skal være svært fornøyd med det. Gullet tror jeg ikke noe på, selv om det fremdeles er mulig.
    I år må være den gjevneste serien jeg kan huske, ca 10 poeng fra 1 til 14 plass.
    Alt er mulig slik som jeg ser det, man kan ikke avskrive Rosenborg ennå,
    enig med deg.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    leon skrev:
    I år må være den gjevneste serien jeg kan huske, ca 10 poeng fra 1 til 14 plass.
    Hvilken serie er det egentlig du snakker om? Molde har 44 poeng, Odd på 14. plass har 23.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    BT skrev:
    leon skrev:
    Hvilken serie er det egentlig du snakker om? Molde har 44 poeng, Odd på 14. plass har 23.
    Beklager, skal selfølgelig være ca 20 poeng. Men fremdeles jevnt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    leon skrev:
    BT skrev:
    leon skrev:
    Beklager, skal selfølgelig være ca 20 poeng. Men fremdeles jevnt.
    Jeg er ikke helt enig i at det er jevnt. Da har Molde tatt ett poeng mer per kamp. Det er ganske stor forskjell, spør du meg.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    I følge FIFA-rankingen er kveldens kamp lett match, men det er den likevel ikke. Uansett må den vinnes.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ifølge Fifa rankingen er det bare to land mellom norge og argentina ;D
    Synes kanskje ar Copa America er dårlig betalt på fifa ranken, Uruguay vant men er bare på femte plass likevel...
    Nederland foran Spania pga. spania tapte sin første kamp på tja to-tre år...

Nja, tror ikke man skal basere odds og lignende på fifa ranking, men takk til fifa for en fin seeding til vm trekningen ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Tja. Jeg kan ikke minnes sist vi tapte mot Argentina eller Brasil. Men jeg husker svært godt de gangene vi har slått de. Så FIFA tar nok ikke særlig feil. Men selvsagt skulle vi vært foran Argentina. Det har vi jo også vært før- på 90-tallet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn